oktawian87 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 Dziś alfa udała się do zaprzyjaźnionego warsztatu na na kontrole i jak się okazało porażka auto nie trzymało nawet serii i nasunęło się kilka przypuszczeń i trzeba rozpocząć poszukiwania może koledzy coś doradza orientuje sie ktos jaka powinna byc kompresja w tych silnikach?? czy jeśli wtryski były regenerowane może być taki ubytek mocy ?? wykres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > Dziś alfa udała się do zaprzyjaźnionego warsztatu na na kontrole i jak się okazało porażka auto nie > trzymało nawet serii > i nasunęło się kilka przypuszczeń i trzeba rozpocząć poszukiwania może koledzy coś doradza > orientuje sie ktos jaka powinna byc kompresja w tych silnikach?? > czy jeśli wtryski były regenerowane może być taki ubytek mocy ?? > wykres Modyfikujecie niesprawne auto zamiast znaleźć przyczynę ubytku 25psów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 zgadzam sie z Toba nie ma sensu modyfikacji auta skoro na sam start brak 25 km ,wiec podejście do tematu bardzo kiepskie a tak naprawdę to sam nie wiem od czego powinienem zacząć szukając przyczyn braku skoro dpf wyciety egr -out kalpy -out uwierz mi lub nie ale w promieni 100 km nie mam osoby która miała by pojecie w tej kwestii takie jak ty ja do wszystkiego dochodzę sam bo w tej chwili mogę liczyć tylko na siebie i na was jako forum gdybym mógł Cie poprosić o rade od czego powinienem zacząć gdzie szukać przyczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2013 > zgadzam sie z Toba nie ma sensu modyfikacji auta skoro na sam start brak 25 km ,wiec podejście do > tematu bardzo kiepskie a tak naprawdę to sam nie wiem od czego powinienem zacząć szukając > przyczyn braku skoro dpf wyciety egr -out kalpy -out uwierz mi lub nie ale w promieni 100 km > nie mam osoby która miała by pojecie w tej kwestii takie jak ty ja do wszystkiego dochodzę > sam bo w tej chwili mogę liczyć tylko na siebie i na was jako forum > gdybym mógł Cie poprosić o rade od czego powinienem zacząć gdzie szukać przyczyn A może warto odwiedzić Cinka mimo odległości (nie wiem jakiej)? Pewnie bez odpowiedniego sprzętu ciężko będzie cokolwiek zdziałać dając rady na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > zgadzam sie z Toba nie ma sensu modyfikacji auta skoro na sam start brak 25 km ,wiec podejście do > tematu bardzo kiepskie a tak naprawdę to sam nie wiem od czego powinienem zacząć szukając > przyczyn braku skoro dpf wyciety egr -out kalpy -out uwierz mi lub nie ale w promieni 100 km > nie mam osoby która miała by pojecie w tej kwestii takie jak ty ja do wszystkiego dochodzę > sam bo w tej chwili mogę liczyć tylko na siebie i na was jako forum > gdybym mógł Cie poprosić o rade od czego powinienem zacząć gdzie szukać przyczyn Przepraszam, ale śmieszy mnie bez sensowne usuwanie DPFu, nie znając powodu braku mocy. To niby DPF miał spowodować brak mocy ??? Wypadało by zdiagnozować pracę silnika i odszukać problem, tam jest mnóstwo zmiennych wpływających na prace silnika/moc. Trzeba podłączyć kompa, zrobić pełną diagnostykę, najlepiej dynamiczną i wtedy będzie wiadomo co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 > A może warto odwiedzić Cinka mimo odległości (nie wiem jakiej)? GD --> SG ~600km w jedna strone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 Dlugo jezdziles z zapchanym dpf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 z Dpf szybko się uporałem nie katowałem auta przepchanym filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > z Dpf szybko się uporałem nie katowałem auta przepchanym filtrem Sprawdź jeszcze dla pewności stan przednich hebli i opory toczenia auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Sprawdź jeszcze dla pewności stan przednich hebli i opory toczenia auta. A co to ma wspólnego z małą mocą? Jesli hebel by trzymał to straty wyjdą z kosmosu co i tak przy sprawnej sztuce powinno dać +- prawidłowy wynik. Wracając do problemu - po wstępnej diagnozie wypadało stwierdzić stan dpfu i dopiero podjąc decyzję o usuwaniu. Ubytki mocy w tych silnikach w większości przypadków spowodowane są problemami z układem dolotowym lub wydechowym; zakładam że sprawdzono