leszekb Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Witam jako że niedawno kupiłem interfejs bo padł mi al-700 a gazownicy ciągle by zakładali nowe instalacje a napraw u nich doprosić się nie można więc sam zaczynam przygodę z regulacjami inst. gazowej. Mam pytanie do znawców tematu czy po wyregulowaniu parownika po ustawieniu al-700 po skręceniu lub odkręceniu śruby od napięcia membran w pozycję taką by al-700 napisał że regulacja poprawna zarówno metan jak i lpg wtedy sonda ustawia się w pozycje na bogatej mieszance na wolnych obrotach i co tak ją zostawiać czy należy poprawić napięcie membrany tak by sonda oscylowała ale wtedy wydaje mi się że zmieni się charakterystyka na wyższych obrotach ? odzywać się do niej po regulacji czy nie ? proszę o podpowiedź jak zrobić by było właściwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Trzeba tak długo regulować parownik i kalibrować sterownik, aż sonda będzie oscylować w całym zakresie obrotów. Jesli się nie daje - parownik do wymiany. Dobrze jest, jesli po regulacji PWA ustawi się na ok. 90-100 kroków. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 to rozumiem... centralka nie pokaże że regulacja poprawna jeśli PWA nie ustawi się w okolicy 100. ale zakładając że się ustawiło itp to wtedy w każdym przypadku na wolnych obrotach jest mieszanka za bogata i co wtedy śrubą od czułości membran zmienić by oscylowała ? przecież ruszenie tej śruby od czułości zmienia napięcie membran w całym zakresie obrotów... i można tak robić w kółko... coś mi tu nie pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Zmień czułość, żeby mieszanka na wolnych oscylowała, a potem zrób kalibrację, ale nie ruszaj parownika. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 po kalibracji znów ustawi się na bogato na wolnych obrotach znów... więc można tak robić w kółko... więc jak to w końcu zrobić poprawnie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > więc jak to w końcu zrobić poprawnie ??? Napisałem już, jak się to robi. A jesli nie daje się ustawić, to oznacza, że membrany są sflaczałe i należy kupić nowy parownik. Jest jeszcze inna mozliwość, że masz mikser źle dobrany i nigdy nie było dobrze, w takim wypadku nie wyregulujesz poprawnie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Ja z kolei mam taki przypadek, reduktor Lovato RG92, sterownik LovEco. Nie mam interfejsu do tego sterownika, jedynie mogę podpiąć się pod lambdę i obserwować odczyty. Quote: Na LPG wygląda to tak: Ustawiam śrubę od wolnych obrotów max bogato wchodzi na 1V. Zubażam stopniowo, sonda wskazuje ciągle 1V, w pewnym momencie schodzi w dól, wraca w kierunku 1V i później z powrotem pokazuje w granicach 0.1-0.2V. Przygazówka: wskakuje na bogato do 1V, puszczam przepustnice automatycznie spada do 0.1 i zwykle tak zostaje. Na noPb po rozgrzaniu stale, regularnie oscyluje między 0,1 a 1V. IMO sonda zachowuje się poprawnie, tylko za cholerę nie idzie wyregulować parownika. Mam rację? EDIT: żeby nie było. Napięcie przy pracy na LPG sprawdzałem na kablu idącym od sondy, a nie tym od sterownika LPG do ECU na którym idzie emulowany sygnał na poziomie ~0.35V Na parowniku przejechane w granicach 40-50kkm. Zastanawiam się czy jest szansa lepiej ustawić tą instalację, tak żeby w trasie spalanie było niższe (teraz spokojna trasa z prędkościami ~100kmh daje 10l/100km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Zrób może tak: Quote: loveco da sie tez ustawic bez uzycia komputera wystarczy najpierw skasowac obecne ustawienia w komputerze gazowym wyjmujesz bezpiecznik glowny od lpg na 10 sekond na zgaszonym zaplonie i wkladasz jego czakasz az ci sie zapali dioda czarwona i wyjmujesz ponownie bezpiecznik i powtarzasz ta czynnosc az beda mrygac wszystkie trzy kontroli naraz nastepnie wyjmujesz bezpiecznik i wlanczasz zaplon w samochodziei wkladasz bezpiecznik i czekasz az zapali sie dioda zielona i wciskasz gaz do konca i czekasz az zaczna diody naprzeniam sie swiecic i odpalasz natychmiast samochod na benzynie i czekasz az zgasna diody potem przelanczasz na gaz i regolujesz srobka przy reduktorze wolne obroty tak zeby diody na komputerze mrogaly naprzemian lub kup interfejs, zaopatrz się w odpowiedni program, instrukcję do niego i zrób to porządnie. