Skocz do zawartości

Moja szokująca historia czyli czym jeździłem


Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ zaczynam mylić Peugeota z Renault, zrobiłem sobie test pamięci przywołując wszystkie samochody jakimi miałem okazję jeździć przez...19 lat mojego życia. Zdjęcia będą u wyróżnionych kandydatów na najlepsze auto.

Porządek alfabetyczny bo chronologiczny...jest poza zasięgiem mojej stacji bazowej.

Alfa Romeo:

alfa-romeo-giulietta-1.jpg

Giulietta. Wyróżniona bo jeździłem trzema wersjami. 140 KM, 170 KM TCT i QV.

159 kombi 2.0 MJTD

Audi:

80 B4 2.0E

A4 B5 Avant 1.8 20v - jako ołner

BMW:

474505-4.jpg

735i (E38)

Citroen:

C15 1.9D

Saxo 1.1i

Xsara 1.4i

Citroen-Berlingo-France-November-2012.jpg

Berlingo każdej generacji po kilka wersji.

Daewoo/Chevrolet:

Tico - pamiętna trasa z hamulcem roboczym tylko na tylną oś.

Matiz

Lanos

Spark.jpg

Spark

Fiat:

126p

125p, ale tylko z 1800 od Fiata 132

fiat_cinquecento_sporting_1994_03_s.jpg

Cinquecento we wszystkich wersjach - ojciec Autokącika cool.gif

Seicento we wszystkich wersjach

Punto I 75 ELX

Stilo 1.9 JTD

Ford:

Fiesta 1.2

focus2-573.jpeg

Focus I 1.6

Focus II 1.6

Focus III 1.6 - zasada w Focusach jest prosta - im nowszy tym gorszy.

Honda:

Concerto 1.5

1326507663-honda-civic-viii-14i-dsi-18574.jpg

Civic ufo 1.8

Hyundai:

Hyundai-Getz-18468_1171882375881.jpg

Getz 1.1

Accent - najbardziej śliskie opony jakich udało mi się doswiadczyć...Hankook albo Kumho.

Tucson

Isuzu:

88Isuzu_Trooper.jpg

Trooper 2.8

Kia:

Retona 2.0

Cee'd 1.6 CRDi

Mercedes:

W201 2.0

W211 2.1

Mazda:

Mazda_Nowa_mazda5_fajna_4636317.jpg

5

Nissan:

Note 1.4

Pick-Up

X-Trail - urwałem tłumik środkowy na torach kolejowych blush.gif

Navara

nissan-patrol-gr-suv-969-5584_v1.jpg

Patrol GR automat serce.gif

Opel:

Corsa C 1.3 CDTI

Astra G 1.7 CDTI

Kadett E 1.3

Calibra 2.0 8v

Insignia 2.0 CDTI

Meriva 1.8 16v

Peugeot:

206CC 1.6

207CC 1.6

307CC 2.0 HDi

405 1.9D

406 2.0 HDi

407 2.0 HDi

polonezsle.jpg

Polonez zlosnik.gif

Renault:

b77998b356d930c4.jpg

Dacia Logan serce.gif

Kangoo I & II różnych maści

Laguna I 2.0 8v na gaz sick.gif

Skoda:

skoda_octavia_rs_combi_2009_13.jpg

Octavia RS TDI

Superb 1.9 TDI

Subaru:

4314880002_large.jpg

Forester S-Turbo 170 KM cool.gif

Suzuki:

Splash 1.0 - bez wyróżnienia bo Suzuki miałoby ich za dużo, ale doskonałe auto

Swift 1.3 & 1.5 A/T

suzuki-jimny-13-85-km-comfort_8133-1-l1.jpg

Jimny 1.3

z9257005Q,Suzuki-Kizashi.jpg

Kizashi AWD CVT - ideał klasycznego samochodu popularnego

Toyota:

Aygo 1.0

Yaris I 1.0

Yaris III 1.33 CVT

Corolla E11 1.3

toyota_auris_classic_640x0_rozmiar-niestandardowy.jpg

Auris 1.6

toyota_celica_coupe_105_1323_v1.jpg

Celica 1.8

Rav4 D-CAT 2.2

Land Cruiser Prado

VW:

