Jump to content
Sign in to follow this  
Wuniek

EMU w fiacie fire

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ?

Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna, to z czym mam nie mały problem to konfiguracja.

Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się rozgrzały frown.gif

W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy konfiguracji :

- odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu)

- policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60

- jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ?

- jakie czasu lądowania cewek ustawić ?

Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU).

Parę fotek:

sejemu.jpg

sejemu.jpg

dsc01640large.jpg

dsc01641large.jpg

dsc01644large.jpg

dsc01645large.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisz do Huby i Hamaya z TVNu oni z tego co wiem mają EMU ogarnięte...

Huba jest z Wawy więc karton Piwa Żywe w dłoń i po ratunek goń grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem wałka, to czemu niby ma nie działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle

> policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem

> wałka, to czemu niby ma nie działać?

8v 1.2 ale kółko z 1.1

co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem

a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po

> uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem

Musiałbym sobie to odświeżyć i wykopać korespondencję z Hubą jaką odbyliśmy. Z tym, że myśmy kminili nad ustawieniem do t-jeta, a tam jest to inaczej. Tak czy owak, jak się walnąłeś o parę zębów to najwyżej zapłon będzie lekko przesunięty.

> a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co

> patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku

zlosnik.gifzlosnik.gif To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na

> połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak...

ale u niego jest 8v i czujnik nie jest bepośrednio na wałku. Bierze chyba impulsy z kółka rozrządu, górnego. Jezeli ma ori kółko z 1.2 8v to nie trzeba zmienić na 1.1 MPI albo 1.2 MPI 60?

Tak tylko teorytezuję bo nie widziłem tego na oczy grinser006.gif

Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba grinser006.gif

[edycja]

8.jpg

na 100% sygnał jest z koła rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka

> nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba

> [edycja]

> na 100% sygnał jest z koła rozrządu.

Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe (ale cały czas mam wrażenie że już uwaliłem emu ustawiając źle cewki)

co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy wieniec z dosyć szerokimi zębami

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe

> co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy

> wieniec z dosyć szerokimi zębami

aha bo myślałem, że robiłeś wydumkę i nie zmieniłeś kółka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam,

> Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ?

> Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna,

> to z czym mam nie mały problem to konfiguracja.

> Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło

> skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się

> rozgrzały

> W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy

> konfiguracji :

> - odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu)

> - policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60

> - jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ?

> - jakie czasu lądowania cewek ustawić ?

> Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod

> swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie

> pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU).

> Parę fotek:

Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się zorientowałem i nic się nie stało.

A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś kojarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się

> zorientowałem i nic się nie stało.

> A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś

> kojarzy.

Ad1. EMU w taki sposób było podłączone do cewek jakieś 3-5min na szczęście aku szybko padło aczkolwiek cewki i emu trochę się nagrzały, niestety nie mam pomysłu jak to sprawdzić ale fakt jest taki ze jakiś sygnał z czujnika walu jest wiec przy kręceniu jakaś iskra powinna się pojawić a niestety jej nie widzę

Ad2. co do kółka to nie mam nigdzie żadnej swojej fotki wiec pożyczam z http://fiatpunto.com.pl/, zębów jest co najmniej 2 i do tego są strasznie szerokie

largeimg,IMG_4707e491797359729.jpg

largeimg,IMG_48949f45873054836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału?

Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale o poprawne łapnięcie 60-2)?

Primo

Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop.

Secundo

Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac) to 114 stopni.

Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st) i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i powiązanym z tym sposobem liczenia kąta.

Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza opadającego pierwszego zęba.

Tertio

Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX za info jutro po robocie jadę potestować.

Co do biegunowości czujnika wału to jestem na 99% pewien że jest ok, przy podłączaniu DETa 2 miałem tak samo podpięte (przy DET2 jeden kabel szedł na masę i podobnie w EMU ten kabel idzie na masę czujników), obroty czyta jutro jeszcze oscyloskop w logach sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału?

> Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale

> o poprawne łapnięcie 60-2)?

> Primo

> Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop.

> Secundo

> Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac)

> to 114 stopni.

> Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st)

> i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i

> powiązanym z tym sposobem liczenia kąta.

> Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza

> opadającego pierwszego zęba.

> Tertio

> Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V.

Sama synchronizacja przy kręceniu to połowa sukcesu. Jak przed wakacjami odpalaliśmy jednogarową 450 BMW na emu, to przy kręceniu łapał synchro. Ale nie chciał finalnie załapać, niestety musieliśmy rozbierać pół skrzyni i modyfikować koło foniczne.

