Skocz do zawartości

Błąd P0683 - wysoki sygnał


yahoo73

Rekomendowane odpowiedzi

Po 7 latach użytkowania Stilo (jeszcze mam więc na razie nie rozstaję się z forum smile.gif zakupiłem Alfę 159 z silnikiem 1.9 16v 150km. Ten sam silnik jest w stilo więc mam nadzieję, że ktoś miał podobny problem. Nie działają mi świece żarowe. FES pokazuje błąd P0683 - informacja zwrotna - wysoki sygnał - ECU odebrało zbyt wysoki sygnał z przekaźnika świec żarowych. Podmieniłem przekaźnik i dalej to samo. Test przekaźnika przechodzi ok. Przy okazji wymiany rozrządu mechanik sprawdził oporność świec i niby są dobre. Ale... no właśnie czy dobra oporność jest 100% gwarantem, że świece są dobre?? Co to może być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego> jest kilka mozliwosci> ktoras z swiec nie grzeje lub jest slabsza od innych, masz gdzies brak styku spawdz kable od centarlki do swiec> moze na swiecy ktorejs slabo trzyma?

Centralka bedzie dobra, sprawdz wtyczki, swiece sam mozesz sprawdzic metada chalupnicza...Odrazu Ci mowie zebyś sobie odpuścił sprawdzanie świec próbówką czy miernikiem na rezystancje.

Prosty powód, świeca nie musi byc spalona, moze byc przepalona a co za tym idzie jej obwód nadal bedzie zamkniety, rezystancja bedzie się nieco różnic (ale jaka ma byc tego nie wiesz bo nie masz nowej) z drugiej strony przegrzana świeca to nie jest nowa, wiec rezystancja bedzie inna.

Jedyna dobra domowa metoda to wykrtęcic i sprawdzić pod akku jak i jak szybko grzeje.

Świeca ma się nagrzewać od czubka do obudowy (w końcu czubek jest w głowicy pierwszy) Jesli bedzie grzać od połowy do gwintu, to jest szrot.

Dlatego taka świeca bedzie miała i pobór prądu i rezystancję tylko co z tego jak nie bedzie grzać bezpośredniu pod wtryskiwanym paliwem.

Swieca w zalezności od modelu po ok 5 sek powinna byc niemal biała i to jest dobra świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Wg kolegi problem występuje na pewno między przekaźnikiem a świecami?? Sprawdziłem wcześniej przejście od wtyczki przy przekaźniku do świec i przejście jest. Fajki też dobrze siedzą na świecach. Więc pozostają świece lub jest jakieś zwarcie na odcinku przekaźnik - świece. Tylko martwi mnie to że przy +1 C samochód nie odpala wogóle. Gdyby to była 1 świeca to raczej by odpalił na 3. Rozumiem że nie ma innego sposobu jak wykręcić świece??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u ciebie z aku? jezeli kreci dobrze moze oznaczac ze jest ok ale nie koniecznie> gdyz podczas rozruchu silnika swiece zasilane sa z rozruchowej aku...jezeli jest zbyt slabe one wolno sie nagrzewaja albo wcale(mozliwosc wyskoczenia bledu),anajlepiej jest wykrecic swiece i sprawdzic je jak grzeja na aku zamontowanym w aucie> mechanik mogl je sprawdzic ale nie koniecznie na tym samym aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku zdechł podczas prób zapalania - mechanik nie wyjmował świec tylko sprawdził rezystancję - plan mam taki aby porządnie naładować aku i oczyścić masę (ale gdyby masy nie było to chyba testu przekaźnika by nie przeszedł) - jeżeli to nie pomoże to zajmę się świecami - czy dobrze kombinuję?? i jeszcze jedna ważna sprawa - samochód był sprowadzony z holandii, handlarz podmienił przekaźnik (są tam polskie napisy) i zmostkował bezpiecznik na pokrywie aku odpowiedzialny za grzanie świec (był przepalony) - więc grzebał przy tym i nic nie powiedział. Jak kupowałem to samochód był rozgrzany i było trochę cieplej to błąd się nie pojawiał frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik najlepiej doprowac do stanu oryginalnego...