Polo 86C & 6N

Golf III & IV

Passat B4 1.9 TD - pierwsze auto z ABSem jakie miałem okazję prowadzić

Volvo:

S40

volvo-xc70-kombi-347-8891_v1.jpg

XC70

XC90 T6

2142378675497c1ad50b202-870101-wm.jpg

Zastava 1100 mimo braku synchronizatorów w skrzyni i hamulców - rewelacja ok.gif

Nie wiem czy zapomniałem coś...istotnego, ale jak zapomniałem to na pewno nie było to super auto warte wspominania. Bez dwóch zdań nr 1 na mojej liście jest Subaru Forester S-Turbo. Auto, które myśli o kierowcy jako o kierowcy. Genialnym samochodem jest też Suzuki Jimny jak i Patrol GR. Kizashi budzi spokój, Octavia RS szacunek, a takie auta jak Splash, Getz czy Spark udowadniają, że zwykłe może być fajne.

To może następnym razem samochody dostawcze? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co w nim jest genialnego?

> Pytam, bo jak zapytałem na moto, to przeczytałem, że ciasny, głosny, twardy, źle się prowadzi na

> koleinach i niebezpieczny dla początkującej kierowniczki.

heh zlosnik.gif

to jest auto terenowe, i jako takie jest genialne ( jak i zreszta jego poprzedniki ) zlosnik.gif

do miasta/trasy nadaje sie srednio i to tylko dla zapalonego fana marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co w nim jest genialnego?

> Pytam, bo jak zapytałem na moto, to przeczytałem, że ciasny, głosny, twardy, źle się prowadzi na

> koleinach i niebezpieczny dla początkującej kierowniczki.

Bo potraktowales je jak wiekszosc laikow - jako slodki pseudoterenowy samochodzik dla kobiety. Tymczasem Jimny jest bardzo dzielnym autem terenowym z prawdziwego zdarzenia - na ramie, o dobrych katach zejscia i natarcia, z reduktorem i dolaczanym napedem przedniej osi. Zwlaszcza z dieslem 1.5. Jedyna slabosc to brak blokad dyfrow, ale ZTCW mozna w nie go doposazyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ zaczynam mylić Peugeota z Renault, zrobiłem sobie test pamięci przywołując wszystkie

> samochody jakimi miałem okazję jeździć przez...19 lat mojego życia. Zdjęcia będą u

> wyróżnionych kandydatów na najlepsze auto.

> Porządek alfabetyczny bo chronologiczny...jest poza zasięgiem mojej stacji bazowej.

> Alfa Romeo:

> Giulietta. Wyróżniona bo jeździłem trzema wersjami. 140 KM, 170 KM TCT i QV.

> 159 kombi 2.0 MJTD

> Audi:

> 80 B4 2.0E

> A4 B5 Avant 1.8 20v - jako ołner

> BMW:

> 735i (E38)

> Citroen:

> C15 1.9D

> Saxo 1.1i

> Xsara 1.4i

> Berlingo każdej generacji po kilka wersji.

> Daewoo/Chevrolet:

> Tico - pamiętna trasa z hamulcem roboczym tylko na tylną oś.

> Matiz

> Lanos

> Spark

> Fiat:

> 126p

> 125p, ale tylko z 1800 od Fiata 132

> Cinquecento we wszystkich wersjach - ojciec Autokącika

> Seicento we wszystkich wersjach

> Punto I 75 ELX

> Stilo 1.9 JTD

> Ford:

> Fiesta 1.2

> Focus I 1.6

> Focus II 1.6

> Focus III 1.6 - zasada w Focusach jest prosta - im nowszy tym gorszy.

> Honda:

> Concerto 1.5

> Civic ufo 1.8

> Hyundai:

> Getz 1.1

> Accent - najbardziej śliskie opony jakich udało mi się doswiadczyć...Hankook albo Kumho.

