Skocz do zawartości

FAQ $kändynäwskich Łösi !


Rekomendowane odpowiedzi

ak4 - Kopia.jpg

 

 

 

 

 

 

 

policjant84_(www.e-gify.pl).gif Ogólne zasady obowiązujące na  kąciku  SKANDYNAWSKIE ŁOSIE !

busted.gif1. Uprzejmie się prosi o uzupełnienie swojego profilu przynajmniej podstawowe dane (imię, miejscowość i model samochodu;) ok.gif
busted.gif2. Nowi powinni się wpisać w wątku ,,Pochwal się czym jeździsz" z krótkim opisem samochodu i koniecznie ze zdjęciem . ok.gif
busted.gif3. Warto się zapoznać z regulaminem całego forum. ok.gif
busted.gif4. Ten kącik jest kącikiem technicznym/ liczniki działają / czyli piszemy na temat bez zbędnego spamowania. ok.gif


Pamiętajmy że :

- Jak i w życiu prywatnym tutaj obowiązuje nas kultura i dobre wychowanie. ok.gif
- Swoją aktywność na forum prowadzimy przy zachowaniu netykiety ok.gif
- Uprzejmie się uprasza o używanie wbudowanej w forum wyszukiwarki zanim napisze się nowy temat. ok.gif



Piszemy na tym forum, aby wymieniać się uwagami na temat swoich aut , ale musimy pamiętać, że Internet ma też drugie oblicze swoją złą stronę. Aby pisało nam się przyjemnie i bez zbędnego strachu proszę zapoznajcie się jakich informacji nie powinno się publikować na tym forum:

- Nie podawajcie publicznie swoich numerów telefonów (od tego są privy) ok.gif
- Na publikowanych przez siebie zdjęciach proszę zakrywajcie numery rejestracyjne ok.gif
- Nie podawajcie informacji o zamontowanych zabezpieczeniach, alarmach i itp. ok.gif

..................................................................................................................................................

W tym wątku zapodajemy istotne i przydatne sprawy dotyczace eksploatacji naszych bolidów ok.gif
Żeby łatwo było potem odszukać przy pomocy szukajki :{C}




WZÓR

Chcąc cos dodać odpowiadamy na pierwszy post watku i:
Nawias i model - [...V,XC,C ...ect
No chyba ze sprawa dotyczy ogólnie wszystkich modeli wtedy piszemy [ALL volvo albo saab] ok.gif



Pozdrawiam i życzę owocnych dyskusji na naszym forum ! cool_moose.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja kasowania serwisu volvo ponizej 95 roku ok.gif

pierwsza metoda :

czyli

włóż kabelek (mostkujący) do gniazda 7 w module A (gniazdo jest w komorze silnika)

naciśnij przycisk:

1| 4 razy krótko

błysk diody

2| 1 raz

błysk

3| 5 X

błysk

4| 1X

krótkie miganie i ok.

modul6wv.jpg

druga: dotyczy wszystkich liczników Yazaki

zdemontuj gumowe zabezpieczenie (zaślepkę) na szybce licznika

wciśnij znajdujący się tam przycisk

i OK.

licznik7ia.jpg

Auta powyzej 95

Uwaga:

auta z systemem OBD II to już bardziej złożone bestie!!!

W zasadzie prawie każde auto Volvo tj C30.V50, V70, S60, S80, XC70, XC90, C70, V40 ,S40 itd.

można oszukać i wykasować serwis bez komputera...

Robi się to tak:

lewą ręką naciśnij przycisk kasowania przebiegu dziennego na liczniku i przytrzymaj ..

Drugą ręką włącz stacyjkę w pozycje zapłon tz. aby wszystkie kontrolki się świeciły.

Wduszony przycisk trzymaj tak długo aż kontrolka SERWIS zacznie mrugać (około 5 sekund) - w tym momencie puść przycisk.

I to wszystko.serwis kasowany.

Tą metodą skasujesz serwis w 90% samochodów Volvo po roku 1995

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto/rocznik/śruby/otwór centrujący/ET

Volvo 440 / 460 / 480, rok 86 > 97 .:. 4x100, o52,1, ET 38 (były też ET 37, zależnie od rocznika)

Volvo S40 / V40, rok 96 > 00 .:. 4x114,3, o67,1, ET 44

Volvo S40 / V40, rok 00 > .:. 4x114,3, o67,1, ET 44

Volvo C30 / S40 / V50, rok .:. 5x108, o65,1, ET 43 (15")

Volvo C30 / S40 / V50, rok .:. 5x108, o65,1, ET 52,5 (16",17",18")

Volvo 960, rok 95 > 97 .:. 5x108, o65,1, ET 38

Volvo 700 84-92 5x108 o65,1 ET25

Volvo 850, rok 91 > 94 .:. 4x108, o65,1, ET 43

Volvo 850, rok 94 > 97 .:. 5x108, o65,1, ET 43

Volvo V70, rok 97 > 99 .:. 5x108, o65,1, ET 43

Volvo S80, rok 98 > .:. 5x108, o65,1, ET 45

Volvo C70 & S70, rok 98 > .:. 5x108, o65,1, ET 43

Volvo V70, rok 00 > .:. 5x108, o65,1, ET 49

Volvo S60, rok 00 > .:. 5x108, o65,1, ET 49

Volvo V70 X Country, rok 00 > .:. 5x108, o65,1, ET 49

Volvo V70 08/07- / S80 05/06- / XC 70 09/07- .:. 5x108, o63,3, ET 50

Felga stalowa: 6,50Jx15 H2; 5x108x65; ET 43

850 09/93-12/96

S60 11/00-

V70 03/00-04/07

S80 10/98-04/06

S90/V90 02/97-09/98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

Maly manual, jak wymienic glosniki przednie ze standardowych na premium.

Potrzeba:

Glosniki, wiadomo

286970486-glosniki.jpg

Nie polecam szukac u nas na Allegro, na Ebay sa dostepne za pol ceny!!!!

Przykladowo powiem ze u nas kosztowly by 500zl, w Niemczech stoja po 250zl z przesylka!!!

srobokret plaski,maly i duzy, torks do odrecenia drzwi, wiertarka z wiertlem 3 ub 4-ka, nitownica i nity.

