Skocz do zawartości

ile razy stop ?


some1

Rekomendowane odpowiedzi

xS7LHP2.png

takie jak powyzej :

domalowalem znak stopu przed torowiskiem a takze znak poziomy - krecha ciagla - (wuj google ma jakies stare dane zlosnik.gif ) . Miedzy torowisko a znak poziomy spokojnie miesci sie osobowka choc ze zdjecia moze nie wygladac. Jedziemy na raz czy żabką przed i za tramwajem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie jak powyzej :

> domalowalem znak stopu przed torowiskiem a takze znak poziomy - krecha ciagla - (wuj google ma

> jakies stare dane ) . Miedzy torowisko a znak poziomy spokojnie miesci sie osobowka choc ze

> zdjecia moze nie wygladac. Jedziemy na raz czy żabką przed i za tramwajem ?

Dwa razy musisz się zatrzymać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pozioma kreska ? dodam ze za torami nie ma juz zadnego oznakowania pionowego

To nie jest kreska, tylko znak poziomy - linia zatrzymania. I koniecznie trzeba sie przed nia zatrzymac. Nie jest to linia warunkowa zlozona z trojkatow lub prostokatow, a linia ciagla - czyli bezwzgledne zatrzymanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Sam znak B-20, czyli STOP nie określa miejsca zatrzymania...

Bzdura. Określa. Linia może być, ale nie musi.

Dz.U.2002.170.1393

Quote:

§ 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:

1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,

2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.

2.Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

3.Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony.

4.Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.

5.Umieszczona pod znakiem B-20 tabliczka T-6c lub T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie ci określa? Może jeszcze napiszesz, że musisz się zatrzymać przed znakiem?

Polecam ustawę o znakach której fragment przytoczyłem powyżej. Nie "przed znakiem" tylko "w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem". Proponuję najpierw poduczyć się z przepisów, potem wygłaszać kategoryczne sądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie jak powyzej :

> domalowalem znak stopu przed torowiskiem a takze znak poziomy - krecha ciagla - (wuj google ma

> jakies stare dane ) . Miedzy torowisko a znak poziomy spokojnie miesci sie osobowka choc ze

> zdjecia moze nie wygladac. Jedziemy na raz czy żabką przed i za tramwajem ?

Skrzyżowanie jest źle oznakowane. Powinny być dwa znaki B-20 "Stop". W obecnym kształcie znak dotyczy tylko najbliższego przecięcia się torów pojazdów, czyli torowiska. A że przed drogą "główną" jest namalowana linia bezwzględnego zatrzymania... Cóż... Sam znak poziomy nie może decydować o pierwszeństwie, musi występować łącznie z pionowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam ustawę o znakach której fragment przytoczyłem powyżej. Nie "przed znakiem" tylko "w takim

> miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z

> pierwszeństwem". Proponuję najpierw poduczyć się z przepisów, potem wygłaszać kategoryczne

> sądy.

Sam przed chwilą stwierdziłeś, że miejsce zatrzymania określa znak STOP, a po chwili podajesz paragraf, gdzie jak byk stoi, że w przypadku braku linii P-12 kierowca sam określa miejsce zatrzymania tak, aby mieć dobrą widoczność.

I tak samo jak ty patrzę na rozporządzenie, więc nie musisz mi rzucać paragrafami.

Wniosek z tego taki, że umiejętność logicznego myślenia u ciebie osłabła nieco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzyżowanie jest źle oznakowane. Powinny być dwa znaki B-20 "Stop". W obecnym kształcie znak

> dotyczy tylko najbliższego przecięcia się torów pojazdów, czyli torowiska. A że przed drogą

> "główną" jest namalowana linia bezwzględnego zatrzymania... Cóż... Sam znak poziomy nie może

> decydować o pierwszeństwie, musi występować łącznie z pionowym.

A skąd od razu wiesz, czy powinny być dwa znaki STOP. Dziesięć od razu!

