jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > często jeżdżę mx 5 tylko niestety z silnikiem 1.6 i o jakiej kolwiek frajdzie z jazdy można > zapomnieć . Kwestę dachu pomijam mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6. a dach to dodatkowy smaczek. ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6. a dach to dodatkowy smaczek. > ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego On pewnie lubi amerykańskie doznania z jazdy = szybko na prostej i wolno w zakrętach MX-5 jest jak gokart - trzeba umieć nią jeździć żeby się cieszyć z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pondelek Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego skomentuję tak .. zapraszam w niedziele na tor Kielce - Miedziana Góra około 15 możemy sprawdzić czy tylko do "lansu " mam samochód będę czarna celicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > No chyba jednak auto przyśpiesza dzięki momentowi obrotowemu, a nie mocy ech. wszyscy bzdury piszecie: auto przyśpiesza dzięki pedałowi gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > skomentuję tak .. > zapraszam w niedziele na tor Kielce - Miedziana Góra około 15 możemy sprawdzić czy tylko do "lansu > " mam samochód jak zwykle obok sedna sprawy. właśnie pochwaliłem 1.6 w maździe, uważasz że chciałbym się nim ścigać? nie. od kiedy to frajdę z jazdy mierzy się na torze? poza tym którym chcesz startować? do którego mojego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > ech. wszyscy bzdury piszecie: auto przyśpiesza dzięki pedałowi gazu A nie jak jest z górki? Ja zawsze myślałem że silnik zakrzywia czasoprzestrzeń i powoduje że jest z górki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > A nie jak jest z górki? Ja zawsze myślałem że silnik zakrzywia czasoprzestrzeń i powoduje że jest z > górki. faktycznie. pedał gazu wtedy niepotrzebny. czyli to jednak grawitacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pondelek Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > poza tym którym chcesz startować? do którego mojego? Mnie jest obojętne bo na tym torze nadmiar mocy wcale nie zawsze pomaga jeśli próba jest techniczna . Czasem jeżdżę tam nawet fabia 1.2 i nie ma większej przepaści. Pozatym nawet nie wiem czym dokładnie jeździsz .. ta rozmowa chyba już do niczego nie zmierza ,chodzi mi tylko żebyś nie oceniał z góry ludzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > mnie jest obojętne bo na tym torze nadmiar mocy wcale nie zawsze pomaga jeśli próba jest techniczna > . Czasem jeżdżę tam nawet fabia 1.2 i nie ma większej przepaści > Pozatym nawet nie wiem czym dokładnie jeździsz .. jest pod awatarem. Ale sęk w tym. że jakbym tam pojechał 2 tonową limuzyną w automacie - nic bym nie wywalczył na bank, a frajda z jazdy byłaby wyjątkowa i większa niż w FWD. w związku z tym propozycja ścigania się na torze, tak trochę zalatuje... podstawówką... > ta rozmowa do niczego nie zmierza chodzi mi tylko > żebyś nie oceniał z góry ludzi . nie oceniam. komentuję tylko Twoje komentarze. napisałeś, dlaczego polecasz Sciona - ok. wyglada unikalnie u nas. ja napisałem, że dla mnie jest ważne zupełnie co innego. ot co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pondelek Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Zgodzę się ,że propozycja sprawdzenia się na torze zalatuje podstawówką . Tylko na szybko taki miałem pomysł żeby Cie troszkę odbiec od tego że auto służy mi tylko do robienia zachwytu na przechodniach. Bo wcale tak nie jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Zgodzę się ,że propozycja sprawdzenia się na torze zalatuje podstawówką . Tylko na szybko taki > miałem pomysł żeby Cie troszkę odbiec od tego że auto służy mi tylko do robienia zachwytu na > przechodniach. Bo wcale tak nie jest . nie mialem nic zlego na mysli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Witajcie. > Chodzi mi po głowie autko z silnikiem i jako takim przyspieszeniem (aktualnie jeżdżę Pandą 1,1 i > Sceniciem 1.5 ) i trafiłem na tą Mazdę. Widzę, że są relatywnie niedrogie (ceny zaczynają się > od 15k ale nie przesadzajmy). Czy za te 25-30k da się znaleźć w miarę cały egzemplarz? Ile > warty będzie jeszcze w tym silnik? Wirujące tłoki, wiem ale czy jest coś w tym specjalnego, co > może powalić finansowo? Podoba mi się to auto, chciałbym w końcu kupić coś "niebylejakiego" > ale nie wiem czy to dobry pomysł... > Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8? Kolega mial, nawet sporo czasu taka czerwona Rx8 , nie kosztowala nawet duzo, ale serwis byl mega drogi. Palila tez sporo (>15l). Jak z nim rozmawialem ostatnio to cos mowil, ze przy kolejnym przegladzie trzeba remontowac silnik, bo to std pow 80kkm. Imo auto dla konesera i to dosc bogatego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > a rozmawiamy o autach klasy D? czepiasz się. nie wiem do czego zmierzasz? że zaokrągliłem? okolice > 200 Nm to moment wolnossących 2 litrów. W klasie D? Oplowski C20XE miał coś pod 200 Nm? Czepiam sie, bo nie znam zadnego auta z takim momentum jak mowisz. Vectra miala zdaje sie 205Nm, ale to z 2.2 Direct. 