Skocz do zawartości

Ktoś ma na pokładzie 2.0 HDI 90KM


_aDi_

Rekomendowane odpowiedzi

> Chętnie przeczytam o + i - tej jednostki

Ja mam smile.gif juz drugiego takiego 2.0 HDi 90 KM

pierwszy byl w partnerze z osprzetem siemensa i tam do 164 kkm nie dzialo sie nic poza kolem pasowym wymienianym chyba z 3 razy do tego przebiegu ale to byly choroby wieku dzieciecego. autko bylo z 2000 roku od nowosci w rekach.

I obecne 2.0 HDI osprzet boscha:

-wymiana kola pasowego przy 180 kkm

-regeneracja pompy CR przy 230 kkm

- UPG chwile wczesniej

- slychac juz pompe w baku a auto regularnie tankowane co tydzien do pelna i nie jezdzi na pustym...

-konczy sie rozrusznik

Poza tym od pocztku chip na 109 KM w vtechu shamowane smile.gif gdzies mialem wykresy przed i po zachipowane jezdzi od poczatku...

Z wrazen to slabiutko az turbawka nie zacznie dmuchac, puchnie jak jest cieplo (brak IC)

W budzie XP w moich rekach pali 7...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra jednostka

trzeba zadbać o paliwo, filtr paliwa reszta

wtedy nie będzie jakiś dziwnych niespodzianek

reszta to zywotny niezbyt awaryjny silnik

koło pasowe pada ale ok180 kkm

jak poznasz ten silnik to nie będzie żadnych niespodzianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym od pocztku chip na 109 KM w vtechu shamowane gdzies mialem wykresy przed i po zachipowane

> jezdzi od poczatku...

-- opłaca się go przesterować, czy to bardziej sztuka dla sztuki ?

> Z wrazen to slabiutko az turbawka nie zacznie dmuchac, puchnie jak jest cieplo (brak IC)

- znaczy się, nie nagrzewa się tak szybko ?

w ew planach jest dołożenie webasto

> W budzie XP w moich rekach pali 7...

> pozdr.

> M.

- dzieki za wyczerpującą odpowiedź grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra jednostka

> trzeba zadbać o paliwo, filtr paliwa reszta

> wtedy nie będzie jakiś dziwnych niespodzianek

> reszta to zywotny niezbyt awaryjny silnik

> koło pasowe pada ale ok180 kkm

> jak poznasz ten silnik to nie będzie żadnych niespodzianek

-- dzięki, opinie potwierdzone smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -- opłaca się go przesterować, czy to bardziej sztuka dla sztuki ?

warto smile.gif z tym, ze ten mial to zrobione jak skonczyl 3 kkm wiec ma praktycznie od nowosci podniesiona moc i moment.

> - znaczy się, nie nagrzewa się tak szybko ?

> w ew planach jest dołożenie webasto

Czesc 2.0 HDI ma dogrzewanie wiec szybko robi sie cieplo.

O ile nie wszystkie tylko nie wszystkie maja aktywowana te funkcje w BSI. Jesli mowimy o cytrynie XP.

Polecam Ci forum Klubu Peugeota i dzial dotyczacy silnikow diesla. Nalezy bacznie poczytac posty kolegi Lusnia49 odnosnie tych silnikow smile.gif

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja leję. Ale nie Mixol, tylko orlenowski Platinum Semisynthetic Moto 2T.

i jak wrażenia? Czytałem co Luśnia pisze - ma to sens- ale każdy mechanik z którym rozmawiałem do tej pory odradzał ze względu na wtryski. Dużo tego lejesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak wrażenia? Czytałem co Luśnia pisze - ma to sens- ale każdy mechanik z którym rozmawiałem do

> tej pory odradzał ze względu na wtryski. Dużo tego lejesz?

200-250ml przy każdym tankowaniu, czyli na jakieś 50-55L zalewanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chętnie przeczytam o + i - tej jednostki

Jednostka nie do zdarcia chyba że będziesz jeździł bez oleju poczciwa konstrukcja 8 zaworowa z żeliwnym blokiem. Konstrukcja prosta jak cep tyczy się również osprzętu: turbo bez zmiennej geometrii brak koła dwumasowego, EGR sterowany podciśnieniem, regulacja zaworów na hydraulice Jeśli szukać to tylko na systemie Boscha. Ceny części eksploatacyjnych przyzwoite rzekłbym nawet że tanie. Sprzęgło kompletne ricambi kosztowało coś około 370 zł (dzięki Muzyk)

Osobiście nie zaobserwowałem jakiś bolączek tego motoru.

