Skocz do zawartości

Croma - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kliku tygodni cieszę się nową ładną Cromą. Po fazie zachwytu przyszedł czas zauważania różnych mankamentów smile.gif. Mam zatem kilka pytań:

1. Czy komuś udało się odgadnąć jak działa klima w trybie FullAuto ? Ustawiona temp 18.0 st. samochód rozgrzany (wskazówka temperatury w połowie) a silnik dmuchawy cały czas na maksa że się rozmawiać w środku nie da. Nie udało mi się jeszcze doczekać momentu że obroty wentylatora spadają . Jak się wyłączy tryb fullauto to moment i szyby zaparowane.

2. Czy normalne jest że auto po zapaleniu (na zimnym silniku) pracuje na 750 obr/min. Wydaje mi się że trochę za mało - zresztą wydaje z siebie różne dźwięki (klekotania) które ustępują jak się dołoży troszkę gazu i jak się silnik trochę rozgrzeje . Czy te obroty są prawidłowe ? Nie da się tego wyregulować ? Zresztą to już mój 3 diesel to wiem że na zimnym lubią troszkę wyższe obroty (około 1000)...

3. Gdzie znajduje się mikrofon systemu B&M ? co będę wrzeszczał po całym samochodzie jak można skierować głowę we właściwym kierunku. Czy odtwarzaczem multimedialnym da się sterować tylko z kierownicy ?

4. Czy wyłączenie programowe i zaślepienie EGR wystarczy aby uniknąć uszkodzenia klap wirowych ? Przeglądając rożne wątki na forum odniosłem wrażenie że winowajcą problemów z klapami jest syf z EGR osadzający się w dolocie ...

5. Jaki może być powód tego iż auto toczące się na luzie pokazuje spalanie 3,5 l/100km ? Nie mam DPF, hamulce się nie grzeją. Alternator tak obciąża silnik ?

6. Przy wciśniętym pedale sprzęgła do spodu i "wsadzeniu" biegu czuję takie delikatne szarpnięcie jakby skrzynia nie wyprzędzona całkowicie. Czy to normalne ?

To narazie tyle... Kolejne pytania za kilka tygodni smile.gif A tak na poważnie to proszę o podpowiedz i opinie

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Od kliku tygodni cieszę się nową ładną Cromą. Po fazie zachwytu przyszedł czas zauważania różnych

> mankamentów . Mam zatem kilka pytań:

> 1. Czy komuś udało się odgadnąć jak działa klima w trybie FullAuto ? Ustawiona temp 18.0 st.

> samochód rozgrzany (wskazówka temperatury w połowie) a silnik dmuchawy cały czas na maksa że

> się rozmawiać w środku nie da. Nie udało mi się jeszcze doczekać momentu że obroty wentylatora

> spadają . Jak się wyłączy tryb fullauto to moment i szyby zaparowane.

a wymieniałeś filtr kabinowy? ewentualnie sprawdź czy nie masz uszkodzenia mechanizmu recyrkulacji powietrza...bo może pracować cały czas na wewnętrznym obiegu stąd parowanie

> 5. Jaki może być powód tego iż auto toczące się na luzie pokazuje spalanie 3,5 l/100km ? Nie mam

> DPF, hamulce się nie grzeją. Alternator tak obciąża silnik ?

komputer oblicza dawkę paliwa na podstawie przepływu przez wtryskiwacze....u mnie tak samo pokazuje na luzie....ja nie jeżdżę na luzie...hamuje silnikiem....jest to bardzo wygodne i powoduje małe zużycie paliwa

> 6. Przy wciśniętym pedale sprzęgła do spodu i "wsadzeniu" biegu czuję takie delikatne szarpnięcie

> jakby skrzynia nie wyprzędzona całkowicie. Czy to normalne ?

U mnie też tak jest...nie wiem czy to normalne....być może ten typ tak ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Od kliku tygodni cieszę się nową ładną Cromą. Po fazie zachwytu przyszedł czas zauważania różnych

> mankamentów . Mam zatem kilka pytań:

> 1. Czy komuś udało się odgadnąć jak działa klima w trybie FullAuto ? Ustawiona temp 18.0 st.