stan ukł wtryskowego przed remapem. Remap czegoś takiego jak juz wspominałem to totalny brak profesjonalizmu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Remap czegoś takiego jak juz wspominałem to totalny brak profesjonalizmu. > Pozdro W dalszej kolejności możliwość pęknięcia głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Remap czegoś takiego jak juz wspominałem to totalny brak profesjonalizmu. > Pozdro Marcin , ty byś nie zrobił remapu bo jesteś uczciwy i szczerze mówisz co i jak , ale większość tych dziadów tylko KASA ,KASA ,KASA ,i jeżeli jakoś dojechało to znaczy że można czipować i zarobić , alleluja i do przodu i dlatego egr usuwałem u ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 A w 2,4 dpf jest z katem czy oddzielnie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > A w 2,4 dpf jest z katem czy oddzielnie ?? Pierwszy kat jest w DP za turbiną. Potem jest puszka DPF + mały wkład stalowy - zwyczajowo jak dpf pada stopiony jest ceramiczny wkład DPFu + nadtopiony prekat w owej puszcze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Marcin , ty byś nie zrobił remapu bo jesteś uczciwy i szczerze mówisz co i jak , ale większość > tych dziadów tylko KASA ,KASA ,KASA ,i jeżeli > jakoś dojechało to znaczy że można czipować i zarobić , alleluja i do przodu > i dlatego egr usuwałem u ciebie nic tylko przyznać racje smutna ale prawdziwa rzeczywistość Panie Marcinie nie sprawdził wtrysków przed remapem wtryski mialem sprawdzane w bladowie kolo tucholi w http://dzierzyk.tuchola.pl/ Do tunera zadzwoniłem zapytać czy ma jakieś logi tez brak a co do dpf i kat to były zachowane w bdb stanie były wycięte żeby auto bardziej oddychało myślę ze w moim przypadku będzie problem z turbo bo to jeszcze seryjne i w najbliższym czasie chce je sprawdzic tylko tez brak jakiegos uczciwego servisu ktory powie w jakim jest stanie zalatwiłem tez drugi komplet wtryskow tez przeloze sprawdze jak na nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Na początek popatrz w dolot. Tutaj możesz już mieć ciekawe kwiatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Na początek popatrz w dolot. Tutaj możesz już mieć ciekawe kwiatki. tz ??? filtr powietrza był wymieniany przepustnica tez czyszczona kolektor dolotowy był otwierany i czyszczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > tz ??? filtr powietrza był wymieniany przepustnica tez czyszczona kolektor dolotowy był otwierany i > czyszczony Klapy ? sprawne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Klapy ? sprawne ? Kolega już zdemontował kolektor, wyczyścił, wywalił klapy i zaspawał co trzeba. Nie jestem specem w tych kwestiach, ale czy przestawiony rozrząd może się tak objawiać w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Kolega już zdemontował kolektor, wyczyścił, wywalił klapy i zaspawał co trzeba. Nie jestem specem w > tych kwestiach, ale czy przestawiony rozrząd może się tak objawiać w tym silniku? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > tz ??? filtr powietrza był wymieniany przepustnica tez czyszczona kolektor dolotowy był otwierany i > czyszczony Klapa gasząca - taki mały szczegół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Kolega już zdemontował kolektor, wyczyścił, wywalił klapy i zaspawał co trzeba. Nie jestem specem w > tych kwestiach, ale czy przestawiony rozrząd może się tak objawiać w tym silniku? Byłyby problemy z paleniem; ewentualnie walki przestawione ale to też powodowałoby mega duże egt, nadmierne sranie dymem itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Byłyby problemy z paleniem; ewentualnie walki przestawione ale to też powodowałoby mega duże egt, > nadmierne sranie dymem itp nadmierne sranie dymem zgadza sie jest go bardzo dużo zwłaszcza powyżej 3tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Kolega już zdemontował kolektor, wyczyścił, wywalił klapy i zaspawał co trzeba. Nie jestem specem w > tych kwestiach, ale czy przestawiony rozrząd może się tak objawiać w tym silniku? miałem zmieniany rozrząd i pompę cr może to naprawdę coś w tym jest został źle ustawiony ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > nadmierne sranie dymem zgadza sie jest go bardzo