Skocz do zawartości

Fiat Ducato Panorama 2.5 TDI


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chwalę się, kupiliśmy ze znajomymi Fiata Ducato Panorama 2.5 TDI zlosnik.gif

Teraz żale - blacharka tragedia, zimny silnik dymi jak lokomotywa, lewy bok pognieciony.

Auto ma służyć jako wakacyjno-wyjazdowy środek transportu yay.gif

Chcemy dopieścić go mechanicznie a dopiero później zajmiemy się blacharką. Kilka pytań na dzień dobry:

1. Dymi na zimnym oraz pracuje jakby na 3 cylindrach, wtryski? Rozgrzany pracuje ładnie, mocy nie brakuje.

2. W piątek zamawiamy kompletny rozrząd, których producentów polecacie a jakich wystrzegać się?

3. Jaki olej do tego zalać? Nie wiadomo co jest aktualnie niewiem.gif

4. Skrzynia biegów działa dosyć ciężko, typowe czy coś się zepsuło?

5. Pedał sprzęgła leży prawie na podłodze, ciężko się wciska ale ogólnie działa. To jest hydraulik czy linka?

6. Temperatura silnika ~70 stopni to chyba trochę za mało? Termostat czy precyzja licznika? zlosnik.gif (paliwo pokazuje jak mu się podoba)

7. Na co przy okazji remontu zwrócić uwagę?

Będę wdzięczny za każdą informację wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Dymi na zimnym oraz pracuje jakby na 3 cylindrach, wtryski? Rozgrzany pracuje ładnie, mocy nie

> brakuje.

Świece żarowe do wymiany

> 2. W piątek zamawiamy kompletny rozrząd, których producentów polecacie a jakich wystrzegać się?

> 3. Jaki olej do tego zalać? Nie wiadomo co jest aktualnie

Z twojego oznaczenia wynika że jest to silnik Iveco z seri 8140.47 i tam nie było jakiś wymagań .

> 4. Skrzynia biegów działa dosyć ciężko, typowe czy coś się zepsuło?

Tymi modelami co ja jeździłem to faktycznie lewarek ciężko chodził , po 2007r była znacząca poprawa

> 5. Pedał sprzęgła leży prawie na podłodze, ciężko się wciska ale ogólnie działa. To jest hydraulik

> czy linka?

W bliźniaczym silniku 2.8 jest linka to u Ciebie chyba też . Jeżeli pedał jest prawie przy podłodze to obawiam się że linka jest na ostatnim druciku

> 6. Temperatura silnika ~70 stopni to chyba trochę za mało? Termostat czy precyzja licznika?

raczej termostat

> (paliwo pokazuje jak mu się podoba)

Jak wł wszystkie odbiorniki prądu to paliwo "ucieka" a jak wył to "przybywa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świece żarowe do wymiany

Dobrze by było, gorzej jak jedno i drugie do wymiany

> Z twojego oznaczenia wynika że jest to silnik Iveco z seri 8140.47 i tam nie było jakiś wymagań .

W dowodzie wbite 85 kW, na silniku logo Fiat

> Tymi modelami co ja jeździłem to faktycznie lewarek ciężko chodził , po 2007r była znacząca poprawa

> W bliźniaczym silniku 2.8 jest linka to u Ciebie chyba też . Jeżeli pedał jest prawie przy podłodze

> to obawiam się że linka jest na ostatnim druciku

Bliżej weekendu wszystko na spokojnie posprawdzamy wink.gif

> raczej termostat

> Jak wł wszystkie odbiorniki prądu to paliwo "ucieka" a jak wył to "przybywa"

Z temperaturą nie będzie podobnie jak z paliwem?

Licznik od Sieny powinien chyba pasować i lepiej pokazywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tymi modelami co ja jeździłem to faktycznie lewarek ciężko chodził , po 2007r była znacząca poprawa

3 szuki i w kazdym lewarek chodzi idelanie wiec problem ze skrzynia lub z linkami

> W bliźniaczym silniku 2.8 jest linka to u Ciebie chyba też .

w 2.8 jtd/hdi jest hydrauliczne sterowanie

Jeżeli pedał jest prawie przy podłodze

> to obawiam się że linka jest na ostatnim druciku

albo koniec sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były użytkownik Ducato z 1998r. 2.8idtd mogę napisać:

> Teraz żale - blacharka tragedia,

Po 11 latach wszystkie progi wymienione, niestety po kolejnych dwóch te wspawane na nowo zaczęły już korodować.

W wieku 13 lat auto sprzedane-jedyny powód korozja, miejscami podłużnice sypały się od delikatnego dotknięcia.

> 2. W piątek zamawiamy kompletny rozrząd, których producentów polecacie a jakich wystrzegać się?

