Skocz do zawartości

Nowy Logan MCV


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

> Dwa silniki jeden benzyna 90KM a drugi diesel 90 KM

Spokojnie tutaj jest napisane inaczej - "Przyszli klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe - 1,2 16V 75 i nową, 3-cylindrową turbodoładowaną jednostkę TCe 90, którego średnie spalanie ma oscylować wokół 5 l/100 km. Dostępny będzie również ekonomiczny (3,8 l/100 km) motor wysokoprężny 1,5 dCi o mocy 75 lub 90 KM."

Źródło: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Dacia-Logan-MCV-niskokosztowy-kombiak,wid,15389179,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w polsce już nie jest

> tak śmiesznie więc swoje ciężko zarobione pieniądze wolę wydać na coś pewniejszego

Nie można powiedzieć, że Dacia nie jest pewna. Ja bym powiedział, że jest pewniejsza niż "budżetowe marki prestiżowe" jak Ford czy Opel. Bo jest przewidywalna. Tak, zardzewieje, być może łatwiej urwać klamkę. Może szybciej zużyją się hamulce. Na pewno będzie niższy komfort, wyższy hałas, mniejsza prędkość. Z pewnością szybciej coś będzie skrzypiało i trzeszczało, ale jak diagnosta na SKP powie, że mamy luz w zawieszeniu to będziemy myśleć w kategoriach "oj, w tym tygodniu nici z kiełbaski z Krakowskiego Kredensu", a nie "dzieci, w tym roku na wakacje jedziemy do Borowego Młyna i tylko na tydzień". Awarie, których ASO nie ogarnie ciężko się spodziewać w Dacii i to jest właśnie ta pewność i przewidywalność. W markach "zachodnich" ta pewność jest czysto psychiczna, słodzona bajernym wyposażeniem i wyglądem, a realnych podstaw do wiary w niezawodność Skody, Renault czy Peugeota nie ma.

Niestety Dacia idzie w kierunku upodobnienia się do rynku czyli ładny design z dziurą na USB i z pewnością nie jest to dobra droga. Bo wystarczy, że znajdą się klienci pragmatyczni z twardszymi tyłkami i już będzie można to nazwać hitem. I nieważne, że będzie ich mniej niż fanów Golfów, Focusów i Astr. Wystarczy inaczej spojrzeć na Dacię, bardziej ambitnie, mniej roszczeniowo i zrozumiemy, że takie marki powinny być na rynku, jest na nie zapotrzebowanie i są - co widać na przykładzie mojego egzemplarza zlosnik.gif - fajne! cool.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no raczej.

a Cherry ? a Geely ? Takich "hitow" mamy mnostwo

> Dacia jest zadowolona z wyników sprzedazy. a w obecnych ciezkich czasach to znaczy ze jest ona

> dobra.

ok.gif

> nie musimy tego hitem nazywac. ale auto jest sukcesem, nawet wobec tego ze duster sprzedaje sie

> lepiej.

Sprawdzilem w pl za 2012 Dacia zajmuje 14 miejsce pod wzgledem sprzedazy - czy to jest pozycja marki, ktora sprzedaje hity ? Watpie.

Ot bylo duzo szumu, ze super taniej auta, ze beda sie sprzedawac jak cieple buleczki, a wyszlo jak wyszlo, ani nie jest to kleska ani sukces (pisze o pl)

> no bo jest ich 2 razy wiecej:)

jak i wiekszosci innych kompaktow a nie wszytskei sa hitami

> tak samo loganów.

Tyle, ze Logany ktore widuje to jedynie taxowki - moze to specyfika warszawskiego rynku, ale rodziny w takowym jeszcze nie widzialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie to ująłes przewidywalna bo wiemy że szybko zardzewieje ,no właśnie i to mnie powstrzymuje żeby nie kupować gdybym miał kupić to auto, co do reszty tzn. awaryjnosci, uzytych materialow to bym to przebolał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał niemiecką pensję to nie przeszkadzałoby mi, że zardzewieje szybciej niż ją zajeżdżę. Gwarancja na 6 lat na blachy i 5 na mechanikę (tyle obecnie Dacia daje) by mi wystarczyła dla auta, które ma służyć jako drugie w rodzinie.