1.

zdejmujemy raczke

- wypychamy maly plastik pod uchwytem zamykania "raczki" w drzwiach.

-wyciagamy panel sterownia, najepiej podwazac od strony zamka w drzwiach, latwo schodzi.

-odkrecamy 3 sruby schowane we wnece po sterowniu.

-odpinamy tez gorny zaczep oslony na slupku, przy lusterku, pociagajac jedna reka gorna czesc do siebie a malym srobokretem pchamy zaczepy, prawy w lewo, lewy w prawo, a obudowa odejdzie od drzwi, cala nie zejdzie, jest polaczona z nawiewem.

286970422-slupek.jpg

-lekko podwazamy tapicerke od dolu i delikatnie ale stanowczo odlaczamy ja od drzwi, po kawaleczku, przesuwajac sie w dowolna strone, kazde trzymanie musi wyskoczyc albo z drzwi, albo z tapicerki.

-odlaczamy kostke panelu starowania, zamykania, mozna tez odlaczyc ciegno klamki.

Koleczki sa fajne, wo wyjeciu mozna je "otworzyc" i zastosowac jeszcze raz, polecam zrobic to przed montazem tapicerki.

Wyglada to tak:

286970422-kolek.jpg

Jak kolek zostanie w drzwiach,duzym srubokretem mozna go lekko podwazyc i wyjdzie.

-po zdjeciu tapicerki, trzeba rozwiercic nity, trzymajace glosnik:

286970422-nity.jpg

-po zamontowaniu nowego glosnika, przynitowaniu i podlaczeniu, nie zapominamy o najwazniejszym, ja zapomnialem:)

Wycinamy zaslepke do glosnika wysokotonowego:

286970486-286970422-zaslepka.jpg

286970422-20130608_184822.jpg

Nowy glosnik zamontowany:

286970422-20130608_160017.jpg

-skladamy tapicerke, nie zapominajac o podlaczeniu panelu i klawiszy otwierania zamykania i klamki:)

koniec.

post-78200-14352520632212_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
  • 3 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...
  • 3 miesiące później...

Volvo V50 - AKCJE NAWROTOWE

2006-05-24 Samochody marki Volvo S40 i V50 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

W samochodach Volvo S40 o nr VIN: 0000001-0157396 i Volvo V50 o nr VIN: 0000001-0158012 wyposażonych w silniki z turboładowaniem, wyprodukowanych w latach 2004-2006 w Belgii może wystąpić rozszczelnienie przewodu paliwowego wrażliwego na działanie wysokiej temperatury, jaka może występować w rejonie turbiny i kolektora wylotowego. W wyjątkowo niesprzyjających okolicznościach może dojść do zapalenia paliwa. W Polsce kampanią objęte były 44 pojazdy.

2009-03-09 Samochody Volvo C30, S40, V50 mogą być niebezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2007, z uwagi na przedostawanie się wody do wnętrza modułu sterującego wentylatorem chłodzącym silnik, może dochodzić do zwarcia, a nawet zaplenia się silnika.

W Polsce wada dotyczy 640 aut o następujących zakresach VIN:

C30 0000263-0010315

S40 0250050-0296660

V50 0270052-0313575

2009-05-21 Samochody Volvo C30, S40, V50, C70, V70, S80 mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W samochodach wymienionych modeli, wyprodukowanych w roku 2009, może wystąpić usterka polegająca na osłabieniu podciśnienia w układzie wspomagania hamulców przy rozruchu na zimno. W takie sytuacji pedał hamulca będzie twardy, a hamulce będą działały prawidłowo przy silniejszym nacisku na pedał. W niektórych sytuacjach wada ta może jednak doprowadzić do zagrożenia życia lub zdrowia uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wada dotyczy 350 aut o następujących zakresach VIN:

C30 0138117-0147675

S40 0455808-0464187

V50 0478233-0494177

C70 0075317-0077334

V70 0092114-0105272

S80 0099887-0105784

2010-12-06 Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011.

2011-05-25 W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka.

plik pdf

2013-04-23 Niektóre samochody Volvo C30, S40 i V50, z roku modelowego 2011 i 2012, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W pojazdach tych prawa półoś napędowa jest wykonana z materiału niezgodnym ze specyfikacją, co może prowadzić do jej pęknięcia, np. podczas zmiany biegu (taka sytuacja jest bardziej prawdopodobna podczas przełączania biegu z pierwszego na drugi, niż przełączania biegów wyższych). W takiej sytuacji kierujący pojazdem usłyszy hałas towarzyszący utracie napędu. Nie można również wykluczyć zaistnienia niebezpiecznej sytuacji w ruchu drogowym.

Na rynku polskim kampanią objętych jest 13 marki Volvo C30, S40 i V50. Lista numerów VIN:

YV1MK84F1C2265185

YV1MS84E1B2550982

YV1MS84E1B2550992

YV1MS84E1B2550994

YV1MK84E1B2246931

YV1MS84E1B2550518

YV1MK84E1B2247393

YV1MS84E1C2565444

YV1MW84E1B2636026

YV1MW84F1C2651316

YV1MK84E1B2246962

YV1MK84E1B2246764

Posprawdzajcie ,licho nie śpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...

Dolozenie wejscia aux do radia 1cd (mozliwe ze bedzie dzialac ze zmieniarka 6cd tez).

Potrzebne elementy:

-przetwornik analog-cyfra PCM1803A lub podobny, z wyjsciem i2s.

-przekazniki (3 szt)

-troche kabelkow, plytka uniwersalna, kilka elementow elektronicznych

(rezystory i kondensatory)

-gniazdo jack lub jak ktos chce przelacznik

- czas i umiejetnosc lutowania.

Opis:

Uklad dziala na zasadzie konwersji sygnalu analogowego z telefonu, mp3 do postaci cyfrowej (format i2s) i zasymulowanie odtwarzacza cd.

Dlaczego tak?

Zalezalo mi na jak najwyzszej jakosci dzwieku, co w przypadku zastosowania transmitera fm jest nieosiagalne.