> samochód rozgrzany (wskazówka temperatury w połowie) a silnik dmuchawy cały czas na maksa że

> się rozmawiać w środku nie da. Nie udało mi się jeszcze doczekać momentu że obroty wentylatora

> spadają . Jak się wyłączy tryb fullauto to moment i szyby zaparowane.

Zawsze można sobie obroty wentylatora obniżyć ręcznie... dalej będzie utrzymywać Ci temperaturę 18*C.

U mnie parowanie szyb występuje bardzo rzadko. Nie jeżdżę na klimie, odpalam ją czasami - raz na 2 tygodnie, żeby nie zapomniała na lato jak ma działać smile.gif

Jeśli wystąpi parowanie szyb (deszcz + osoby z mokrymi ubraniami) to wtedy ustawiam sobie nadmuch na szyby, a jak to już nie wyrabia to włączam odparowanie szyb i wyłączam podgrzewanie lusterek i tylnej szyby. Cały czas jeżdżę na otwartym obiegu powietrza.

> 2. Czy normalne jest że auto po zapaleniu (na zimnym silniku) pracuje na 750 obr/min. Wydaje mi się

> że trochę za mało - zresztą wydaje z siebie różne dźwięki (klekotania) które ustępują jak się

> dołoży troszkę gazu i jak się silnik trochę rozgrzeje . Czy te obroty są prawidłowe ? Nie da

> się tego wyregulować ? Zresztą to już mój 3 diesel to wiem że na zimnym lubią troszkę wyższe

> obroty (około 1000)...

Tu się nie wypowiem, bo to mój pierwszy diesel smile.gif Mi tam te 750-800 pasuje.

> 3. Gdzie znajduje się mikrofon systemu B&M ? co będę wrzeszczał po całym samochodzie jak można

> skierować głowę we właściwym kierunku. Czy odtwarzaczem multimedialnym da się sterować tylko z

> kierownicy ?

Mikrofon powinien być przy oświetleniu wnętrza w środkowej części sufitu.

> 4. Czy wyłączenie programowe i zaślepienie EGR wystarczy aby uniknąć uszkodzenia klap wirowych ?

> Przeglądając rożne wątki na forum odniosłem wrażenie że winowajcą problemów z klapami jest syf

> z EGR osadzający się w dolocie ...

Mam nadzieje, że już same zaślepienie pozwala zminimalizować zagrożenie uszkodzenia klap wirowych

> 5. Jaki może być powód tego iż auto toczące się na luzie pokazuje spalanie 3,5 l/100km ? Nie mam

> DPF, hamulce się nie grzeją. Alternator tak obciąża silnik ?

Jadąc na luzie silnik potrzebuje paliwa, żeby nie zgasł. Zjeżdżając z górki na silniku paliwa nie dodaje, bo energia kinetyczna samochodu kręci silnikiem. Innymi słowy - zjeżdżając z górki wrzuć odpowiedni bieg (aby obroty były w granicach 1500-1800obr/min) i puść pedał sprzęgła. Wtedy chwilowego będziesz miał 2.0, co oznacza brak spalania - mniej komputer w Fiatach nie pokazuje.

> 6. Przy wciśniętym pedale sprzęgła do spodu i "wsadzeniu" biegu czuję takie delikatne szarpnięcie

> jakby skrzynia nie wyprzędzona całkowicie. Czy to normalne ?

Chodzi Ci o wrzucanie wstecznego? Bo jeśli tak, to zalecane jest aby przed wrzuceniem wstecznego nacisnąć i przytrzymać pedał sprzęgła przez min 2sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Nie udało mi się jeszcze doczekać momentu że obroty wentylatora spadają

Mamy teraz dużą różnicę temperatur i sterownik dąży do szybkiego osiągnięcia temp. ustawionej.

U mnie dzisiaj rano: temp. zewn. -1oC, zadana 20oC. Tryb auto.

