tomash79 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś "pomysłowe rozwiązania" Przykładowe ogłoszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 > Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów > które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do > zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z > reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś > "pomysłowe rozwiązania" > Przykładowe ogłoszenie roczniki 2003-2005 to z silników wolnossacych 2.0 masz sohc 125KM idealne do gazu, bardzo wytrzymale, ale bez pazura... wiec jesli chcesz takim atem polaca bokami to poza zima nie polatasz zawias pancerny hamulace w tej wersji silnikowej wystarczające reduktor masz w wersji kombi szpera w tylnym dyfrze tylko w wersji wrx i sti ewentualanie pozostaje przeszczep dyfra od forka n/a ale ona slaba jest i wiecej zachodu niz efektu z tego bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 .... w zasadzie idealne auto A czy dużo jest "patentów" - słyszałem że do ustawiania zaworów trzeba wyciągać silnik- urban legend ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 > .... w zasadzie idealne auto A czy dużo jest "patentów" - słyszałem że do ustawiania zaworów > trzeba wyciągać silnik- urban legend ? Sohc to nie dotyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Sohc to nie dotyczy Jak już jest temat, to sie z ciekawości podczepię. Jakie jeszcze silniki wolnossące w Subaru nadają sie do LPG, min chodzi mi o "prostą regulację" zaworów. Czy jakieś mocniejsze silniki od tego 2.0 są gazowalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Jak już jest temat, to sie z ciekawości podczepię. > Jakie jeszcze silniki wolnossące w Subaru nadają sie do LPG, min chodzi mi o "prostą regulację" > zaworów. Czy jakieś mocniejsze silniki od tego 2.0 są gazowalne? 2.5 albo inaczej wszystkie sa gazowalne T też ale sohc jest łatwiej "regulowalny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > 2.5 > albo inaczej > wszystkie sa gazowalne T też > ale > sohc jest łatwiej "regulowalny" A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę konkretnych danych znaleźć. Ten 2.5 173km? Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi padać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę > konkretnych danych znaleźć. > Ten 2.5 173km? > Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi > padać? http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę > konkretnych danych znaleźć. > Ten 2.5 173km? > Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi > padać? Ten 173KM to juz ma chyba zmienne fazy rozrzadu, ale nie jest to jakis problem przy gazowaniu. Ogolnie 2.5 n/a to jest bardzo dobra jednostka i idealna to gazu. Odnosnie UPG to problemy mialy silniki przed 2003r (przynajmniej w Legacy i Obk). 2.5T tez jest bardziej problematyczny niz 2.5 n/a, ale za to ma 250KM Jak dla mnie 2.5 w wersji 165KM lub 173/7 KM to idealne połączenie pod kątem osiągów i kosztów. Obecnie jeżdżę Imprezą My01 2.0 125KM i jednak jest słaba, znacznie gorzej się jeździ niż większym Obk 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Przykładowe ogłoszenie Wymieniony reflektor i błotnik od strony kierowcy, zderzak lakierowany. Podobno bez betonu. Do wymiany tarcze hamulcowe. W zawieszeniu coś stuka. Gaz od 2010r. Przebieg raczej skręcony. Sprzedający lekko zamotany, nie do końca wie co sprzedaje. Niby jego ale nie jeździł, niby miał zostawić ale sprzedaje bo potrzebuje kasy. Po VIN wszystko się zgadza (kolor, wersja, skrzynia, silnik), wersja made in Japan. Miałem jechać oglądać, ale chyba sobie odpuszczę z uwagi na ciężką do określenia przeszłość samochodu. Być może jest to dobre auto za niezłą kasę ale równie dobrze może się okazać, że nowy nabywca trafi na skarbonkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior89 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 A jak jest z kosztami części do Subaru, dalej są takie jak legendy głoszą czy już nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > A jak jest z kosztami części do Subaru, dalej są takie jak legendy głoszą czy już nie?? a co głoszą ? i o jakie cześci się pytasz ? Dla przykąldu z ostatniej chwili, wymienialem w Impreze gumy stabilizatora: 150zl, sonda lambda 500zl (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > w Impreze gumy stabilizatora: 150zl Zakładam, że zwykłe, nie poliuretanowe? Dla porównania w Getz kosztują 10-15zł /sztuka w ASO są dwie, wymiana to 5min roboty. Czyli odpowiadając na pytanie: Subaru jest droższe od przeciętnego samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada) i tak sie tworzą legendy Kupując Subaru trzeba sie zastanowic czy chcemy oszczędzac czy jeżdzić z bananem na gębie Ja mam jakies 3 tygodnie i jestem zadowolony , tylko w moim przypadku zupelnie odchodza koszta robocizny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada) > i tak sie tworzą legendy to nie legenda tylko opinia