> Tucson

> Isuzu:

> Trooper 2.8

> Kia:

> Retona 2.0

> Cee'd 1.6 CRDi

> Mercedes:

> W201 2.0

> W211 2.1

> Mazda:

> 5

> Nissan:

> Note 1.4

> Pick-Up

> X-Trail - urwałem tłumik środkowy na torach kolejowych

> Navara

> Patrol GR automat

> Opel:

> Corsa C 1.3 CDTI

> Astra G 1.7 CDTI

> Kadett E 1.3

> Calibra 2.0 8v

> Insignia 2.0 CDTI

> Peugeot:

> 206CC 1.6

> 207CC 1.6

> 307CC 2.0 HDi

> 405 1.9D

> 406 2.0 HDi

> 407 2.0 HDi

> Polonez

> Renault:

> Dacia Logan

> Kangoo I & II różnych maści

> Laguna I 2.0 8v na gaz

> Skoda:

> Octavia RS TDI

> Subaru:

> Forester S-Turbo 170 KM

> Suzuki:

> Splash 1.0 - bez wyróżnienia bo Suzuki miałoby ich za dużo, ale doskonałe auto

> Swift 1.3 & 1.5 A/T

> Jimny 1.3

> Kizashi AWD CVT - ideał klasycznego samochodu popularnego

> Toyota:

> Yaris I 1.0

> Yaris III 1.33 CVT

> Corolla E11 1.3

> Auris 1.6

> Celica 1.8

> Rav4 D-CAT 2.2

> Land Cruiser Prado

> VW:

> Polo

> Golf III & IV

> Passat B4 1.9 TD - pierwsze auto z ABSem jakie miałem okazję prowadzić

> Volvo:

> S40

> XC70

> XC90 T6

> Zastava 1100 mimo braku synchronizatorów w skrzyni i hamulców - rewelacja

> Nie wiem czy zapomniałem coś...istotnego, ale jak zapomniałem to na pewno nie było to super auto

> warte wspominania. Bez dwóch zdań nr 1 na mojej liście jest Subaru Forester S-Turbo. Auto,

> które myśli o kierowcy jako o kierowcy. Genialnym samochodem jest też Suzuki Jimny jak i

> Patrol GR. Kizashi budzi spokój, Octavia RS szacunek, a takie auta jak Splash, Getz czy Spark

> udowadniają, że zwykłe może być fajne.

> To może następnym razem samochody dostawcze?

Czym się zajmujesz, że miałeś okazję jeździć tak wieloma samochodami ? yikes.gif

Ja mam prawo jazdy od 22 lat, a prowadziłem może z 15 różnych samochodów hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomo, nie trzeba się niczym zajmować specjalnie żeby jeździć wieloma autami - wystarczy być trzeźwym kierowcą hehe.gif

Ja naliczyłem w swoim życiu niewiele mniej niż kolega ale nie wiem czy wszystko pamiętam.

Kajtówek po parkingu kilkumetrowych nie brałem pod uwagę.

Niektóre auta ujeżdżałem w wielu wielu wersjach rocznikowych i silnikowych i tego też nie wyszczególniałem

Alfa

33

156

Audi

100 2.3 quattro i fwd

A6

BMW

320 E30

316 E36

520

730

Citroen

Visa Super 1.4

daewoo

tico

daf

xf

Fiat

126p

125p

128 sport

ducato

uno

panda

marea

brava

bravo

croma

cinquecento

seicento

ford

escort

sierra

scorpio

mondeo

transit

honda

civic

isuzu

rodeo

lublin

łada

2105

2107

samara

mazda

626

mercedes

207

sprinter

E klasa

C180

GL450

mitsubishi

outlander

l200

moskwicz

nissan

terrano

350z

nysa

opel

corsa

vectra

ascona

manta

kadet

rekord

omega

peugeot

306

partner

polonez

caro

atu

renault

5

11

21

twingo

megane

laguna

trafic

master

seat

ibiza

cordoba

skoda

105

favorit

felicja

syrena

toyota

celica

vw

golf I, II, V

passat

LT

volvo

360

850

s80

v40

960

warszawa

zastava

1100p

750

żuk

Mój dorobek celuje w ciut starszych konstrukcjach hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co w nim jest genialnego?

