Skocz do zawartości

Kierownica nie wraca do położenia na wprost


Lato8

Rekomendowane odpowiedzi

Mam passat b5 , kierownica nie wraca do polozenia na wprost z zakretu.

Geometria ok, zawieszenie bez luzów, a po rondzie mozna jezdzic nie trzymajac kierownicy.

Czy uszkodzona maglownica moze dawać taki efekt ? jest lekki stukot z magla na zgaszonym silniku.

Wyciekow brak.

Wspomaganie nie haczy, pompa zalozona druga, tak samo jak wąż cisnieniowy do magla, wspomaganie po tym zaczelo chodzic lżej niż wczesniej, ale nie odkreca kierownicy...

EDIT

bylo dobrze kierownica wracala, potem trach w momencie nie ma wspomagania , plyn sie pieni, wsadzoa druga pompa, brzeczy, plnyn sie zapotwietrza, kiepskie wspomaganie, wsadzona trzecia pompa + nowy waz cisnieniowy bo tamtedy bralo powietrze i teraz lekko chodzi, nie brzeczy, nie pieni, ale nie wraca

sruba na maglu nie byla krecona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie

ech piękne czasu jak przywozili tego na lawetach z jedym kołem ala "stancenation"...

jak niemcy zrobią wielowahacz, to jest piękny okres dla mechaników zlosnik.gif

jesli geometria jest ok, i kiera chodzi normalnie to zaworki od kierunku wspomagania imho się blokują (albo coś w ten deseń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jeżdżę do pracy z koleżką jego 5b. Początkowo miał lekkie terkotanie przy skręcie, myślał, że przegub wymienił ale problem nie ustąpił, później tak jak u Ciebie koło przestawało stopniowo odbijać.

Przed urlopem podjechał do gościa polecanego i ten od razu postawił na maglownicę. Po wymianie na regenerowaną problem znikł.

Wg. mechanika norma w VAG-ach, inna sprawa, że na dobra sprawę nikt nie jest w stanie określić ile te maglownice w rzeczywistości przejeżdżają nim się sypną, bo wskazania licznika nie są miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba bedzie ja wymienić...

Tylko rozbieralem już pare maglownic i nie bardzo wiem co tam moglo sie zepsuć, bo poza paroma "uszczelkami", listwa zebata i walkiem z dziurkami tam nic nie ma confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, łożysko na amortyzatorze

> też powiesz że nie ma

Tak, też powiem, że nie ma. Ani Passat B5, ani Audi A4, o którym tu wspominasz nie ma łożyska na amortyzatorze. Po co mu łożysko, skoro amortyzator i sprężyna się nie skręca razem z kołem? Widzę, że wielowahacz znasz tylko z internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, też powiem, że nie ma. Ani Passat B5, ani Audi A4, o którym tu wspominasz nie ma łożyska na

> amortyzatorze. Po co mu łożysko, skoro amortyzator i sprężyna się nie skręca razem z kołem?

> Widzę, że wielowahacz znasz tylko z internetu.

jest tak jak mowisz, problem nie lezy w lozysku amorka

po odpieciu koncowek oczywiscie cala "piasta" skrecona wraca do polozenia na wprost .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, też powiem, że nie ma. Ani Passat B5, ani Audi A4, o którym tu wspominasz nie ma łożyska na

> amortyzatorze. Po co mu łożysko, skoro amortyzator i sprężyna się nie skręca razem z kołem?

> Widzę, że wielowahacz znasz tylko z internetu.

hmmm no to mnie zdziwiłeś, bo w sumie wymieniałem szwagrowi jakiś czas temu wahacze ale nie przyglądałem się jak to na górze wygląda, a szczerze mówiąc problem mam sobie przypomnieć jak to u niego wygląda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to niby każdy wielowahacz tak ma czy zakładamy że wszystkie samochody to tylko grupa VW?

Każdy tak ma. Czy to w VAGu, czy w Hondzie, czy w Mercedesie. Są oczywiście konstrukcje na kilku wahaczach z przodu, jak np BMW e39, które mają kolumnę z łożyskiem, ale tam są tylko dolne wahacze i nie jest to typowy wielowahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np w210, w211, w220, w202, w203

Nie wiem czy zawieszenie we wszystkich tych modelach można nazwać prawdziwym "wielowahaczem", ale jeśli chodzi o to czy amortyzator się obraca to oczywiście masz rację ok.gif W modelach wcześniejszych amortyzator był mocowany do zwrotnicy i to powodowało że musiał się obracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy zawieszenie we wszystkich tych modelach można nazwać prawdziwym "wielowahaczem", ale

> jeśli chodzi o to czy amortyzator się obraca to oczywiście masz rację W modelach

Mają wahacze dolne i górne, więc jak najbardziej.

> wcześniejszych amortyzator był mocowany do zwrotnicy i to powodowało że musiał się obracać.

To te, które już na żółtych blachach mogą jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.