mojego serwisu, w innych auta jak Obk H5 czy H6 nei slyszałem, żeby się sonde wymieniało a akurat w Imprezie tak i tylko jak jest Boscha > Kupując Subaru trzeba sie zastanowic czy chcemy oszczędzac czy jeżdzić z bananem na gębie Ja mam > jakies 3 tygodnie i jestem zadowolony , tylko w moim przypadku zupelnie odchodza koszta > robocizny . to ja może inny jestem, jak kupiłem poprzedniego Obk to m.in z racji oszczędności, czyt kosztów utrzymania + trochę dla frajdy i po 5 latach mój plan się sprawdził. Utrzymanie kosztowało tyle co przeciętne auto klasy średniej . Obecne H6 - fakt, dla oszczędności go nei kupiłem , choć liczę, że poza wyższym spalaniem koszty znacznie większe nie będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Zakładam, że zwykłe, nie poliuretanowe? takei czarne > Dla porównania w Getz kosztują 10-15zł /sztuka w ASO są dwie, wymiana to 5min roboty. > Czyli odpowiadając na pytanie: Subaru jest droższe od przeciętnego samochodu w Imprezie trochę więcej rozbierania było, więc jak na cenę z usługą jest to dobra opcja a i wymieniać tego nie trzeba za często Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior89 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > a co głoszą ? i o jakie cześci się pytasz ? > Dla przykąldu z ostatniej chwili, wymienialem w Impreze gumy stabilizatora: 150zl, sonda lambda > 500zl (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada) No głoszą że są drogie części. A o jakie mi chodzi, no to eksploatacyjne typu tarcze klocki, rozrząd, elementy zawieszenia jak to cenowo wygląda?? Bo podejrzewam że jak się kupi zadbany egzemplarz to raczej silniki w Subarynach nie są awaryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > No głoszą że są drogie części. A o jakie mi chodzi, no to eksploatacyjne typu tarcze klocki, > rozrząd, elementy zawieszenia jak to cenowo wygląda?? Bo podejrzewam że jak się kupi zadbany > egzemplarz to raczej silniki w Subarynach nie są awaryjne Powiem szczerze, ze wszytskich szczegolow nie znam, bo przeglady w serwisie robilem srednio raz na rok i zazwyczaj byla to eksploatacja (oleje, filtry, itd) z tego co pamietam: sprzeglo z wymiana 1500, rozrzad 1200, gumy przegubu z wymiana 150zl, lozysko z piasta 450zl, klocki 200zl - wszystko to czesci OEM dla Outbacka robione w serwisie Subaru. Wszytsko to zalezy, kiedys za czujnik luzu zaplacilem 40zl, ale w moim obecnym aucie na fakturze widze pozycje filtr p.pylkowy koszt 450zl (ASO Lodz), gdzie w moim serwisie kosztuje 100zl, na allegro 30zl. Mysle, ze jak sie dobrze kupi auto to nie tylko silnik ale i zawieszenie jest pancerne. W moim poprzednim H4 przez 210kkm byly wymieniane tylko gumy stabilizatora, obecny ma 95kkm i ma nie ruszane zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikeanonim Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów > które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do > zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z > reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś > "pomysłowe rozwiązania" > Przykładowe ogłoszenie mam Imprezę GD 2007 2.0RC od trzech lat. zawieszenie pancerne- 151kkm i wymieniane były tylko łączniki i gumy stabilizatora oraz łożyska MCPhersonów. silnik na razie nie sprawia problemów oprócz sławnej dziury w obrotach między 2200 a 3000rpm. pomogła aktualizacja oprogramowania. sprzęgło wytrzymało 149kkm. nie miałem żadnej poważnej awarii zatem serdecznie polecam. samochód był kupiony w Polsce i sumiennie serwisowany, więc w sumie nie powinno to dziwić. do wad można zaliczyć spore zużycie paliwa wynoszące u mnie średnio 10l/100km. mało jest też miejsca wewnątrz. Klimatyzacja powoduje nieprzyjemne zmniejszenie mocy. to tak na szybko. jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > do wad można zaliczyć spore zużycie paliwa wynoszące u mnie średnio 10l/100km. mało jest też tą wadę eliminuje się poprzez LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > tą wadę eliminuje się poprzez LPG wada zostaje tylko koszty paliwa się zmniejszają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptok Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > mam Imprezę GD 2007 2.0RC od trzech lat. A miałem ostatnio do Ciebie zadzwonić i zapytać, jak Ci się siubru sprawuje Moja 175.000 km i też tylko łączniki i końcówka drążka... Niedługo tarcze tył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikeanonim Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > A miałem ostatnio do Ciebie zadzwonić i zapytać, jak Ci się siubru sprawuje > Moja 175.000 km i też tylko łączniki i końcówka drążka... Niedługo tarcze tył... ano sprawuje się doskonale. na tyle dobrze... że coraz mniej mnie korci kupować WRXa, który pewnie przyniósłby lawinę problemów jedyny poważny problem, to rdza na drzwiach kierowcy wylazła spod gumy uszczelniającej spaw. myślę jednak, że wizyta u lakiernika załatwi sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.