Jimny jest jedyny, wyjątkowy i ma charakter. Jest ciasny, ale przyjemnie otula kierowcę. Ma świetną ergonomię. Silnik 1.3 jest idealnie dobrany do charakteru auta. Skrzynia biegów jeśli synchronizatory nie są zajechane to chodzi bardzo przyjemnie w off-road'owym stylu. Komfortu resorowania nie ma bo rama i sztywne sprężyny, ale jak wjeżdżamy w teren to sprawdza się idealnie. Lekki, zwrotny, ale bynajmniej delikatny. Napęd RWD daje możliwość zarzucania gazem, 4x4 + reduktor gwarantuje dzielność. Do dziś wspominam zabawę Jimnym na greckim poligonie jako jedną z najpiękniejszych chwil za kółkiem. Kocham to auto miłością krystaliczną, a jego obecność w salonach Suzuki od nastu lat budzi uśmiech i niech tak zostanie na zawsze. Jimny musi do końca iść drogą G, Defa i Łady 2107. zlosnik.gif

> Pytam, bo jak zapytałem na moto, to przeczytałem, że ciasny, głosny, twardy, źle się prowadzi na

> koleinach i niebezpieczny dla początkującej kierowniczki.

To wszystko prawda. Ja jednak myślę, że można się wiele nauczyć za kierownicą takiego samochodu. Bo jeśli ktoś się ma uczyć na Octavii to nigdy jeździć nie będzie umiał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie, ale 90% aut które wymieniłeś ciężko byłoby rozróżnić od siebie podczas jazdy z zamkniętymi

> oczami

Mylisz się. Jeśli się skupiasz na jeździe, a nie na pitoleniu o pogodzie to nawet Cee'd jest zupełnie inny (gorszy) jak Auris.

Ale wg Twoich kategorii to nie mam wątpliwości, że najgorszym autem jakie prowadziłem jest P407 HDi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Getz dlaczego wyróżniony?

Getz mnie zachwycił jakością, łatwością prowadzenia i działaniem podstawowych mechanizmów jak gaz, hamulec, sprzęgło, biegi, kierownica. A to wszystko w aucie za 30 tys. z groszami i silnikiem 1.1.

Teraz sobie przypomniałem, że jeździłem też Aygo, które nie dorasta Getzowi do nabitego na oponach DOTa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się. Jeśli się skupiasz na jeździe, a nie na pitoleniu o pogodzie to nawet Cee'd jest

> zupełnie inny (gorszy) jak Auris.

ja tam nie odróżniam Octavii 2 od Focusa 2 i np Aurisa - dla mnie osobiście to jeden pies +/- i jakby mnie wsadzono wyrywkowo do któregoś z tych aut z zasłoniętymi oczami i kazano po "czuciu" powiedzieć czym jadę to poległbym na 100% zlosnik.gif

Nie mówię o jeździe na granicy możliwości tylko o codziennej, normalnej jeździe zlosnik.gif

> Ale wg Twoich kategorii to nie mam wątpliwości, że najgorszym autem jakie prowadziłem jest P407

> HDi.

ja takich pudłowozów to nawet nie liczę do kolekcji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Getz mnie zachwycił jakością, łatwością prowadzenia i działaniem podstawowych mechanizmów jak gaz,

> hamulec, sprzęgło, biegi, kierownica. A to wszystko w aucie za 30 tys. z groszami i silnikiem

> 1.1.

> Teraz sobie przypomniałem, że jeździłem też Aygo, które nie dorasta Getzowi do nabitego na oponach

> DOTa.

W sumie jeżeli patrzeć na cenę to masz rację - ale w sumie Getz to taka B segment raczej a Aygo to na pewno A - czyli taka Panda lub Fiat 500. Getza moim zdaniem można do Yarisa porównać lub GrandePunto. Zdziwiło mnie to jedynie dlatego, że jak ja jechałem nim to okazał się strasznym mułem i jest taki trochę biedny i pudełkowaty. W segmencie B można znaleźć o wiele lepsze auta. Jedyny argument to faktycznie atrakcyjna cena nowego takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym się zajmujesz, że miałeś okazję jeździć tak wieloma samochodami ?

