Skocz do zawartości

Znawców od gaźników poproszę ;)


Bazi1986

Rekomendowane odpowiedzi

> mam pytane do znawców gaźników Weber 2 lub 4 przepustnicowe ... reszta info w PW

> zamiar zmiany spi w gaźnik chodzi mi o to co usunąć a co gdzie połączyć by działało

ale kombinujesz. Caly osprzet zaplonu potrzebujesz z uno fire do tego bak z cc carb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> baku nie trzeba, wywalasz tylko pompę z kosza i dajesz kawałek przewodu paliwowego żeby sięgał do

> dna baku

no wlaśnie też tak myślałem a na pompie elektrycznej nie może chodzić ? trzeba zastosować technikę taka jak w 700 co nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak są pompy elektryczne do gaźnikowców, nawet lepiej się sprawują od tych mechanicznych bo maja

> stała wydajność niezależnie od obrotów silnika

taka z 1,1 spi starczyła by ?

a co do tego osprzętu z uno fire co w skład wchodzi bo wolałbym nie zapomnieć o jakiejś części 270751858-jezyk.gif przy zakupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytane do znawców gaźników Weber 2 lub 4 przepustnicowe ... reszta info w PW

> zamiar zmiany spi w gaźnik chodzi mi o to co usunąć a co gdzie połączyć by działało

Pompkę i zbiornik możesz zostawić swoją od spi, jedyne co to trzeba obniżyć cisnienie - można do tego użyć regulatora z spi - jest regulacja na śrubeczkę.

Układ zapłonowy możesz zastosować z uno 1.0 fire.

Tylko to wszystko straszne uwstecznianie się. Po co chciałbyś stosować gaźnik / gaźniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompkę i zbiornik możesz zostawić swoją od spi, jedyne co to trzeba obniżyć cisnienie - można do

> tego użyć regulatora z spi - jest regulacja na śrubeczkę.

> Układ zapłonowy możesz zastosować z uno 1.0 fire.

> Tylko to wszystko straszne uwstecznianie się. Po co chciałbyś stosować gaźnik / gaźniki ?

plan był by pomodzić silnik wałek dolot itp... ale wpadliśmy na pomysł ideia.gif z kumplem by zrobić na gaźniku z webera 2 przepustnicowym moje cc wiem że więcej pali itp... ale wiem też ze można troche więcej z niego wycisnąć a że uwsteczniam sie to nie problem mniej elektryki mniej awarii wink.gif wiem może bełkotam blah.gifblah.gif ale auto mam jako zabawke nie jeźdze nim na co dzień wiec aż takim problemem to nie będzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plan był by pomodzić silnik wałek dolot itp... ale wpadliśmy na pomysł z kumplem by zrobić na

> gaźniku z webera 2 przepustnicowym moje cc wiem że więcej pali itp... ale wiem też ze można

> troche więcej z niego wycisnąć a że usteczniam sie to nie problem mniej elektryki mniej

> awarii

Za dawnych lat, miałem duzego fiata z silnikiem 2.0 dohc + 4 gazniki dellorto. Była to droga przez męke. Regulacja gaźników średnio co 500 km, problem z wypadającymi zapłonami przy wyzszych obrotach (aparat mechaniczny), spalanie 20/100 ... Jedynie dzwięk był fajny.

Teraz bym wogole nie spojrzał na gaźniki, chyba że w pojezdzie zabytkowym.

Przy obecnych możliwościach radziłbym Ci pójść w stronę wtrysku wielopunktowego. Zrób sobie 2 przepustnice a nawet 4 i wystrój wszystko ecumasterem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dawnych lat, miałem duzego fiata z silnikiem 2.0 dohc + 4 gazniki dellorto. Była to droga przez

> męke. Regulacja gaźników średnio co 500 km, problem z wypadającymi zapłonami przy wyzszych

> obrotach (aparat mechaniczny), spalanie 20/100 ... Jedynie dzwięk był fajny.

> Teraz bym wogole nie spojrzał na gaźniki, chyba że w pojezdzie zabytkowym.

> Przy obecnych możliwościach radziłbym Ci pójść w stronę wtrysku wielopunktowego. Zrób sobie 2

> przepustnice a nawet 4 i wystrój wszystko ecumasterem

właśnie w tym sęk że chciałem wywalić kompa bo "cleana" chciałem ogarnąć pod maską a tak to wiązki trzeba przerabiać dokładać ...

a strojenie raczej drogie jest ...

i ja z elektryki jak i z mechaniki jestem kiepski wiec wolałem sobie "ułatwić " życie bo ogarnięcie elektryki z mpi chyba bym nei dał rady

270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie w tym sęk że chciałem wywalić kompa bo "cleana" chciałem ogarnąć pod maską a tak to

> wiązki trzeba przerabiać dokładać ...