Podlaczenie sie do koncowki mocy tez nie wchodzilo w gre, ze wzgledu na brak regulacji barwy tonu (mozliwe jest wpiecie sie w uklad regulacji wzmocnienia, ale tego nie przerabialem).

Uklad dziala tak, ze odpalamy plyte cd (jakakolwiek, mozna ja ustawic w tryb ciaglego odtwarzania) i zamiast sygnalu z cd podajemy sygnal z przetwrnika ADC.

Jesli ktos jest zainteresowany, mozna wlaczenie cd obejsc, ale do tego bedzie potrzebny dodatkowy uklad, nasluchujacy komendy do regulatora poziomu dzwieku i w przypadku kiedy chcemy odtwarzac z AUX, wylaczenie poprzez dodatkowy uc softowego "mute", ktore pojawia sie w przypadku nie wlaczonego cd.

Uklad PCM1803A podlaczamy jak na zalaczonym obrazku:

288087972-24lv3h3.png

Uklad ADC wyglada tak:

288087972-ofwuwk.png

Musimy zrobic przerwe w polaczeniu miedzy CD a plyta glowna, ja to wykonalem w ten sposob, ze zakleilem tasma klejaca pierwsze trzy linie na tasmie laczeniowej cd z plyta glowna.

Pozwolilo to na odlaczenie potrzebnych linii bez ciecia sciezek.

Tasma laczeniowa CD widoczna na zdjeciu, pierwsze trzy piny po prawej stronie:

288087972-5kksus.jpg

Potrzebujemy trzy linie (Data, Clk, SW)

Data - linia danych z przetwornika

CKL - zegar, w naszym przypadku 24MHz

SW- linia przelaczajaca prawy i lewy kanal

288087972-typical_input.gif

Podlaczenie do plyty glownej wyglada tak:

288087972-333.jpg

Przekazniki przelaczaja nasze trzy linie, raz na cd, raz na przetwornik.

Sterowanie przekaznikami mozemy wykonac w postaci przelacznika, ja wykonalem to w postaci gniazda jack z "doklejonym" przelacznikiem.

Wlozenie kabla w gniazdo aktywuje zasilanie do przetwornika oraz przelacza przekazniki.

Po tej czynnosci pozostaje tylko wlaczenie cd w tryb play i juz mamy aktywne wejscie aux.

Pytanie dlaczego odcinamy mase...? przy instalacji moze sie zdazyc, ze gniazko jack lub przelacznik zewra sie do masy auta..w przypadku odciecia masy wlaczy nam sie tylko uklad, w przypadku, kiedy bysmy odcinali zasilanie, mamy efekty swietlno-dzwiekowe i murowane wymiane bezpiecznikow...

Przypomne, ze zasilanie bierzemy z CD, wiec zwarcie zasilania moze nas kosztowac ponowne wyjmowanie radia i naprawe..

288087972-2222.jpg

Po pierwszym uruchomieniu ukladu wazne jest ustawienie poprawnego formatu wysylania danych, co wykonujemy ustawiajac wejscia MD1 i MD0 oraz FMT1 i FMT0 do masy lub zasilania.

Moj uklad zadzialal przy ustawieniach:

Master mode (384fS) and Right-justified, 20-bit

288087972-2d8mcdw.png

288087972-30be349.png

Uklad nie jest skomplikowany, skladany na szybko, jako prototyp, ale sprawdza sie bardzo dobrze.

288087972-10dcuc7.jpg

288087972-k3sp01.jpg

Uklad miesci sie spokojnie wewnatrz odbiornika (czytnika cd):

288087972-33acklu.jpg

Widoczna dioda led sygnalizowala wlaczenie sie ukladu, nie trzeba jej montowac.

No i oczywiscie filmiki z testow ukladu:

Jak widac, dziala regulacja tonow wysokich, niskich, balance tez.

Jakosc dzwieku jest porownywalna z cd, wszystko zalezy jakie zrodlo dzwieku zastosujemy..

Telefon czy mp3 player sprawdzaja sie znakomicie, szczegolnie jesli mamy dobry bitrate.

Przetwornik w pierwszej sekundzie po wlaczeniu generuje "smieszne trrr), niestety uklad potrzebuje ok 1s na stabilizacje (adc musi wystartowac).

Zalecane jest wlaczanie przetwornika z normalnym poziomem glosnosci:)

Nie nalezy przesadzac z poziomem sygnalu na wejsciu, przesterowac adv jest latwo, choc poziom dzwieku jest troszeczke nizszy niz w CD, ale w zupelnosci starczy i to nie przeszkadza.

W planie jest tez dodanie cd-text, wszystko jest do zrobienia:)

Jesli ktos jest zainteresowany takim ukladem, chetnie pomoge przy uruchomieniu, wiec mozecie smialo pytac.

Uklad jest tez prezentowany na stronie Swedespeed , ale to jest moj projekt i moje wykonanie, wiec to nie plagiat:)

Pozdrawiam i zycze udanej przerobki i milego odsluchu:)

post-78200-14352527281574_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od jakiegoś czasu borykałem się ze słabo świecącymi reflektorami, rozkręciłem i okazało się że odbłyski za soczewkami są zużyte co widać na zdjęciu. Rozkręciłem, wysłałem do regeneracji do www.regeneracja-hc.com (zakład dowolny, ja robiłem tu i jestem zadowolony) i teraz ciesze się sprawnymi światłami.

20141216_1409161024x570_zps4294034c.jpg

1. Wyciągamy reflektor

2. Zdejmujemy pokruwkę

3. Odkręcamy 3 śruby (torx)

20141216_140845722x1024_zps26cfd85c.jpg

4. Roznitowujemy odbłysk od soczewki

20141216_141323985x999_zpsdad6e2d1.jpg

5. Skręcamy nowy lub zregenerowany odbłysk z soczeką (nożna nitować można skręcić na śrubki)

6.Składamy całość i cieszymy się lepszym światłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Bardzo chcialem miec rejestrator, wiec przyszla pora na instalacje.

Co bedzie potrzebne:

1.rejestrator

2.srubokret "krzyzak", lutownica, klej na goraco

3.czas:)

Zaczynamy.

