tzok Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Kiedyś porównywałem z innym autem z takim samym silnikiem w podobnym wieku i wyglądało podobnie ale może ktoś z tych logów wyciągnie jakieś mądre wnioski. Ostatnio parę razy pojawił mi się P0234, który tu jednoznacznie oznacza przeładowanie turbiny (jak podaje eLearn MAP ponad +2bar względem ciśnienia atmosferycznego), więc zacząłem podejrzewać, że jednak coś jest nie tak... choć może to tylko zbieg okoliczności, bo okoliczności pojawiania się błędu są dość dziwne (niekoniecznie przy dużym obciążeniu). Uprzedzając pytania - MAF jest sprawny/jego wymiana niewiele zmienia. Jedna z opcji to zatkany sadzą kolektor dolotowy, druga - niedrożny wydech. Proszę zwrócić uwagę na zależność ciśnienia w kolektorze od otwarcia EGR - załączony zrzut z Excela. Wydaje mi się, że gdyby chodziło o niedrożny dolot to przeładowanie nie miało by związku z otwarciem EGR, a ma - minimalne uchylenie EGRa i MAP "leci w kosmos", z drugiej strony przy niedrożnym wydechu ciężko byłoby osiągnąć taką wartość doładowania. Kolektor dolotowy na pewno jest zalepiony sadzą, bo jak wyjąłem MAP to był cały zalepiony. Auto fabrycznie nie ma DPFu, przebieg 170 tys. km. Ciekawostka - odpiąłem wtyczkę z EGR i przejechałem się po obwodnicy - nic zero błędów (niestety logów nie zrobiłem). 286732795-CSV.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.