Skocz do zawartości

Mazda RX8- cool czy ból?


Jarecki88

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Chodzi mi po głowie autko z silnikiem i jako takim przyspieszeniem (aktualnie jeżdżę Pandą 1,1 i Sceniciem 1.5 grinser006.gif ) i trafiłem na tą Mazdę. Widzę, że są relatywnie niedrogie (ceny zaczynają się od 15k ale nie przesadzajmy). Czy za te 25-30k da się znaleźć w miarę cały egzemplarz? Ile warty będzie jeszcze w tym silnik? Wirujące tłoki, wiem ale czy jest coś w tym specjalnego, co może powalić finansowo? Podoba mi się to auto, chciałbym w końcu kupić coś "niebylejakiego" ale nie wiem czy to dobry pomysł...

Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Silnik wymaga remontu średnio co 100 kkm.

2. Nawet świeżo po remoncie pali abstrakcyjne ilości benzyny, z czasem jest jeszcze gorzej

3. Pali tyle oleju co samochody o podobnej pojemności benzyny

4. Remont jest kosztowny, nie ma zamienników + większość mechaników tego nie zrobi.

Poza tym samochód jest fajny, trzyma sie swietnie jezdni, ma nisko położony środek ciężkości, dobry rozkład masy i sprawia wiele frajdy z jazdy. Silnik jest wysokoobrotowy (9000) i na niskich obrotach nie ma za grosz momentu = trzeba go stale kręcić żeby jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mazdaspeed pali w trasie od 10l/100km, miasto od 13l/100km. Twierdzą, że przy okazjonalnym pałowaniu litr oleju trzeba dolać co 2000km. Silnik kosztuje od 3000zł, może się od razu nie rozleci icon_rolleyes.gif

Chyba z tego wynika jego dość niska cena na rynku.

Generalnie samochód byłby do jazdy po bułki zlosnik.gif i do poturlania się czasami po mieście- jako zabawka. Do codziennego upalania mam Pandę 54KM hehe.gif

Przeglądam sobie ogłoszenia i... nie widzę żadnej konkurencji w podanym pułapie cenowym stąd moje zainteresowanie Mazdą.

Może jakieś inne propozycje? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Silnik wymaga remontu średnio co 100 kkm.

> 2. Nawet świeżo po remoncie pali abstrakcyjne ilości benzyny, z czasem jest jeszcze gorzej

> 3. Pali tyle oleju co samochody o podobnej pojemności benzyny

> 4. Remont jest kosztowny, nie ma zamienników + większość mechaników tego nie zrobi.

> Poza tym samochód jest fajny, trzyma sie swietnie jezdni, ma nisko położony środek ciężkości, dobry

> rozkład masy i sprawia wiele frajdy z jazdy. Silnik jest wysokoobrotowy (9000) i na niskich

> obrotach nie ma za grosz momentu = trzeba go stale kręcić żeby jechał.

100% sie zgadzam

trzeba wozic ze soba banke oleju a o spalaniu w trasie mniej niz 10 nawet przy delikatnej jezdzie mozna zapomniec

ani to jakos jedzie ani nie wyglada - fajne ma tylko zegary

tysiac razy bardziej wolalbym s2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> tysiac razy bardziej wolalbym s2000

kup se honde zlosnik.gif

ja sie w tych (rx8) ksztaltach zakochalem serduszka.gif

> ani to jakos jedzie ani nie wyglada - fajne ma tylko zegary

hmm.gif hunda 240kM vs rx8 231kM

no tak 9kunikow mniej i juz nie jedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Chodzi mi po głowie autko z silnikiem i jako takim przyspieszeniem (aktualnie jeżdżę Pandą 1,1 i

> Sceniciem 1.5 ) i trafiłem na tą Mazdę. Widzę, że są relatywnie niedrogie (ceny zaczynają się

> od 15k ale nie przesadzajmy). Czy za te 25-30k da się znaleźć w miarę cały egzemplarz? Ile

> warty będzie jeszcze w tym silnik? Wirujące tłoki, wiem ale czy jest coś w tym specjalnego, co

> może powalić finansowo? Podoba mi się to auto, chciałbym w końcu kupić coś "niebylejakiego"

> ale nie wiem czy to dobry pomysł...

> Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8?

Zapomnij o RX8, ból jak cholera!

Ktoś tu napisał S2000 i miał dużo racji, świetny wybór!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tylko "lekka" roznica w cenach

> imho zeby nie ten "durny" (acz dla fanow kultowy jak nie wiem) silnik to auto byloby bardzo cool

I ta lekka różnica w cenie powinna dać właśnie do myślenia!

Odbijesz sobie na "oleju" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tylko "lekka" roznica w cenach

> imho zeby nie ten "durny" (acz dla fanow kultowy jak nie wiem) silnik to auto byloby bardzo cool

dobrze powiedzianie... tez kiedys chorowalem na ten samochod zlosnik.gif ale jak poczytalem o problemach to zwatpilem natomiast buda auta i wnetrze fotele itp sa mega ok devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie samochód byłby do jazdy po bułki i do poturlania się czasami po mieście-

> jako zabawka.

Musisz mieć daleko po bułki - tego samochodu nie można zapalać i po chwili gasić. Trzeba poczekać aż się nagrzeje. ok.gif

Spalanie co najmniej 16 w mieście, stan oleju trzeba kontrolować nawet co 1000km bo zużywa go bez jakiegokolwiek schematu.

Samochód jest najlepszy jako samochód sąsiada, którym możesz się czasami przejechać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie w tych (rx8) ksztaltach zakochalem

> hunda 240kM vs rx8 231kM

> no tak 9kunikow mniej i juz nie jedzie

no widzisz, problem polega na tym, że ni cholery nie jedzie, a pali więcej niż STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8?

O problemach RX-8 już czytałeś. Moja propozycja alternatywy to...... Mazda MX-5. Jest to moim zdaniem jeden z najlepszych "fun carów" za w miarę przyzwoitą cenę. Do tego w świecie jest mnóstwo przeróżnych kitów podnoszących moc, poprawiających zawieszenie w tej zabawce.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo kupic RX8 i wsadzic silnik z VTEC-a

Samochod bardzo popularny w moich okolicach. Wyglad FANTASTYCZNY.

Wszystko dobrze gdyby nie ten tlok obrotowy. Niestety pomimo ze autko male, lekkie to pali benzyny jak szalone, prawde ludzie pisza ze lubi olej, niestety taki urok wankla

Na wyspie bardzo popularny jest SWAP silnika z hondy bo podobno idealnie pasuje (nie wiem, nie robilem ale widzialem)

Seryjne silniki nie dozywaja 100.000km

25% samochodow ma problem z zapaleniem na cieplo, na zimno idealnie ale cieplego nie zapalisz.

Nie zmienia to faktu ze autko fantastycznie jezdzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Chodzi mi po głowie autko z silnikiem i jako takim przyspieszeniem (aktualnie jeżdżę Pandą 1,1 i

> Sceniciem 1.5 ) i trafiłem na tą Mazdę. Widzę, że są relatywnie niedrogie (ceny zaczynają się

> od 15k ale nie przesadzajmy). Czy za te 25-30k da się znaleźć w miarę cały egzemplarz? Ile

> warty będzie jeszcze w tym silnik? Wirujące tłoki, wiem ale czy jest coś w tym specjalnego, co

> może powalić finansowo? Podoba mi się to auto, chciałbym w końcu kupić coś "niebylejakiego"

> ale nie wiem czy to dobry pomysł...

> Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8?

mój brat kilka miesięcy temu kupił rx8 tak tymczasowo, jak czekał na odszkodowanie za poprzednie auto, właśnie "bo tanie są, a jak coś to sprzedam".

Auto bardzo dobrze się prowadzi i.... tu kończą się jego zalety.

Silnik żyje dopiero powyżej 5000obr.-jazda w korku to koszmar, bo nie da się ruszyć bez deptania gazu, zero momentu przy niskich obrotach, spalanie nie schodzi poniżej 20l (żeby nie było, że tylko upala cały czas-a8 4,2 noPb paliło mu na tych samych trasach około 17l.). Do tego spalanie oleju jak panda benzyny, nawet na desce wsadzili wskaźnik poziomu tego płynu.

Kiedyś miał jeszcze bmw e46 328Ci i do codziennej jazdy to o niebo lepszy samochód-pali mnie, praktycznie bezobsługowy, jedzie z każdych obrotów i wytrzymuje nieporównywalnie większe przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami?

