Skocz do zawartości

Punto 1 gaśnie na wolnych obrotach


alan78

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce na luz. Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany confused.gif

Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze ) wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje do gazownika ?

Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont byl bliski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce

> na luz. Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z

> odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany

> Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze )

> wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje

> do gazownika ?

> Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych

> obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to

> sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont

> byl bliski ?

regulował ktoś zawory kiedyś , swiece ktoś kiedyś zmieniał?, redukto ze szrotu klasyfikuje sie do kosza a nie do zakładania powtórnego smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jeśli ( w co wątpie) udało ci się kupić reduktor w super stanie,to i tak musisz to wyregulować.jeżeli poradziłeś sobie z wymianą ,powinneś sobie poradzić sam z regulacją. jak wszystko jest wyregulowane i parownik jeszcze się nadaje to może warto zrobić kompensacje ciśnień( ale to już żadko kto robi).może wystarczy skierować przewód podający powietrze do filtra gdzieś gdzie nie będzie na niego dmuchało podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce

> na luz.

Zła regulacja lub zużyte membrany w parowniku.

>Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z

> odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany

Całkiem normalne po zgaśnięciu na gazie I i II gen.

> Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze )

> wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje

> do gazownika ?

Jak nie masz czym i nie wiesz jak to co masz sam wyregulować? Jedź do gazownika, za 30-50 zł wyregluje lub przynajmniej postawi diagnozę.

> Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych

> obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to

> sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont

> byl bliski ?

To może świadczyć o zużytych świecach lub przewodach zapłonowych, ale przykładowo również o wypalonych gniazdach zaworów. Gaz I i II gen wymaga regulacji i sprawdzenia co najmniej raz na rok a najlepiej 2 razy na wiosnę i jesienią. Jeżeli tylko tankujesz i jedziesz póki auto się toczy to w chwili obecnej koszty naprawy mogą już być wysokie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece wymienione ( maja najwyzej 2 tys przelatane ), kable równiez kupilem nowe.

Kwestia regulacji gazu to juz odrebny temat. Niepokoi mnie natomiast nierownomierna praca silnika na wolnych obrotach ( gaz zakrecony na butli ).

Pojade sprawdzic kompresje, az sie boje wyniku pomiaru... ale wydaje mi sie ze sporo moze powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia regulacji gazu to juz odrebny temat. Niepokoi mnie natomiast nierownomierna praca silnika

> na wolnych obrotach ( gaz zakrecony na butli ).

> Pojade sprawdzic kompresje, az sie boje wyniku pomiaru... ale wydaje mi sie ze sporo moze

> powiedziec

Silnikiem szarpie tak samo na zimno i po rozgrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnikiem szarpie tak samo na zimno i po rozgrzaniu?

Przy zimnym silniku obroty sa troche większe i nierownomiernosc pracy nie jest slyszalna. Gdy silnik zaczyna stabilizowac swoje obroty po chwili pracy od odpalenia ( wlasciwe obroty jalowe ) to wtedy zaczyna byc slyszalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij się pod kompa benzynowego i zobacz co go gryzie.

też miałem taki problem, winny okazał się silnik krokowy biegu jałowego benzyny. na benie jakoś się ratował, na gazie świrował... kontrolka na desce sie nie zaświeciła, a krokowy miał zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

> podepnij się pod kompa benzynowego i zobacz co go gryzie.

> też miałem taki problem, winny okazał się silnik krokowy biegu jałowego benzyny. na benie jakoś się

> ratował, na gazie świrował... kontrolka na desce sie nie zaświeciła, a krokowy miał zwarcie.


Czy komp wyrzucal Ci jakies bledy krokowca ?

Podpialem sie pod kompa. Bledow nie ma.

Na benzynie silnik nie gasnie, ale niepokoi mnie na nierownomierna praca na wolnych obrotach. Jade po niedzieli na test kompresji...Napisze co wyszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wywalił zwarcie do masy... ale z doświadczenia wiem (nie tylko moje punto), że krokowy potrafi nie wywalić błędu a i tak działać niepoprawnie...

druga sprawa, to popatrz czy wszystkie węże od podciśnienia masz całe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie trzyma jałowe bez problemu, za to ma "turbodziurę"... btw, kolega miał NOWY krokowy ze sklepu, różnił się nieco kształtem główki i silnik falował na jałowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.