Rejestrator mam taki:

G1WH

W komplecie jest zasilacz pod zapalniczkę, który musimy "rozbebeszyć".

Rejestrator uruchamia sie w momencie podłączenia pod usb (ładowanie), wiec potrzebujemy znaleść miejsce, gdzie to zasilanie sie pojawia.

Ale to później.

Rozbieramy konsole:

Trzeba pociągnać brzegi lampi tak, aby udało się wsunąć palec i wypchać zaślepke:

288139466-IMG_20141230_112536.jpg

Po tym zabiegu mamy dostęp do wkręta,który trzyma konsole:

288139466-IMG_20141230_112559.jpg

Odkręcamy wkreta i ciągniemy boczne krawędzie lamki w dół, az wyskoczy z zatrzasków. Zabieramy konsole do domu:) (oczywiscie odpinamy zielona wtyczke grinser006.gif)

Ja rozebrałem trochę za dużo, zdejmując osłonki lampek i osłonkę przycisków, nie trzeba tego robić.

Rozbieramy zasilacz i instalujemy w dogodnym miejscu.

Zdjęcie złącza oraz umiejscowienie zasilacza.

288139466-IMG_20141230_114854.jpg

288139466-IMG_20141230_121550.jpg

Nie zapominamy dla bezpieczeństwa o bezpieczniku.

Łączymy, wyprowadzamy kabel USB w miejscu, gdzie wychodzą przewody do lusterka (jeśli macie chromatyczne) i składamy calość.

288139466-IMG_20141230_123629.jpg

Warto zaizolować trochę zasilacz, tak dla zasady:)

No i gotowe claps.gif

288139466-IMG_20141230_124700.jpg

288139466-IMG_20141230_124627.jpg

Rejestrator uruchamia się, jeśli przekręcimy stacyjkę na 1, wyłącza się po 10 sek od przekręcenia stacyjki na 0.

Pozdrawiam

post-78200-14352527783411_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki manual był mi potrzebny rok temu zlosnik.gif

Nie będąc trollem, bo pełen szacun za opracowanie, chciałem tylko napisać, że można problem wiszącego kabla rozwiązać o wiele mniej ambitnie. Jest to rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu, lutownicy i są przeciwnikami ingerencji w fabryczną instalację.

Ja zrobiłem tak:

- zamocowałem kamerkę przy lusterku;

- podłączyłem zasilanie i poprowadziłem kabel: przy lusterku, następnie pod podsufitką (w linii łączenia z przednią szybą of kors), dalej pod wykładziną słupka A, potem pod uszczelką drzwi pasażera, dalej pod plastikiem słupka B, potem pod uszczelką drzwi pasażera tył (do dołu), i potem przy plastikowej nakładce progu, pod siedzenie pasażera, gdzie wtyczka wpięta jest w rozgałęziacz 12V, który zasilany jest z tylnego gniazdka 12V.

Rozwiązanie zajmuje kilka minut, jest mniej profesjonalne, ale działa i można w każdej chwili je zlikwidować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

[v40/s40]-naprawa świateł, wycieraczek -opis CEM

CEM => Central Electronic Module

Po kilku dniach szukania usterki braku lewego światła zebrałem do kupy to co jest w necie.

Jeżeli nie działają Ci:

- światła mijania

- światła drogowe

- obrysówki

- wycieraczki przód/tył

- przecimgielne przód/tył

to wiedz że za to odpowiada moduł CEM na którym są różne przekaźniki

Manual jak się dobrać do CEM i wymienić przekaźnik tylnej wycieraczki

Z holenderskiego forum dokładny opis CEM

lista przekaźników wg oznaczenia z holenderskiego forum

CEMpcbvooraanzichtred.jpg

Opis przekaźników modułu CEM.

1 wycieraczka szyba tylna (P1CN012W1)

2 wycieraczki szyba przednia (P1CN012W1)

3 światła drogowe/długie/ (NH010/01AY)

4 lewe światło mijania(P1CN012W1)

5 prawe światło mijania/ (P1CN012W1)

6 światła postojowe (P3CN012W1)

7 tylne i boczne lampy obrysowe /pozycyjne/ (P3CN012W1)

8 lampy przeciwmgielne przednie (56ND12-W1)

9 tylne światło przeciwmgielne (P3CN012W1)

Wymieniłem wadliwy przekaźnik od lewego światła i na wszelki wypadek do prawego - te niebieskie nowe.

3.jpg.148229fb0b310f2754bf3a35d49166d9.jpg

Zebrana lista zamienników

ORYGINAŁ - P1CN012W1

Zamienniki

5LE-1-12

RWH-SH-112 D <- ten zastosowałem bo był od reki w sklepie elektronicznym 6zł/szt.

JZC-4123-12VDC

OMRON G5LA-1E-CE

OMRON G5LE-1-12/0293

JQC-3FF

HF-3FF

NT73-2C-S15

W zamienikach pilnujemy rozstawu nóżek, rozmiaru obudowy i amperażu - ostrożnie podchodzę do przekaźników 10A - może być za mało i po jakimś czasie padną, dałem 15A

5.jpg.b34eee27855f7b72e99097daeaa8a2b1.jpg

Edytowane przez Esol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Silniki występujące w Volvo S40, V40 w latach 1996-2004 

Szósta i siódma cyfra numeru VIN oznacza kod silnika.,. 

