Skocz do zawartości

Mazda RX8- cool czy ból?


Jarecki88

Rekomendowane odpowiedzi

> często jeżdżę mx 5 tylko niestety z silnikiem 1.6 i o jakiej kolwiek frajdzie z jazdy można

> zapomnieć . Kwestę dachu pomijam

mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6. a dach to dodatkowy smaczek.

ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6. a dach to dodatkowy smaczek.

> ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego

On pewnie lubi amerykańskie doznania z jazdy = szybko na prostej i wolno w zakrętach wink.gif MX-5 jest jak gokart - trzeba umieć nią jeździć żeby się cieszyć z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego

skomentuję tak ..

zapraszam w niedziele na tor Kielce - Miedziana Góra około 15 możemy sprawdzić czy tylko do "lansu " mam samochód wink.gif

będę czarna celicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skomentuję tak ..

> zapraszam w niedziele na tor Kielce - Miedziana Góra około 15 możemy sprawdzić czy tylko do "lansu

> " mam samochód

jak zwykle obok sedna sprawy. właśnie pochwaliłem 1.6 w maździe, uważasz że chciałbym się nim ścigać? nie. od kiedy to frajdę z jazdy mierzy się na torze?

poza tym którym chcesz startować? do którego mojego? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym którym chcesz startować? do którego mojego?

Mnie jest obojętne bo na tym torze nadmiar mocy wcale nie zawsze pomaga jeśli próba jest techniczna . Czasem jeżdżę tam nawet fabia 1.2 i nie ma większej przepaści.

Pozatym nawet nie wiem czym dokładnie jeździsz .. ta rozmowa chyba już do niczego nie zmierza ,chodzi mi tylko żebyś nie oceniał z góry ludzi .

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie jest obojętne bo na tym torze nadmiar mocy wcale nie zawsze pomaga jeśli próba jest techniczna

> . Czasem jeżdżę tam nawet fabia 1.2 i nie ma większej przepaści

ok.gif

> Pozatym nawet nie wiem czym dokładnie jeździsz ..

jest pod awatarem.

Ale sęk w tym. że jakbym tam pojechał 2 tonową limuzyną w automacie - nic bym nie wywalczył na bank, a frajda z jazdy byłaby wyjątkowa i większa niż w FWD.

w związku z tym propozycja ścigania się na torze, tak trochę zalatuje... podstawówką...

> ta rozmowa do niczego nie zmierza chodzi mi tylko

> żebyś nie oceniał z góry ludzi .

nie oceniam. komentuję tylko Twoje komentarze. napisałeś, dlaczego polecasz Sciona - ok. wyglada unikalnie u nas. ja napisałem, że dla mnie jest ważne zupełnie co innego. ot co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodzę się ,że propozycja sprawdzenia się na torze zalatuje podstawówką . Tylko na szybko taki

> miałem pomysł żeby Cie troszkę odbiec od tego że auto służy mi tylko do robienia zachwytu na

> przechodniach. Bo wcale tak nie jest .

20.GIF nie mialem nic zlego na mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie.

> Chodzi mi po głowie autko z silnikiem i jako takim przyspieszeniem (aktualnie jeżdżę Pandą 1,1 i

> Sceniciem 1.5 ) i trafiłem na tą Mazdę. Widzę, że są relatywnie niedrogie (ceny zaczynają się

> od 15k ale nie przesadzajmy). Czy za te 25-30k da się znaleźć w miarę cały egzemplarz? Ile

> warty będzie jeszcze w tym silnik? Wirujące tłoki, wiem ale czy jest coś w tym specjalnego, co

> może powalić finansowo? Podoba mi się to auto, chciałbym w końcu kupić coś "niebylejakiego"

> ale nie wiem czy to dobry pomysł...

> Miał ktoś styczność z tymi wynalazkami? Co ewentualnie jeśli nie RX8?

Kolega mial, nawet sporo czasu taka czerwona Rx8 wink.gif, nie kosztowala nawet duzo, ale serwis byl mega drogi. Palila tez sporo (>15l). Jak z nim rozmawialem ostatnio to cos mowil, ze przy kolejnym przegladzie trzeba remontowac silnik, bo to std pow 80kkm.

Imo auto dla konesera i to dosc bogatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a rozmawiamy o autach klasy D? czepiasz się. nie wiem do czego zmierzasz? że zaokrągliłem? okolice

> 200 Nm to moment wolnossących 2 litrów. W klasie D? Oplowski C20XE miał coś pod 200 Nm?

Czepiam sie, bo nie znam zadnego auta z takim momentum jak mowisz. Vectra miala zdaje sie 205Nm, ale to z 2.2 Direct. 2 litrowe Mondeo mialo cos kolo 180Nm.

Z tego co pamietam, to nawet w TypeR momentu bylo 195Nm icon_rolleyes.gif.

> mamy kilkanascie lat pozniej... mamy czasy turbo - gdzie 200 Nm to dostarcza 1.4 i to w wersji dla

> emeryta. moje obecne 1.6 THP ma 240 Nm i dupy nie urywa. także zachwyt nad momentem Sciona

> osiąganym z 2.4 litra jest dla mnie zupełnie niezrozumiały.

Ale to sa turbawki. Moje 1.8T ma cos kolo 250Nm, albo i wiecej. W porownaniu z wolnossaca Vectra tez 1.8, ktora ma 175Nm to duza roznica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki sens jest jarania się cyferkami z katalogu auta skoro to nic nie mówi jeszcze jak dane auto

> jedzie?

