Skocz do zawartości

Sonda Lambda - Bosch czy może Begar


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu sprawdzałem sondę lambda w 1.6 16V.

Miałem tylko analogowy voltomierz, aczkolwiek po pomiarze (czarny kabel i masa) wyszło, że lambda stoi w miejscu.

W weekend zmierzę raz jeszcze. Jeżeli faktycznie lambda umarła, to warto ryzykować zakup Begar'a z allegro za ~100-120PLN, czy może Boscha (0 258 986 507) za ~210 w IC (tutaj po zdjęciu w IC widzę, że wtyk jest inny niż w Sience - więc trzeba będzie dodatkowo wtyk kupić).

Przerabiał ktoś taki problem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ja mam kupioną uniwersalną Boscha z allegro do połączenia kabelkami i działa mi na gazie już

> 250 tyś w tej chwili widziałem ją za 84 zł. Pozdrawiam

Zalinkuj proszę o którą chodzi, bo za ~80PLN Boscha nie widzę, te francuskie chodzą po 120...

Dzisiaj sprawdziłem sondę.

Na benzynie oscyluje, na gazie również - tylko nie idzie ustawić instalacji tak żeby oscylowała. Albo jest permanentnie za bogato, albo za ubogo i sonda stoi przy 1 lub przy 0V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co na PB oscyluje a na LPG nie???

Tak. Na LPG wygląda to tak:

Ustawiam śrubę od wolnych obrotów max bogato wchodzi na 1V.

Zubażam stopniowo, sonda wskazuje ciągle 1V, w pewnym momencie schodzi w dól, wraca w kierunku 1V i później z powrotem pokazuje w granicach 0.1-0.2V.

Przygazówka: wskakuje na bogato do 1V, puszczam przepustnice automatycznie spada do 0.1 i zwykle tak zostaje.

Na noPb po rozgrzaniu stale, regularnie oscyluje między 0,1 a 1V.

IMO sonda zachowuje się poprawnie, tylko za cholerę nie idzie wyregulować parownika. Mam rację?

EDIT: żeby nie było. Napięcie przy pracy na LPG sprawdzałem na kablu idącym od sondy, a nie tym od sterownika LPG do ECU na którym idzie emulowany sygnał na poziomie ~0.35V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Na LPG wygląda to tak:

> Ustawiam śrubę od wolnych obrotów max bogato wchodzi na 1V.

> Zubażam stopniowo, sonda wskazuje ciągle 1V, w pewnym momencie schodzi w dól, wraca w kierunku 1V i

> później z powrotem pokazuje w granicach 0.1-0.2V.

> Przygazówka: wskakuje na bogato do 1V, puszczam przepustnice automatycznie spada do 0.1 i zwykle

> tak zostaje.

> Na noPb po rozgrzaniu stale, regularnie oscyluje między 0,1 a 1V.

> IMO sonda zachowuje się poprawnie, tylko za cholerę nie idzie wyregulować parownika. Mam rację?

> EDIT: żeby nie było. Napięcie przy pracy na LPG sprawdzałem na kablu idącym od sondy, a nie tym od

> sterownika LPG do ECU na którym idzie emulowany sygnał na poziomie ~0.35V

jaką masz instalkę LPG?

jaki komputer gazu?

sondę zostaw jest sprawna

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką masz instalkę LPG?

Instalacja II generacja, parownik Lovato RG92 (przejechane na nim ~40kkm), sterownik jakiś LovEco. Montowane to było ze 12 lat temu grinser006.gif

W samym kompie praktycznie zero możliwości regulacji (z tego co pamietam jak gazownik podłączał się - sam nie mam ani oprogramowania ani kabla do tego), zostają więc śruby na parowniku + odczyt lambdy z miernika.

Wczoraj zresetowałem centralkę, ustawiłem od zera. Jutro okaże się jak wychodzi spalanie.

> sondę zostaw jest sprawna

Zainteresowałem się sondą, ponieważ myślę o zmianie całego przodu na sekwencję.

Aczkolwiek wychodzi na to, że sonda faktycznie jeszcze daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z miesiąc temu miałem podobnie wymieniłem membrany w rg-92 plus czyszczenie przewodów krokowca i mieszalnika. mam al-700 ustawiłem to mam fejs do kompa, zacznij od czyszczenia więc a sondę zostaw w spokoju. Spróbuj zamiast krokowego od gazu założyć śrubę i spróbować regulować wtedy wyeliminujesz wadę centralki i weźmiesz się za czyszczenie.

Ps. jeszcze tak brudnego reduktora to nie miałem bo aż zatykał mi się gdzie autko szło tylko do 80 km/h a cały szlam się nazbierał aż w mieszalniku i go zatkał co mnie zdziwiło bardzo ale odszukałem i to i po wyczyszczeniu jest w porządku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z miesiąc temu miałem podobnie wymieniłem membrany w rg-92 plus czyszczenie przewodów

> krokowca i mieszalnika. mam al-700 ustawiłem to mam fejs do kompa, zacznij od czyszczenia więc

> a sondę zostaw w spokoju. Spróbuj zamiast krokowego od gazu założyć śrubę i spróbować

> regulować wtedy wyeliminujesz wadę centralki i weźmiesz się za czyszczenie.

> Ps. jeszcze tak brudnego reduktora to nie miałem bo aż zatykał mi się gdzie autko szło tylko do 80

> km/h a cały szlam się nazbierał aż w mieszalniku i go zatkał co mnie zdziwiło bardzo ale

> odszukałem i to i po wyczyszczeniu jest w porządku :-)

Wszystko czyszczone 10kkm temu, jutro powtórzę to.

Nie chcialbym śruby zakładać, już bliżej mi do założenia sekwencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko czyszczone 10kkm temu, jutro powtórzę to.

> Nie chcialbym śruby zakładać, już bliżej mi do założenia sekwencji...

do sekwencji zdążysz:)

na próbe odetnij przewód co jest wpiety do instalacji silnikowej za sondą

jak sie nie poprawi

zrób na krótko wtryskiwacze bo po przez wstawienie kompa od LPG sa porozcinane odłącz wtyczkę od kompa LPG i daj znać co pomogło

p.s. sory za błędy hahaha.gif20.GIF20.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.