To nie jest dużo, ja mam niedosyt. To auta kolegów, rodziny, zastępcze, testowe - salonowe, firmowe - służbowe, z wypożyczalni za granicą no i moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam nie odróżniam Octavii 2 od Focusa 2 i np Aurisa

Nie rób sobie jaj. Auris to samochód z gumy. Octa i Focus z metalu. Wystarczy podejść z magnesem. biglaugh.gif

> jakby mnie wsadzono wyrywkowo do któregoś z tych aut z zasłoniętymi oczami i kazano po

> "czuciu" powiedzieć czym jadę to poległbym na 100%

Masz słuszność jeśli chodzi o poczucie "ideału" wśród producentów. Każdy chce zrobić auto nudne i mówić, że prowadzi się super i bezpiecznie. Tu przypomina mi się zachwyt nad Cee'dem, który jak wchodził był wychwalany, że to już wspaniałe, europejskie auto. Żaden tam Koreańczyk. A Cee'd ma ciężki, wyjeżdżający przód, jest do zwymiotowania podsterowny i nic się nie dzieje. A nuda w prowadzeniu czyli to bezpieczeństwo nie idzie w parze z komfortem. Ale trend tak - idzie w jeden punkt.

> Nie mówię o jeździe na granicy możliwości tylko o codziennej, normalnej jeździe

Ja też.

> ja takich pudłowozów to nawet nie liczę do kolekcji

Jeszcze muszę pomyśleć, ale "święta trójca", której bym nie chciał już prowadzić to właśnie P407 + Stilo + Corsa C. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie jeżeli patrzeć na cenę to masz rację - ale w sumie Getz to taka B segment raczej a Aygo to

> na pewno A

Racja jednak cenowo konkurowały.

> Getza moim zdaniem można do Yarisa porównać

Getz na pewno bije komfortem i dojrzałością Yarisa I. Nie wiem jak II.

> Zdziwiło mnie to jedynie dlatego, że jak ja jechałem nim to okazał się strasznym

> mułem i jest taki trochę biedny i pudełkowaty. W segmencie B można znaleźć o wiele lepsze

> auta.

Miałem kiedyś w pracy taki "zestaw" do jazdy: C15, Getz i Stilo. Nie byłem wyjątkiem, że wolałem jechać mniejszym Hyundaiem ze słabszym silnikiem niż Fiatem z JTD. Akcentuję JTD bo to jedyna zaleta owego modelu.

Jak porównuję Getz vs. Corsa C to bez mrugnięcia okiem wybieram Koreę. Biorę poprawkę oczywiście, że Getz może mieć motor 1.3 lub diesla 1.5.

> Jedyny argument to faktycznie atrakcyjna cena nowego takiego.

Jak mnie zapytasz o wadę Getza to... niewiem.gif On nawet ładny jest! Co nie ma znaczenia... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tego to pamiętam. Jedyne auto, którym jechałem wyłącznie...do tyłu.

> "weź mi cofnij bo masz już tu obcyk, a wąsko jest"

Gdybym dodał auta które wprowadzałem i wyprowadzałem z hali pracując na warsztacie... to by mi dnia zbrakło to pisać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest dużo, ja mam niedosyt. To auta kolegów, rodziny, zastępcze, testowe - salonowe, firmowe

> - służbowe, z wypożyczalni za granicą no i moje.

Tak na szybko licze, że przez 22 lata posiadania prawa jazdy zrobiłem ok. 700 kkm (w tym większość bo ok. 500 kkm w ciągu ostatnich 9 lat), ale mój dorobek to:

- posiadane/trwale użytkowane/firmowe:

Maluch

Maluch

Ford Fiesta MkII

Maluch Bis

Fiat Uno

Citroen Saxo

Toyota Yaris

Opel Astra II

Ford Focus

Ford Mondeo

Polonez borewicz

- jeździłem:

Opel Astra I

Renault Megane I/Renault Megane II

Renault Laguna

Citroen Xsara

Toyota Auris

Ford Galaxy

BMW X5

Suzuki Jimny

Suzuki Grand Vitara

CC 900/CC 700

Fiat 125p

Mercedes beczka

Lublin

Nysa

Może ze 2-3 zapomniałem, ale w sumie wiele tego nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kąciki Ci sie nie pomyliły?