2 litrowe Mondeo mialo cos kolo 180Nm. Z tego co pamietam, to nawet w TypeR momentu bylo 195Nm . > mamy kilkanascie lat pozniej... mamy czasy turbo - gdzie 200 Nm to dostarcza 1.4 i to w wersji dla > emeryta. moje obecne 1.6 THP ma 240 Nm i dupy nie urywa. także zachwyt nad momentem Sciona > osiąganym z 2.4 litra jest dla mnie zupełnie niezrozumiały. Ale to sa turbawki. Moje 1.8T ma cos kolo 250Nm, albo i wiecej. W porownaniu z wolnossaca Vectra tez 1.8, ktora ma 175Nm to duza roznica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Moc na kołach? Jak nie zapomne, cos Ci w poniedzialek pokaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > A może taką RX8, bez wad Wankla? chciałbym jest więcej gdzieś o tym ? co to za motor itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qubczyk Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > zgrabny układ dolotowy Gdzie Ty tu widzisz układ dolotowy??... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Gdzie Ty tu widzisz układ dolotowy??... chodzi mu o ten filterek do odmy pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qubczyk Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > chodzi mu o ten filterek do odmy pewnie No więc właśnie chciałem, żeby się określił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MattiHC5d Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > chciałbym jest więcej gdzieś o tym ? co to za motor itp ? To jest K seria Hondy (K20Z4). Tu jest cały wątek własciciela o tym jak auto powstawało itd.: http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=58854&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Ale to sa turbawki. Moje 1.8T ma cos kolo 250Nm, albo i wiecej. W porownaniu z wolnossaca Vectra > tez 1.8, ktora ma 175Nm to duza roznica... Z ciekawosci sprawdzilem swoj katalogowy moment i jest 332Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Z ciekawosci sprawdzilem swoj katalogowy moment i jest 332Nm U mnie podobno jest 505 Nm, ale ja sie nie znam na tych momentach i mocach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 S2000 a jak nie masz tyle kasy to kup MX5 zaturbione i jest zabawa a koszty eksploatacji bardziej dostepne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > U mnie podobno jest 505 Nm, ale ja sie nie znam na tych momentach i mocach Jaki sens jest jarania się cyferkami z katalogu auta skoro to nic nie mówi jeszcze jak dane auto jedzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Z ciekawosci sprawdzilem swoj katalogowy moment i jest 332Nm Ale w dieslu się nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Jaki sens jest jarania się cyferkami z katalogu auta skoro to nic nie mówi jeszcze jak dane auto > jedzie? Moment obrotowy na wale silnika nie ma absolutnie żadnego znaczenia, liczy się moment na kołach. A o tym decyduje moment na wale i skrzynia biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Moment obrotowy na wale silnika nie ma absolutnie żadnego znaczenia, liczy się moment na kołach. A > o tym decyduje moment na wale i skrzynia biegów. Dokładnie w tym rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Za 30 000 zł można już zacząć szukać Subaru WRX, albo GT. Około 220 KM, napęd na 4 koła, turbo... może w tym kierunku pójść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Gdzie Ty tu widzisz układ dolotowy??... przepraszam za niejednoznaczną odpowiedź, zadziwił mnie brak dolotu, ale to poewnie na czas zostało zdjęte, żeby silnik było lepiej widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > przepraszam za niejednoznaczną odpowiedź, zadziwił mnie brak dolotu, ale to poewnie na czas > zostało zdjęte, żeby silnik było lepiej widać tam się szykuje pionierski twinturbo k20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > To jest K seria Hondy (K20Z4). > Tu jest cały wątek własciciela o tym jak auto powstawało itd.: > http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=58854&start=0 Tu jest aktualny stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Jaki sens jest jarania się cyferkami z katalogu auta skoro to nic nie mówi jeszcze jak dane auto > jedzie? Jedzie jak rakieta Bo poza 505 Nm jest tez 416 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6. Sporo w tym prawdy ale z tym 1,6 to bym się nie zapędzał To nie jedzie. Nawet jak na dupowóz po mieście to nie jedzie strasznie. >a dach to dodatkowy smaczek. No... kumplowi już pocięli > ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > No chyba jednak auto przyśpiesza dzięki momentowi obrotowemu, a nie mocy O ile się nie mylę, to moc= moment obrotowy x obroty przy których tenże moment występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Jedzie jak rakieta Bo poza 505 Nm jest tez 416 KM. Nie chodzi mi o Twoje auto bo wiem że musi jechać. Chodzi mi o tych co chwalą się że mają diesla 320Nm który jedzie jak moje 145Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Czepiam sie, bo nie znam zadnego auta z takim momentum jak mowisz. przeciez podalem - CLIO RS. 215 Nm. wolnossace. S2000 podobnie prawie 220. i to w wersji 2l nie 2.2l. To jak nie znasz? rozmawiamy o autach sportowych - napisałem że oczekujesz tyle po 2l i to jest prawda. a ty startujesz z segmentem D. co to ma do rzeczy? BTW. dziekuje za wyjasnienie ze pisząc o turbo, pisalem o turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Nie chodzi mi o Twoje auto bo wiem że musi jechać. Chodzi mi o tych co chwalą się że mają diesla > 320Nm który jedzie jak moje 145Nm. A to prawda. Z uwagi na niższy zakres użytecznych obrotów, biegi w dieslach są dłuższe i pomimo wielkiego momentu na wale, na kołach masz mniej niz w benzyniaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > przeciez podalem - CLIO RS. 215 Nm. wolnossace. S2000 podobnie prawie 220. i to w wersji 2l nie > 2.2l. > To jak nie znasz? > rozmawiamy o autach sportowych - napisałem że oczekujesz tyle po 2l i to jest prawda. a ty > startujesz z segmentem D. co to ma do rzeczy? Wymieniles raptem dwa auta, oba sportowe. Dla mnie nadal 220Nm z 2 litrow w "normalnym" aucie wolnossacym jest nieosiagalne. A segment D, to akurat mi chodzilo o mase auta, I tu mam swoje powody > BTW. dziekuje za wyjasnienie ze pisząc o turbo, pisalem o turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Wymieniles raptem dwa auta, oba sportowe. Dla mnie nadal 220Nm z 2 litrow w "normalnym" aucie > wolnossacym jest nieosiagalne. Dlaczego? U mnie na hamowni wyszło 196 Nm, silnik jest absolutnie seryjny, dlaczego z 2 litrów ma nie być 220? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Dlaczego? U mnie na hamowni wyszło 196 Nm, silnik jest absolutnie seryjny, dlaczego z 2 litrów ma > nie być 220? A ile masz w katalogu? Bo katalog mowi 178Nm . BTW - moment o ktorym mowisz, to z kol czy silnika? Bo to co wychodzi na hamowni, to jedno, a to, co producent "gwarantuje" to drugie . Ja po prostu nie pamietam, a interesuje sie autami z segemntu D, by ktores z wolnossaka 2.0 mialo tak wysoki moment. Dlatego pytam, bo nie musze znac kazdego auta a rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Wymieniles raptem dwa auta, oba sportowe. Dla mnie nadal 220Nm z 2 litrow w "normalnym" aucie > wolnossacym jest nieosiagalne. ale wątek nie jest o normalnym aucie wolnossącym. proponujemy sporty... > A segment D, to akurat mi chodzilo o mase auta, I tu mam swoje powody kumam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > A ile masz w katalogu? Bo katalog mowi 178Nm . BTW - moment o ktorym mowisz, to z kol czy silnika? A nie wiem, ale chyba z silnika > Bo to co wychodzi na hamowni, to jedno, a to, co producent "gwarantuje" to drugie . Silniki często mają gratisy, mój ma. > Ja po prostu nie pamietam, a interesuje sie autami z segemntu D, by ktores z wolnossaka 2.0 mialo > tak wysoki moment. > Dlatego pytam, bo nie musze znac kazdego auta a rynku Nie wiem, ale nie wydaje mi się, żeby 220 Nm z 2.0 N/A było czymś dziwnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Jak nie zapomne, cos Ci w poniedzialek pokaze Nie mialem czasu na przygotowanie tego co chcialem. Ale krotko odpowiem. Moc zmienia sie, tylko ze wzgledu na "starty" w przekladni. Ale gdyby tych strat nie bylo, to moc bylaby identyczna na silniku, i na kolach bez wzgledu na przelozenie. Dodac tez tutaj nalezy, ze moment rowniez traci ze wzgledu na sprawnosc przekladni. Z tym, ze moment zmienia sie ze wzgledu na przelozenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Czy RX-8 ma seryjną szperę w każdym modelu ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Cool może wygląda(pojęcie względne), reszta ból-spalanie PB i oleju,charakterystyka mocy i momentu, trwałość silnika 100-120tys. km., brak większości zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Cool może wygląda(pojęcie względne), reszta ból-spalanie PB i oleju,charakterystyka mocy i momentu, > trwałość silnika 100-120tys. km., brak większości zamienników. Bo to jest auto dla tzw. rotary enthusiasts a nie przeciętnego woziciela pupska. Ja wziąłbym je z wszystkimi zaletami i wadami bez zastanowienia najchętniej z uszkodzonym silnikiem ktory sam bym wyremontował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.