U nas zawsze pasek Conti i rolki Ina.

> 3. Jaki olej do tego zalać? Nie wiadomo co jest aktualnie

My jeździliśmy na Mobilu 15W40

> 4. Skrzynia biegów działa dosyć ciężko, typowe czy coś się zepsuło?

Proponuję zacząć od smarowania wszystkich ruchomych elementów (linki, dźwignie) zwłaszcza w okolicy skrzyni biegów.

> 6. Temperatura silnika ~70 stopni to chyba trochę za mało? Termostat czy precyzja licznika?

W naszym cały czas temperatura na wskaźniku oscylowała w granicach 70 stopni. Po wymianie termostatu na nowy dalej było ok 70 st. Kiedy wskazówka wskazywała 90 stopni załączał się wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze by było, gorzej jak jedno i drugie do wymiany

> W dowodzie wbite 85 kW, na silniku logo Fiat

czyli 116KM a logiem się nie przejmuj spotkałem sie z Ducato 2.2 z logo Forda na bloku a konstrukcja należy do PSA grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako były użytkownik Ducato z 1998r. 2.8idtd mogę napisać:

> Po 11 latach wszystkie progi wymienione, niestety po kolejnych dwóch te wspawane na nowo zaczęły

> już korodować.

> W wieku 13 lat auto sprzedane-jedyny powód korozja, miejscami podłużnice sypały się od delikatnego

> dotknięcia.

Wymieniałeś na nowe czy używki? A jeśli nowe to jakoś dodatkowo zabezpieczałeś je?

> U nas zawsze pasek Conti i rolki Ina.

> My jeździliśmy na Mobilu 15W40

> Proponuję zacząć od smarowania wszystkich ruchomych elementów (linki, dźwignie) zwłaszcza w

> okolicy skrzyni biegów.

ok.gif

> W naszym cały czas temperatura na wskaźniku oscylowała w granicach 70 stopni. Po wymianie

> termostatu na nowy dalej było ok 70 st. Kiedy wskazówka wskazywała 90 stopni załączał się

> wentylator chłodnicy.

Termostat to koszt ~30zł, wymienimy na pewno

Ile palił ten 2.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecyduj się Pan!

> Ile palił Ci ten Fiacik?

> Ktoś się może orientuje od czego jest guzik z ikonką wentylatora obok guzika klimatyzacji?

8-12l zależy jak go nadusiłem zlosnik.gif

Średnio 10l ale ja raczej mam ciężkawą nogę grinser006.gif

U mnie był problem z czujnikiem wału i powodował problemy z odpalaniem, nierówną pracę itd.

W kilku serwisach sygnowanych marką BOSZA nie potrafili się podłączyć pod komputer, bo to stare, a to wtyczka nie ta itd.

Pół roku się męczyłem facepalm%5B1%5D.gif

Prze przypadek podjechałem do gościa 4 km od mojego miejsca, taka dziupla ale widziałem, że siedzi w rozbitkach z laptopem.

Podpiął się w 30 sekund, a po 1 minucie powiedział, ze mam wymienić czujnik położenia wału hehe.gif

Jak ręką odjął palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to zagwostka a który rok ?

jeśli jest na bezpośrednim wtrysku to nie ma żarowych na bank.

A druga sprawa że te silniki bez włączania płomieniówki palą od strzała nawet przy -15 - 20 (i równo chodzą)

Pomiar kompresji wskaże czy przyczyna jest w układzie paliwowym (wtryski, pompa rozdz), czy też w kompresji.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałeś na nowe czy używki? A jeśli nowe to jakoś dodatkowo zabezpieczałeś je?

Wszystko nowe, niestety blacha zwykła bez ocynku. Zabezpieczenie to farba podkładowa, konserwacja, lakier. więcej na tak stare auto chyba nie ma sensu.

> Termostat to koszt ~30zł, wymienimy na pewno

Do naszego termostat około 100 zł

> Ile palił ten 2.8?

Mięliśmy Ducato Maxi blaszaka, spalanie minimalne przy oszczędnej jeździe to 7,3 L/100km, realnie 8-9 L, średnie spalanie nigdy nie wyniosło więcej niż 10 l/100km. Ładunki jakie woził to max 800 kg, powroty na pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli jest na bezpośrednim wtrysku to nie ma żarowych na bank.

hmm.gif ciekawoski piszesz bo nawet najnowsze CR posiada świeczki. Przy płomieniówce to rozumiem bo tam nie ma wtryskiwaczy w głowicy . Wszystkie następne z pompą rozdzielaczową i CR muszą mieć świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 8-12l zależy jak go nadusiłem