Przykład: początek numeru Vin YV1VS19********** oznacza silnik 19 = B4204T 

10 = B4164S2
11 = B4164S
12 = B4184S
13 = B4184SM
14 = B4184S2
15 = B4184S3
16 = B4204S
17 = B4204S2
18 = B4194T
19 = B4204T
24 = B4194T2
25 = B4204T2 poza USA i Canadą 
25 = B4204T2 CVVT tylko w USA i Canadzie 
26 = B4184SJ
27 = B4204T4 tylko w USA i Canadzie 
28 = B4184S10 występował także jako Bi - Fuel 
29 = B4204T3 poza USA i Canadą 
29 = B4204T3 USA tylko w USA i Canadzie 
30 = B4184S9 występował także jako Bi - Fuel 
30 = B4184S9 tylko w USA i Canadzie 
37 = B4204T5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

[v40] Wymiana termostatu - silnik B4204S2

 

Czas operacji - 10min pracy + czas potrzebny do zagrzania całości układu 

 

Narzędzia - klucze typu torx + wkrętak gwiazdkowy lub płaski (w zależności od opasek zaciskowych na przewodach chłodniczych)

 

Koszty: najtańszy termostat 44zł  InterCars (uszczelka w komplecie) + 1litr płynu chłodniczego ~13zł = 57zł

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1619181818180-TH456192J-O5396-termostat-cieczy-chlodzacej.html

 

Lokalizacja-> Zlokalizuj główny gruby przewód łączący górę chłodnicy z silnikiem - termostat jest w miejscu podpięcia przewodu gumowego z silnikiem.

 

Demontaż

 

1. Demontaż plastikowej pokrywy silnika - 6 śrub - da nam to większy dostęp do śruby termostatu przy samej głowicy

 

2. Odkręcenie i demontaż opaski na przewodzie łączącym chłodnicę z silnikiem -

UWAGA !-odpinamy wąż przy chłodnicy - będzie łatwiej.

Uwaga na wyciekający płyn. Właśnie z tego powodu lepiej odpiąć przy chłodnicy niż ryzykować zalanie alternatora. 

 

3. Odkręcamy śruby na pokrywie termostatu 2szt.

 

4. Podnosimy pokrywę razem z wężem i wyciągamy spod niej stary termostat

 

5. UWAGA- Zakładamy uszczelkę na krawędź nowego termostatu (jak oponę na koło)

 

6. Montaż w odwrotnej kolejności i próba szczelności i zadziałania na ciepło. Na zupełnie zimnym silniku i biegu jałowym czas grzania do otwarcia termostatu ok15min 

 

Zdjęć nie będzie bo to banalna robota.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

idea.gifAkumulator - zbiór pytań i odpowiedzi.
zebrał: Viper

Przedstawiam zbiór najczęściej pojawiających się pytań dot. obsługi i działania akumulatora samochodowego. Poniższe informacje zaczerpnąłem ze strony jednej z Krakowskich firm zajmującej się sprzedażą akumulatorów samochodowych.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej?

* Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia
* Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny)
* Jeśli jeździ się rzadziej, niż raz w tygodniu, to doładowywać prostownikiem (lub przynieść do naszego zakładu)
* Upewnić się, czy elektrolit zakrywa płyty, jeśli nie to dolać wody destylowanej (robimy to w naszym zakładzie)
* Upewnić się aerometrem, czy elektrolit ma właściwą gęstość (jeśli nie to rozrzedzić lub zagęścić - wykonujemy to u nas)
* Co pół roku sprawdzić napięcie ładowania akumulatora - nie może być inne niż od 13,8 (przy włączonych światłach mijania) do 14,4V
* Klemy przykręcać mocno i starannie, bolce akumulatora oczyścić i nasmarować wazeliną techniczną
* Dbać o czystość akumulatora - brudny, mokry lub, co najgorsze, zachlapany z wierzchu elektrolitem może się szybko sam rozładować (elektrolit przewodzi prąd, który może płynąć po obudowie pomiędzy bolcami)

Jak zbudowany jest i jak działa akumulator?

Akumulator 12-voltowe ma sześć oddzielnych ogniw, każde po 2 volty, połączonych ze sobą. Ogniwo jest zbudowane z na przemian ułożonych, odizolowanych specjalnymi izolatorami płyt ujemnych i dodatnich. Płyty zanurzone są w elektrolicie kwasu siarkowego. Reakcje chemiczne pomiędzy płytami i elektrolitem powoduje przyjmowanie lub oddawanie na zewnątrz ładunków elektrycznych. Przy oddawaniu prądu elektrolit staje się coraz rzadszy, gdyż kwas siarkowy umownie „wsiąka” w płyty. Przy ładowaniu akumulatora następuje „wyrzucanie” kwasu do elektrolitu.

Czego nie robić z akumulatorem?

* Nie wolno zbliżać się z ogniem (może wybuchnąć wydzielający się z akumulatora wodór)
* Nie wolno przewracać i rozbijać (elektrolit jest żrący)
* Nie wolno łączyć biegunów kawałkiem metalu (wykrzywiają się płyty i przerywają izolację)
* Nie należy pozostawiać bez eksploatacji na okres pow. 2 miesięcy bez doładowania (zasiarczy się)
* Nie wolno nie przymocowywać do nadwozia (dodatkowe wstrząsy powodują obsypywanie się płyt)
* Nie wolno przeładowywać, ładować za dużym prądem lub napięciem
* Nie wolno eksploatować ze zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik (pobór prądu sprawdzamy w naszym zakładzie)
* Nie wolno zakładać klemy na akumulator wbijając jej (uderzając od góry) - należy rozkręcić śrubę, „oko” rozgiąć śrubokrętem, delikatnie założyć na bolec (oczyszczony i posmarowany wazeliną techniczną) i skręcić śrubę

Po czym poznać ze akumulator jest rozładowany/naładowany?

Rozładowany akumulator ma napięcie bez obciążenia poniżej 12,5V, gęstość elektrolitu poniżej 1,27 G/cm3

Co oznacza termin akumulator bezobsługowy?

Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.
Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne produkowane przez firmę “Optima”. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się żel lub inny materiał, w którym jest uwięziony kwas siarkowy - takim materiałem może być np. tkanina z włókna szklanego. Zwinięcie celi w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Nie ma korków i nie da się dolać wody. Te akumulatory nie lubią jednak całkowitego rozładowania jak i przeładowania. To dobre akumulatory ale do dobrych samochodów (ze sprawną instalacją elektryczną). Ponadto jest drogi, choć rekompensują to wartości prądów rozruchu. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.

Co zrobić gdy w jednej celi akumulatora jest mało elektrolitu?

Dolać wody destylowanej, naładować, sprawdzić gęstość, jeśli jest za rzadki - zagęścić.

Co się stanie jeśli będzie za mało elektrolitu?