To są piękne maszyny, a nie ładne cycki, blaszki i plasticzki. 270751858-jezyk.gif

Piękno maszyny leży w głębi, w twórcach, w mechanizmach, w danych technicznych, w jakości...

A dosłownie wczoraj w TV o jednym projektancie - Polaku, który rysuje Bugatti. W prasie o innym chłopaku naszym, który narysował Ferrari... I mimo ogromnego podziwu dla ich talentu i pracowitości, łzy mi płyną po policzkach, że rysują, a nie projektują silników, napędów, zawieszeń, skrzyń, elektryki i nie zastrzegają patentów. buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są piękne maszyny, a nie ładne cycki, blaszki i plasticzki.

> Piękno maszyny leży w głębi, w twórcach, w mechanizmach, w danych technicznych, w jakości...

> A dosłownie wczoraj w TV o jednym projektancie - Polaku, który rysuje Bugatti. W prasie o innym

> chłopaku naszym, który narysował Ferrari... I mimo ogromnego podziwu dla ich talentu i

> pracowitości, łzy mi płyną po policzkach, że rysują, a nie projektują silników, napędów,

> zawieszeń, skrzyń, elektryki i nie zastrzegają patentów.

Ale to są graficy a nie inżynierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostawczaki to też wspaniałe auta. A konkretnie:

250px-FSC_%C5%BBuk.JPG

Żuk 2.4 D powered by Andoria - umiejscowienie dźwigni biegów za kierowcą jest ciekawe, ale jazda Żukiem do mnie nie przemawia.

8102529982_734e8253bf_z.jpg

Lublin I, Lublin II, Lublin III z silnikami 2.4 Andorii bez i z turbo, z motorem VM i skrzynią Kia... spineyes.gif

1305483423_202769163_1-Zdjecia--MERCEDES-208d.jpg

Mercedes 208D 2.3 turbo i bez - zazdroszczę temu kto miał okazję odebrać takie nowe auto prosto z salonu.

PD_7694Dd.JPG

mercedes-sprinter-102529051112u42.jpg

Mercedes Sprinter stary i nowy, 2.8 i 2.1 - ukręcono łeb duchowi "kaczki".

852263-l6822415.jpg

_image_2013117131729_CamperKX53(1).JPG

Fiat Ducato - domki na kołach.

1.jpg

Z kolekcji Volkswagena jeździłem T3, T4 i T5. T3 z silnikiem z tyłu i wodzikami do skrzyni długimi na 4 metry jest fantastycznym autem. Siedzi się na przedniej osi, widoczność jak z roweru...bajka. smile.gif

Iveco_Daily_35S14_2_3_HTP.jpg

Iveco Daily 2.3 i 3.0. Doskonałe konstrukcyjnie, irytujące detalami.

IM000015.jpg

LDV Convoy powered by Andoria. Coś jak Aston Martin z silnikiem Syreny. zlosnik.gif

Mercedes-Citan-Renault-Kangoo-729x486-97f08839f4604c87.jpg

Kangoo/Citan. Zdjęcie kłamie bo mają szyby, a ja jeździłem blaszakami. Co ciekawe to niby jest to samo, ale Mercedes jest lepiej wyciszony i jest pozbawiony największej wady Kangoo - dźwigienki kierunkowskazów. Ma swoją, mercedesowską. Wolę Merca niż Renault.

citroen_berlingo_furgon_16hdi_90km_pack_04.jpg

Citroen Berlingo czyli ekskluzywne Kangoo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to są graficy a nie inżynierzy.

Chłopak od Bugatti nie jest grafikiem nawet. Jest samoukiem na pograniczu geniuszu. Mnie nie chodzi o to kim on jest/nie jest. Chodzi o to, że rozwój dziedziny bez znaczenia - design - jest namacalny, a technika... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie standardowo - maluch, drugi, potem micra, espero, astra, avensis, golf, mondeo - nuuuda.

> Z ciekawszych:

> oraz teraz

> Motocykle pomijam, bo to temat na oddzielny wątek...

Skąd żeś wytrzasnął tego Foxa ? hmm.gif

Z początku myślałem że to Derby (Polo sedan).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawszych jakimi miałem okazję chwilę pojeździć to dobrze pamiętam:

> - Opla Mantę z uturbionym silnikiem 2.2

> - Golfa G60

Miałem kumpla w technikum - synek swoich rodziców. grinser006.gif

Najpierw jeździł corrado G60, potem VR6, a na koniec technikum przesiadł się do mustanga cobry.