> a strojenie raczej drogie jest ...

No cóż poradzić, żeby to miało ręce i nogi to pare zł będzie kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik to piękna sprawa. Popieram projekt.

Miałem kiedyś uno fire na weberze. 4 osoby na pokładzie i 160 km/h nie trzeba było prosić.

Później miałem okazję przejechać się nowym uniaczem z takim samym silnikiem ale już na wtrysku.

Niestety byłem rozczarowany, auto jakby straciło duszę.

Po latach sam zbudowałem cc 1.2 60 na weberze.

Palił gumę (175/50) ze startu. Żaden wtrysk nie dał mi więcej satysfakcji.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gaźnik to piękna sprawa. Popieram projekt.

> Miałem kiedyś uno fire na weberze. 4 osoby na pokładzie i 160 km/h nie trzeba było prosić.

> Później miałem okazję przejechać się nowym uniaczem z takim samym silnikiem ale już na wtrysku.

> Niestety byłem rozczarowany, auto jakby straciło duszę.

> Po latach sam zbudowałem cc 1.2 60 na weberze.

> Palił gumę (175/50) ze startu. Żaden wtrysk nie dał mi więcej satysfakcji.

> Powodzenia.

no właśnie to jest jeden z powodów przemiany wink.gif

no ale teraz pytanie co z elektryki starej w spi zostawić ? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon robiłem na aparacie z uno, więc podłączyłem zasilanie aparatu,

zasilanie cewki + kabel sterujący z aparatu, kabelek dyszy wolnych obrotów, czujnik zegara temperatury, czujnik oleju.

Pompę dałem zewnętrzną, elektryczną o ciśnieniu 0,2-0,4 bara.

Budowałem na mocno okrojonej instalacji z cc700. Pod maską można było biegać grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, bo musiałby dorabiać koło pasowe pod digiplexa, w digiplexie ząbki są rozmieszczone co 90

> stopni, a to komplikuje sprawę

> nie spotkałem się jeszcze z silnikiem fire na digiplexie

Fakt

A propos gaźników, które można zastosować to przypomniało mi się stare rozwiązanie z mojego civica 1300 2gen.

Włożony tam był gaźnik z yugo. Sprawowało się to pięknie i za skarby nie chciało przekroczyć 5l/100km.

Honda wprawdzie uległa już biodegradacji ale gaźnik przechowuję jak najświętszą relikwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej zrobić na 4 x gaźnikach ze ścigacza jak tutaj . i tak będzie palił 20/100 km . mi maluch po modach 50 km na jednym gaźniku że ścigacza palił 25/100 km smile.gif ale but był smile.gif zależy do czego ma służyć auto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem cc z silnikiem 1.2 75 konnym na gaźniku. Początkowo na gaźniku z 1.1 uno, a potem na gaźniku z tipo czy tam tempry 1.6 dwu gardzielowym. Co do zapłonu to rozdzielacz z uno 1.0 lub 1.1 i wszystko śmiga bez żadnych digipleksów. On ma podciśnieniową zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu. Można też powiększyć fasolki w jego obudowie, żeby jeszcze bardziej można było wyprzedzić. Potrzebujesz kogoś z lampą strobo, żeby Ci ustawił. Mi żadne zapłonu nie wypadały, śmigało to normalnie. Co do gaźników to nie jest to taka prosta sprawa. Ten z 1.1 uno pasuje pod kolektor 1.2 75 konny alu idealnie, ale gaźnik jest za mały. Tak więc potrzeba większy, a to już trzeba kombinować jakieś przejściówki. U siebie miałem wyrzeźbione z bakielitu. Też nie jest tak, że zakładasz gaźnik i jezdzisz. Gaźnik trzeba wystroić tak jak i wtrysk. I nie jest to takie proste, że siedzisz sobie z lapkiem i zmieniasz mape paliwa. Wszyscy sobie myślą, że gaźnik ma jedna śrubke pokręci się i już wszystko jest cacy. To jest nie prawda. Ta jedna śrubka jest tylko i wyłącznie od wolnych obrotów. Cała reszta jak dysze dla pierwszej gardzieli i drugiej rurki emulsyjne i pompki lejące przy nagłym depnięciu gazu trzeba dobrać pod konkretny silnik. Inaczej fura będzie przelana, albo miała za ubogo. To jest dopiero mega wiedza potrzebna i zapas kilkudziesięciu dysz i rurek emulsyjnych. Wiem, bo sam z tym rzeźbiłem. Rozbieranie gaźnika po kilkadziesiąt razy, żeby dobrać wszystkie te pierdoły i fura jezdziła jak należy. Tak więc odradzam jak jesteś cienki z mechaniki. Po za tym jest 21 wiek i nie po to wymyślono wtrysk, żeby przerabiać auta na gaźnik. Co do paliwa to tylko i wyłącznie zewnętrzna pompa paliwa, bo mechaniczna to przeróbka głowicy. Wiercenie otworu pod popychacz i przetoczenie krzywki na wałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem cc z silnikiem 1.2 75 konnym na gaźniku. Początkowo na gaźniku z 1.1 uno, a potem na gaźniku

