widaw Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam problemy z włączeniem lewego kierunkowskazu. Bezproblemowo działa chwilowe załączenie po lekkim naciśnięciu dźwigienki. Jednak bardzo często zdarza się ze mocniejsze (głębsze) jej wciśnięcie nie powoduje załączenia kierunku na stałe. Muszę kilkakrotnie nacisnąć i trzymać ręką dźwignię przez kilka dobrych sekund (niekiedy kilkanaście) żeby zadziałało stałe włączenie. Prawy kierunek działa idealnie. Zauważyłem, że zależne jest to od temperatury wewnątrz auta. Im zimniej, tym gorzej . Rozgrzanie wnętrza auta, powoduje że usterka zanika, i wszystko działa prawidłowo. Podobnie było latem - nie występowała. Od czego zacząć? gdzie szukać przyczyny? Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Wyjmij manetkę, obejrzyj styk oraz styki w CIMie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Wyjmij manetkę, obejrzyj styk oraz styki w CIMie. Na styk manetki to nie wygląda. Podejrzewam że coś z CIM. Ale wydaje mi się że w CIM nie ma styków. Obwód załaczany jest elektronicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Od czego zacząć? gdzie szukać przyczyny? Macie jakieś pomysły? Mój pomysł jest taki: mam to samo - daj znać jak rozwiążesz problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogas18 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Mój pomysł jest taki: mam to samo - daj znać jak rozwiążesz problem Miałem tak samo może dwa razy...pomogło olanie tematu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
signum007 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Ja też tak mam niestety i też chodzi jedynie o lewy kierunkowskaz. Ostatnio musiałem go włączać chyba z 5 razy ,żeby załapał ehhhh...trzeba się przyzwyczaić do tego chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > . Rozgrzanie > wnętrza auta, powoduje że usterka zanika, IMHO puściły luty w CIM. JAk jest zimno to są skurczone i coś nie styka. Jak sie zrobi cieplej to sie materiał rozszerza i łapie kontakt. Spinkę na CIM z akcji serwisowej masz? Powinna pomóc bo ściska CIM. Jest niby na usterkę z sygnałem dźwiekowym ale mi pomogła na problem z odpalaniem i błędami 1614 i 1616. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Ja bym jednak sprawdził tę manetkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Mam tak samo. Gdy jest mocno zimno od czasu do czasu nie chcę się włączyć kierunkowskaz. Ponadto dość ciężko chodzą pokrętła od sterowania kierownicy - można się tam jakoś dostać, wyczyścić i posmarować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Ja bym jednak sprawdził tę manetkę. Ale przecież manetka jest tylko kawałkiem plastiku, nie ma żadnej elektryki od kierunków (ewentualnie tylko od tempomatu). Ja też tak mam i czytałem, że często ten problem występuje. Zależność od temperatury może wskazywać na zimne luty w CIMie. To, że u wszystkich jest to problem z lewym kierunkiem może wskazywać na jakąś wadę konstrukcyjną lub produkcyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Chodziło mi o część, która suwa się po płytce i zwiera odpowiednie ścieżki, jak i o same ścieżki. Robiłem niedawno taki cim w Uno (kierunkowskaz działał jak chciał). Wystarczyło oczyścić ścieżki, podgiąć leciutko jeden styk, zapodać nową wazelinkę i wsio śmiga jak nowe. To nic nie kosztuje. Oczywiście zimny lut gdzieś na płytce jest jak najbardziej prawdopodobny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Ja bym jednak sprawdził tę manetkę. Od 15:40 widać o co chodzi z manetkami. Tym bym się zainteresował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 O to to. Chociaż akurat Viki ma całe przełączanie wpinane w CIM. W Astrze są naniesione pozłacane ścieżki bezpośrednio na płycie i po nich ślizgają się styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > O to to. > Chociaż akurat Viki ma całe przełączanie wpinane w CIM. W Astrze są naniesione pozłacane ścieżki > bezpośrednio na płycie i po nich ślizgają się styki. Tak jest dokładnie jak piszesz. Dlatego jak pisałem na początku, trzeba obejrzeć styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Tak jest dokładnie jak piszesz. Dlatego jak pisałem na początku, trzeba obejrzeć styki. Przyjmując Waszą rację, co sądzicie o wprowadzeniu w miejsce dźwigienki (bez demontażu kierownicy i CIM) wężyka z płynem KONTAKT (spray) i zlanie styków? Ma sens? jest do nich dostęp, żeby spray sobie poradził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > CIM) wężyka z płynem KONTAKT (spray) i zlanie styków? Nie wiem jak na to CIM zareaguje. Niby Kontakt 60 jest do tego typu rzeczy, ale osobiście wolałbym to rozebrać i widzieć w jakim stanie to wszystko jest i dopiero psikać, albo patyczkiem do uszu z tym kontaktem to powycierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Ja też tak mam niestety i też chodzi jedynie o lewy kierunkowskaz. Ostatnio musiałem go włączać > chyba z 5 razy ,żeby załapał ehhhh...trzeba się przyzwyczaić do tego chyba Też tak mam (też tylko lewy ), ale tylko jak w aucie jest zimne i muszę próbować włączyć dwa, a nie pięć razy. Mam to od 3 lat jak nic i na razie temat zlałem. Teraz widzę, że TTTM . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.