Po prostu sama linia P-12 jest namalowana w złym miejscu, i to nie oznacza, że przed wyjazdem na drogę z pierwszeństwem również koniecznie trzeba się zatrzymać. Tego nie wiesz ty, nie wiem ja. Wie tylko inżynier ruchu odpowiedzialny za oznakowanie tego skrzyżowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam przed chwilą stwierdziłeś, że miejsce zatrzymania określa znak STOP, a po chwili podajesz

> paragraf, gdzie jak byk stoi, że w przypadku braku linii P-12 kierowca sam określa miejsce

> zatrzymania tak, aby mieć dobrą widoczność.

> I tak samo jak ty patrzę na rozporządzenie, więc nie musisz mi rzucać paragrafami.

> Wniosek z tego taki, że umiejętność logicznego myślenia u ciebie osłabła nieco...

Nie osłabła. B-20 nie musi występować z linią zatrzymania - i w tym przypadku nie występuje bo linia jest na kolejnym przecięciu torów jazdy pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie osłabła. B-20 nie musi występować z linią zatrzymania - i w tym przypadku nie występuje bo

> linia jest na kolejnym przecięciu torów jazdy pojazdów.

Tyle, że sama linia P-12 nic nie znaczy... 270751858-jezyk.gif

Więc na początek zatrzymujesz się raz, przed torowiskiem a potem linię możesz olać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałeś, że to znak STOP B-20 określa miejsce zatrzymania, a co nie jest prawdą...

jest prawdą. Jeśli nie ma linii, to należy zatrzymać się tak, żeby móc ustąpić pierwszeństwa pojazdom na drodze z pierwszeństwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest prawdą. Jeśli nie ma linii, to należy zatrzymać się tak, żeby móc ustąpić pierwszeństwa

> pojazdom na drodze z pierwszeństwem.

facepalm%5B1%5D.gif

I w jaki sposób ty widzisz w tym momencie określenie miejsca zatrzymania, jeśli stoi sam znak B-20, skoro samo rozporządzenie pozostawia tą decyzję kierowcy ?

Quote:

w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się,


smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w jaki sposób ty widzisz w tym momencie określenie miejsca zatrzymania, jeśli stoi sam znak B-20,

> skoro samo rozporządzenie pozostawia tą decyzję kierowcy ?

> Quote:

> w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się,

no tak... a przed linią to 10cm, 20cm, 0,5m? I w jaki sposób ty widzisz w tym momencie określenie miejsca zatrzymania skoro samo rozporządzenie pozostawia tą decyzję kierowcy? I zdecyduj się ostatecznie, gdzie obowiązuje ten stop, bo przedstawiłeś dwie wersje:

Quote:




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że sama linia P-12 nic nie znaczy...

> Więc na początek zatrzymujesz się raz, przed torowiskiem a potem linię możesz olać...

Powiedz mi skąd taka interpretacja?

Dlaczego więc mam się zatrzymać przed torowiskiem, skoro sam STOP nie wyznacza mi gdzie mam się zatrzymać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak... a przed linią to 10cm, 20cm, 0,5m? I w jaki sposób ty widzisz w tym momencie określenie

> miejsca zatrzymania skoro samo rozporządzenie pozostawia tą decyzję kierowcy? I zdecyduj się

> ostatecznie, gdzie obowiązuje ten stop, bo przedstawiłeś dwie wersje:

Jaką linią? Tą która tak naprawdę jest "nieważna", bo brakuje jej znaku pionowego?

I zdecyduj się o co pytasz, bo w treści twojego posta zawarłeś moje pytanie skierowane wcześniej do ciebie.

STOP obowiązuje przed torowiskiem, i tu możesz zatrzymać się 10cm przed, możesz też i dwa metry przed. Określasz sam, z którego miejsca będziesz miał wystarczającą widoczność.

Po przejechaniu torowiska linia już cie nie interesuje, bo brakuje jej oznakowania pionowego. Wcześniejszy znak STOP już w tym momencie cię nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaką linią? Tą która tak naprawdę jest "nieważna", bo brakuje jej znaku pionowego?

