Skocz do zawartości

EMU w fiacie fire


Wuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ?

Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna, to z czym mam nie mały problem to konfiguracja.

Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się rozgrzały frown.gif

W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy konfiguracji :

- odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu)

- policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60

- jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ?

- jakie czasu lądowania cewek ustawić ?

Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU).

Parę fotek:

sejemu.jpg

sejemu.jpg

dsc01640large.jpg

dsc01641large.jpg

dsc01644large.jpg

dsc01645large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem wałka, to czemu niby ma nie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle

> policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem

> wałka, to czemu niby ma nie działać?

8v 1.2 ale kółko z 1.1

co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem

a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po

> uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem

Musiałbym sobie to odświeżyć i wykopać korespondencję z Hubą jaką odbyliśmy. Z tym, że myśmy kminili nad ustawieniem do t-jeta, a tam jest to inaczej. Tak czy owak, jak się walnąłeś o parę zębów to najwyżej zapłon będzie lekko przesunięty.

> a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co

> patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku

zlosnik.gifzlosnik.gif To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na

> połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak...

ale u niego jest 8v i czujnik nie jest bepośrednio na wałku. Bierze chyba impulsy z kółka rozrządu, górnego. Jezeli ma ori kółko z 1.2 8v to nie trzeba zmienić na 1.1 MPI albo 1.2 MPI 60?

Tak tylko teorytezuję bo nie widziłem tego na oczy grinser006.gif

Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba grinser006.gif

[edycja]

8.jpg

na 100% sygnał jest z koła rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka

> nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba

> [edycja]

> na 100% sygnał jest z koła rozrządu.

Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe (ale cały czas mam wrażenie że już uwaliłem emu ustawiając źle cewki)

co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy wieniec z dosyć szerokimi zębami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe

> co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy

> wieniec z dosyć szerokimi zębami

aha bo myślałem, że robiłeś wydumkę i nie zmieniłeś kółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ?

> Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna,

> to z czym mam nie mały problem to konfiguracja.

> Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło

> skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się

> rozgrzały

> W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy

> konfiguracji :

> - odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu)

> - policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60

> - jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ?

> - jakie czasu lądowania cewek ustawić ?

> Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod

> swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie

> pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU).

> Parę fotek:

Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się zorientowałem i nic się nie stało.

A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś kojarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się

> zorientowałem i nic się nie stało.

> A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś

> kojarzy.

Ad1. EMU w taki sposób było podłączone do cewek jakieś 3-5min na szczęście aku szybko padło aczkolwiek cewki i emu trochę się nagrzały, niestety nie mam pomysłu jak to sprawdzić ale fakt jest taki ze jakiś sygnał z czujnika walu jest wiec przy kręceniu jakaś iskra powinna się pojawić a niestety jej nie widzę

Ad2. co do kółka to nie mam nigdzie żadnej swojej fotki wiec pożyczam z http://fiatpunto.com.pl/, zębów jest co najmniej 2 i do tego są strasznie szerokie

largeimg,IMG_4707e491797359729.jpg

largeimg,IMG_48949f45873054836.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału?

Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale o poprawne łapnięcie 60-2)?

Primo

Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop.

Secundo

Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac) to 114 stopni.

Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st) i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i powiązanym z tym sposobem liczenia kąta.

Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza opadającego pierwszego zęba.

Tertio

Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THX za info jutro po robocie jadę potestować.

Co do biegunowości czujnika wału to jestem na 99% pewien że jest ok, przy podłączaniu DETa 2 miałem tak samo podpięte (przy DET2 jeden kabel szedł na masę i podobnie w EMU ten kabel idzie na masę czujników), obroty czyta jutro jeszcze oscyloskop w logach sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału?

> Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale

> o poprawne łapnięcie 60-2)?

> Primo

> Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop.

> Secundo

> Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac)

> to 114 stopni.

> Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st)

> i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i

> powiązanym z tym sposobem liczenia kąta.

> Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza

> opadającego pierwszego zęba.

> Tertio

> Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V.

Sama synchronizacja przy kręceniu to połowa sukcesu. Jak przed wakacjami odpalaliśmy jednogarową 450 BMW na emu, to przy kręceniu łapał synchro. Ale nie chciał finalnie załapać, niestety musieliśmy rozbierać pół skrzyni i modyfikować koło foniczne.

To skrajny przypadek dziwnego triggera, ale pokazuje, że łapanie synchronizacji przy kręceniu nie załatwia całkowicie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idea.gifok widzę że macie wiedzę której jeszcze nie posiadłem smile.gif

jeżeli chodzi o wiązkę do EMU to jestem jej w 99% pewny i to było łatwe

bawiłem się DETem 2 i po jakimś czasie stal się naprawdę przyjemny w użytkowaniu smile.gif

tutaj mam pierwsze SA i znowu braki w wiedzy widzę ze 16v już lata na EMU teraz pytanie czy ktoś ma już EMU odpalone na 8v i chciałby się podzielić wiedzą ?

zakładając że wiązkę mamy zrobioną ok, resztę możecie mi pomoc opisać tutaj

rozpiskę kabli w wiązce wrzucę jak już odpalę auto, powinny się pokryć z większością instalacji od mpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sejlog.jpg

będzie żyć smile.gif

niestety akumulator mam jak się okazało kiepski wiec nie za bardzo miałem czas na korekcje, nadal nie jest ustawiony do końca jak trzeba bo na logu pojawia się "unexpected missing tooth"

dobra wiadomość jest taka ze nie udało mi się uwalić EMU pomimo pomyłki z ustawieniem cewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuba wprowadził dodatkowe zabezpieczenia EMU po tym, jak na testach spaliliśmy w sumie 3 EMU.

