Skocz do zawartości

Skrzynia 5b a 6b.


aeste

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w dniu dzisiejszym poleciał mi dyfer dołem razem z kawałkiem samej skrzyni, i teraz mam taki dylemat:

A mianowicie, czy lepiej jest włożyć skrzynię oryginalną z ccs, taką jaka mi się posypała, czy wrzucić od razu jakąś sześciobiegową? Tylko zupełnie nie mam pojęcia od jakiego samochodu to przypasuję, i jakie przeróbki się z tym wiażą? Dodam, ze jest to ccs 1.1 spi z 97, ale na wiosnę planuję wrzucić tutaj 1.2 16V, ewentualnie 1.2 8V. Co polecacie? tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zadać sobie jedno ważne... ale to zajeb*ście ważne pytanie... a mianowicie: "co chcę tym autem robić? i zacząć to robić".

Czyli:

-Jak chcesz się tym ścigać na kjs/sprint to polecam 6b z punto 1 6speed o przełożeniu 13/64

-Jak chcesz wsadzić turbo to kup sobie skrzynie z van'a

-Jak chcesz tym jeździć na wakacje i inne długie trasy to wsadź albo z vana albo ze sportinga

-Jak chcesz mieć krócej niż była ale nie za krótko to wsadź od seicento abarth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może zapytam trochę konkretniej. Czym się różni skrzynia z vana od oryginalnej CCS, i czy sześciobiegówka ze stilo/Punto II podejdzie? I o ile jest krótsza od CCS? Autem chcę jeździć na codzień, gdzie zalezy mi na takim "nadbiegu" jak w CCS kiedy wrzucimy V bieg, ale i kilku krótszych przełozeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, może zapytam trochę konkretniej. Czym się różni skrzynia z vana od oryginalnej CCS, i

> czy sześciobiegówka ze stilo/Punto II podejdzie? I o ile jest krótsza od CCS? Autem chcę

> jeździć na codzień, gdzie zalezy mi na takim "nadbiegu" jak w CCS kiedy wrzucimy V bieg, ale i

> kilku krótszych przełozeniach.

kum sobie 6b ze stilo albo punto 2. ja mialem w 1.1 i jest bardzo fajna. 5 biegow jak w abarthowskiej krotszych niz sporting i 6 w trase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277495152&an=0&page=0#Post277495152

tu masz różne skrzynie i opis ich przełożeń

Najkrótsza seryjna to 13/64 z punto 1 6speed

potem jest abarth: 14/57

potem CCS, przełożenia nie pamiętam

i najdłuższa to VAN

Generalnie wszystkie pasują, z tego co wiem to czasami dolne mocowanie trzeba dać inne ale to już niech ktoś inny się wypowie bo nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kum sobie 6b ze stilo albo punto 2. ja mialem w 1.1 i jest bardzo fajna. 5 biegow jak w

> abarthowskiej krotszych niz sporting i 6 w trase.

Czyli coś takiego, jakbym chciał.. Ok, przy wymianie na tą z Punto II/Stilo, co trzeba przekładać/przerabiać? Koszyk lewarka, lewarek i linki zostają? jak ze wstecznym? I skrzyni o jakim oznaczeniu szukać, ew. do którego rocznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli coś takiego, jakbym chciał.. Ok, przy wymianie na tą z Punto II/Stilo, co trzeba

> przekładać/przerabiać? Koszyk lewarka, lewarek i linki zostają? jak ze wstecznym? I skrzyni o

> jakim oznaczeniu szukać, ew. do którego rocznika?

kazda 6 do ktorej da sie przykrecic aluminiowy banan bedzie dluga. krotka 6 ma mocowania jak w ccs-ie. wymienisz wybierak , lapy, kielichy i bedzie ok, lewarek zostaje z ccs-a. wszystko co potrzebne masz przy starej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kazda 6 do ktorej da sie przykrecic aluminiowy banan bedzie dluga. krotka 6 ma mocowania jak w

> ccs-ie. wymienisz wybierak , lapy, kielichy i bedzie ok, lewarek zostaje z ccs-a. wszystko co

> potrzebne masz przy starej skrzyni.