To skrajny przypadek dziwnego triggera, ale pokazuje, że łapanie synchronizacji przy kręceniu nie załatwia całkowicie tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze to macie dziwne podejście do ustawiania primer trigera ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

idea.gifok widzę że macie wiedzę której jeszcze nie posiadłem smile.gif

jeżeli chodzi o wiązkę do EMU to jestem jej w 99% pewny i to było łatwe

bawiłem się DETem 2 i po jakimś czasie stal się naprawdę przyjemny w użytkowaniu smile.gif

tutaj mam pierwsze SA i znowu braki w wiedzy widzę ze 16v już lata na EMU teraz pytanie czy ktoś ma już EMU odpalone na 8v i chciałby się podzielić wiedzą ?

zakładając że wiązkę mamy zrobioną ok, resztę możecie mi pomoc opisać tutaj

rozpiskę kabli w wiązce wrzucę jak już odpalę auto, powinny się pokryć z większością instalacji od mpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

z mojego punktu widzenia 8v i 16v to bliźniaki .... skoro 1,2 /1,4 16v odpala na kompie z 1.2 8v (po zlaczeniu wtrysków) to nie ma co mówić o różnicach w ustawieniu trigera bo jak są to minimalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ok zobaczymy co wyjdzie z takiego ustawienia:

te jest prawidłowe ok.gif u mnie chodzi na 7 zebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj jeszcze o tym, że kolejność zapłonów to 1-3-4-2, więc ustaw wyjścia cewek adekwatnie do zdarzeń zapłonowych i sposobu ich podłączenia. wink.gif

Poza tym po odpaleniu zweryfikuj wystawiony kąt lampą stroboskopową ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

sejlog.jpg

będzie żyć smile.gif

niestety akumulator mam jak się okazało kiepski wiec nie za bardzo miałem czas na korekcje, nadal nie jest ustawiony do końca jak trzeba bo na logu pojawia się "unexpected missing tooth"

dobra wiadomość jest taka ze nie udało mi się uwalić EMU pomimo pomyłki z ustawieniem cewek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli masz na cam syncu unexpected missing tooth to zaden problem. w sensie nie jest to powód do zmartwien smile.gif to jest uzywane tylko do startu na pełnej sekwencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba wprowadził dodatkowe zabezpieczenia EMU po tym, jak na testach spaliliśmy w sumie 3 EMU. Podobno nie dało się ich spalić wink.gif

Teraz powinny być niezniszczalne niemalże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kuba wprowadził dodatkowe zabezpieczenia EMU po tym, jak na testach spaliliśmy w sumie 3 EMU.

> Podobno nie dało się ich spalić

> Teraz powinny być niezniszczalne niemalże.

W pewnym sensie miło to słysześ, bo do tej pory myślałem, że tylko mi sie udało spalić hehe.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W pewnym sensie miło to słysześ, bo do tej pory myślałem, że tylko mi sie udało spalić

Jak Ci się to udało? grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak Ci się to udało?

Nie wiem, po prostu jechaliśmy i nagle auto zgasło. Nie dało się juz odpalić. Podczas próby odpalania cały czas wyskakiwalo na logu "unexpected missing tooth". Podłączyłem drugie EMU na to miejsce i jezdzi do tej pory - czyli wykluczam wiązke. A w tym spalonym Kuba wymienił płytę główną i też śmiga - tylko w moim aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

niestety pomimo wskazówek jakie mi daliście nie udało mi się odpalić silnika, szukając dodatkowej wiedzy znalazłem coś takiego:

triggertooth.jpg

dla 8v i 16v jest ten sam triger angle 114

czyli ustawiłem tak jak pisaliście:

sejustawienia.jpg

możecie mi napisać jak macie ustawiona mapę zapłonu przy takim ustawieniu czujnika? mapa która widzicie to kopia mapy z kompa od 1.2mpi (Huba mi kiedyś stroił poprzednie sejko)

iskra jest zmieniałem kolejność ignition events miedzy 1-2-2-1 a 2-1-1-2 (mam 2 podwójne cewki) ale znowu nie udało się odpalić aku padło i zabawa się skończyła

możecie mi podpowiedzieć co jeszcze zmienić i czy mapa zapłonu jest "właściwa" czy może powinna być cała podbita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary? drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok?

Bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.jpg

i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ?

to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary?

> drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok?

> i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ?

> to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ?

iskra jest

co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2 wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3 cylindra

nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić

screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem

dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć

powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak jest iskra to wylacz wtryski i kapnij mu wachy w przepustnice i bedziesz wiedział przynajmniej czy zapłon jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> iskra jest

> co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2

> wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3

> cylindra

> nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić

> screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem

> dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć

> powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st

Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2.