> z tipo czy tam tempry 1.6 dwu gardzielowym. Co do zapłonu to rozdzielacz z uno 1.0 lub 1.1 i

> wszystko śmiga bez żadnych digipleksów. On ma podciśnieniową zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu.

> Można też powiększyć fasolki w jego obudowie, żeby jeszcze bardziej można było wyprzedzić.

> Potrzebujesz kogoś z lampą strobo, żeby Ci ustawił. Mi żadne zapłonu nie wypadały, śmigało to

> normalnie. Co do gaźników to nie jest to taka prosta sprawa. Ten z 1.1 uno pasuje pod kolektor

> 1.2 75 konny alu idealnie, ale gaźnik jest za mały. Tak więc potrzeba większy, a to już trzeba

> kombinować jakieś przejściówki. U siebie miałem wyrzeźbione z bakielitu. Też nie jest tak, że

> zakładasz gaźnik i jezdzisz. Gaźnik trzeba wystroić tak jak i wtrysk. I nie jest to takie

> proste, że siedzisz sobie z lapkiem i zmieniasz mape paliwa. Wszyscy sobie myślą, że gaźnik ma

> jedna śrubke pokręci się i już wszystko jest cacy. To jest nie prawda. Ta jedna śrubka jest

> tylko i wyłącznie od wolnych obrotów. Cała reszta jak dysze dla pierwszej gardzieli i drugiej

> rurki emulsyjne i pompki lejące przy nagłym depnięciu gazu trzeba dobrać pod konkretny silnik.

> Inaczej fura będzie przelana, albo miała za ubogo. To jest dopiero mega wiedza potrzebna i

> zapas kilkudziesięciu dysz i rurek emulsyjnych. Wiem, bo sam z tym rzeźbiłem. Rozbieranie

> gaźnika po kilkadziesiąt razy, żeby dobrać wszystkie te pierdoły i fura jezdziła jak należy.

> Tak więc odradzam jak jesteś cienki z mechaniki. Po za tym jest 21 wiek i nie po to wymyślono

> wtrysk, żeby przerabiać auta na gaźnik. Co do paliwa to tylko i wyłącznie zewnętrzna pompa

> paliwa, bo mechaniczna to przeróbka głowicy. Wiercenie otworu pod popychacz i przetoczenie

> krzywki na wałku.

co do wystrojenia ustawienia to kolego dobrze gadasz . smile.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gaźnikach się nie znam zlosnik.gif pewnie dużo roboty grinser006.gif+ z wystrojeniem tego, ja sam zanim założyłem T do 1.1, pomyślałem pobawię się i sam zbudowałem 2P z kolektora mpi (plastikowego) oddzieliłem i 1P jest pod dwa cylindry, dwa krokowce podciśnienie brane tak samo z każdego P, plus ostry wałek do tego, moje wrażenia z zabawy bardzo pozytywne grinser006.gif śmigało to o wiele lepiej niż zwykłe 1.1 paliło 2X więcej niż 1P i darło się 2X głośniej, tylko że nie wystroiłem tego, gdyż T wpadło szybko, i 2P leży w garażu sick.gif, więc jeśli masz możliwości to się baw zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz, sam przez to przechodziłem, lampy strobo, analiza spalin zeby ustawić to cholerstwo. Najlepsze jest ruszysz srubkę o 1mm i i jedzie ale pali 15/100 ruszysz w drugą strone i już nie jedzie passed_out.gif na szczeście gaźnik poszedł out yay.gif

Bazi, odradzam ok.gifszkoda nerwów, czasu, kasy. A prawdziwi spece od gaźników którzy regulowali je na słuch mają po +60 lat old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.