Skocz do zawartości

cruze olej lany w fabryce


vito79

Rekomendowane odpowiedzi

> trak sobie przeglądam i nie znalazłem w szukajce jak i w instrukcji obsługi wiec pytam tu Czym

> Chevi zalewa Cruze w fabryce

> Jako ze autko nowe to liczę się z możliwą dolewką dość szybko

Niekoniecznie.

W Lacetti silniki nie brały oleju.

Miejmy nadzieję, że i w Cruze nie będą zlosnik.gif

W instrukcji piszą, aby lać dexos 2.

Awaryjnie można dolać inny, nie więcej niż litr między wymianami - piszą dokładnie jaki można.

http://www.chevrolet.pl/pdf/manuals/Cruze_J300_EU_MY13_pl_pl.pdf

ACEA A3/B4 lub A3/B3 SAE 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trak sobie przeglądam i nie znalazłem w szukajce jak i w instrukcji obsługi wiec pytam tu Czym

> Chevi zalewa Cruze w fabryce

> Jako ze autko nowe to liczę się z możliwą dolewką dość szybko

Smialo mozesz dolewac olej opla z dexos2

Ja teraz jak bede swoj wymienial zaleje Mobila 5w30 on tez ma norme dexos2

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_dexos-2-approved-mobil-synthetic-lubricants.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, stwierdzenie. Przynajmniej tak było nie dawno.

To podaj jakieś inne informacje poza swoim przeczuciem.

Temat oleju dexos był juz wielokrotnie omawiany na tym forum jak i kilku innych (również rosyjskim) i było podawanych kilka marek które miały umowę z GM i produkowały olej pod marką GM a nie własną, ale nie był to Motul.

Poza tym czy wyobrażasz sobie, żeby sprowadzać do Korei olej z europy po to tylko, żeby zalać nim silnik? Bo ja jakoś nie widzę w tym sensu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To podaj jakieś inne informacje poza swoim przeczuciem.

> Temat oleju dexos był juz wielokrotnie omawiany na tym forum jak i kilku innych (również rosyjskim)

> i było podawanych kilka marek które miały umowę z GM i produkowały olej pod marką GM a nie

> własną, ale nie był to Motul.

> Poza tym czy wyobrażasz sobie, żeby sprowadzać do Korei olej z europy po to tylko, żeby zalać nim

> silnik? Bo ja jakoś nie widzę w tym sensu.

Kiedyś coś widziałem na stronie Motula, teraz nie ma. zlosnik.gif Ale moja Astra jeździ ma Motulu. Fajny olej, na pewno lepszy od GM. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale moja Astra jeździ ma Motulu. Fajny olej,

> na pewno lepszy od GM.

Odważna teza, z pewnością potwierdzona szeregiem testów obciążeniowych na dystansie kilkuset tyś. km. hehe.gif

(zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Motul robił/robi oleje dla GM jak tu koledzy napisali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie dyskusje o wyzszosci jednego oleju nad drugim to bicie piany

ja w swoich autach zawsze wlewam olej taki jaki zaleca producent (ale roznych marek), jednego czego pilnuje to:

silnik benzynowy - wymiana co 10tkm

silnik wysokoprezny - wymiana co 8 tkm

i mam w glebokim powazaniu wymiany co 15 i wiecej tkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik wysokoprezny - wymiana co 8 tkm

Tak trochę OT ale mam w skodzie wydłużony okres między przeglądami i ciekaw jestem jak wygląda wnętrze silnika po 30kkm na jednym oleju praktycznie cały czas but.gif

Już po 10kkm była czarna smoła a co będzie po kolejnych 20kkm? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak trochę OT ale mam w skodzie wydłużony okres między przeglądami i ciekaw jestem jak wygląda

> wnętrze silnika po 30kkm na jednym oleju praktycznie cały czas

> Już po 10kkm była czarna smoła a co będzie po kolejnych 20kkm?

Mam zaprzyjaznionego mechanika u ktorego widze rozbabrane diesle, czesto wlasnie jezdzace na oleju po 20 tys. - tworzy sie cos w rodzaju gestego smaru pod pokrywa zaworow, w okolicach mocowania walkow, przytykaja sie odmy, itp. - ciezko to usunac, nieladnie to wyglada i wydaje mi sie ze nie sluzy silnikowi, dlatego w swoich dieslach wymieniam zawsze co 8 tys. chocby producent zalecal nawet co 30 tys.

Po tym co widze u tego kolegi w warsztacie w zyciu bym nie przejechal na oleju wiecej jak 10 tys. km.

Dodatkowo co wymiane oleju wlewam sobie w dieslu do silnika i baku MILITEC. Robie tak od 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam zaprzyjaznionego mechanika u ktorego widze rozbabrane diesle, czesto wlasnie jezdzace na oleju

> po 20 tys. - tworzy sie cos w rodzaju gestego smaru pod pokrywa zaworow, w okolicach mocowania

> walkow, przytykaja sie odmy, itp. - ciezko to usunac, nieladnie to wyglada i wydaje mi sie ze

> nie sluzy silnikowi, dlatego w swoich dieslach wymieniam zawsze co 8 tys. chocby producent

> zalecal nawet co 30 tys.