Powinno być tak

Event 1 - Output 1

Event 2 - Output 2

Event 3 - Output 1

Event 4 - Output 2

grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak jest iskra to wylacz wtryski i kapnij mu wachy w przepustnice i bedziesz wiedział przynajmniej

> czy zapłon jest ok.

tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać

> silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali

> w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu?

to co pisales +10 stopni przy crankingu jest ok. mapa zapłonu wydaje sie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2.

> Powinno być tak

> Event 1 - Output 1

> Event 2 - Output 2

> Event 3 - Output 1

> Event 4 - Output 2

tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jeszcze zależy jak ma kable zapłonowe podpiete

W sumie masz rację ok.gif Ale nie powinna cewka strzelać raz po razie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jeszcze zależy jak ma kable zapłonowe podpiete

Dlatego też napisałem, żeby ustawił pod 1-3-4-2 zgodnie ze sposobem podłączenia ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dlatego też napisałem, żeby ustawił pod 1-3-4-2 zgodnie ze sposobem podłączenia

kable i cewki mam podłączone tak jak na tym obrazku:

kolejnosckabli.jpg

1-3-4-2 to rozumiem eventy do wtrysku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy

> monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat

> temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało.

technicznie rzecz biorąc da się odpalić bez problemu, ale trzeba ustalić na początek jak wygląda ustawienie czujnika wału jak będziesz miał zapłon reszta do ustawienia jak ci się podoba aczkolwiek nie wiem czy to nie przerost formy może wystarczył by ci DET3 z fuel implant zabawa świnką jest o niebo prostsza

http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się odpalić smile.gif

emupierwszeodpalanie.jpg

Teraz pozostało podłączyć przez EMU pompę paliwa, wentylator , wkręcić sondę w wydech zamontować w aucie (przenoszę do środka) i wyjechać na pierwsze testy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To co było sednem problemu?

smile.gif fakt iż w EMU jest opcja:

enginestartfueltpsscale.jpg

generalnie muszę jeszcze ustawić prime pulse bo puki co muszę mu podlać w dolot przy starcie ale potem już całkiem ładnie chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wreszcie ktoś założył szerszy wątek EMU + Fire smile.gif, będę śledził jeśli coś jeszcze się pojawi.

napisz jeszcze jak ostatecznie ustawiłeś te cewki biorąc pod uwagę schemat podłączenia jaki pokazałeś

> tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

U mnie z takim podłączeniem :

pinoutfiat.png

Cewki mam ustawione 1-2-1-2 a wtryski na 1 -2-3-4, ustawienia trigera 60-9 i co istotne przy Engine Start: Batch all injectors

W załączniku wrzucam Exela to co tam jest powinno umożliwić odpalenie seja na EMU.

Obecnie walczę jeszcze z czujnikiem prędkości tak żeby dobrze czytał biegi i muszę jechać na strojenie puki co jeździ AFR trzyma ładny ale sporo mu jeszcze brakuje do optymalnej pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuniek na Ciebie to zawsze można liczyć. Bezinteresowna wymiana informacji to rzadkość w dzisiejszych czasach nawet wśród hobbystów.

Dzięki wielkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema,

możecie mi powiedzieć jak macie skonfigurowany czujnik stuku w EMU ?

Obrazek z IC

Marka Numery OE

ALFA ROMEO 46538111

EPS 1.957.115

FIAT 46538111

FIAT 46815152

FIAT 55190562

FORD 1 535 715

FORD 1 563 287

FORD 1 592 423

FORD 9S51-12A699-AB

KW 457 115

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy możecie mi powiedzieć jak macie ustawione czasy otwarcia wtrysku i skonfigurowany silniczek krokowy ?

mam obecnie problem z ustawieniem wolnych obrotów, o ile po odpaleniu silnika trzyma zadane obroty ok 950 to po przegonieniu auta po wyższych obrotach auto zaczyna łapać obroty powyżej 1400 i powoli rośnie do prawie 2k

próbowałem walczyć z problemem cofając zapłon ale efekt końcowy jest taki że cała tablica zapłonu zaczyna wyglądać bynajmniej kiepsko a efekt jest taki że potem słabo się wkręca z niskich obr.

idleb.jpg

veign.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rób cofki zapłonu na mapie tylko zrób korektę zapłonu +/- 10 stopni dla wolnych obrotów.

Zakres kroków silniczka 250 lub 255, teraz masz 100 kroków i to chyba za mało, nie wykorzystasz całego zakresu regulacji.

Daj tylko same idle jak masz ustawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Daj tylko same idle jak masz ustawione.

idle2c.jpg

mam tak, niby jest konfiguracja jak mówisz nawet +- 15 st

w chwili obecnej dodatkowo ratuje sie fuel cutem na 1800 obr, dzisiaj jadę jeszcze do garażu podłącze 2 przepustnice i sprawdzę czy aby na pewno dobrze podłączyłem silniczek krokowy i czy wo gule się rusza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.