Ta część płyt, która jest odsłonięta, pokrywa się siarczanem, czasem nieodwracalnie. Takie akumulatory można próbować regenerować.


Czy akumulator można przeładować?

Przeładowanie akumulatora kończy się rozsypaniem płyt akumulatorowych, co jest uszkodzeniem nieodwracalnym.

Czy akumulator może zostać rozładowany do zera?

Zdecydowanie nie powinien. Po rozładowaniu poniżej 8 V może już nie dać się naładować, trzeba go odsiarczać. Akumulator całkowicie rozładowany i pozostawiony na dłuższy czas może już nie nadawać się do regeneracji.

Jakie środki ostrożności należy zachować przy postępowaniu z akumulatorem?

* Nie zbliżać się z ogniem (może wybuchnąć mieszanina wodoru z tlenem, wodór uwalnia się w czasie ładowania akumulatora)
* Nie wylewać elektrolitu - jest żrący
* Przy profesjonalnej obsłudze akumulatorów należy używać rękawic kwasoodpornych i okularów ochronnych

Czy akumulatora można używać w domu?

Akumulatorów nie hermetycznych nie można używać w pomieszczeniach, których nie da się przewietrzyć. Jeśli można przewietrzyć, to współczesne akumulatory są bezpieczne w użyciu w każdym pomieszczeniu.

Akumulator wydaje się sprawny i naładowany (gęstość elektrolitu prawidłowa) a rozrusznik nie kreci. Gdzie szukać przyczyn?

Jeśli gęstość elektrolitu jest prawidłowa (akumulator naładowany) a nie kręci rozrusznikiem, mogą być następujące przyczyny:
- przerwa wewnętrzna akumulatora
- brak połączenia na klemach (zaoksydowanie)
- odkręcone połączenie przy rozruszniku lub na masie
- uszkodzony rozrusznik
- uszkodzona stacyjka

Czym można oczyścić naloty na bolcach akumulatora?

Papierem ściernym. Należy bardzo uważać przy używaniu okrągłych, uniwersalnych „oczyszczaczek” do bolców - kilkakrotne nieostrożne użycie może spowodować znaczące zredukowanie średnicy bolca i problemy ze skutecznym przykręceniem klemy!

Czym jest taka śliska żółta maź, która pojawiła się na jednej z klem?

Jest to elektrolit, który się wydostał z akumulatora i osadził się w postaci ciała stałego, może to być siarka, która ze względu, że jest izolatorem może powodować utrudnienia w prawidłowej pracy akumulatora

Co się stanie jeśli akumulator będzie zwarty na dłuższy czas?

Wykrzywią się płyty i popękają izolacje - akumulator ulegnie nieodwracalnemu zniszczeniu

Jak uruchamiać silnik (nie zapalający łatwo) by nie zniszczyć/uszkodzić/skrócić żywotności akumulatora?

Robić przerwy w czasie startowania.

Jak ładować akumulator poprawnie?

Prądem nie większym niż 1/10 pojemności (np.: 45Ah - 4,5 A) nie dłużej niż 10 godzin. Jeśli posiada się areometr po uzyskaniu gęstości 1,28 G/cm3 należy zaprzestać ładowania.

Jakie poprawne napięcie powinien mieć akumulator?

Powyżej 12,5V

Jakim napięciem ładować akumulator?

Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż. Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny.

Jaka różnica jest przy ładowaniu prądem małym a dużym?

Mały prąd nie zniszczy akumulatora. Ładowanie z prostownika prądem większym niż dopuszczalny skutkuje rozsypywaniem się płyt, podobnie jak za wysokie napięcie ładowania (pow. 14,4V) w samochodzie.

Czy akumulator może eksplodować? Jak temu zapobiec?

W akumulatorze ciągle znajduje się wybuchowy wodór. Nie należy dopuszczać do zaiskrzenia na bolcach, nie podchodzić z ogniem.

Akumulator został uderzony w boczną ściankę i pojawiło się pękniecie elektrolit chyba nie wycieka co z tym zrobić?

Dopóki elektrolit nie wycieka nie przejmować się. :-)

Akumulator został uderzony w boczną ściankę, pojawiło się pękniecie i elektrolit wycieka - jak można to naprawić? Czy można to jakoś załatać/zakleić, jakim klejem?

Nie ma kleju, którym można by skleić akumulator. Akumulator można tylko zgrzewać.

Czy akumulator może się sam rozładować nieużywany i odłączony od instalacji?

Tak, trzeba go doładować po 1,5 miesiąca

Jak przechowywać nieużywany akumulator?

Doładować co 1,5 miesiąca, a najlepiej podarować komuś, kto potrzebuje. ;-)

Jak podłączać/odłączać akumulator?

Uważać, żeby kluczem nie dotknąć do masy, bo zaiskrzy. Uniknie się tego , jeśli przy odłączaniu odkręcimy najpierw klemę ujemną, a przy podłączaniu założymy najpierw dodatnią. W ostatnich czasach pojawiają się głosy ze strony elektroników samochodowych, że należy odłączać najpierw plus, bo ma tego wymagać elektronika.

Co powinienem zrobić jeśli obleję się elektrolitem z akumulatora?

Natychmiast spłukać wodą, polane ubranie zdjąć, dokładnie wypłukać w wodzie, wyprać ręcznie (zakwaszone ubranie zniszczy elementy pralki !).

Zgubiłem jeden koreczek od akumulatora czy mogę tak jeździć czy muszę cos zrobić? Co zrobić?

Nie można jeździć bez korka - elektrolit zniszczy okoliczne blachy nadwozia. Trzeba otwór zatkać jakimkolwiek korkiem plastikowym. Jeśli w sąsiednich korkach są dziurki, to należy również zrobić dziurkę.

Zgubiłem akumulator, ale mam koreczek, co mogę z nim zrobić?

Podarować korek temu, co zgubił. :-)))

Czy można ładować podłączony akumulator bezpośrednio w samochodzie bez wyciągania go i odczepiania samochodowych klem?