Ale w naszych realiach jednak trochę szkoda wywalić długoletnie zarobki na rdzewiejące auto... zwłaszcza, że wiem że konkurencyjne auta "budżetowe" (np. chevrolet) nie będą rdzewieć pomimo takiej samej krótkiej gwarancji na blachy.

To jest w zasadzie jeden z dużych argumentów, które mnie odrzucają od marki Dacia. Drugim jest kwestia bezpieczeństwa, choć tutaj widać postęp bo przynajmniej dali ESP i 4 poduszki w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie to ująłes przewidywalna bo wiemy że szybko zardzewieje ,no właśnie i to mnie powstrzymuje

> żeby nie kupować

Faktycznie jest to przykre, ale możliwości i koszty konserwacji, a także koszty i dostępność napraw lakierniczych wysokiej jakości w Polsce pozwalają machnąć na to ręką. Oczywiście nie sprawi to, że 20-letnia Dacia będzie miała progi jak dzwon czy nie uda się pogilgać stóp pasażerki od spodu podwozia, ale nie każde auto, które nie jest Dacią ma zabezpieczenie antykorozyjne jak Audi. Gniją Daewoo, Fordy, masa japońców...a nikt się tych aut nie bał i sprzedawały się doskonale.

Ja w moim pickupie już widzę kropki rudej w okolicach paki, ale to mnie nie dziwi. Spodziewałem się tego, ale auto dla mnie wciąż jest pewne. Wiek 1,5 roku, przebieg 20 kkm. Wśród dostawczych VW/Mercedesów to nic dziwnego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a realnych podstaw do wiary w niezawodność Skody, Renault czy Peugeota nie ma.

Chyba że się ma zaprzyjaźnionego flotowca w firmie, która którąś markę eksploatuje - wtedy masz absolutnie pewne info jak się dana marka psuje.

Jeszcze lepiej jak ta firma zmieniała marki floty - masz dane porównawcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Cherry ? a Geely ? Takich "hitow" mamy mnostwo

> Sprawdzilem w pl za 2012 Dacia zajmuje 14 miejsce pod wzgledem sprzedazy - czy to jest pozycja

> marki, ktora sprzedaje hity ? Watpie.

oczywiscie. wręcz rewelacyjne. zobacz jaką mają game modeli na tle konkurencji. poza tym mowimy o 1 modelu, a ty "hity" stosujesz w liczbie mnogiej.

> Ot bylo duzo szumu, ze super taniej auta, ze beda sie sprzedawac jak cieple buleczki, a wyszlo jak

> wyszlo, ani nie jest to kleska ani sukces (pisze o pl)

> jak i wiekszosci innych kompaktow a nie wszytskei sa hitami

nikt nie twierdzi że wszystkie są. hit -srit. sukces Dacia odniosła, to jest fakt. i to w bardzo krótkim czasie.

> Tyle, ze Logany ktore widuje to jedynie taxowki - moze to specyfika warszawskiego rynku, ale

> rodziny w takowym jeszcze nie widzialem.

nie zwracasz poprostu uwagi. bo auta są absolutnie nieinteresujące. ale one tam są smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie. wręcz rewelacyjne. zobacz jaką mają game modeli na tle konkurencji. poza tym mowimy o 1

> modelu, a ty "hity" stosujesz w liczbie mnogiej.

ok, gamę maja marna - fakt, chociaż to się zmienia ok.gif

Wracając do samego Logana jako "hitu" popatrz sobie sam co mówią statystyki:

raport

Raport dot grudnia, ale na ostatniej stronie masz caly rok: Logan nie załapał sie nawet do pierwszej dwudziestki, więc nadal nie wiem dlaczego nazywasz go hitem. Znacznie lepiej jak widać sprzedaje się Duster (co widać zreszta także na ulicach), bo to znicznie lepsza recepta: auto w modnym segmencie, nawet ładne oraz tanie.

> nikt nie twierdzi że wszystkie są. hit -srit. sukces Dacia odniosła, to jest fakt. i to w bardzo

> krótkim czasie.

Zgoda, ale nie w pl.

> nie zwracasz poprostu uwagi. bo auta są absolutnie nieinteresujące. ale one tam są

zwracam, tylko nie mam na co grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.