Pierwsze 5 min jazdy: prędkość 2 kreski, nawiew góra, powietrze zewnętrzne;

po 5 min. wskazówka temp silnika podnosi się: prędkość 6 kresek po chwil 8 (max), nawiew góra-dół, powietrze zewnętrzne;

po 10 min. temp silnika na 2/3 skali: prędkość spada do 6 kresek, nawiew dół, powietrze zewnętrzne;

po 20 min. temp silnika na 1/2 skali: prędkość 4 kreski, nawiew dół, powietrze zewnętrzne;

Sterownik klimatyzacji pobiera informację o temp. wewnętrznej bodajże z 4 czujników wewnętrznych - może tu jest problem.

Pasuje podłączyć się komputerem i sprawdzić czy nie ma błędów. Może być też winny któryś silniczek rozdziału powietrza.

> 3. Gdzie znajduje się mikrofon systemu B&M ? co będę wrzeszczał po całym samochodzie jak można

> skierować głowę we właściwym kierunku. Czy odtwarzaczem multimedialnym da się sterować tylko z

> kierownicy ?

Możesz głosowo: odtwarzaj, zatrzymaj, lista utworów, albumy, zadzwoń itd.

tu masz instrukcje

> 5. Jaki może być powód tego iż auto toczące się na luzie pokazuje spalanie 3,5 l/100km ?

U mnie jest na luzie 2.0 l ale mam silnik 8V. Jest to wartość minimalna orientacyjna.

Jak spalanie średnie jest w normie, to nie ma się czym przejmować. Tak zaprogramowano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest na luzie 2.0 l ale mam silnik 8V. Jest to wartość minimalna orientacyjna.

Mam tak, ze jak jade na luzie szybciej to komp pokazuje 2.0 l, a w miare zwalniania idzie do 8l po czym --- jak juz niemal zatrzymam sie

Rzadko na luzie jezdze, co najwyzej dotaczanie sie, ze 2ka za wysoko a jedynka nie nada sie.

Srednie z 3500km nan 7,2l, srednia z miasta z 500km przy niemalych korkach mam 8,1l wiec uznaje, ze wartosc realna,5 l w miescie tylko VAGi pala hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Od kliku tygodni cieszę się nową ładną Cromą. Po fazie zachwytu przyszedł czas zauważania różnych

> mankamentów . Mam zatem kilka pytań:

> 1. Czy komuś udało się odgadnąć jak działa klima w trybie FullAuto ? Ustawiona temp 18.0 st.

> samochód rozgrzany (wskazówka temperatury w połowie) a silnik dmuchawy cały czas na maksa że

> się rozmawiać w środku nie da. Nie udało mi się jeszcze doczekać momentu że obroty wentylatora

> spadają . Jak się wyłączy tryb fullauto to moment i szyby zaparowane.

Sterowanie klimatronikiem w Cromie to była dla mnie wielka zagadka. Niestety, układ ten jest zaprojektowany źle, obsługa jest mało intuicyjna. Co możesz zrobić to sprawdź filtr przeciw pyłkowy być może jest zatkany i Klima nie radzi sobie z nadmuchem.

> 2. Czy normalne jest że auto po zapaleniu (na zimnym silniku) pracuje na 750 obr/min. Wydaje mi się

> że trochę za mało - zresztą wydaje z siebie różne dźwięki (klekotania) które ustępują jak się

> dołoży troszkę gazu i jak się silnik trochę rozgrzeje . Czy te obroty są prawidłowe ? Nie da

> się tego wyregulować ? Zresztą to już mój 3 diesel to wiem że na zimnym lubią troszkę wyższe

> obroty (około 1000)...

Masz prawdopodobnie jeden z typowych objawów w 1,9 16v czyli po odpaleniu silnik czasami pracuje bardzo głośno, twardo i potrafi telepać nim. Do sprawdzenie układ wtryskowy, klapy wirowe i egr. Co do wchodzenia na 1000 obrotów trudno powiedzieć, fakt moje JTD ki które miałem potrafiły na dosłownie moment po uruchomieniu wejść na wyższe obroty, ale trwało to może z 2 s. Nie puszcza Ci czasem bąka przy odpalaniu na zimno ??

