Skocz do zawartości

jaki dobrac akumulator


jarekooo

Rekomendowane odpowiedzi

> prosze o podpowiedz jaki dobrac akumulator do uno 0.9 39kM 2001r. ,

> prąd ładowania alternatora 45A. czy akumulator powinien miec pojemnosc około lub ponizej 45Ah lub

> czy może miec np. 52 Ah i to mu niewiele zaszkodzi (bedzie troche niedoładowany)?

możesz wstawić 52Ah i nic mu nie będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy Ci już napisali. ja mam u siebie 60ah i nie mam problemów, po miesiącu stania na mrozie

> samochód pali od strzała

bo małe akumulatory wkłada się tylko z oszczędności pieniędzy,

Ja zawsze jestem zwolennikiem największego akumulatora jaki tylko się zmieści w mocowaniach.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę.

Jeżeli chodzi o dobór akumulatora,to w cale nie taka prosta sprawa.

Z tego co podałeś to najlepszy akumulator dla twojego UNO-a jest 44 Ah.

Nie zgodzę się z kolegami "czym większy tym lepszy", gdyż jest to uzależnione przede wszystkim o sprawnego układu ładowania. Jak układ jest sprawny to akumulator zawsze będzie doładowany i nigdy nie będzie z nim problemu. Jeżeli kupimy akumulator na granicy możliwości ładowania ,to w sytuacjach gdy obciążymy pojazd w dodatkowe odbiorniki Energi,dmuchawa ogrzewanie tylnej szyby,radio itp może się okazać iż akumulator nie będzie doładowany w pełni.

Pozdrawiam

Duchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Kolegę.

> Jeżeli chodzi o dobór akumulatora,to w cale nie taka prosta sprawa.

> Z tego co podałeś to najlepszy akumulator dla twojego UNO-a jest 44 Ah.

> Nie zgodzę się z kolegami "czym większy tym lepszy", gdyż jest to uzależnione przede wszystkim o

> sprawnego układu ładowania. Jak układ jest sprawny to akumulator zawsze będzie doładowany i

> nigdy nie będzie z nim problemu. Jeżeli kupimy akumulator na granicy możliwości ładowania ,to

> w sytuacjach gdy obciążymy pojazd w dodatkowe odbiorniki Energi,dmuchawa ogrzewanie tylnej

> szyby,radio itp może się okazać iż akumulator nie będzie doładowany w pełni.

> Pozdrawiam

> Duchu

To jak wytłumaczysz fakt ze w starszych samochodach ciężarowych były często alternatory o mocy 30 - 50 A i w zupełności wystarczały aby naładować

akumulatory o pojemnościach dochodzących do 180Ah i nie stanowiło to problemu?

A idąc tropem samego uno - w 1,7d jest największy aku bo przeważnie 60 - 75Ah a altek tam ma 55A maksymalnej wydajności

natomiast np w 1,4 jest np 40 - 45 Ah a altek ma 65A?

Proszę o konkretne fakty mające podstawy w fizyce.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiń - bo za bardzo nie wiadomo o co Ci chodzi?

Kolega zwietrzył podstęp, ironię oraz kpinę w wypowiedzi kolegi maras_uno... tak sądzę biglaugh.gifhehe.gif

Do założyciela wątku: dobrym (wystarczającym) wyborem będzie włożenie takiego aku, jaki fabryka przewidziała. Może być większy, jak radzi Ci kolega pawel_78, ale każda przesada jest niezdrowa, w nadmiarze nawet witaminy szkodzą... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w swoim Uno (silnik 1.0) włożony akumulator 45 Ah. Oryginalny był wpakowany bodajże 36Ah i też dawał radę, jak mnie pamięć nie myli 12 lat. Do takich silników nie ma potrzeby kupować akumulatorów większych. A żeby akumulator był zawsze doładowany to mam wpakowany alternator 65 A grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie podstęp tylko sama prawda

Tematy aq i pojemności rozkładają mnie na łopatki - tyle razy było to wałkowane hahaha.gif

W kaszlu miałem prądnicę i aq 50 AH 270751858-jezyk.gif

W Astrze Matuli siedzi teraz 70tka - jakoś problemów nie ma.

Sam Marku na MK dawałeś przykłady pamiętam te z wiadrem i wodą wink.gif

Ale tu zawsze ktoś się znajdzie mądrzejszy spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zawsze jestem zwolennikiem największego akumulatora jaki tylko się zmieści w mocowaniach.

