Jump to content
Sign in to follow this  
alan78

Punto 1 gaśnie na wolnych obrotach

Recommended Posts

Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce na luz. Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany confused.gif

Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze ) wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje do gazownika ?

Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont byl bliski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce

> na luz. Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z

> odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany

> Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze )

> wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje

> do gazownika ?

> Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych

> obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to

> sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont

> byl bliski ?

regulował ktoś zawory kiedyś , swiece ktoś kiedyś zmieniał?, redukto ze szrotu klasyfikuje sie do kosza a nie do zakładania powtórnego smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrzyłeś go porządnie po tych wszystkich modyfikacjach? (Układ chłodniczy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nawet jeśli ( w co wątpie) udało ci się kupić reduktor w super stanie,to i tak musisz to wyregulować.jeżeli poradziłeś sobie z wymianą ,powinneś sobie poradzić sam z regulacją. jak wszystko jest wyregulowane i parownik jeszcze się nadaje to może warto zrobić kompensacje ciśnień( ale to już żadko kto robi).może wystarczy skierować przewód podający powietrze do filtra gdzieś gdzie nie będzie na niego dmuchało podczas jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam problem ze swoim puntem. Jadac na gazie, dojezdzajac do skrzyzowania silnik gasnie gdy wrzuce

> na luz.

Zła regulacja lub zużyte membrany w parowniku.

>Nie dzieje sie to za kazdym razem ale dosc czesto. Po zgasnieciu jest spory problem z

> odpaleniem, rozrusznik kreci a silnik nie łapie - tak jakby zalany

Całkiem normalne po zgaśnięciu na gazie I i II gen.

> Ktos mi zasugerowal wymiane reduktora, wiec zdobylem podobny ( ze szrotu, wyglada calkiem dobrze )

> wymienilem sam. Auto nadal gasnie, czy po wymianie koniecznie musze jechac na jakies regulacje

> do gazownika ?

Jak nie masz czym i nie wiesz jak to co masz sam wyregulować? Jedź do gazownika, za 30-50 zł wyregluje lub przynajmniej postawi diagnozę.

> Samochod ma przelatane na gazie kolo 80 tys - ( w sumie ma 150 tys ) zauwazylem ze na wolnych

> obrotach nierowno pracuje, tak jakby wypadal zaplon. Przy zwiekszeniu obrotow niby ok. Czy to

> sa jakies objawy swiadczace o kresie silnika ? Wypalone gniazda zaworow itp ? Czyzby remont

> byl bliski ?

To może świadczyć o zużytych świecach lub przewodach zapłonowych, ale przykładowo również o wypalonych gniazdach zaworów. Gaz I i II gen wymaga regulacji i sprawdzenia co najmniej raz na rok a najlepiej 2 razy na wiosnę i jesienią. Jeżeli tylko tankujesz i jedziesz póki auto się toczy to w chwili obecnej koszty naprawy mogą już być wysokie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiece wymienione ( maja najwyzej 2 tys przelatane ), kable równiez kupilem nowe.

Kwestia regulacji gazu to juz odrebny temat. Niepokoi mnie natomiast nierownomierna praca silnika na wolnych obrotach ( gaz zakrecony na butli ).

Pojade sprawdzic kompresje, az sie boje wyniku pomiaru... ale wydaje mi sie ze sporo moze powiedziec

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kwestia regulacji gazu to juz odrebny temat. Niepokoi mnie natomiast nierownomierna praca silnika

> na wolnych obrotach ( gaz zakrecony na butli ).

> Pojade sprawdzic kompresje, az sie boje wyniku pomiaru... ale wydaje mi sie ze sporo moze

> powiedziec

Silnikiem szarpie tak samo na zimno i po rozgrzaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Silnikiem szarpie tak samo na zimno i po rozgrzaniu?

Przy zimnym silniku obroty sa troche większe i nierownomiernosc pracy nie jest slyszalna. Gdy silnik zaczyna stabilizowac swoje obroty po chwili pracy od odpalenia ( wlasciwe obroty jalowe ) to wtedy zaczyna byc slyszalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnij się pod kompa benzynowego i zobacz co go gryzie.

też miałem taki problem, winny okazał się silnik krokowy biegu jałowego benzyny. na benie jakoś się ratował, na gazie świrował... kontrolka na desce sie nie zaświeciła, a krokowy miał zwarcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote:

> podepnij się pod kompa benzynowego i zobacz co go gryzie.

> też miałem taki problem, winny okazał się silnik krokowy biegu jałowego benzyny. na benie jakoś się

> ratował, na gazie świrował... kontrolka na desce sie nie zaświeciła, a krokowy miał zwarcie.


Czy komp wyrzucal Ci jakies bledy krokowca ?

Podpialem sie pod kompa. Bledow nie ma.

Na benzynie silnik nie gasnie, ale niepokoi mnie na nierownomierna praca na wolnych obrotach. Jade po niedzieli na test kompresji...Napisze co wyszlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, wywalił zwarcie do masy... ale z doświadczenia wiem (nie tylko moje punto), że krokowy potrafi nie wywalić błędu a i tak działać niepoprawnie...

druga sprawa, to popatrz czy wszystkie węże od podciśnienia masz całe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyśc dobrze silnik krokowy ,Ty nie pierwszy masz taki problem z tym:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie trzyma jałowe bez problemu, za to ma "turbodziurę"... btw, kolega miał NOWY krokowy ze sklepu, różnił się nieco kształtem główki i silnik falował na jałowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.