Kiedyś strasznie się napaliłem na ten samochód ale równie szybko niestety sobie go odpuściłem frown.gif

Koledzy wyżej napisali chyba większość istotnych problemów wiec nie ma co powielać..

Jeśli chodzi o odczucia z jazdy to pozycja za kierwonicą mistrz (do tej pory byłem zakochany w celicy VII ) ale tu jest jeszcze lepiej

Jeździłem 230 KM wersją czyli najmocniejsza - szału nie ma dla porównania mój scion 160 KM jest do 3 biegu pierwszy potem mazda zaczyna mnie powoli doganiac i lekko odchodzić

> Co ewentualnie jeśli nie RX8?

Jak chcesz egzotyczne nietuzinkowe auto to ja zamiast rx8 kupiłem sciona tc ( amerykanska toyota) i nie żałuję . Musiał byś się tylko przyzwyczaić do paru pytań w tyg typu "panie co to za marka" zlosnik.gif

jasne że wolał bym s2000 ale niestety za zadbana trzeba dać wedlug mnie grubo ponad 30 K a tu za niecałe 30 jak dobrze trafisz możesz mieć nawet 2008 r

scion-tc-7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz egzotyczne nietuzinkowe auto to ja zamiast rx8 kupiłem sciona tc ( amerykanska toyota)

> i nie żałuję . Musiał byś się tylko przyzwyczaić do paru pytań w tyg typu "panie co to za

> marka"

Scion to nie jest amerykanska Toyota, tylko amerykanska Dacia. Scion dla Toyoty jest tym, czym Dacia dla Renault w Europie. Tania marka.

Ale wracajac do Twojego auta - tez kiedys sie blizej temu modelowi przegladalem - jak wyglada sprawa serwisowania? Wszystko z Toyoty pasuje czy sa jakies nietypowe rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś? siedziałeś? macałeś?

Z tego co się orientowałem to toyota traktuje ten model jako skierowany do młodzieży . Silnik jest z nowej camry . Zgodzę się że plastiki mogą być troszkę gorszej jakości chociaż dużo jest takich samych jak w avensis czy corolli .

Do tej pory nie miałem problemu bo auto kupiłem od znajomego z przebiegiem 30 tys wiec wymieniałem tylko klocki i olej - klocki pasowały od celicy zrobiłem nim drugie 30 tys i na razie nie mam zastrzeżeń .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Scion to nie jest amerykanska Toyota, tylko amerykanska Dacia. Scion dla Toyoty jest tym, czym

> Dacia dla Renault w Europie. Tania marka.

Bezdury wink.gif

Scion został stworzony jako marka dla młodych, Toyota bała się że Camry i Avalon powodują że młodzi ludzie nie chcą jeździć samochodem z napisem Toyota. W związku z czym Scion dostaje najfajniejsze modele Toyoty - np. FT-86 w USA jest sprzedawana jako Scion a nie Toyota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezdury

> Scion został stworzony jako marka dla młodych, Toyota bała się że Camry i Avalon powodują że młodzi

> ludzie nie chcą jeździć samochodem z napisem Toyota. W związku z czym Scion dostaje

> najfajniejsze modele Toyoty - np. FT-86 w USA jest sprzedawana jako Scion a nie Toyota.

ft 86 to to samo co toyota gt86??

bo te gt86 nawet ladnie wygladaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem 230 KM wersją czyli najmocniejsza - szału nie ma dla porównania mój scion 160 KM jest do

> 3 biegu pierwszy potem mazda zaczyna mnie powoli doganiac i lekko odchodzić

> Jak chcesz egzotyczne nietuzinkowe auto to ja zamiast rx8 kupiłem sciona tc ( amerykanska toyota)

> i nie żałuję . Musiał byś się tylko przyzwyczaić do paru pytań w tyg typu "panie co to za

> marka"

ale w tym aucie nie ma nic wyjątkowego poza buda (i to tylko w europie). masz coupe FWD z silnikiem o mocy 2l diesla.

i proponujesz to w zamian a prawdziwe sportowe auto, budowane od podstaw...

to juz w takim wypadku lepiej kupic zwyklego hothatcha, przynajaniej silniki ciekawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o mocy 2l diesla.

nie samą mocą auto jedzie a również momentem a tu już jest w miarę spory

> i proponujesz to w zamian a prawdziwe sportowe auto, budowane od podstaw...

nie proponuje tylko napisałem na swoim przykladzie bo 3/4 ludzi nawet nie wie ze taki dziwolong istnieje

Jak dla Ciebie prawdziwe sportowe auto moc ma tylko na papierku, żywotnośc silnika na poziomie smarta i w dodatku nie możesz go zgasić zanim się nie rozgrzeję to pogratulować ..