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Widzę, że moje zapytanie zeszło na inne tory niż moje zapytanie w pierwszym poście.... mam interfejs itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Widzę, że moje zapytanie zeszło na inne tory A czy zastosowałeś się do moich rad, czy tylko polemizujesz usiłując sobie i innym udowodnić, że to nie ma sensu? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Zrób może tak: Opisana metoda nie dziala u mnie, tzn. nie zapala się zielona dioda po wykasowaniu ustawien. > lub kup interfejs, zaopatrz się w odpowiedni program, instrukcję do niego i zrób to porządnie. Pierwszy problem to znalezienie interfejsu. Drugi to z tego co pamietam z wizyty u gazownika to w programie mial tylko podglad na wskazania lambdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Opisana metoda nie dziala u mnie, tzn. nie zapala się zielona dioda po wykasowaniu ustawien. Może sterownik uszkodzony lub coś do niego nie podłączone? A interfejsów na Allegro do wyboru do koloru: tutaj kolega już nie potrzebuje, może ci odstąpi, dorobisz sobie tylko wtyk: klik? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Może sterownik uszkodzony lub coś do niego nie podłączone? Nic nigdy nie było przy nim dłubane, sądzę że jest ok. > A interfejsów na Allegro do wyboru do koloru: tutaj kolega już nie potrzebuje, może ci odstąpi, Widziałem. Sam kabel to jedno, gorzej z softem który to obsłuży. Gazownik podłączał się kablem na RS i jakimś dosowym programem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 tak zastosowałem się i po każdej regulacji na jej końcu ustawia się wolne obroty i oscylację sondy zawsze trzeba wkręcić śrubę o obrót by uzyskać oscylację na biegu jałowym, i tak w kółko za każdym razem PWA się podnosi autronik pisze że nadmiar powietrza itp... więc jak zrobić by było dobrze ? ps. reduktor jest nówka sztuka. Wydaje mi się że po ustawieniu centralki po uzyskaniu komunikatu regulacja poprawna PWA ok 100 trzeba wtedy ustawić oscylację na wolnych obrotach skręcając śrubę mniej więcej o jeden obrót tak by sonda oscylowała chociaż w sumie wtedy zmienia się charakterystykę membrany w całym zakresie ale innej możliwości niema no chyba że zostawić na bogatej mieszance tak jak autronik to ustawi na wolnych obrotach sam już nie wiem co jest poprawne.. proszę o podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Spróbuj po autokalibracji kręcić śrubką od obrotów jałowych, tą metalową u góry. Nic nie pisałeś, jak jest ustawiona... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 spoko spróbuję tą od wolnych obrotów... właśnie nasuneła mi się myśl a może ustawienie fejsem zrobić np: na wykręconej tej górnej z dwa obroty wtedy będzie zapas do skręcenia jej tj. do zubożenia mieszanki na wolnych ? a może poprostu się nie przejmować ustawić mieszankę na prawidłową (tj. regulacja poprawna na amonie) a potem skręcić tę od napięcia membran aż do oscylacji na wolnych i tak ma zostać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > ustawienie fejsem zrobić np: na wykręconej tej górnej z dwa obroty wtedy będzie zapas do skręcenia jej tj. do zubożenia mieszanki na wolnych ? dobry pomysł > ustawić mieszankę na prawidłową (tj. regulacja poprawna na amonie) a potem skręcić tę od napięcia membran aż do oscylacji na wolnych i tak ma zostać ? wtedy może nie być oscylacji na wysokich obrotach, a w końcu samochód nie jeździ na wolnych tylko na wysokich? PS. regulacje robisz przy jakiej temperaturze silnika? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Oczywiście, że przy nagrzanym silniku. Spróbuję zrobić tak jak napisałem powyżej a efekty opiszę... Chociaż z tego co sobie przypominam gazownik nigdy nią nie kręcił tylko tą od napięcia membran to czyli zawsze robił to na odwal ? zmieniał charakterystykę napięcia membran już po regulacji w programie... na to wychodzi :-) pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Odgrzeje. Mam problem z ustawieniem al 700 w lanosie. Podczas tego automatycznego strojenia krokowy bardzo mocno jest otwarty cos kolo 160-170krokow. Odkrecenie bardziej czulosci na reduktorze skutuje,zalaniem go na wolnych.Oczywiscie gdy ustawie wolne i pozostaja te ustawienia,to depniecie gazu powoduje otwarcie korkowego prawie na max (196korkow) i sonda wskazuje na ubogo. Reduktor jest prawie nowy. Zreszta cala instalacja (reduktor,krokowy,sterownik).Pochodzi z mojego lanosa i tutaj nie bylo problemu z ustawieniem ani mieszanka.Krokowy ustawiony na 90 i 100. Pierwszym podejrzanym jest guma laczaca filtr powietrza z przepustnica.Juz zamowiona nowa. Ale gdyby ta nowa rura nie dala rezultatu. To gdzie szukac przyczyny? Aha,.Mikser jest szczelny (tzn powietrze nie idzie miedzy miskerem a rura,tylko mikserem.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Napisałem już, jak się to robi. A jesli nie daje się ustawić, to oznacza, że membrany są sflaczałe > i należy kupić nowy parownik. One raczej sztywnieją a nie flaczeją. I w tym tkwi problem. Oblepiają się z czasem ciężkimi węglowodorami (smołowate) co powoduje zgrubienie, usztywnienie i złe działanie zwłaszcza w niskiej temperaturze. Po dobrym nagrzaniu membrana często zaczyna lepiej pracować, smoła ją oblepiająca mięknie. Są to charakterystyczne objawy nadchodzącej konieczności wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > One raczej sztywnieją a nie flaczeją. Wymieniałem już parownik, na którym nie można było ustawić oscylacji na wolnych obrotach: albo była mieszanka bogata, albo uboga! Po wymianie na nowy regulacja to była czysta formalność!!! Stary parownik rozebrałem i membrana była "za luźna" , pofałdowana, czyli sflaczała, więc wiem, co piszę... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Wymieniałem już parownik, na którym nie można było ustawić oscylacji na wolnych obrotach: albo była > mieszanka bogata, albo uboga! Po wymianie na nowy regulacja to była czysta formalność!!! > Stary parownik rozebrałem i membrana była "za luźna" , pofałdowana, czyli sflaczała, więc wiem, co > piszę... > Pozdr. Ja nie mogę ustawić oscylacji na parowniku RG-92 który ma przejechane ~40kkm... Czyzby to oznaczało, że czas na niego przyszedł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Ja nie mogę ustawić oscylacji na parowniku RG-92 który ma przejechane ~40kkm... Czyzby to > oznaczało, że czas na niego przyszedł... u mnie było tak jak miałem zabrudzony mikser prawie zatkany. Spróbuj przeczyścić go u siebie jak i silniczek krokowy, odkręć 1 stronę parownika i wyczyść wnętrze oraz dźwigienkę i uszczelkę którą steruje membrana, tam pewnie masz dużo nagaru i temu tak się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > u mnie było tak jak miałem zabrudzony mikser prawie zatkany. Spróbuj przeczyścić go u siebie jak i > silniczek krokowy, odkręć 1 stronę parownika i wyczyść wnętrze oraz dźwigienkę i uszczelkę > którą steruje membrana, tam pewnie masz dużo nagaru i temu tak się dzieje Którą stronę ? Odkręcałem śrubę do spuszczania syfu, niewiele wyciekło... a prawdę mówiąc trochę boję się rozkręcać, żeby czegoś nie schrzanić przy składaniu Chyba, że wcześniej dla treningu rozkręcę stary parownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszekb Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Którą stronę ? > Odkręcałem śrubę do spuszczania syfu, niewiele wyciekło... a prawdę mówiąc trochę boję się > rozkręcać, żeby czegoś nie schrzanić przy składaniu > Chyba, że wcześniej dla treningu rozkręcę stary parownik Właśnie tę stronę odkręć jest ona na 6 imbusów pod nią jest membrana podciśnienia połączona z dźwigienką przykręconą która reguluje ilość wypływającego gazu jest ona przykręcona na dwa torxy trzeba to wszystko oczyścić, powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.