Skocz do zawartości

Skoda Octavia Wagon


Slawcio

Rekomendowane odpowiedzi

> Auto całkiem ładne. Skodzie lepiej wychodzą kombi.

> Ale zastanawia mnie gdzie jest granica tych kufrów. 600l? Po co komu tyle i do czego to zmierza?

przy bagażniku przeciętnego amerykana z lat 60/70 to maciupki bagażniczek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co w tym dziwnego? Mercedes E W211 ma 690l. I tak nie wiem, czy to jest rekord... Rodzinka

> jadąca z dziećmi na wakacje zapełni każdą ilość miejsca

Tylko po co? Jeszcze parę lat temu standardem w kombi było 400-500l. I uważane było to za dużo. Dzisiaj mają po 600l i ciągle mało?

Niedługo przyczepy będą ciągnąć. Ta sama rodzinka lecąc na wakacje samolotem mieści się w torbach po 20kg na osobę.

spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko po co? Jeszcze parę lat temu standardem w kombi było 400-500l. I uważane było to za dużo.

> Dzisiaj mają po 600l i ciągle mało?

> Niedługo przyczepy będą ciągnąć. Ta sama rodzinka lecąc na wakacje samolotem mieści się w torbach

> po 20kg na osobę.

w kombi 400-500l kilka lat temu? Fiat Bravo 5d sprzed kilku lat ma bagażnik 400l... i uważa się to za przeciętny wynik. W212T, Omega A i B, Octavia II (580l), wymieniać dalej mi się nie chce 270751858-jezyk.gif A celowo wymieniam głównie starsze modele klasy średniej, bo Octavia długością im odpowiada - a że ma rozstaw osi kompaktu, to ma mniej miejsca dla pasażerów, a więcej na bagaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w kombi 400-500l kilka lat temu? Fiat Bravo 5d sprzed kilku lat ma bagażnik 400l... i uważa się to

> za przeciętny wynik. W212T, Omega A i B, Octavia II (580l), wymieniać dalej mi się nie chce A

> celowo wymieniam głównie starsze modele klasy średniej, bo Octavia długością im odpowiada - a

> że ma rozstaw osi kompaktu, to ma mniej miejsca dla pasażerów, a więcej na bagaże.

Mazda 6 I: 430l.

Alfa Romeo 156: 360l.

Jaguar X-type: 445l.

Nissan Primera III: 465l.

Peugeot 407: 448l.

Renault Laguna III: 508l.

Saab 9-5 II: 416l.

I to wszystko są auta o klasę wyższe od Octavii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazda 6 I: 430l.

> Alfa Romeo 156: 360l.

> Jaguar X-type: 445l.

> Nissan Primera III: 465l.

> Peugeot 407: 448l.

> Renault Laguna III: 508l.

> Saab 9-5 II: 416l.

> I to wszystko są auta o klasę wyższe od Octavii.

Tak, tyle, że takie, w których bagażnik nigdy nie był priorytetem. Skupiono się na wyglądzie i proporcjach. A w Octavii są inne piorytety - mniej miejsca w środku, na tylnej kanapie (bo to kompakt), ale duży bagażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tyle, że takie, w których bagażnik nigdy nie był priorytetem. Skupiono się na wyglądzie i

> proporcjach. A w Octavii są inne piorytety - mniej miejsca w środku (bo to kompakt), ale duży

> bagażnik.

A to racja. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przedliftowe swiatla sa takie sobie, i to mocno. Ale te poliftowe to pasuja do tego superba jak

> kwiatek do kozucha

I pewnie zledowany będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładna.

> Gdyby nie DPF w wersji z dieslem zastanowiłbym się nad zakupem ....

diesel droższy od porównywalnej mocowo benzyny o ok 10 tyś PLN pad.gif Moim faworytem na chwile obecną jest 1.4 TSI 140 KM (to troche zmieniony w stosunku do TSI 122 KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dziś w salonie i pomacałem wersję za jakieś chore pieniądze, ze 140 konnym TSI (niestety

> hadlowiec nie był mi w stanie powiedzieć czy dalej jest w nim łańcuch czy już pasek, jak tu

> wspominano).

pasek, ponoć przewidziany na całe życie samochodu zlosnik.gif czyli na 250 kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym może być. Ponoć wszystkie 1.6 na CR od VAG 90 i 105 KM mają przewidzianą wymianę paska

> pierwszą po 210 kkm

Widać nowy trynd w paskach.

U mnie w Cruze 1,8 benzyna przewidują wymianę paska dopiero przy 150 000 km przebiegu shocked.gif

Ciekawe jak będzie w rzeczywistości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać nowy trynd w paskach.

> U mnie w Cruze 1,8 benzyna przewidują wymianę paska dopiero przy 150 000 km przebiegu

> Ciekawe jak będzie w rzeczywistości

W UK 100k mil, czyli 161k km grinser006.gif

Ale zaleca sie zmiane przy okolo 70-80k mil ~129k km. O dziwo, nawet VVT zbytnie nie grzechocze rano zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W UK 100k mil, czyli 161k km

> Ale zaleca sie zmiane przy okolo 70-80k mil ~129k km.

Też tak myślałem, że przy 120kkm trzeba będzie się tym zainteresować zlosnik.gif

> O dziwo, nawet VVT zbytnie nie grzechocze rano

Przy jakim przebiegu?

U mnie jest szarpnięcie silnikiem przy odpalaniu i czasem coś metalicznie stuknie ... ale to chyba raczej coś na zewnątrz silnika się obija, wydech hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakim przebiegu?

Cos kolo ~ 112kkm

> U mnie jest szarpnięcie silnikiem przy odpalaniu i czasem coś metalicznie stuknie ... ale to chyba

> raczej coś na zewnątrz silnika się obija, wydech

Nie, to jest dosc specyficzne. Czasem dzwoni, czasem nie hehe.gif. Ale jak juz dzwoni to delikatnie i przez 1-2s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W UK 100k mil, czyli 161k km

> Ale zaleca sie zmiane przy okolo 70-80k mil ~129k km. O dziwo, nawet VVT zbytnie nie grzechocze

> rano

Już tak kiedyś było. W Daewoo paski niby były na 90kkm ale co mądrzejsi mechanicy kazali zmieniać po 60, bo była szansa że nie wytrzymają.

Co producentowi szkodzi wpisać dowolnie duży przebieg do zmiany paska w materiałach marketingowych, jeśli tylko gwarancja kończy się wcześniej?

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co producentowi szkodzi wpisać dowolnie duży przebieg do zmiany paska w materiałach marketingowych, jeśli tylko gwarancja kończy się wcześniej?

no właśnie, fiatowski benzynowy 1.6 - w książce pisze, ze co 120 tys, tymczasem rzadko sie zdarza, zeby do 80 tys wytrzymał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to skrzynia manualna ( widać mieszek ) z zmienioną gałką . i doklejonym opisem od automatu ...

No pacz pan... A mój automat ma mieszek na dzwigni. Penie też skrzynia manualna, tylko ja się przez 4 lata nie poznałem na tym...

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No pacz pan... A mój automat ma mieszek na dzwigni. Penie też skrzynia manualna, tylko ja się przez

> 4 lata nie poznałem na tym...

> mar00ha

Eeee Panie to ja znam takich co nie wiedzieli że ich skrzynia ma 5 biegów i tylko na 3 jeździli.... hehe.gif a wystarczyło gałkę wymienić na taka na której było na nowo narysowane 5 biegów a starą z jakimiś dziwnymi "rysunkami" wywalić do kosza hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.