Okej, ale aluminiowy banan, tzn., i kielichy czego? I wsteczny w szóstce jest wciskany, czy podnoszony? Tylko w sumie to mi zostało, i zaczynam szukać skrzyni smile.gif

BTW: Przepraszam, ze ciągle o coś pytam, ale to pierwsza rzecz jaką robię przy mechanice w tym autku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okej, ale aluminiowy banan, tzn., i kielichy czego? I wsteczny w szóstce jest wciskany, czy

> podnoszony? Tylko w sumie to mi zostało, i zaczynam szukać skrzyni

> BTW: Przepraszam, ze ciągle o coś pytam, ale to pierwsza rzecz jaką robię przy mechanice w tym

> autku

to czy jest podnoszony czy wciskany zalezy od kompletu wybierak - lewarek. odezwij sie na priv albo gg. mam do sprzedania skrzynie 6b ze stilo poskladana z wybierakiem i kielichami do cc moze sie dogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany nie chce nowego tematu zakladac wiec napisze tutaj..

Mianowicie mam obecnie w CC skrzynie niby ze stilo 6b dluga (w weekend zobacze jej oznaczenie jak sie bedzie dalo) skrzynia technicznie super ale w CC jest turbo i wydaje sie za krotka trzeba wachlowac.. a mam jeszcze SC 1.1 mpi 02r Vana 5b wiec mysle o zamianie tych skrzyń.. ma to sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany nie chce nowego tematu zakladac wiec napisze tutaj..

> Mianowicie mam obecnie w CC skrzynie niby ze stilo 6b dluga (w weekend zobacze jej oznaczenie jak

> sie bedzie dalo) skrzynia technicznie super ale w CC jest turbo i wydaje sie za krotka trzeba

> wachlowac.. a mam jeszcze SC 1.1 mpi 02r Vana 5b wiec mysle o zamianie tych skrzyń.. ma to

> sens ?

kolego załóż z van jest najdłusza i zakładana do turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz załozona skrzynie w seryjnym cc sporting na LPG 6 biegowa z stilo/fiat 500 1.4 16v lub bravo 1.4 16v. Jezdzi sie duzo lepiej niz na seryjnej sportingowej auto jest dynamiczniejsze a na 6 biegu ma mniejsze obroty na trasie niz na 5 wiec spalanie troche spada i jest ciszej w kabinie. Inna sprawa jest ze te 6 skrzynie sa w miare nowe i kupuja taka pojezdzisz jeszcze troche a sportingowe przy przelotach ponad 100 tys nie maja juz duzej przyszlosci ze wzgledu na dyfer oraz 2 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam teraz załozona skrzynie w seryjnym cc sporting na LPG 6 biegowa z stilo/fiat 500 1.4 16v lub

> bravo 1.4 16v. Jezdzi sie duzo lepiej niz na seryjnej sportingowej auto jest dynamiczniejsze a

> na 6 biegu ma mniejsze obroty na trasie niz na 5 wiec spalanie troche spada i jest ciszej w

> kabinie. Inna sprawa jest ze te 6 skrzynie sa w miare nowe i kupuja taka pojezdzisz jeszcze

> troche a sportingowe przy przelotach ponad 100 tys nie maja juz duzej przyszlosci ze wzgledu

> na dyfer oraz 2 bieg.

A jakie masz obroty przy 100 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie troche na inny temat ale co by drugiego nie zakładać

> Skrzynia c 514 czy pod pokrywą wewnętrznego mechanizmu zmiany biegów jest jakaś uszczelka ? Jak tak

> to czy jest to do dostania w sklepie ?

ja zawsze smaruje silikonem

, uszczelki nie znalazlem nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.