Fajnie się kręciło tym bączki na płycie na Bemowie. devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy potrafiłbym sobie przypomnieć wszystkie auta którymi miałem okazję kierować ale Twoja

> lista robi wrażenie.

Ja wiem ze nie potrafilbym - za duzo tego było. Za to chyba umiem wymienić posiadane:

- Skoda 105s

- Hyundai Pony

- Fiat Brava 1.6

- CC700

- Mitsubishi Eclipse

- Chevrolet MonteCarlo v6

- Pontiac GrandPrix GTP v6 supercharged

- Chevrolet Cavalier

- Honda Accord V6

- Saab 9-3 V6 turbo

- Lexus Sc430

- Lexus GS460

- Lexus IS-F

- Chevrolet Malibu

- Chevrolet Camaro

Jako ze dość często gdzies wyjeżdżamy i coś tam zawsze wynajmuje, to nie ma szans na przypomnienie tego czym jeździłem. Ale z takich ciekawszych:

- na pewno kilka razy Kia Optima

- Lincoln MKX

- Corolla

- Camry

- Cruze

- Impala

- Ford Escape hybrid

- VW Beattle

- Nissan Sentra

- Dodge Charger

- Chrysler 300

- Dodge Avenger

- Chrysler 200

- mitsubishi Galant

- Chrysler Pacifica

- Jeep Grand Cherokee

- HHR

- w sumie to chyba każdym modelem Chevroleta jaki produkują jeździłem, bo GM zapraszał mnie często na AutoShow in Motion

- BMW 3, 5, 6 i 7

- Mercedes C, E i S, SL i SLK

- Subaru Impreza i Legacy

- Ferrari F430

- Bentley Continental GT

- Lexus RX, CT, ES i HS

- Audi A4 i A6 (i RS4)

- Porsche Boxter, Cayman i 911

- Ford Mustang (także SVT Cobra), Fusion, Focus, Taurus

- kilka rożnych modeli Buicka których nawet nie pamietam

- Hummer H-2 i H-3

- kilka modeli Oldsmobile z których pamietam najbardziej Cutlass Sierra - pojazd o niezwykle nieprzewidywalnej charakterystyce jazdy na zakrętach

- różne Fiaty z czego pamietam Regatta diesel

- jakieś Ople - chyba Astra, Vectra i coś tam jeszcze

- Dacia? Taka wynajęta za 1 euro dziennie w PL?

I pewnie nawet do połowy listy nie doszedłem, bo właśnie przypomniały mi sie Pegeuoty, Citroeny i tym podobne. O truckach nawet nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to napisz tylko te które zapamiętałeś

Lada Samara! Ten samochod pamietam do dzis! Musiałem w latach 80'tych odwieść jakiegoś pijanego UBeka z jego piękna żona do Warszawy jego nową Samarą. Facet był pijany i wyrażał mi pistoletem żebym jechał prędzej bo mu sie spieszy.

A drugi to Rover 214 si - wynajalem go w UK i objechalem nim cała Szkocje i kawałek Anglii. Zmieniania biegów lewa ręka było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze chciałem stworzyć sobie taką listę - a co tam, mam chwilę wolnego w pracy zlosnik.gif

Alfa Romeo

- 145 ( z ciekawych wersji 2.0 Quadrifoglio i 1.7 boxer)

- 146

- 147 (min. GTA devil.gif)

- 156 (sedan i kombi)

- 156 crosswagon (4x4)

- 159

- 164 (min. 2.0 V6 turbo)

- 166 (min. 2.0 V6 turbo)

- Spider

Audi

- 80 b4

- A4 b5, b6

- A6 c5

BMW

- 3 E30, E36, E46

- 5 E34, E39

- Z3 (2.8 193 KM - zajefajny samochodzik)