dużo zwłaszcza powyżej 3tys A to osoba strojąca auto nie widziała tego? EGT ktos sprawdzał czy też nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > A to osoba strojąca auto nie widziała tego? EGT ktos sprawdzał czy też nie? EGT nie powiedziała tylko ze cos jest nie tak bo za mocno kopci może wtryski może turbo może jakaś nieszczelność w dolocie może IC i tylko tyle JA czujnik egt specjalnie zostawawilem bo pucha od dpf została, rozciąłem ja i wyciągnąłem wkład i filtr jestem w stanie sprawdzić efs-em EGT czy do tego jakas sonda szerokopasmowa jest potrzebna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 > EGT nie powiedziała tylko ze cos jest nie tak bo za mocno kopci może wtryski może turbo może jakaś > nieszczelność w dolocie może IC > i tylko tyle > JA czujnik egt specjalnie zostawawilem bo pucha od dpf została, rozciąłem ja i wyciągnąłem wkład > i filtr > jestem w stanie sprawdzić efs-em EGT czy do tego jakas sonda szerokopasmowa jest potrzebna Dobre... Ad EGT - auto ma 2 termopary, na DP i w DPFie. Odczyt tej pierwszej jest ważniejszy chociaż i tak to nie jest prawdziwa temp przed turbiną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Im wiecej czytam tym bardziej odnosze wrazenie, ze ten silnik juz raz zgona zaliczyl i zostal jakos tam reanimowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 > Im wiecej czytam tym bardziej odnosze wrazenie, ze ten silnik juz raz zgona zaliczyl i zostal jakos > tam reanimowany. ten silnik byl do samego konca servisowany mial wymieniany kolektor dolotowy w 2009 reszta napraw to standard ktory sie zmienia , ja pojeździłem jakieś 30 tysięcy i zaczęły sie problemy na nowo z nim tylko nikt trafnie nie zdiagnozowal problemu ze to znowu dolot tylko kazano mi wtryski ,czujnik cisnienia w pompie cr ,pompe cr ,przeplywke ,egr,dpf listwe CR i kilka innych rzeczy pozmieniac tak w wielkim skrocie to wygalda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oktawian87 Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 dziś z kolega Lesiem znaleźliśmy kolejny problem kody wtryskiwaczy nie pasowały z kolejnością dwa były zamienione czy ma to jakieś duże znaczenie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > dziś z kolega Lesiem znaleźliśmy kolejny problem kody wtryskiwaczy nie pasowały z kolejnością dwa > były zamienione > czy ma to jakieś duże znaczenie ??? Ma znaczenie. Jeśli wtryskiwacze są źle wkodowane centralka wtrysku będzie ustawiała niewłaściwe korekcje dla nich. Co prawda znam magików którzy wymieniają wtryski i ich nie kodują, ale zgodnie z rzemiosłem powinno się zadbać o ich właściwe zakodowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Ma znaczenie. Jeśli wtryskiwacze są źle wkodowane centralka wtrysku będzie ustawiała niewłaściwe > korekcje dla nich. > Co prawda znam magików którzy wymieniają wtryski i ich nie kodują, ale zgodnie z rzemiosłem powinno > się zadbać o ich właściwe zakodowanie. Zdarzyło mi się kiedyś, że po wymianie bez kodowania wtrysków w Doblo 1.9 jtdm silnik pracował jakby na 3 cylindrach i nie miał mocy. Po zakodowaniu problem ustąpił. Były to czasy, kiedy nie wiedziałem jeszcze, ze jest to tak istotne nawet w takim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Zdarzyło mi się kiedyś, że po wymianie bez kodowania wtrysków w Doblo 1.9 jtdm silnik pracował > jakby na 3 cylindrach i nie miał mocy. Po zakodowaniu problem ustąpił. > Były to czasy, kiedy nie wiedziałem jeszcze, ze jest to tak istotne nawet w takim aucie. podpowiem, że po przekodowaniu wtrysków w przypadku Oktawiana auto zaczęło palić około 1 litr mniej napędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > podpowiem, że po przekodowaniu wtrysków w przypadku Oktawiana auto zaczęło palić około 1 litr mniej > napędu W takim razie kolega Oktawian jest mi winien duże . Niestety potwierdza to tezę o braku wiedzy większości mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Tyle kombinacji, prob napraw, wymian gratow itd to juz chyba by pokrylo spokojnie koszt wyjazdu do Marcina i mialbys auto doprowadzone do stanu uzywalnosci. A takie jezdzenie ciagle niesprawnym to mu napewno na zdrowie nie wplywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.