> 3. Gdzie znajduje się mikrofon systemu B&M ? co będę wrzeszczał po całym samochodzie jak można

> skierować głowę we właściwym kierunku.

Mikrofon znajduje się w obudowie lampki oświetlenia kabiny.

> Czy odtwarzaczem multimedialnym da się sterować tylko z

> kierownicy ?

Tego nie wiem.

> 4. Czy wyłączenie programowe i zaślepienie EGR wystarczy aby uniknąć uszkodzenia klap wirowych ?

> Przeglądając rożne wątki na forum odniosłem wrażenie że winowajcą problemów z klapami jest syf

> z EGR osadzający się w dolocie ...

Owszem rozwiązuje to problem..... w nowym lub prawie nowym samochodzie. Jak masz już jakiś tam przebieg to syf w dolocie pewnie jest, więc warto by było wraz z wymianą rozrządu wyczyścić kolektor ssący.

> 5. Jaki może być powód tego iż auto toczące się na luzie pokazuje spalanie 3,5 l/100km ? Nie mam

> DPF, hamulce się nie grzeją. Alternator tak obciąża silnik ?

Wskazania podczas jazdy (czy nawet toczenia) nie są miarodajne, komputer mierzy wtedy ile paliwa potrzebne jest do przebycia powiedzmy 100 km/h z taką właśnie prędkością i obrotami silnika, jest to forma przekłamania. Ważne dla Ciebie jest wskazanie na postoju i ogólnie wynik spalania. W przypadku nie najlepszej kondycji układu wtryskowego jednym z pierwszych objawów jest spory rozjazd pomiędzy wskazaniami średniego spalania z kompa, a wynikiem z tankowania.

> 6. Przy wciśniętym pedale sprzęgła do spodu i "wsadzeniu" biegu czuję takie delikatne szarpnięcie

> jakby skrzynia nie wyprzędzona całkowicie. Czy to normalne ?

Moja Croma to miała, wiem, że wiele tych samochodów tak ma. Pierwsze co zrób jeśli jeszcze tego nie robiłeś to wymień płyn hamulcowy wraz z porządnym odpowietrzeniem układu sprzęgła. W wysprzęgliku bardzo szybko zbiera się syf i powoduje problemy z pracą sprzęgła.

> To narazie tyle... Kolejne pytania za kilka tygodni A tak na poważnie to proszę o podpowiedz i

> opinie

> Pozdrawiam,

> Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak, ze jak jade na luzie szybciej to komp pokazuje 2.0 l, a w miare zwalniania idzie do 8l po

> czym --- jak juz niemal zatrzymam sie

> Rzadko na luzie jezdze, co najwyzej dotaczanie sie, ze 2ka za wysoko a jedynka nie nada sie.

> Srednie z 3500km nan 7,2l, srednia z miasta z 500km przy niemalych korkach mam 8,1l wiec uznaje,

> ze wartosc realna,5 l w miescie tylko VAGi pala

Silnik na luzie musi mieć paliwo, żeby nie zgasł. Na biegu kiedyś było tak samo ale teoretycznie nie musi bo jest napędzany przez koła. Tyle, że jakby paliwo nie było podawane przy niewielkich obrotach to gdybyśmy nacisnęli sprzęgło to silnik by zgasł, nie ma napędu od kół i nie mam paliwa, zeby podtrzymać pracę silnika (trzeba chwili, żeby paliwo dotarło do cylindra) i silnik by zgasł. Dlatego funkcja cutoff działa tylko powyżej określonych obrotów, ok. 2000 ( w zależności od producenta)

Czy to jest korzystne? Trudno o powiedzieć.

Na luzie pai trochę paliwa ale są mniejsze opory toczenia. Na cutoff'ie nie pali paliwa ale hamuje silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytań cd..