mozesz jeszcze zrobic tak> sprawdzic czy napiecie dochodzi do swiec poprzez zdjecie kapturkow i podpiecie sie miernikiem na wlaczonym zaplonie>jezeli wszedzie jest takie same to grzanie jest ok...

co do swiec to najlepiej je wykrecic i sprawdzic na aku samochodu> bedziesz widzial wzrokowo czy cos jest z nimi nie tak>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy napięcie na świecach powinno być cały czas po włożeniu kluczyka?? czy może tylko chwilę po włożeniu kluczyka, a potem układ rozpoznaje niesprawność świec i wysyła sygnał do ECU o odcięciu grzania świec?? sprawdzałem wcześniej po pewnym czasie (byłem sam przy samochodzie) i napięcia nie było. Pin 5 wtyczki przekaźnika (tej która łączy ECU z przekaźnikiem) to jest łącze diagnostyczne i ono przesyła ten wysoki sygnał (tak mi się wydaje). Niestety na obecną chwilę nie mogę tego sprawdzić, gdyż samochód pozostał w domu, a ja pojechałem w podróż niezawodnym stilo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygląda zasada działania tego przekaźnika?? czy ja dobrze rozumuję?? do przekaźnika są podłączone 3 wtyczki:

- zasilanie bezpośrednio z aku zabezpieczone bezpiecznikiem na pokrywie aku

- wtyczka (4 przewody) na świece

- wtyczka (4 przewody) do ECU w tej wtyczce

1 pin to masa

2 pin to sygnał (uruchamia przekaźnik)

3 pin to połączenie z 3 czy 4 czujnikami

5 pin to linia diagnostyczna

przekręcamy kluczyk idzie sygnał po pinie 2 pozwalający na przekazanie prądu na świece i teraz co się dzieje jak świece są niesprawne?? pobór natężenia na świecach odbiega od normy i przekaźnik po pinie 5 wysyła sygnał do ECU o niesprawności świec (ten mój błąd P0683 - wysoki sygnał)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekrecasz kluczyk przekaznik wysyla napiecie do grzania swiec jezeli ktoras jest walnieta ecu obiera sygnal i pojawia sie blad> zamierzasz jezdzic dlugo alfa? kup swiecen magneti marelli od 40tysi nie mam zadnych komunikatow itp> -27st diesel gold i autko po 4sec odpaliło mi

porownaj schematy podsylam z mojego 1.9 16v 140km

[image]http://imageshack.us/photo/my-images/203/przekanik.jpg/[/image]

[image]http://imageshack.us/photo/my-images/811/schemat1.jpg/[/image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero ją kupiłem więc zamierzam trochę pojeździć smile.gif Ecu odbiera sygnał o niesprawności przez pin DI, pokazuje błąd i odcina prąd na pinie K (wg schematu) czy dalej tam powinno być napięcie?? no właśnie jakie świece polecacie?? MM a co z beru lub boschem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdziłem czy prąd dochodzi do świec... zdejmując pojedynczo fajki ze świec i po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje (a może powinienem sprawdzić napięcie na podłączonej fajce do świecy??)- sprawdziłem też świece i wszystkie pobierają prąd około 10A - więc to chyba jednak nie świece passed_out.gif macie jakieś rady??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak - świece żarowe były nowe (niedawno wymienione przez handlarza), przekaźnik wymieniony przez niego, sterownik silnika nosi wyraźne ślady otwierania, wszystkie połączenia między sterownikiem silnika, przekaźnikiem świec a świecami ok (niestety handlarz mnie oszukał, próbował to naprawić ale nie udało mu się i zataił ten fakt przede mną) - diagnoza - sterownik silnika do wymiany frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.