Moment obrotowy na wale silnika nie ma absolutnie żadnego znaczenia, liczy się moment na kołach. A o tym decyduje moment na wale i skrzynia biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam całkowicie odmienne odczucia. mx5 to genialne auto. nawet 1.6.

Sporo w tym prawdy ale z tym 1,6 to bym się nie zapędzał grinser006.gif

To nie jedzie. Nawet jak na dupowóz po mieście to nie jedzie strasznie. cool.gif

>a dach to dodatkowy smaczek.

No... kumplowi już pocięli hehe.gif

> ale skoro Ty mierzysz frajdę z jazdy ilościami zdziwionych przechodniów... to pewnie dlatego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba jednak auto przyśpiesza dzięki momentowi obrotowemu, a nie mocy

O ile się nie mylę, to moc= moment obrotowy x obroty przy których tenże moment występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedzie jak rakieta Bo poza 505 Nm jest tez 416 KM.

Nie chodzi mi o Twoje auto bo wiem że musi jechać. Chodzi mi o tych co chwalą się że mają diesla 320Nm który jedzie jak moje 145Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czepiam sie, bo nie znam zadnego auta z takim momentum jak mowisz.

przeciez podalem - CLIO RS. 215 Nm. wolnossace. S2000 podobnie prawie 220. i to w wersji 2l nie 2.2l.

To jak nie znasz?

rozmawiamy o autach sportowych - napisałem że oczekujesz tyle po 2l i to jest prawda. a ty startujesz z segmentem D. co to ma do rzeczy?

BTW. dziekuje za wyjasnienie ze pisząc o turbo, pisalem o turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi mi o Twoje auto bo wiem że musi jechać. Chodzi mi o tych co chwalą się że mają diesla

> 320Nm który jedzie jak moje 145Nm.

A to prawda. Z uwagi na niższy zakres użytecznych obrotów, biegi w dieslach są dłuższe i pomimo wielkiego momentu na wale, na kołach masz mniej niz w benzyniaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez podalem - CLIO RS. 215 Nm. wolnossace. S2000 podobnie prawie 220. i to w wersji 2l nie

> 2.2l.

> To jak nie znasz?

> rozmawiamy o autach sportowych - napisałem że oczekujesz tyle po 2l i to jest prawda. a ty

> startujesz z segmentem D. co to ma do rzeczy?

Wymieniles raptem dwa auta, oba sportowe. Dla mnie nadal 220Nm z 2 litrow w "normalnym" aucie wolnossacym jest nieosiagalne.

A segment D, to akurat mi chodzilo o mase auta, I tu mam swoje powody wink.gif

> BTW. dziekuje za wyjasnienie ze pisząc o turbo, pisalem o turbo.

cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? U mnie na hamowni wyszło 196 Nm, silnik jest absolutnie seryjny, dlaczego z 2 litrów ma

> nie być 220?

A ile masz w katalogu? Bo katalog mowi 178Nm zlosnik.gif. BTW - moment o ktorym mowisz, to z kol czy silnika?

Bo to co wychodzi na hamowni, to jedno, a to, co producent "gwarantuje" to drugie zlosnik.gif.

Ja po prostu nie pamietam, a interesuje sie autami z segemntu D, by ktores z wolnossaka 2.0 mialo tak wysoki moment.

Dlatego pytam, bo nie musze znac kazdego auta a rynku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniles raptem dwa auta, oba sportowe. Dla mnie nadal 220Nm z 2 litrow w "normalnym" aucie

> wolnossacym jest nieosiagalne.

ale wątek nie jest o normalnym aucie wolnossącym. proponujemy sporty...

> A segment D, to akurat mi chodzilo o mase auta, I tu mam swoje powody

kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile masz w katalogu? Bo katalog mowi 178Nm . BTW - moment o ktorym mowisz, to z kol czy silnika?

A nie wiem, ale chyba z silnika hmm.gif

> Bo to co wychodzi na hamowni, to jedno, a to, co producent "gwarantuje" to drugie .

Silniki często mają gratisy, mój ma.

> Ja po prostu nie pamietam, a interesuje sie autami z segemntu D, by ktores z wolnossaka 2.0 mialo

> tak wysoki moment.

> Dlatego pytam, bo nie musze znac kazdego auta a rynku

Nie wiem, ale nie wydaje mi się, żeby 220 Nm z 2.0 N/A było czymś dziwnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie zapomne, cos Ci w poniedzialek pokaze

Nie mialem czasu na przygotowanie tego co chcialem. Ale krotko odpowiem.

Moc zmienia sie, tylko ze wzgledu na "starty" w przekladni. Ale gdyby tych strat nie bylo, to moc bylaby identyczna na silniku, i na kolach bez wzgledu na przelozenie.

Dodac tez tutaj nalezy, ze moment rowniez traci ze wzgledu na sprawnosc przekladni. Z tym, ze moment zmienia sie ze wzgledu na przelozenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Cool może wygląda(pojęcie względne), reszta ból-spalanie PB i oleju,charakterystyka mocy i momentu,

> trwałość silnika 100-120tys. km., brak większości zamienników.

Bo to jest auto dla tzw. rotary enthusiasts a nie przeciętnego woziciela pupska. Ja wziąłbym je z wszystkimi zaletami i wadami bez zastanowienia najchętniej z uszkodzonym silnikiem ktory sam bym wyremontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.