Trochę pojezdziłem i w zasadzie taki nowy objaw/ pytanie:

Przy odpalaniu na zimnym: Po przekręceniu stacyjnki jakies dziwne pstrykania stuki pod maską, przy zapaleniu kręcenie ok 3 sekund (mój poprzedni diesel zapalał po jednym obrocie na tyk ), po zapaleniu nierówne obroty ok 2 sekundy powyżej 1000 i falowani/ szarpanie plus siwy dymek z rury przy odpaleniu. Jak się rozgrzeje to nie puszcza nic ani siwo ani czarno ... Na desce nic na żółto ani czerwono ...

Skąd to falowanie obrotów i siwy dymek i czy to kręcenie przy zapaleniu nie za długo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd to falowanie obrotów i siwy dymek i czy to kręcenie przy zapaleniu nie za długo ?

Co prawda sam mam Cromę tydzień, ale z poprzednich doświadczeń, siwy dym może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Gorsze zapalanie też. Poobserwuj poziom płynu chłodniczego i olej czy nie ma mazi.

Ja wczoraj odebrałem auto po wymianie rozrządu i mechanik trochę przestraszył mnie mówiąc, ze w zbiorniczku wyrównawczym był jakiś osad. Na razie obserwuję i liczę na to, ze to po prostu przy wymianie chłodnicy przez poprzedniego właściciela coś się nasyfiło, bo jeśli to uszczelka to w Wawie koszt ok. 2 tyś. panic.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ma dopiero 70 tys. przebieg raczej pewny - ASO PL. Jaki byłby powód problemów z uszczelką pod głowicą ?

Żaden bardzie prozaiczny powód? Na gwarancji była wymieniana turbina - podobno się pociła. Słysze też gwizdanie w trakcie jazdy ale z tego co czytałem to te modele tak mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autko ma dopiero 70 tys. przebieg raczej pewny - ASO PL. Jaki byłby powód problemów z uszczelką

> pod głowicą ?

> Żaden bardzie prozaiczny powód? Na gwarancji była wymieniana turbina - podobno się pociła. Słysze

> też gwizdanie w trakcie jazdy ale z tego co czytałem to te modele tak mają...

Taki przebieg toz to ledwo co dotarte.

No ale jak ktos przegrzal silnik to i uszczelka moga "dostac" zanim dolali płynu.

Wiesz, jeden na uszczelce jezdzi 300 tys (moj Lanowoz) a innemu po 120 tys pada i nie wiadomo dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autko ma dopiero 70 tys. przebieg raczej pewny - ASO PL. Jaki byłby powód problemów z uszczelką

> pod głowicą ?

> Żaden bardzie prozaiczny powód? Na gwarancji była wymieniana turbina - podobno się pociła. Słysze

> też gwizdanie w trakcie jazdy ale z tego co czytałem to te modele tak mają...

Witam . Ja kupiłem cromke jesienią z przebiegiem 52 tyś. i do teraz mam jeszcze spokój z egr , klapami i DPFem .rozrząd wymieniony po zakupie i jeśli chodzi o wszystkie opisane przez Ciebie problemy to mnie omijają tylko z tym głośnym silnikiem po starcie to mam tak samo . aha jeszcze przy zmianie biegów jest taki "klik"- przeczytałem że wymiana oleju w skrzyni może pomóc . Natomiast nie rozwiązałem "problemu" z hakiem holowniczym - okazało się że posiadam pod tylnym zderzakiem kostkę i hak chowany tylko nigdzie nie mogę znaleźć kuli , znalazłem tylko na tylnej klapie naklejkę WESTFALIA, na necie tylko dowiedziałem się że jest taki hak automat i nic więcej nie wiem w tym temacie . Wiem mój błąd że nie wywiedziałem się wszystkiego przy kupnie ale teraz to już po zawodach , w dowodzie rejestr. nie mam nic na temat haka jakby go nie było . Nie mam jak sprawdzić czy wiązka działa i czy po zakupie kuli można by podczepiać przyczepkę , oczywiście trzeba by było jeszcze hak zalegalizować . I tu mam pytanko - czy wszędzie montowali te haczyki czy tylko opcjonalnie ? Z góry dziękuję za info blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.