Spalanie jazda po Warszawie od 6,3 do 7.9 l/100 km trasa zależy od prędkości i but.gif w moim przypadku 4,8- 5,8 l/100km biorąc masę i gabaryt auta uważam to za zajebisty wynik mowa o XP

Silnik idealny pod program ok.gif

Niestety są też minusy:

- rzadko kiedy mają te 90 KM moja miała 83 KM facepalm%5B1%5D.gif

- brak Intercoolera screwy.gif cholernie puchnie turbo nie wiem co miał na myśli inżynier niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie silnik nie do zdarcia. Mam taki w XP. Przebieg 250kkm i rośnie. U mnie od 120kkm. Padło ze 3 azy koło pasowe, ale to drobiazg. Spalanie umiarkowane, osiągi też. O dziwo silnik przeżył zalanie - wjazd w zbyt głęboką wodę, tak, że woda była w tłumiku, i silnikowi nic się nie stało. Padł jedynie komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam silnik jak kowadło, nie do zdarcia. Mam na systemie Boscha. Koło pasowe oczywiście wymieniane, ale za markowe koszt ok 300zł więc nie jest to wada auta tylko część eksploatacyjna.

Spalanie w okolicach 6-6.2 ze zbiornika mi wychodzi, szybka jazda autostradowa (150 i więcej non stop przez parę godz) spalanie do 7.5 dochodziło.

Po trasie 1200km za jednym podejściem ( z przerwami odlej się)-plecy nie bolą, więc wygoda duża, dobra pozycja za kierownicą, mega pakowny. Z minusów-zaczyna być głośny powyżej 140 (wiadomo-klasa auta), drażniące duperele typu opuszczające się szyby z tyłu (korbki)-trzeba podginać prowadnice, pękająca sprężynka lewarka (głośniejsza jego praca bez względu na dalszą jazdę, szybko kończące się łożysko oporowe (wyje przy puszczeniu gazu na 2-3 biegu). Największy plus-tania eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - rzadko kiedy mają te 90 KM moja miała 83 KM

> - brak Intercoolera cholernie puchnie turbo nie wiem co miał na myśli inżynier

jeśli o xp chodzi

jeszcze na dodatek wlot powietrza jest u góry, prawie w komorze silnika jak stoi latem w korku to jak z opalarki połyka ciepłe powietrze na zimę może ok ale latem

ja swój wlot przenoszę na lato pod lampe za zderzak

a i druga dziwna rzecz chłodnica paliwa na powrocie szczególnie zimą przydatna biglaugh.gif

oziębiona ropa obciąża pompę paliwa w zbiorniku i ta dość często pada (ja już na 4 jeżdzę w tym 2 walbro)

ale mimo tych dziwadeł reszta ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pękająca sprężynka lewarka (głośniejsza jego praca bez względu na dalszą

> jazdę,

To się objawia lekkim luzem lewarka?

> szybko kończące się łożysko oporowe (wyje przy puszczeniu gazu na 2-3 biegu).

Jesteś pewien, że to wycie jest spowodowane łożyskiem oporowym (jak rozumiem, chodzi o łożysko przy sprzęgle)? Bo moim zdaniem, to raczej któreś łożysko w samej skrzyni wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od ok. 130 tys km., obecnie 200 tys zrobione.

Silnik na osprzęcie Boscha, przez ten okres wymienione koło pasowe, podgrzewacz paliwa (ciekł), filtry, olej...i w sumie tyle zlosnik.gif

Spalanie średnio w granicach 5-6 litrów, przy autostradowej ok. 140-150km/h potrafi wzrosnąć do 7 - 7,5 litra.

Na hamowni byłem z nim w 2009 roku - prawie 93 francuskie konie wyszło 270751858-jezyk.gif

Wg. mnie bardzo udany silnik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

> Niestety są też minusy:

> - rzadko kiedy mają te 90 KM moja miała 83 KM

-- czyli trzeba dłubać.

> - brak Intercoolera cholernie puchnie turbo nie wiem co miał na myśli inżynier

-- tego chyba nie da się przebudować ?

dzięki za opinię, zwłaszcza od kogoś, kto na co dzień grzebie wink.gif

btw, zerknij na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak mam na Siemensie to bardzo źle?