Można pod warunkiem odłączenia jednej klemy. Jeśli w samochodzie jest komputer, którego odłączenie wymagałoby wezwania serwisu do jego zakodowania, nie powinno się tego robić samemu. W instrukcji obsługi auta powinien być opis ponownego zaprogramowania komputera w przypadku, gdy parametry tego kasują się po odłączeniu akumulatora. Należy pamiętać, że przy odłączaniu akumulatora centralny zamek zamyka drzwi, dlatego nie należy zostawiać kluczyków w stacyjce.

Tak naprawdę akumulatorowi jest obojętne, czy jest ładowany w samochodzie, czy też poza nim, a także obojętne jest mu, czy klemy są zdjęte, czy też nie.
Ewentualne ograniczenia wynikają z innych okoliczności. Jeżeli akumulator jest typu całkowicie bezobsługowego, np. Bosch silver i używa się do ładowania specjalnej automatycznej ładowarki (np.: prostownika elektronicznego firmy Bosch kosztującego kilkaset złotych), to wyjmowanie akumulatora i odłączanie klem właściwie nie ma sensu. Przy akumulatorach bardziej klasycznych (choć też bezobsługowych) i ładowarce zwykle używanej, sprawa wygląda nieco inaczej. Klasyczne prostowniki podają na akumulator podwyższone napięcie, które może się okazać szkodliwe dla bardzo czułych na zakłócenia elementów elektronicznych samochodu jak poduszki powietrzne, urządzenia sterujące pracą silnika, alternator, telefon samochodowy, odtwarzacz płyt kompaktowych i inne urządzenia, które muszą być szczególnie chronione przed przepięciami występującymi podczas ładowania akumulatora i z tego powodu należy odpiąć jedną klemę. Do ładowania z powodów bezpieczeństwa należy odkręcić korki lub zdjąć pokrywki ogniw, a wtedy w czasie ładowania w okolicy akumulatora rozpylany jest aerozol kwasu siarkowego, który niszczy lakier i powoduje korozję blach nadwozia. Z tego powodu lepiej jest usunąć akumulator i ładować go poza samochodem.

Czym się kierować przy wyborze akumulatora do diesela - jego pojemnością czy prądem rozruchu?

Jak w pozostałych przypadkach - pojemnością. Niezależnie od technologii produkcji akumulatora jeśli jego pojemność odpowiada zalecanej do naszego samochodu prąd rozruchu będzie wystarczający. Nawet, jeśli na obudowie widnieją niewielkie wartości nie ma powodu do obaw

Jak prawidłowo „pożyczać prąd” z innego auta?

Podłączyć jeden biegun z akumulatora z takim samym biegunem drugiego akumulatora, potem tę samą czynność wykonać z drugim (i ew. kolejnymi) biegunem a następnie zastartować. Odłączać w podobny sposób - najpierw zdjąć jeden przewód, potem drugi. Silnik przy akumulatorze, z którego bierzemy prąd powinien być wyłączony.

Przy pożyczaniu prądu zaleca sie aby w drugim aucie silnik był wyłączony, a na stronach poradnika “Centry” zalecają aby silnik pracował z obrotami ok. 3 tys. Jak jest lepiej?
Sposób uruchamiania silnika za pomocą pożyczki z samochodu, w którym silnik nie pracuje, jest najbardziej zbliżony do klasycznego przypadku odpalania. Specjaliści z “Centry” kierowali się prawdopodobnie tym, że w aucie pracującym na wyższych obrotach alternator może dodatkowo dać kilkadziesiąt amperów prądu rozruchowego wspomagając akumulator a napięcie wykorzystane do rozruchu będzie wyższe. Zapalające auto także słabiej rozładuje akumulator. Jednakże takie rozwiązanie mogłoby być uzasadnione jedynie, jeżeli auto, które potrzebuje pożyczki prądu, ma poważne problemy z rozruchem (nie wynikające wyłącznie ze słabego akumulatora), jest wyjątkowo duży mróz lub zachodzą znaczne dysproporcje pomiędzy zapotrzebowaniem na prąd (Diesel) a dostępnym akumulatorem (Maluch). Jednakże uruchamianie takie może nieść także pewne zagrożenia. Ponieważ jesteśmy świadomi niektórych z nich, nie możemy doradzać tak ryzykownych rozwiązań. Wystarczy sobie wyobrazić na przykład przypadek, że klema w samochodzie z którego pożyczamy prąd nie jest prawidłowo przykręcona do akumulatora i na skutek przyłączania dodatkowego kabla traci połączenie z bolcem. Wtedy podczas próby startu nasz rozrusznik pociągnie prąd bezpośrednio z instalacji auta użyczającego.

Czy mogę kupić akumulator w hipermarkecie?

Nikt tego Wam oczywiście nie zabrania. Wystarczy tylko mieć świadomość pewnych faktów.
Jakość akumulatorów znanych i uznanych marek sprzedawanych w supermarketach na ogół nie powinna odbiegać od jakości tych sprzedawanych w sklepach z akumulatorami mimo, że doświadczenie pokazuje, że różnie z tym bywa. Co do producentów mniej znanych to trudno się wypowiadać. Generalnie pomijając kilka poniższych szczegółów zakup w sklepie wielkopowierzchniowym nie różni się w zasadzie od zakupu w dowolnym innym sklepie nie prowadzącym serwisu (czy to przy okazji sprzedaży opon, bagażników lub innego asortymentu, czy to przy coraz popularniejszej sprzedaży wysyłkowej). Akumulatory sprzedawane są z półki w stanie takim, jak dostarcza je dostawca sklepu. W hipermarkecie mogą jeszcze występować przypadki takie jak: długi okres leżenia akumulatora w magazynie bądź na półce (co miesiąc, półtora nieużywany akumulator należy doładować) lub niestaranny rozładunek (nawet jeśli akumulatory przyjeżdżają na europaletach, to różnie może być z ich transportem na półki) więc gdy zobaczymy, że akumulator jest obity lub zachlapany z wierzchu elektrolitem, to takie partie należy omijać szerokim łukiem.

Moim zdaniem, akumulator kupować tylko w sklepach z akumulatorami.

Czy można stosować akumulator o znacznie większej pojemności niż zaleca producent, jeśli wymiarami się zmieści?