> I zdecyduj się o co pytasz, bo w treści twojego posta zawarłeś moje pytanie skierowane wcześniej do

> ciebie.

no dokładnie - bo tak samo można zapytać o miejsce zatrzymania przed linią 270751858-jezyk.gif

> STOP obowiązuje przed torowiskiem, i tu możesz zatrzymać się 10cm przed, możesz też i dwa metry

> przed. Określasz sam, z którego miejsca będziesz miał wystarczającą widoczność.

> Po przejechaniu torowiska linia już cie nie interesuje, bo brakuje jej oznakowania pionowego.

> Wcześniejszy znak STOP już w tym momencie cię nie ma znaczenia.

no to przynajmniej tu jesteśmy zgodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi skąd taka interpretacja?

> Dlaczego więc mam się zatrzymać przed torowiskiem, skoro sam STOP nie wyznacza mi gdzie mam się

> zatrzymać?

Quote:

§ 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:

1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,

2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.

2.Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

3.Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony.

4.Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.

5.Umieszczona pod znakiem B-20 tabliczka T-6c lub T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie.


Punkt czwarty. Wskazuje on, że jeśli masz znak STOP przed torowiskiem, to musisz się przed torowiskiem zatrzymać.

Możesz to zrobić 10cm przed, możesz i dwa metry. Nie ma linii zatrzymania P-12, więc sam określasz odległość która jest dla ciebie wystarczająca.

A po przejechaniu torowiska sama linia nie ma znaczenia, gdyż musi jej towarzyszyć znak pionowy. Stojący 3 metry wcześniej STOP dotyczył torowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dokładnie - bo tak samo można zapytać o miejsce zatrzymania przed linią

Nie, nie można.

Quote:

§ 89. 1.Znak P-12 "linia bezwzględnego zatrzymania - stop" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.


Tu miejsce zatrzymania jest dokładnie określone. Owszem nikt ci nie będzie robił problemów, jak staniesz 10 cm przed linią, ale musisz do niej dojechać. Dwa metry odstępu już za bardzo nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz to zrobić 10cm przed, możesz i dwa metry. Nie ma linii zatrzymania P-12, więc sam określasz

> odległość która jest dla ciebie wystarczająca.

> A po przejechaniu torowiska sama linia nie ma znaczenia, gdyż musi jej towarzyszyć znak pionowy.

> Stojący 3 metry wcześniej STOP dotyczył torowiska.

Ok.

A co do linii..To w takim razie po co w tym miejscu jest linia ciągła bezwzględnego zatrzymania, a nie na przykład trójkąty?

Bo wg Ciebie nie ma to znaczenia jak rozumiem, bo nie ma znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok.

> A co do linii..To w takim razie po co w tym miejscu jest linia ciągła bezwzględnego zatrzymania, a

> nie na przykład trójkąty?

> Bo wg Ciebie nie ma to znaczenia jak rozumiem, bo nie ma znaku.

Po prostu ktoś popełnił błąd przy projektowaniu lub przy późniejszym malowaniu. Tam może być cokolwiek, nawet szlaczek, ale z punktu widzenia przepisów nie ma to żadnego znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie można.

> Quote:

> § 89. 1.Znak P-12 "linia bezwzględnego zatrzymania - stop" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w

> związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.

> Tu miejsce zatrzymania jest dokładnie określone. Owszem nikt ci nie będzie robił problemów, jak

> staniesz 10 cm przed linią, ale musisz do niej dojechać. Dwa metry odstępu już za bardzo nie

> pasuje...

A czy ktoś Ci coś zrobi, jeśli staniesz "na stopie" dwa metry przed linią zatrzymania, ustąpisz pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej i pojedziesz dalej? Na jakiej podstawie - odległość nie jest określona. Podobnie jeśli nie ma linii zatrzymania - czy staniesz 10cm od krawędzi drogi głównej (czy w tym przypadku torowiska) czy 2m - jeśli zatrzymasz się i ustąpisz pierwszeństwa tym na "głównej" to wszystko jest ok.