Nie masz dodatkowej pompy w baku smile.gif i inne wtryski smile.gif

Koledze co sie pytal czy dolewam mixolu- odpowiadam ze nie smile.gif

I przy przebiegu 250 kkm niestety trzeba bylo uszczelniac pompe bo zaczela puszczac...

Ten, którego ujeżdżam miał zmieżone 89 KM po chipie ma 109...

Praktycznie od przebiegu 3kkm więc od nowości...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lejesz "mixol" do paliwa

a co to za poglądy z tym mixolem

kiedyś niektórzy sobie od oranżady dolewali żeby się rozgrzeszać ze na tańszym jezdzą tworząc teorie że opał to coś innego niż ON

teraz jest grupa co sobie dolewa chyba z przyzwyczajenia po starych czasach

a przecież mixol to dobry był do WSK-i 30 lat temu

ale jak chcą to niech leja panaceum na wszelkie bolączki

później piszą że świece żarowe się ukręciły od nagaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to za poglądy z tym mixolem

> kiedyś niektórzy sobie od oranżady dolewali żeby się rozgrzeszać ze na tańszym jezdzą tworząc

> teorie że opał to coś innego niż ON

> teraz jest grupa co sobie dolewa chyba z przyzwyczajenia po starych czasach

> a przecież mixol to dobry był do WSK-i 30 lat temu

> ale jak chcą to niech leja panaceum na wszelkie bolączki

> później piszą że świece żarowe się ukręciły od nagaru

Mixol faktycznie jest dziadowski. Ale dolanie niskopopiołowego oleju 2T poprawia właściwości smarne paliwa. A paliwem właśnie smarowana jest pompa WC w commonrailu. Kiedyś w ON były związki siarki, które również miały właściwości smarne. Kilka lat temu, wszystkie paliwa stały się bezsiarkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to za poglądy z tym mixolem

np takie

dodam że nie chodzi dokładnie o mixol tylko jego nowoczesny syntetyczny odpowiednik

chyba na forum peugota zrobili testy ON z dodatkiem oleju 2T Liqui Moly które potwierdziło poprawę własności smarnych (robiło to laboratorium Orlenu)

Ja się na razie przyglądam bo sie boje że dobrze zrobie pompie a uwale co innego.

Nie spotkałem jeszcze negatywnej opinii na ten temat od osób które stosują dodatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz dodatkowej pompy w baku i inne wtryski

Aha. Czytałem właśnie, że wiekszość poleca na osprzęcie bosch. To, że moje wtryski ciężko się regeneruje o ile w ogóle się da to czytałem, ale zastanawiam sie jak z trwałością jednego systemu i drugiego hmm.gif Męczy mnie jeszcze po jaki czort robili z dwoma różnymi systemami wtryskowymi zlosnik.gificon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> systemu i drugiego Męczy mnie jeszcze po jaki czort robili z dwoma różnymi systemami

> wtryskowymi

Zaczynali od siemensa bodajże smile.gif a przynajmniej w partnerze z 2000 roku, ktorego ujezdzalem wystepowal siemens. Rzoznica byla taka ze siemens nie ma pompy w baku wiec pewnie wychodzil taniej. smile.gif

A w pikusiu mam Boscha. I wydawalo mi sie ze do XP siemensa nie pakowali a tu taka niespodzianka.

Nie wiem jaki masz przebieg ale w przypadku boscha rozszczelnila mi sie pompa przy jakichs 250 kkm po regeneracji smiga do tej pory.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od ok. 130 tys km., obecnie 200 tys zrobione.

> Silnik na osprzęcie Boscha, przez ten okres wymienione koło pasowe, podgrzewacz paliwa (ciekł),

> filtry, olej...i w sumie tyle

> Spalanie średnio w granicach 5-6 litrów, przy autostradowej ok. 140-150km/h potrafi wzrosnąć do 7 -

> 7,5 litra.

> Na hamowni byłem z nim w 2009 roku - prawie 93 francuskie konie wyszło

> Wg. mnie bardzo udany silnik

popieram tym bardziej ze za Twoja namowa go kupilem zlosnik.gif

mam puga 306 kombi z 2.0HDI pod maska

30kkm - na poczatku rozrzad, paski, co roku oleje filtry ( w tym powietrza, paliwa) i totalnie zadnej awarii ok.gif

cale 30kkm, spalanie 5,2 - 5,7 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To się objawia lekkim luzem lewarka?