Można bez zastrzeżeń, jeśli z akumulatorem nie miewamy żadnych problemów i jeśli mamy sprawny układ ładowania (sprawny alternator i napięcie ładowania pomiędzy 13,8 a 14,4) tylko trzeba zastanowić się - po co? Producent obliczył, jakie pojemności będą potrzebne do konkretnego modelu i choć prawdopodobnie, z oszczędności wyposażył auto w najmniejszy (choć wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora o jeden stopień większy niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah).

Podobnie jest z katalogami - podają na ogół najmniejsze, dopuszczalne pojemności, ale wystarczy wybrać akumulator o pojemności trochę większej, aby efekt był optymalny.

Jeżeli z akumulatorem nie mamy problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków (oprócz jego wyższej ceny w momencie zakupu i większej masy przez cały okres użytkowania). Wręcz przeciwnie - większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch. Jeśli natomiast z akumulatorem miewamy kłopoty, to znaczy, że mamy ujemny bilans energetyczny w samochodzie (zakładając oczywiście, że mamy sprawną instalację elektryczną i sam akumulator) i większa pojemność akumulatora problemu nie rozwiąże. Bilans elektrycznego w aucie, zależy od wielu czynników: czy jeździmy na światłach, czy auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czy w trasie (jak często następuje rozruch silnika), od temperatur (czy auto jest garażowane lub czy są duże mrozy), czy w aucie są dodatkowe urządzenia popierające znaczne ilości energii (system audio, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szybami, lusterkami, szyberdachem, fotelami, ogrzewanie lusterek, foteli itd.). W przypadku, gdy prądu brakuje nie uciekniemy od doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką. Większy akumulator teoretycznie może wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany (mniejszy oczywiście w takim przypadku również będzie niedoładowany). Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora - straci on część pojemności.

Jeśli ktoś musi mieć większy akumulator właśnie ze względu na np.: prądożerny zestaw audio to musi zadbać o systematyczne doładowywanie akumulatora, aby ten miał szansę służyć jak najdłużej.

Czy ocieplać akumulator?

Na pewno ocieplenie akumulatora nie zaszkodzi, a bardzo pomoże przy akumulatorach umieszczonych poza komorą silnika.

Musze naładować akumulator, ale trzeba by mu dolać trochę wody destylowanej 5-10%. Czy mogę zacząć ładowanie i dopiero w trakcie ładowania dolać wodę czy musze najpierw dolać i dopiero ładować?

Jeśli płyty są odsłonięte, należy wlać wody destylowanej przed ładowaniem i poczekać ok. 20 min., aż płyty nasiąkną. Jeżeli płyty są przykryte elektrolitem, obojętne jest, kiedy dolejemy. Pamiętajmy, że akumulator jest wybuchowy i każde poruszenie przewodami może spowodować zaiskrzenie i wybuch akumulatora. Nie należy, więc zbytnio manipulować przy nim w czasie procesu ładowania.



zebrał do kupy: Viper Uno Klub Polska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

[s40/V40] Awaryjne otwieranie maski.

 

Zastosowanie:

1. Zatrzaśnięte zaryglowane drzwi i brak akumulatora pod maską.

UWAGA: NIGDY NIE ZAMYKAJ AUTA PILOTEM JEŻELI MASZ OTWARTĄ MASKĘ I ZABIERASZ AKUMULATOR. 

Po zatrzaśnięciu maski nie otworzysz zamków kluczykiem i musisz zastosować "patent" poniżej

 

2. Urwana linka otwierania maski.

 

Patent nie działa w przypadku zatarcia się mechanizmu zamka maski. Wtedy pozostają patenty inwazyjne typu

- odkręcenie z zewnątrz zderzaka przedniego - wszystkie śruby dostępne od zewnątrz i w nadkolach

- wyłamanie maskownicy/atrapy - koszt 150zł używana

- odkręcenie samego zamka maski za pomocą długich kluczy nasadowych wciśniętych między szczebelki atrapy. 

- wyłamanie kilku szczebelków atrapy i ręczne odblokowanie zapadki zamka

 

Należy zaopatrzyć się w sztywny drut i wygiąć go w sposób pokazany na filmie i na zdjęciach. Ja użyłem rączki od wiadra z farbą emulsyjną,

 

Wkładamy "klucz" w drugą szczelinę od prawej

Ząbek podkładamy od spodu opierając się o stopę trzymającą zamek i kręcimy ćwierć obrotu w prawo. 

 

 

post-160460-0-06322800-1467372742_thumb.jpg

post-160460-0-13131300-1467372743_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
  • 8 miesięcy później...

Zbiór nietypowych spraw na które natknąłem się podczas różnych napraw Volvo v40 99r z silnikiem 2.0 B4204S2 w automacie.W szczególności natknął się na nie @Marecki78 jako naczelny chirurg wszelkich operacji. 

 

Zaciski hamulców tylnych. 

1. Nieszczelności samoregulatora hamulca ręcznego nie da się naprawić samodzielnie , tylko jedna firma gdzieś na wybrzeżu produkuje czy też regeneruje samoregulatory. Opłacalna jest wymiana całego zacisku na regenerowany w InterCars

2. Są dwa rodzaje zacisków tylnych- różnią się typem i mocowaniem sprężynki cofającej linkę ręcznego. 

 

Wahacz przedni i sworzeń wahacza

1. Sworzeń jest nabijany (nie przykręcany). Nierozsądne jest wymiana samego sworznia - nigdy nie będziemy mieli gwarancji że gniazdo sworznia w wahaczu będzie niewybite i spasuje się z nowym sworzniem Do wymiany leci cały wahacz ze sworzniem. Próby druciarstwa w stylu napawania lub obspawania sworznia (z opowieści) zostaną szybko skarcone na Stacji Diagnostycznej.

 

Przegub zewnętrzny. 

1. Są dwa rodzaje - różnica w ząbkach wewnętrznych. Nie kupować na pałę-nigdy nie wiesz co masz w środku. Najpierw zdemontować stary. Policzyć ząbki i dopiero zamówić. 

 

Jak sobie coś jeszcze przypomnę to dopiszę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.