Kiedyś w dieslach wymieniało się olej co 7 tys. a w benzynowych co 10 tys. km.

Obecnie IMO w benzynowym można zmieniać co 15 kkm, ale w dieslu już po 10kkm olej przypomina smołę.

Ja zmieniam w benzynowym co 15, a w dieslu częściej - co 12-13 tys. km.

Koszt niewielki, a jakoś mi lepiej gdy w silniku świeży olej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś w dieslach wymieniało się olej co 7 tys. a w benzynowych co 10 tys. km.

> Obecnie IMO w benzynowym można zmieniać co 15 kkm, ale w dieslu już po 10kkm olej przypomina smołę.

> Ja zmieniam w benzynowym co 15, a w dieslu częściej - co 12-13 tys. km.

> Koszt niewielki, a jakoś mi lepiej gdy w silniku świeży olej

ja w dieslu wymieniam co 8, niedawno zdjalem pokrywe zaworow i czysciutko, zadnego nagaru/smoly wiec trzymam sie tego miedzyokresu, niewykluczone ze przy 10 tys byloby tak samo ale nie chce mi sie tego sprawdzac grinser006.gif

I jeszcze z obserwcji poczynionych w warsztacie na czolo stawki olejow tworzacych smole wysuwa sie Castrol i Elf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze z obserwcji poczynionych w warsztacie na czolo stawki olejow tworzacych smole wysuwa sie

> Castrol i Elf

Mój mechanik leje tylko Mobila.

W ASO kiedys kazałem lać GM i teraz też pewnie każę lać dexos 2 by GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze z obserwcji poczynionych w warsztacie na czolo stawki olejow tworzacych smole wysuwa sie

> Castrol i Elf

Co do Castrola to się zgodzę (fajny link), natomiast co do elfa nigdy 270751858-jezyk.gif

Używałem używam oleju elf excellium 5w40. Jeden samochód przy zdejmowaniu pokrywy zaworów przy około 100km był czyściutki shocked.gif, drugi natomiast kupiony jako używany, jeżdżony wcześniej na nie wiadomo czym, powoli się czyści na tym elfie (obserwacje przez korek oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zainteresowaniem śledziłem waszą dyskusję i w końcu skusiłem się, aby się odezwać.

Pierwsza rzecz to czarny kolor oleju w dieslu. Okazuje się, że jest zjawisko pozytywne, dobry olej może wchłonąć (zabrać z silnika) więcej sadzy i jest bardziej czarny niż słaby. Jest specjalny test, aby sprawdzić, czy olej jeszcze ma miejsce aby zaabsorbować sadzę, czy się nasycił i już jest do wymiany. Wierzcie mi, w swojej firmie mam kilkanaście pojazdów z dieslem - od common raila po stare klekoty.

Druga rzecz, to marka oleju, każdy topowy producent ma w ofercie olej zarówno nadający się do wymiany co 7-10 tys. jak i taki, który powinien wytrzymać 30. Oczywiście ja jestem zwolennikiem częstszych zmian i dlatego podoba mi się w Cruzach przegląd co 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z zainteresowaniem śledziłem waszą dyskusję i w końcu skusiłem się, aby się odezwać.

> Pierwsza rzecz to czarny kolor oleju w dieslu. Okazuje się, że jest zjawisko pozytywne, dobry olej

> może wchłonąć (zabrać z silnika) więcej sadzy i jest bardziej czarny niż słaby. Jest specjalny

> test, aby sprawdzić, czy olej jeszcze ma miejsce aby zaabsorbować sadzę, czy się nasycił i już

> jest do wymiany. Wierzcie mi, w swojej firmie mam kilkanaście pojazdów z dieslem - od common

> raila po stare klekoty.

> Druga rzecz, to marka oleju, każdy topowy producent ma w ofercie olej zarówno nadający się do

> wymiany co 7-10 tys. jak i taki, który powinien wytrzymać 30. Oczywiście ja jestem

> zwolennikiem częstszych zmian i dlatego podoba mi się w Cruzach przegląd co 15 tys.

Zgadza sie ze robi sie czarny ze wzgledu na pochlanianie sadzy, itp. tylko ja mam watpliwosci czy jest to w stanie robic przez 30 tys. km. Poza tym miara dla mnie nie jest jego kolor przy wymianie, bo ja wymieniam przy 8 tys i tez jest czarny. Miara dla mnie jest to czy zostawia syf pod pokrywa zaworow. Obserwacje wskazuja ze wymiana co 8 tys. nie zostawia syfu a wymiana co 15 lub wiecej powoduje ze jest go duzo.