> to juz w takim wypadku lepiej kupic zwyklego hothatcha, przynajaniej silniki ciekawsze.

których jest miliard na polskich drogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie samą mocą auto jedzie a również momentem a tu już jest w miarę spory

tak oczywiscie. bo te 160 koni to są wyjątkowe na tle świata konie. 220 Nm to jest spory moment? to jest moment któego oczekujesz po wolnossacych 2litrach, a nie 2.4.

> nie proponuje tylko napisałem na swoim przykladzie bo 3/4 ludzi nawet nie wie ze taki dziwolong

> istnieje

wiele quasi-marek amerykanskich tak ma na naszym rynku. nie znaczy ze cokolwiek wnoszą jako zabawki "na weekendy"...

> Jak dla Ciebie prawdziwe sportowe auto moc ma tylko na papierku, żywotnośc silnika na poziomie

> smarta i w dodatku nie możesz go zgasić zanim się nie rozgrzeję to pogratulować ..

kombinuj dalej... ja nigdzie nie twierdze ze Mazda to miód malina... poprostu nie ten segment do porównania... padały fajne przyklady s2000, mx5 nawet, poza tym można poszukac 350z.

> których jest miliard na polskich drogach

ja wolałbym np. megane RS, która coś tam reprezentuje jeśli chodzi o właściwości jezdne i daje dużo więcej frajdy niz taki scion, a nie tylko świeci "unikalną buźką". i nadal jest to rzadka wersja.

mi nie imponuje to że się ludzie oglądają za Toyotą w innej budzie, bo są takie 3 w polsce. a podoba mi się szpera w RSie... co dla kogo ważne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znajdziesz taki moment w autach klasy D, jak Vectra/Insignia np.

a rozmawiamy o autach klasy D? czepiasz się. nie wiem do czego zmierzasz? że zaokrągliłem? okolice 200 Nm to moment wolnossących 2 litrów. W klasie D? Oplowski C20XE miał coś pod 200 Nm?

mamy kilkanascie lat pozniej... mamy czasy turbo - gdzie 200 Nm to dostarcza 1.4 i to w wersji dla emeryta. moje obecne 1.6 THP ma 240 Nm i dupy nie urywa. także zachwyt nad momentem Sciona osiąganym z 2.4 litra jest dla mnie zupełnie niezrozumiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikogo nie chce przekonywać że scion to zajebiste torowa wyścigówka bo nią nie jest

> padały fajne przyklady s2000, mx5 nawet, poza tym można poszukac 350z.

padła tez cena 25-30 tys za tą cene ma tylko mx 5 z silnikiem 1.8

> także zachwyt nad momentem Sciona

> osiąganym z 2.4 litra jest dla mnie zupełnie niezrozumiały.

ale gdzie ja napisałem o jakimś zachwycie ? Przeczytaj dobrze napisałem 230 KM w rx8 szału nie robi i w dodatku ze mnie objeżdża więc czym mam się zachwycać? grinser006.gif

Jak narazie to widzę że ty nie widzisz nic prócz renault i ok to jest Twoja prywatna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nikogo nie chce przekonywać że scion to zajebiste torowa wyścigówka bo nią nie jest

> padła tez cena 25-30 tys za tą cene ma tylko mx 5 z silnikiem 1.8

zawsze fajniejszy wybór niż toyota coupe.

> Jak narazie to widzę że ty nie widzisz nic prócz renault i ok to jest Twoja prywatna sprawa

to źle widzisz... mam jedno Renault od 3 lat to prawda... i dlatego m.in. nie lubie tej marki... poprostu pasujące w dyskusji parametry mają te modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.