> Podobno nie dało się ich spalić

> Teraz powinny być niezniszczalne niemalże.

W pewnym sensie miło to słysześ, bo do tej pory myślałem, że tylko mi sie udało spalić hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak Ci się to udało?

Nie wiem, po prostu jechaliśmy i nagle auto zgasło. Nie dało się juz odpalić. Podczas próby odpalania cały czas wyskakiwalo na logu "unexpected missing tooth". Podłączyłem drugie EMU na to miejsce i jezdzi do tej pory - czyli wykluczam wiązke. A w tym spalonym Kuba wymienił płytę główną i też śmiga - tylko w moim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety pomimo wskazówek jakie mi daliście nie udało mi się odpalić silnika, szukając dodatkowej wiedzy znalazłem coś takiego:

triggertooth.jpg

dla 8v i 16v jest ten sam triger angle 114

czyli ustawiłem tak jak pisaliście:

sejustawienia.jpg

możecie mi napisać jak macie ustawiona mapę zapłonu przy takim ustawieniu czujnika? mapa która widzicie to kopia mapy z kompa od 1.2mpi (Huba mi kiedyś stroił poprzednie sejko)

iskra jest zmieniałem kolejność ignition events miedzy 1-2-2-1 a 2-1-1-2 (mam 2 podwójne cewki) ale znowu nie udało się odpalić aku padło i zabawa się skończyła

możecie mi podpowiedzieć co jeszcze zmienić i czy mapa zapłonu jest "właściwa" czy może powinna być cała podbita ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary? drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok?

Bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.jpg

i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ?

to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary?

> drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok?

> i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ?

> to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ?

iskra jest

co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2 wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3 cylindra

nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić

screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem

dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć

powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> iskra jest

> co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2

> wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3

> cylindra

> nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić

> screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem

> dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć

> powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st

Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2.

Powinno być tak

Event 1 - Output 1

Event 2 - Output 2

Event 3 - Output 1

Event 4 - Output 2

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak jest iskra to wylacz wtryski i kapnij mu wachy w przepustnice i bedziesz wiedział przynajmniej

> czy zapłon jest ok.

tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać

> silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali

> w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu?

to co pisales +10 stopni przy crankingu jest ok. mapa zapłonu wydaje sie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2.

> Powinno być tak

> Event 1 - Output 1

> Event 2 - Output 2

> Event 3 - Output 1

> Event 4 - Output 2

tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy

> monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat

> temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało.

technicznie rzecz biorąc da się odpalić bez problemu, ale trzeba ustalić na początek jak wygląda ustawienie czujnika wału jak będziesz miał zapłon reszta do ustawienia jak ci się podoba aczkolwiek nie wiem czy to nie przerost formy może wystarczył by ci DET3 z fuel implant zabawa świnką jest o niebo prostsza

http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wreszcie ktoś założył szerszy wątek EMU + Fire smile.gif, będę śledził jeśli coś jeszcze się pojawi.

napisz jeszcze jak ostatecznie ustawiłeś te cewki biorąc pod uwagę schemat podłączenia jaki pokazałeś

> tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie z takim podłączeniem :

pinoutfiat.png

Cewki mam ustawione 1-2-1-2 a wtryski na 1 -2-3-4, ustawienia trigera 60-9 i co istotne przy Engine Start: Batch all injectors

W załączniku wrzucam Exela to co tam jest powinno umożliwić odpalenie seja na EMU.

Obecnie walczę jeszcze z czujnikiem prędkości tak żeby dobrze czytał biegi i muszę jechać na strojenie puki co jeździ AFR trzyma ładny ale sporo mu jeszcze brakuje do optymalnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam,

czy możecie mi powiedzieć jak macie ustawione czasy otwarcia wtrysku i skonfigurowany silniczek krokowy ?

mam obecnie problem z ustawieniem wolnych obrotów, o ile po odpaleniu silnika trzyma zadane obroty ok 950 to po przegonieniu auta po wyższych obrotach auto zaczyna łapać obroty powyżej 1400 i powoli rośnie do prawie 2k

próbowałem walczyć z problemem cofając zapłon ale efekt końcowy jest taki że cała tablica zapłonu zaczyna wyglądać bynajmniej kiepsko a efekt jest taki że potem słabo się wkręca z niskich obr.

idleb.jpg

veign.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób cofki zapłonu na mapie tylko zrób korektę zapłonu +/- 10 stopni dla wolnych obrotów.

Zakres kroków silniczka 250 lub 255, teraz masz 100 kroków i to chyba za mało, nie wykorzystasz całego zakresu regulacji.

Daj tylko same idle jak masz ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj tylko same idle jak masz ustawione.

idle2c.jpg

mam tak, niby jest konfiguracja jak mówisz nawet +- 15 st

w chwili obecnej dodatkowo ratuje sie fuel cutem na 1800 obr, dzisiaj jadę jeszcze do garażu podłącze 2 przepustnice i sprawdzę czy aby na pewno dobrze podłączyłem silniczek krokowy i czy wo gule się rusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.