Skocz do zawartości

Czym najlepiej demontowac sworzen wahacza


taquito

Rekomendowane odpowiedzi

> aby nic nie uszkodzic . Wybijak czy lepiej sciagacz ? Podeslijcie foto narzedzia to moze uda mi

> sie cos jutro kupic.

Demontować?

Młot i ognia hehe.gif co tam masz do uszkodzenia? grinser006.gif

Podkładasz tylko coś pod wahacz od spodu, żeby "omijało" sworzeń.

Co innego zamontować - tu idealna byłaby prasa ale duże imadło, odpowiednie tulejki (kawałki rury albo pierścienie z łożysk) i też się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o wyjecie sworznia z wahacza czy odbicie sworznia ze zwrotnicy ? jeśli opcja pierwsza to prasa najlepiej i najbezpieczniej i w sumie najprościej a jeśli wersja druga to również młot w rękę i klepanie smile.gif na to jest tylko jedna zasada "nic na siłę tylko młotkiem" a jak nie idzie weź większy młotek 20.GIF

Edit:

Co do wyjęcia sworznia z wahacza to wystarczy podjechać na warsztat gdzie maja prasę i Ci go wycisną za góra 15 zł grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi Ci o wyjecie sworznia z wahacza czy odbicie sworznia ze zwrotnicy ? jeśli opcja pierwsza to

> prasa najlepiej i najbezpieczniej i w sumie najprościej a jeśli wersja druga to również młot w

> rękę i klepanie na to jest tylko jedna zasada "nic na siłę tylko młotkiem" a jak nie idzie

> weź większy młotek

> Edit:

> Co do wyjęcia sworznia z wahacza to wystarczy podjechać na warsztat gdzie maja prasę i Ci go

> wycisną za góra 15 zł

a nie wymienia się cały wachacz razem ze sworznie . bo chyba nie jest wymieny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aby nic nie uszkodzic . Wybijak czy lepiej sciagacz ? Podeslijcie foto narzedzia to moze uda mi

> sie cos jutro kupic.

jak chcesz wybić ze zwrotnicy to jest problem, bo standardowy ściągacz nie wchodzi sick.gif

najlepiej młot i walisz w zwrotnice (są na niej takie zgrubienia po obu stronach) jeżeli nie zejdzie od 1-2 "jebu dubu" to wsadź kawałek rury i poproś kogoś o podważenie i 1 młotkiem i na bank zejdzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworznie wahaczy można regenerować (u mnie koszt ok. 40-60zł), więc czasami opłaca się wziąć cały wahacz MM.

Jak sworzeń wahacza to ja robię tak:

wkładam długą rurę tak żeby koniec zaparł się o podwozie (w miejscu +/- podstopnicy kierowcy; Patrz -> wahacz od str. kierowcy)(najlepiej podłożyć jakiś klocek drewniany), a rura przechodziła tuż obok sworznia. Koniec rury wystaje poza przedni zdeś i na ten koniec ktoś naciska. Druga osoba wali młotem w rurę jak najbliżej sworznia. Zwrotnicę trzeba jakoś podklinować, żeby nie ruszała się razem z wahaczem. Bić oczywiście trzeba mocno bo sworzeń jest stożkiem i jak ktoś wcześniej bardzo mocno dokręcił śrubę to jest go trudno zbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o sprawne i "bezinwazyjne" wyjecie ze zwrotnicy. Chcialem zmienic na poli a wahacze sa w idealnym stanie wiec szkoda mi bylo cos uszkodzic. Zazwyczaj wlasnie sciagalem mlotkiem bo nie mialem zamiaru juz uzywac starego wahacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzilo mi o sprawne i "bezinwazyjne" wyjecie ze zwrotnicy. Chcialem zmienic na poli a wahacze sa

> w idealnym stanie wiec szkoda mi bylo cos uszkodzic. Zazwyczaj wlasnie sciagalem mlotkiem bo

> nie mialem zamiaru juz uzywac starego wahacza

to wyjmij wahacz razem z amortyzatorem i wymień tulejki 100% bezinwazyjnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzilo mi o sprawne i "bezinwazyjne" wyjecie ze zwrotnicy. Chcialem zmienic na poli a wahacze sa

> w idealnym stanie wiec szkoda mi bylo cos uszkodzic. Zazwyczaj wlasnie sciagalem mlotkiem bo

> nie mialem zamiaru juz uzywac starego wahacza

odkrecaj nakretke i podloz cos pomiedzy dworzen a przegub (ja zawsze daje majzel), odkrecaj powoli i wal w sworzen. Mi zawsze puszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nakretka moze byc dobrym pomyslem

zawsze tak robie. Chyba tylko raz zdarzylo mi sie, ze ktos tak mocno dokrecil sworzen, ze musialem uzyc sposobu z rura o bude i naciagac wahacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na warsztacie w kazdym samochodzie demontujemy sworzen uderzeniem mlotem w zwrotnice, jak jest oporny to mlot plus brecha zaparta o wahacz. Od malych osobowek po busy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie zamiast brechy można zrobić sobie pętle z linki holowniczej i jednym końcem zawiązać za wahacz a w drugi wsadzić stopę uwieszając się własnym ciężarem na wahaczu jednocześnie uderzając młotkiem w zwrotnice, jest to dobry sposób gdy nie ma nikogo w pobliżu do pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.