Jak dla mnie znak B-20 nie określałby miejsca zatrzymania, gdyby przepis mówił, że należy zatrzymać się tylko na linii zatrzymania. Jak dla mnie EOT - Ty masz swoją interpretację tego sformułowania, ja mam swoją. Ważne pozostaje meritum - że stop dotyczy najbliższego przecięcia się torów ruchu pojazdów - niezależnie, czy jest tam linia zatrzymania, czy jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj koledzy, koledzy... Czas się doszkolić.

W ogóle dziwi mnie, że ktoś może sobie wydumać taki gówniany problem.

Chcesz żyć, to stawaj i 10 razy. Nie chcesz, to przepychaj się z policjantami. A może nikt nie zauważy i damy radę tramwajowi.

Jak ktoś przytoczył, trzeba ustąpić wszystkim jadącym drogą przed którą stoi znak STOP.

Dla przypomnienia

Quote:

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

droga
- wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,
łącznie z torowiskiem
pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;


Czyli, przed torowiskiem jest znak, a nie ma linii, to stajemy przed torami, aby się upewnić... itd..

Za torowiskiem znak STOP nie przestał obowiązywać (patrz: droga) i w dodatku jest ciągła linia, więc stajemy ponownie przed linią.

Tu nie ma nic do interpretacji. Wszystko jest prosto napisane w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ktoś Ci coś zrobi, jeśli staniesz "na stopie" dwa metry przed linią zatrzymania, ustąpisz

> pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej i pojedziesz dalej? Na jakiej podstawie - odległość

> nie jest określona. Podobnie jeśli nie ma linii zatrzymania - czy staniesz 10cm od krawędzi

> drogi głównej (czy w tym przypadku torowiska) czy 2m - jeśli zatrzymasz się i ustąpisz

> pierwszeństwa tym na "głównej" to wszystko jest ok.

Stając na STOPie stajesz przed torowiskiem. Do linii P-12 masz w tym momencie co najmniej cztery metry, więc nie można uznać, że stoisz w miejscu wyznaczonym przez tą linię...

Odległość nie jest określona przy samotnym B-20, ale musisz stanąć przed torami. Czyli zatrzymujesz się, aby wypełnić obowiązek nałożony przez B-20. potem juz nigdzie więcej nie musisz...

> Jak dla mnie znak B-20 nie określałby miejsca zatrzymania, gdyby przepis mówił, że należy zatrzymać

> się tylko na linii zatrzymania. Jak dla mnie EOT - Ty masz swoją interpretację tego

> sformułowania, ja mam swoją. Ważne pozostaje meritum - że stop dotyczy najbliższego przecięcia

> się torów ruchu pojazdów - niezależnie, czy jest tam linia zatrzymania, czy jej nie ma.

Znak B-20 nie określa miejsca zatrzymania, bo ustawodawca założył jego stosowanie "samotne".

Gdybyś zawsze miał P-12 razem z B-20 to masz wskazanie gdzie masz stanąć. A skoro nie masz P-12, to określasz to sam...

W drugą stronę to nie działa. Aby cokolwiek* namalowane na jezdni było ważne, musi mieć towarzysza w postaci znaku pionowego.

* - cokolwiek w zakresie tej dyskusji, czyli linia P-12 lub np. P-13, które powinno mieć obok A-7..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stając na STOPie stajesz przed torowiskiem. Do linii P-12 masz w tym momencie co najmniej cztery

> metry, więc nie można uznać, że stoisz w miejscu wyznaczonym przez tą linię...

> Odległość nie jest określona przy samotnym B-20, ale musisz stanąć przed torami. Czyli zatrzymujesz

> się, aby wypełnić obowiązek nałożony przez B-20. potem juz nigdzie więcej nie musisz...

po co piszesz mi to po raz kolejny... Przecież ja też już na początku to napisałem.

> Znak B-20 nie określa miejsca zatrzymania, bo ustawodawca założył jego stosowanie "samotne".