Dlatego obecnie jestem wierny ( przy autkach powyżel 10lat) Fordowi. Przy pełnym ładunku i ciężkim bucie nie chce do 9l dojść. Teraz po mieście spokojnie się mieszcze 7.5-8.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego obecnie jestem wierny ( przy autkach powyżel 10lat) Fordowi. Przy pełnym ładunku i ciężkim

> bucie nie chce do 9l dojść. Teraz po mieście spokojnie się mieszcze 7.5-8.2

Daj go mi, a udowodnię że Twój pełny but jest w połowie pusty palacz.gif270751858-jezyk.gifcool.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj go mi, a udowodnię że Twój pełny but jest w połowie pusty

A spoko , kumpel litrażował auto na tracie PL-AUT-PL . Auto po dach zawalone G-K i profilami , Alpy i inne cudeńka , chyba z 1500 km zrobił wyszło magiczne 8,92l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A spoko , kumpel litrażował auto na tracie PL-AUT-PL . Auto po dach zawalone G-K i profilami , Alpy

> i inne cudeńka , chyba z 1500 km zrobił wyszło magiczne 8,92l/100km

Ja na aucie mając 2000 kg + przyczepa 1500 kg potrafiłem się zmieścić w 9-10 litrach wcale wolno nie jadąc.

A lecąc na pusto nocą to i 13 l dało się zrobić grinser006.gif

Napiszę tak, normalny człowiek normalną jazdą zamknie się w 8 l na pusto w 9 l na pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawoski piszesz bo nawet najnowsze CR posiada świeczki. Przy płomieniówce to rozumiem bo tam

> nie ma wtryskiwaczy w głowicy .

A przepraszam bardzo ale to jak paliwo jest podawane?

>Wszystkie następne z pompą rozdzielaczową i CR muszą mieć

> świeczki.

Bzdura.

Pisałem o tym konkretnym silniku 2,5tdi na bezpośrednim wtrysku na rotacyjnej pompie bosch VE

Coś strasznie kręcisz a podejrzewam że tego konkretnego silnika to na oczy nie widziałeś...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 8-12l zależy jak go nadusiłem

> Średnio 10l ale ja raczej mam ciężkawą nogę

No to mniej więcej podobnie obstawiałem. Po pierwszych 400 km nam pali lekko ponad 10 l.

BTW Jaką V-max zanotowałeś? zlosnik.gif

> Podpiął się w 30 sekund, a po 1 minucie powiedział, ze mam wymienić czujnik położenia wału

> Jak ręką odjął

Nie pamiętasz jakiego kabla używał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli jest na bezpośrednim wtrysku to nie ma żarowych na bank.

Po Vin mogę to jakoś sprawdzić? W papierach widnieje 2.5 TDI 85kW

> A druga sprawa że te silniki bez włączania płomieniówki palą od strzała nawet przy -15 - 20 (i

> równo chodzą)

> Pomiar kompresji wskaże czy przyczyna jest w układzie paliwowym (wtryski, pompa rozdz), czy też w

> kompresji.

> pozdr

Gdyby silnik był w kiepskiej kondycji to jest w stanie polecieć 160km/h? swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko nowe, niestety blacha zwykła bez ocynku. Zabezpieczenie to farba podkładowa, konserwacja,

> lakier. więcej na tak stare auto chyba nie ma sensu.

Myślałem wszystkie elementy zabezpieczyć epoxydem hmm.gif Kasy raczej nie będziemy żałować tym bardziej, że rozkłada się na 3 osoby. Auto ma służyć kilka lat i przejeżdżać za jednym zamachem około 2 000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 96 rok.

Czyli jedyna elektronika to immobiliser o ile w tym roczniku juz byl.

W 98 byly juz w ducato.

> A co do czujnika położenia wału to nie mam pojęcia ale chciałbym wiedzieć czy jest szansa podłączyć

> go pod kompa i samemu coś zdiagnozować

Nie ma co tam diagnozowac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tu już są problemy co jakiś czas świeci kontrolka CODE ale nie ma to żadnego wpływu na

> odpalanie auta. Można olać?

Kiedys zostawilem przekrecony zaplon w stacyjce i wymienilem aku po czym juz nie odpalilem... Wizyta w serwisie koszty groszowe ale klopot...

Jedyna ekektronika i wlasnie przez nia byl problem haha ponoc mozna wymienic ten lement pompy wtryskowej na wersje bez immo i po klopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po Vin mogę to jakoś sprawdzić? W papierach widnieje 2.5 TDI 85kW

> Gdyby silnik był w kiepskiej kondycji to jest w stanie polecieć 160km/h?

Zależy jak mocno kiepski stan - ale ogólnie - będzie.

Licznikowo oczywiscie

Zwłaszcza jak go ktoś nieco podkręci na pompie i dodatkowo na sprężarce.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.