Tylko po cholere taka kotwice wozic w tak slabym aucie grinser006.gif. Kazdy kilogram mniej daje jakas tam oszczednosc w spalaniu i jakas tam poprawe osiagow - to jest rzeczowy argument. A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? rotfl.gif. Ze mozna dluzej radyjka posluchac? Bez zartow. Zgoda, podpasuje kazda pojemnosc, ale dobra 40-stka czy - zaryzykuje stwierdzenie - nawet 32-ka niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? . Dobra 32-ka lub 40-stka

> niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach .

taki że przy dużych mrozach pojemność aku spada o połowę więc z takiego małego zostanie Ci 20Ah a jak ktoś ma alarm itp. to mu wyciągnie cały prąd zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki że przy dużych mrozach pojemność aku spada o połowę więc z takiego małego zostanie Ci 20Ah a

> jak ktoś ma alarm itp. to mu wyciągnie cały prąd

Za latwosc rozruchu, drogi Bucu, odpowiada prad rozruchowy, a nie pojemnosc skromny.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co mi po prądzie jak pojemności nie będzie?

> zakręci raz i po zawodach

Biorac pod uwage, ze moj 10-letni akumulator rozladowuje sie w stopniu uniemozliwiajacym krecenie rozrusznikiem po z gora godzinie obciazenia swiatlami awaryjnymi jego obecna pojemnosc w Ah jest jednocyfrowa. I to wcale nie zmienia faktu, ze po kilku dniach postoju na mrozie przy -20 kreci ochoczo jak staruszkiem po wiarze. Summa summarum - bredzisz. Do uruchomienia sprawnego, dobrze zapalajacego silnika nie wykorzysta sie calej pojemnosci, a jedynie jej ulamek skromny.gif.

Gwoli przypomnienia - poprzednia zima zlosnik.gif.

http://spavatch.intraserv.pl/misc/odpal.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze, dobrze zamontuj sobie bucu 10Ah akumulator jak Ci niepotrzebna pojemność

Jak zwykle bucujesz ze skrajnosci w skrajnosc. Jak dziecko. Jesli uwazasz, ze 10 Ah z Twojego kitajca bedzie pasowac do Uno to w porzadku. Na moj gust optymalne jest 40 Ah - to swiat i ludzie przy tak malym i prostym jak sznurek w kieszeni aucie. Wg mnie ciezsza cegla po prostu nie ma racji bytu. Te dodatkowe, nigdy niewykorzystywane zasoby energii nie sa warte dwukrotnego zwiekszenia masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak zwykle bucujesz ze skrajnosci w skrajnosc. Jesli uwazasz, ze 10 Ah bedzie pasowac do Twojego

> kitajca to w porzadku. Na moj gust 40 Ah to swiat i ludzie przy tak malym i prostym jak

> sznurek w kieszeni aucie - wg mnie ciezsza cegla po prostu nie ma racji bytu.

dla przykładu mam akumulator 45Ah przy silniku 1.8, który ma już kilka lat bo jeszcze niemieckie naklejki ma, problemów od 2lat z nim nie mam, ale w Uno 32Ah akumulator mi się nie sprawdzi bo po tygodniu stania na mrozie go nie zapalę - alarmy i immobilajzery prąd mi ciągną no.gif

aktualnie w Uno siedzi 47Ah ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla przykładu mam akumulator 45Ah przy silniku 1.8, który ma już kilka lat bo jeszcze niemieckie

> naklejki ma, problemów od 2lat z nim nie mam, ale w Uno 32Ah akumulator mi się nie sprawdzi bo

> po tygodniu stania na mrozie go nie zapalę - alarmy i immobilajzery prąd mi ciągną

> aktualnie w Uno siedzi 47Ah

Znaczy ze niby co, Uno jest bardziej naszpikowane elektronika niz ta japonska wydumka? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak moje bucu

Ta wszyscy z nowego roku sobie po imieniu jadą grinser006.gif

Pobór prądu w aucie powinien wynosić max 50mA, jak jest więcej to trzeba szukać co doi aku i nie ma przeproś, za czasów uniacza mierzyłem i wychodziło mi 28mA przy uzbrojonym alarmie więc ok.\Obecnie w Hienie zgrubny pomiar pokazał mi 90mA i przy chwili czasu będę grzebał co zasysa prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta wszyscy z nowego roku sobie po imieniu jadą

> Pobór prądu w aucie powinien wynosić max 50mA, jak jest więcej to trzeba szukać co doi aku i nie ma

> przeproś, za czasów uniacza mierzyłem i wychodziło mi 28mA przy uzbrojonym alarmie więc

> ok.\Obecnie w Hienie zgrubny pomiar pokazał mi 90mA i przy chwili czasu będę grzebał co zasysa

> prąd

też mam coś koło tego i nie chce mi się odłączać wszystkiego co elektryczne grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prosze o podpowiedz jaki dobrac akumulator do uno 0.9 39kM 2001r. ,

> prąd ładowania alternatora 45A. czy akumulator powinien miec pojemnosc około lub ponizej 45Ah lub

> czy może miec np. 52 Ah i to mu niewiele zaszkodzi (bedzie troche niedoładowany)?