Chrysler

- Grand Voyager I , III

Citroen

- Berlingo

- C3

- C4

- Saxo

Daewoo

- Lanos

- Matiz

- Tico

Fiat

- 126p

- 125p

- Barchetta

- Bravo/a

- Nowe Bravo

- Cinquecento ( w tym sporo nieseryjnych wink.gif)

- Coupe (min. Turbo i Turbo plus)

- Croma

- Doblo

- Ducato

- Grande Punto (min. Sport 1.9 130 KM)

- Idea

- Linea

- Marea / Marea Weekend

- Multipla (jeden z ulubionych samochodów zlosnik.gif)

- Palio / Palio weekend

- Panda (stara i nowa)

- Punto I, II, III

- Scudo

- Sedici

- Seicento

- Siena

- Stilo

- Tipo

- Tempra

- Ulysse

- Uno

Ford

- Escort IV i VII

- Fiesta IV

- Focus MK1 i 2

- Galaxy

- Mondeo III

- Scorpio

Honda

- Accord VII

- Civic (nigdy nie pamiętam tych generacji civic`ów, a było ich kilka)

- CR-V III

- Legend

- Prelude

Hyundai

- Accent

- Pony

- I30

Jeep

- Grand Cherokee

Kia

- Shuma

- Ceed

Łada

-2107 albo 2105 (rajdówka z klatką, kubłami itd. zlosnik.gif)

Lancia

- Delta II

- Kappa

- Lybra / Lybra SW

- Musa

- Phedra

- Y

Mazda

- 121 II

- 6 GG

- 323 F VI

- MX-5 II

Mercedes

- CLK C209 320 CDi

- Klasa A

- Klasa E W124

- Klasa R (R 350)

- Sprinter

- Kaczka wink.gif

- Vito

Mitsubishi

- Colt V

- Space Star

Nissan

- Almera II (Gti)

- Partrol Y60 ( w terenie devil.gif)

- Sunny (Gti)

Opel

- Astra F, G, H

- Corsa A (Gsi devil.gif), B, C

- Tigra

- Vectra B

- Zafira B

- Frontera

Peugeot

- 206

- 307

Renuar

- Clio II (min. Sport )

- Megane I. II

- Laguna I, II

- Scenic

- Safrane

- Twingo

Rover

- 400

Seat

- Arosa

- Ibiza II

- Leon I

Skoda

- Felicia

- Fabia

- Octavia

Suzi

- Swift mkI

Toyota

- Avensis II

- Carina E

- Corolla

- Starlet

- Yaris

Volvo

- S80

Volkswagen

- Kafer zwany też garbusem

- Bora

- Golf I (min GTI), II, III, IV

- Lupo

- Passat ( z ciekawych to taki z rocznika 77 - 1.6 D zlosnik.gif )

- Polo

- Transporter T4

Autobusy

- Ikarus (przegubowy)

- DAB

Inne

-Ursus C330 zlosnik.gif

uff - nie wiem czy przypomniałem sobie wszystkie spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzcie, jak to się stało że prowadziliście tyle samochodów ??

> praca, hobby, bardzo dużo pieniędzy i zmieniacie auta co 3 miesiące, ??

A może chodzi po prostu o wiek?

Ja po prostu jeździłem autami znajomych w większości albo ktoś szukał trzeźwego kierowcy hahaha.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzcie, jak to się stało że prowadziliście tyle samochodów ??

> praca, hobby, bardzo dużo pieniędzy i zmieniacie auta co 3 miesiące, ??

W moim przypadku to połączenie wszystkiego:

a) wiek + to że lubiłem dawniej zmieniać samochody co dwa lata

b) bycie entuzjastą motoryzacji = pchałem się na każde testy jakie oferowały firmy = a to na GM AutoShow in Motion a to BMW na jakieś testy mnie zapraszało, a to Lexus, a to Subaru a to ktoś inny

c) dużo wyjazdów służbowych i prywatnych = trzeba wynająć samochód i zawsze starałem się wziąć coś nowego

d) wszelkie inne okazje typu kupujemy samochód = trzeba pojeździć z 10 różnymi żeby wybrać najlepszy, typu trzeba coś zawieść do domu = wynajmujemy ciężarówkę albo trucka czy też nawet typu mam 5 osób do przewiezienia = wynajmuję vana.

I tak się uzbierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.