Tak, na boki, a jak biegi zaczną wchodzić z takim metalicznym puknięciem to znaczy że plastikowe rolki przy wybieraku powiedziały papa.

Możesz zajrzeć tam ściągając mieszek lewarka, sprężynkę widać czy jest w 1 kawałku. Części kilka złotych, ale ja póki co jakoś nie mogę się zebrać by to zrobić, bo nie jest to upierdliwe w żaden sposób.

> Jesteś pewien, że to wycie jest spowodowane łożyskiem oporowym (jak rozumiem, chodzi o łożysko przy

> sprzęgle)? Bo moim zdaniem, to raczej któreś łożysko w samej skrzyni wyje.

Niestety pewności nie mam, zasłyszałem tylko od innych userów że po wymianie sprzęgła ustąpiło, ja na razie nie planuję wymiany bo działą poprawnie, a wycie słychać po puszczeniu gazu tylko na 2 biegu i wiem, że nie jestem odosobnionym przypadkiem. Może szyman coś więcej powie, sam rozbierał u siebie więc może ma lepsze info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, na boki, a jak biegi zaczną wchodzić z takim metalicznym puknięciem to znaczy że plastikowe

> rolki przy wybieraku powiedziały papa.

> Możesz zajrzeć tam ściągając mieszek lewarka, sprężynkę widać czy jest w 1 kawałku. Części kilka

> złotych, ale ja póki co jakoś nie mogę się zebrać by to zrobić, bo nie jest to upierdliwe w

> żaden sposób.

> Niestety pewności nie mam, zasłyszałem tylko od innych userów że po wymianie sprzęgła ustąpiło, ja

> na razie nie planuję wymiany bo działą poprawnie, a wycie słychać po puszczeniu gazu tylko na

> 2 biegu i wiem, że nie jestem odosobnionym przypadkiem. Może szyman coś więcej powie, sam

> rozbierał u siebie więc może ma lepsze info.

Niestety ale takie wycie to łożysko w skrzyni. u mnie na 3 biegu ale tylko jak hamuje silnikiem jak idzie w pracę przestaję. Wymienię olej może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety ale takie wycie to łożysko w skrzyni. u mnie na 3 biegu ale tylko jak hamuje silnikiem jak

> idzie w pracę przestaję. Wymienię olej może pomoże.

Hmm, no nie jesteś sam z tym wyciem, standard problem w pikusiach, u mnie 2-3 bieg właśnie przy puszczeniu gazu. Wiesz dlaczego domniemuję żeto może być oporowe?Bo jak hamujesz silnikiem i "wyje" to po wciśnięciu sprzęgła cisza.

Ty zdaje się wymieniałeś sprzęgło u siebie, oporowe też zmieniałeś?Nie pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, no nie jesteś sam z tym wyciem, standard problem w pikusiach, u mnie 2-3 bieg właśnie przy

> puszczeniu gazu. Wiesz dlaczego domniemuję żeto może być oporowe?Bo jak hamujesz silnikiem i

> "wyje" to po wciśnięciu sprzęgła cisza.

> Ty zdaje się wymieniałeś sprzęgło u siebie, oporowe też zmieniałeś?Nie pomogło?

nie zrozumiałeś. Wyje skrzynia. jadąc na 3 biegu puszczam gaz hamując silnikiem wyje dodaje gaz przestaje. Sprzęgła nie dotykam. nie wiem skąd ludzie maja pomysły ze to łożysko oporowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zrozumiałeś. Wyje skrzynia. jadąc na 3 biegu puszczam gaz hamując silnikiem wyje dodaje gaz

> przestaje. Sprzęgła nie dotykam. nie wiem skąd ludzie maja pomysły ze to łożysko oporowe

Będziesz się dotykał do tego, czy zlewasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm to ile?Bo zrzut skrzyni i montaż to jakieś 300-350zł+zmiana łożysk (tu nie wiem).W 7 stówkach

> szanse na zamknięcie są?

300-350 zL. to jest same zdjęcie skrzyni do tego dochodzi rozebranie i części

jak naprawiasz skrzynie czy silnik to robisz to kapitalnie a nie półśrodkami. Wymienisz łożyska a zostawisz uszkodzone czy zużyte synchronizatory itp......

ceny nigdy nie dowiesz się przed rozebraniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.