> Gdybyś zawsze miał P-12 razem z B-20 to masz wskazanie gdzie masz stanąć. A skoro nie masz P-12, to

> określasz to sam...

można to nazwać i tak.

> W drugą stronę to nie działa. Aby cokolwiek* namalowane na jezdni było ważne, musi mieć towarzysza

> w postaci znaku pionowego.

> * - cokolwiek w zakresie tej dyskusji, czyli linia P-12 lub np. P-13, które powinno mieć obok A-7..

i po co mi to klarujesz po raz kolejny. Przecież już na początku napisałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla pewności trzeba to interpretować jako konieczność zatrzymania się i przed torowiskiem, i przed

> skrzyżowaniem. Egzaminu by się przez to nie oblało.

Taka interpretacja jest błędna. Skrzyżowanie jest źle oznakowane. Oczywiście dla własnego bezpieczeństwa bym się zatrzymał także drugi raz, ale mówimy teraz o przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co piszesz mi to po raz kolejny... Przecież ja też już na początku to napisałem.

> można to nazwać i tak.

> i po co mi to klarujesz po raz kolejny. Przecież już na początku napisałem to samo.

Piszę ci to po raz kolejny, bo kombinujesz z odległościami zatrzymania gdy masz linię P-12 i gdy jej nie ma...

Owszem, odległości nie są bezwzględnie określone, ale nie można uznać, że w tym konkretnym przypadku zatrzymanie przed torowiskiem spełnia także warunek zatrzymania przed linia P-12 (gdyby była ważna), bo 4 metry to jest zbyt dużo, aby to zaliczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszę ci to po raz kolejny, bo kombinujesz z odległościami zatrzymania gdy masz linię P-12 i gdy

> jej nie ma...

> Owszem, odległości nie są bezwzględnie określone, ale nie można uznać, że w tym konkretnym

> przypadku zatrzymanie przed torowiskiem spełnia także warunek zatrzymania przed linia P-12

> (gdyby była ważna), bo 4 metry to jest zbyt dużo, aby to zaliczyć...

Ależ chyba się nie zrozumieliśmy... o 19.24 napisałem:

Quote:

Skrzyżowanie jest źle oznakowane. Powinny być dwa znaki B-20 "Stop". W obecnym kształcie znak dotyczy tylko najbliższego przecięcia się torów pojazdów, czyli torowiska. A że przed drogą "główną" jest namalowana linia bezwzględnego zatrzymania... Cóż... Sam znak poziomy nie może decydować o pierwszeństwie, musi występować łącznie z pionowym.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dz.U.2002.170.1393 par 21 pkt.4 przeczytać i zrozumieć

Code:


  

§ 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:

1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,

2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.

2.Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

3.Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony.

4.Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.


Znaleziono, przeczytano, no i...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzyżowanie jest źle oznakowane. Powinny być dwa znaki B-20 "Stop". W obecnym kształcie znak

> dotyczy tylko najbliższego przecięcia się torów pojazdów, czyli torowiska.

Znak stoi nie w obrębie skrzyżowania, a przed skrzyżowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Code:

> § 21. 1.Znak B-20 "stop" oznacza:

> 1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,

> 2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.

> 2.Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim

> miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

> 3.Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą

> został ustawiony.

> 4.Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem

> pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.

> Znaleziono, przeczytano, no i...?

Chyba jednak nie zrozumiano. Punkt 4ty mówi, że w pkt 1-3 możesz zastąpić słowo "droga" sformułowaniem "torowisko pojazdów szynowych" lub "inne miejsce przecinania się kierunków ruchu". Jak rozumiem uważasz, że B-20 przed torami kolejowymi obowiązuje na torach przed którymi stoi oraz na najbliższym skrzyżowaniu z drogą [kołową] wg definicji z pord?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jednak nie zrozumiano. Punkt 4ty mówi, że w pkt 1-3 możesz zastąpić słowo "droga"

> sformułowaniem "torowisko pojazdów szynowych" lub "inne miejsce przecinania się kierunków

> ruchu".