Co do Castrola i Elfa to pisalem w kontekscie bardzo dlugich okresow miedzyprzegladowych, nie takich co 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie ze robi sie czarny ze wzgledu na pochlanianie sadzy, itp. tylko ja mam watpliwosci czy

> jest to w stanie robic przez 30 tys. km.

Właśnie o to mi chodziło, że jeden typ oleju nasyci się po 8 tysiącach, a drugi (tego samego producenta) teoretycznie ma utrzymać silnik w czystości przez 30. Jeżeli wlejemy typowy 5W40 CF-CG do diesla najnowszej generacji i spróbujemy jeździć 30 tys., to mogiła. A jeśli wlejemy 0W30,"Long Life" A3B4 C3, to w optymalnych warunkach (długie trasy, bez katowania) może nic się złego nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie o to mi chodziło, że jeden typ oleju nasyci się po 8 tysiącach, a drugi (tego samego

> producenta) teoretycznie ma utrzymać silnik w czystości przez 30. Jeżeli wlejemy typowy 5W40

> CF-CG do diesla najnowszej generacji i spróbujemy jeździć 30 tys., to mogiła. A jeśli wlejemy

> 0W30,"Long Life" A3B4 C3, to w optymalnych warunkach (długie trasy, bez katowania) może nic

> się złego nie stanie.

No wlasnie wszystko to tylko rozwazania teoretyczne. Teoretycznie powinien dac rade a praktycznie zostawia syf w silniku. Byc moze (tego nie wiem) utrzymuje swoje wlasciwosci smarujace przez 30 tys. km ale syf zostawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jakby coś to na dolewkę ten GM Dexos2 będzie ok.

> Ten Dexos też może być produkowany w kilku rafineriach

Na pewno jest w kilku bo Dexos to tylko norma, Dexos (I) dla Ameryki i Dexos II dla Europy, jest cała lista olejów, które spełniają wymagania dexos2.

A co do konkretnego oleju GM dexos2 tego który można kupić w Polsce (nie tego ułatwiającego doceranie, którym zalewają Cruzaki w fabryce),

to Krucyfiks z naszego forum robił kiedyś jego analizę laboratoryjną i wyniki wyszły ciekawe.

Jego producent tez jest znany i nie jest to ani Elf, Castrol czy Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co tak? Jak się jeździ na uczciwym oleju, to zalecane 15 kkm nie jest złe.

Dokładnie, poza tym częstsze wymiany oleju to byłby czysty zysk dla ASO i producenta oleju, szczególnie w okresie gwarancyjnym.

Polska to nie Austria gdzie gwarancja na Cruzaka obejmuje również koszty przeglądów i materiałów eksploatacyjnych.

A warto tutaj dodać, że ostatnio jednemu koledze przy przeglądzie gwarancyjnym w Cruze diesel, ASO policzyło za olej 5W40 - 456,30 zł ... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, poza tym częstsze wymiany oleju to byłby czysty zysk dla ASO i producenta oleju,

> szczególnie w okresie gwarancyjnym.

> Polska to nie Austria gdzie gwarancja na Cruzaka obejmuje również koszty przeglądów i materiałów

> eksploatacyjnych.

> A warto tutaj dodać, że ostatnio jednemu koledze przy przeglądzie gwarancyjnym w Cruze diesel, ASO

> policzyło za olej 5W40 - 456,30 zł ...

A po co wymieniac w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, że pierwszy raz widzę ten cały dexos 2 to tylko w 5w30 występuje? Takim jest

> Cruziak mój zalany ?

Tu jest link do tabeli z olejami Dexos2. To jest norma jakościowa, nie ma nic wspólnego z lepkością może być równie dobrze 5W40 w zależności od silnika, i temperatur.

http://www.gmdexos.com/licensedbrands/dexos2licensedbrands.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu jest link do tabeli z olejami Dexos2. To jest norma jakościowa, nie ma nic wspólnego z lepkością

> może być równie dobrze 5W40 w zależności od silnika, i temperatur.

> http://www.gmdexos.com/licensedbrands/dexos2licensedbrands.html

Ale co innego olej ze specyfikacją Dexos2 (to jest to co podałeś w linku - dość dużo typów i marek olei) a co innego olej o nazwie GM Dexos2 o którym tu większość pisała - ten jest tylko 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co innego olej ze specyfikacją Dexos2 (to jest to co podałeś w linku - dość dużo typów i marek

> olei) a co innego olej o nazwie GM Dexos2 o którym tu większość pisała - ten jest tylko 5w30

Castrol Magnatec 5W30 Dexos2 jest w pełni zamiennikiem GM Dexos2. Podobnie wszelkie oleje z tabeli o lepkości 5W30. To miałem na myśli. I jest to odpowiedź na pytanie założyciela tego wątku. Współczesne oleje są ze sobą w pełni mieszalne - to w temacie dolewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.