W 1,0 miałem alternator 55Ah i od nowości akumulator 32 albo 34Ah. Uruchamiałem, bez względu na temperaturę otoczenia, zawsze na światłach mijania.

Nie było żadnych problemów, po 5 latach akumulator zaczął wykazywać pierwsze oznaki "oporów" przy rozruchu poniżej -10*C.

Zmieniłem akumulator na 45Ah i kolejne 5 lat służył. Zaczął słabnąć to znów wymieniłem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1,0 miałem alternator 55Ah i od nowości akumulator 32 albo 34Ah. Uruchamiałem, bez względu na

> temperaturę otoczenia, zawsze na światłach mijania.

> Nie było żadnych problemów, po 5 latach akumulator zaczął wykazywać pierwsze oznaki "oporów" przy

> rozruchu poniżej -10*C.

> Zmieniłem akumulator na 45Ah i kolejne 5 lat służył. Zaczął słabnąć to znów wymieniłem ...

mialem dokladnie tak samo....34 dzialala przez pare lat ( chyba 7) a potem przesiadka na 45 i az do konca uniaka nie bylo problemow z odpalaniem...przy -30 od strzala zlosnik.gif

A maras musi sobie elektryke przejrzec bo ja mialem i alarm i immo i radia sluchalem na postoju i problemu nie bylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego pawel_78

Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam.

Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora.

Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki producent zaleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drogi kolego pawel_78

> Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam.

> Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora.

> Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki

> producent zaleca.

Z tymi zaleceniami byłbym ostrożny, różne instrukcje/książki serwisowe podają różne wartości, tak samo ostrożnie podchodziłbym do zaleceń "servisów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymi zaleceniami byłbym ostrożny, różne instrukcje/książki serwisowe podają różne wartości, tak

> samo ostrożnie podchodziłbym do zaleceń "servisów".

Podobnie jak wymiana paska rozrządu po 105 kkm zlosnik.gif w 1,4 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalecane przez kogo/co? Na pewno nie przez producenta w instrukcji obsługi - a specjalnie do niej

> zajrzałem

Witam.

Również w instrukcji obsługi nie ma zalecenia co do "parametrów" akumulatora.

Szczegółowe zalecenia posiadają serwisy, które to dostają je od producentów.

Coś o tym wiem,gdyż pracuje w branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Również w instrukcji obsługi nie ma zalecenia co do "parametrów" akumulatora.

> Szczegółowe zalecenia posiadają serwisy, które to dostają je od producentów.

> Coś o tym wiem,gdyż pracuje w branży.

No to zapodaj mi jaki akumulator powinienem mieć w:

1. 1.0

2. 1.0 i.e.

3. 1.3T i.e.

food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drogi kolego pawel_78

> Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam.

> Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora.

> Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki

> producent zaleca.

Skoro pracujesz w branży to proszę podaj podstawy fizyczne co, jak i dlaczego.

A nie odpowiadają wymijająco jak byle jaki polityk...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko po cholere taka kotwice wozic w tak slabym aucie . Kazdy kilogram mniej daje jakas tam

> oszczednosc w spalaniu i jakas tam poprawe osiagow - to jest rzeczowy argument.

Lepiej porządek w bagażniku zrobić - to się te 5kg też znajdzie...

> A jaki argument jest za pakowaniem 70 Ah krowy do 39-konnej taczki? . Ze mozna dluzej radyjka

> posluchac? Bez zartow. Zgoda, podpasuje kazda pojemnosc, ale dobra 40-stka czy - zaryzykuje

> stwierdzenie - nawet 32-ka niezawiedzie nawet przy najtezszych mrozach .

Wszystko zależy kto czego potrzebuje i jak auta używa.

Fakt że do 70Ah do 900 to może i przesada - ale jak ktoś rzadko jeździ(długie przerwy ma), lubi sobie posłuchać radyjka na postoju (tu nie ma żartów - ja już parę razy w ten sposób wymerdałem akumulator) lub jest inny powód poboru prądu gdy silnik nie pracuje (pomijam pobór tzw spoczynkowy - bo jak on jest za duży to trzeba znaleźć usterkę) to duży akumulator na pewno nie zaszkodzi.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 1.0 - 55Ah 450A rozruch (instrukcja zaleca 39Ah 200A rozruch)

2. 1.0 i.e. - jw. (instrukcja jw.)

3. 1.3T i.e. - jw. (instrukcja zaleca 45Ah 250A rozruch)

A kto nie wierzy niech marioolki spyta jak sobie taki akku radzi z owymi autami smile.gif

podstawa to dobre ładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.