Nigdzie nie widzę możliwości zastąpienia słowa "droga" na cokolwiek.

A tak dla porządku. Paragraf 21 ma jedynie dwa punkty. pkt 1 i pkt. 2.

Pkt. 2 ma cztery ustępy. (ust. 1 - wykreślony), ust. 2, ust. 3, ust. 4 i ust. 5.

Zupełnie się pogubiłeś.

> Jak rozumiem uważasz, że B-20 przed torami kolejowymi obowiązuje na torach przed

> którymi stoi oraz na najbliższym skrzyżowaniu z drogą [kołową] wg definicji z pord?

Jeśli te tory są w obrębie skrzyżowania, to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdzie nie widzę możliwości zastąpienia słowa "droga" na cokolwiek.

> A tak dla porządku. Paragraf 21 ma jedynie dwa punkty. pkt 1 i pkt. 2.

> Pkt. 2 ma cztery ustępy. (ust. 1 - wykreślony), ust. 2, ust. 3, ust. 4 i ust. 5.

> Zupełnie się pogubiłeś.

Zastąp w mojej wypowiedzi słowo punkt, słowem ustęp - mój błąd

> Jeśli te tory są w obrębie skrzyżowania, to tak.

To po co w takim razie znak A-7 czy też B-20 powtarza się przed każdą jezdnią na skrzyżowaniu i przed torami dodatkowo (o ile jest miejsce)? Bo jeśli nie ma miejsca między torami a jezdnią - to mamy do czynienia z jednym przecięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastąp w mojej wypowiedzi słowo punkt, słowem ustęp - mój błąd

> To po co w takim razie znak A-7 czy też B-20 powtarza się przed każdą jezdnią na skrzyżowaniu i

> przed torami dodatkowo (o ile jest miejsce)?

IMO nie na każdym. Podać przykłady?

> Bo jeśli nie ma miejsca między torami a jezdnią -

> to mamy do czynienia z jednym przecięciem.

A co to jest wg Ciebie jedno przecięcie i co to ma do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO nie na każdym. Podać przykłady?

A powinno się stawiać na każdym, o ile pas dzielący na to pozwala.

> A co to jest wg Ciebie jedno przecięcie i co to ma do rzeczy.

Zasadniczo sporo - bo B-20 dotyczy najbliższego przecięcia z drogą, torami lub innego miejsca przecinania się kierunków ruchu - jak mówi ustęp (nie punkt) 3 i 4. Czyli, że "Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony" (ust. 4), ale dotyczy on także "znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu" (ust. 3), czyli, łącząc oba, otrzymujemy: "Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższego torowiska pojazdów szynowych lub innego miejsca przecinania się kierunków ruchu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powinno się stawiać na każdym, o ile pas dzielący na to pozwala.

> Zasadniczo sporo - bo B-20 dotyczy najbliższego przecięcia z drogą, torami lub innego miejsca

> przecinania się kierunków ruchu - jak mówi ustęp (nie punkt) 3 i 4. Czyli, że "Znak B-20

> umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został

> ustawiony" (ust. 4), ale dotyczy on także "znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów

> szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu" (ust. 3), czyli, łącząc oba,

> otrzymujemy: "Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższego

> torowiska pojazdów szynowych lub innego miejsca przecinania się kierunków ruchu".

To wszystko o czym piszesz, to pkt. 2.

A pkt. 1 nagle przestał obowiązywać?

Szkoda naszego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wszystko o czym piszesz, to pkt. 2.

> A pkt. 1 nagle przestał obowiązywać?

Ależ nie przestał. Wjazd na skrzyżowanie oznacza wjazd na pierwszą jezdnię lub przecięcie torów ruchu pojazdów

> Szkoda naszego czasu.

prawda. Mnie bardziej przekonuje argumentacja inżynierów ruchu, z którymi miałem zajęcia i którą tu przytaczam smile.gif No chyba, że kolega jest doktorem lub profesorem z dziedziny inżynierii ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.