Skocz do zawartości

Subaru Impreza GD - warto?


tomash79

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś "pomysłowe rozwiązania"

Przykładowe ogłoszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów

> które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do

> zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z

> reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś

> "pomysłowe rozwiązania"

> Przykładowe ogłoszenie

roczniki 2003-2005 to z silników wolnossacych 2.0 masz sohc 125KM idealne do gazu, bardzo wytrzymale, ale bez pazura...

wiec jesli chcesz takim atem polaca bokami to poza zima nie polatasz

zawias pancerny

hamulace w tej wersji silnikowej wystarczające

reduktor masz w wersji kombi

szpera w tylnym dyfrze tylko w wersji wrx i sti

ewentualanie pozostaje przeszczep dyfra od forka n/a ale ona slaba jest i wiecej zachodu niz efektu z tego bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sohc to nie dotyczy

Jak już jest temat, to sie z ciekawości podczepię.

Jakie jeszcze silniki wolnossące w Subaru nadają sie do LPG, min chodzi mi o "prostą regulację" zaworów. Czy jakieś mocniejsze silniki od tego 2.0 są gazowalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już jest temat, to sie z ciekawości podczepię.

> Jakie jeszcze silniki wolnossące w Subaru nadają sie do LPG, min chodzi mi o "prostą regulację"

> zaworów. Czy jakieś mocniejsze silniki od tego 2.0 są gazowalne?

2.5 zlosnik.gif

albo inaczej zlosnik.gif

wszystkie sa gazowalne T też

ale

sohc jest łatwiej "regulowalny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.5

> albo inaczej

> wszystkie sa gazowalne T też

> ale

> sohc jest łatwiej "regulowalny"

A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę konkretnych danych znaleźć.

Ten 2.5 173km?

Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi padać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę

> konkretnych danych znaleźć.

> Ten 2.5 173km?

> Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi

> padać?

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A które są SOHC? (Mogą być też z Forka) Bo jest strasznie zamieszane w sumie to, a nie mogę

> konkretnych danych znaleźć.

> Ten 2.5 173km?

> Ma jakieś słabostki w porównaniu do pancernego 2.0 125km? Coś mi się obiło o uszy, że UPG lubi

> padać?

Ten 173KM to juz ma chyba zmienne fazy rozrzadu, ale nie jest to jakis problem przy gazowaniu. Ogolnie 2.5 n/a to jest bardzo dobra jednostka i idealna to gazu. Odnosnie UPG to problemy mialy silniki przed 2003r (przynajmniej w Legacy i Obk). 2.5T tez jest bardziej problematyczny niz 2.5 n/a, ale za to ma 250KM wink.gif

Jak dla mnie 2.5 w wersji 165KM lub 173/7 KM to idealne połączenie pod kątem osiągów i kosztów. Obecnie jeżdżę Imprezą My01 2.0 125KM i jednak jest słaba, znacznie gorzej się jeździ niż większym Obk 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykładowe ogłoszenie

Wymieniony reflektor i błotnik od strony kierowcy, zderzak lakierowany. Podobno bez betonu. Do wymiany tarcze hamulcowe. W zawieszeniu coś stuka. Gaz od 2010r. Przebieg raczej skręcony. Sprzedający lekko zamotany, nie do końca wie co sprzedaje. Niby jego ale nie jeździł, niby miał zostawić ale sprzedaje bo potrzebuje kasy. Po VIN wszystko się zgadza (kolor, wersja, skrzynia, silnik), wersja made in Japan. Miałem jechać oglądać, ale chyba sobie odpuszczę z uwagi na ciężką do określenia przeszłość samochodu. Być może jest to dobre auto za niezłą kasę ale równie dobrze może się okazać, że nowy nabywca trafi na skarbonkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jest z kosztami części do Subaru, dalej są takie jak legendy głoszą czy już nie??

a co głoszą ? i o jakie cześci się pytasz ?

Dla przykąldu z ostatniej chwili, wymienialem w Impreze gumy stabilizatora: 150zl, sonda lambda 500zl (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Impreze gumy stabilizatora: 150zl

Zakładam, że zwykłe, nie poliuretanowe?

Dla porównania w Getz kosztują 10-15zł /sztuka w ASO zlosnik.gif są dwie, wymiana to 5min roboty.

Czyli odpowiadając na pytanie: Subaru jest droższe od przeciętnego samochodu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada)

zlosnik.gif i tak sie tworzą legendy zlosnik.gif

Kupując Subaru trzeba sie zastanowic czy chcemy oszczędzac czy jeżdzić z bananem na gębie grinser006.gif Ja mam jakies 3 tygodnie i jestem zadowolony , tylko w moim przypadku zupelnie odchodza koszta robocizny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada)

> i tak sie tworzą legendy

to nie legenda tylko opinia mojego serwisu, w innych auta jak Obk H5 czy H6 nei slyszałem, żeby się sonde wymieniało a akurat w Imprezie tak i tylko jak jest Boscha tongue.gif

> Kupując Subaru trzeba sie zastanowic czy chcemy oszczędzac czy jeżdzić z bananem na gębie Ja mam

> jakies 3 tygodnie i jestem zadowolony , tylko w moim przypadku zupelnie odchodza koszta

> robocizny .

hmm.gif to ja może inny jestem, jak kupiłem poprzedniego Obk to m.in z racji oszczędności, czyt kosztów utrzymania + trochę dla frajdy i po 5 latach mój plan się sprawdził. Utrzymanie kosztowało tyle co przeciętne auto klasy średniej wink.gif.

Obecne H6 - fakt, dla oszczędności go nei kupiłem wink.gif, choć liczę, że poza wyższym spalaniem koszty znacznie większe nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładam, że zwykłe, nie poliuretanowe?

takei czarne grinser006.gif

> Dla porównania w Getz kosztują 10-15zł /sztuka w ASO są dwie, wymiana to 5min roboty.

> Czyli odpowiadając na pytanie: Subaru jest droższe od przeciętnego samochodu

w Imprezie trochę więcej rozbierania było, więc jak na cenę z usługą jest to dobra opcja a i wymieniać tego nie trzeba za często wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co głoszą ? i o jakie cześci się pytasz ?

> Dla przykąldu z ostatniej chwili, wymienialem w Impreze gumy stabilizatora: 150zl, sonda lambda

> 500zl (o dziwo jest Boscha nie japońska i dlatego pada)

No głoszą że są drogie części. A o jakie mi chodzi, no to eksploatacyjne typu tarcze klocki, rozrząd, elementy zawieszenia jak to cenowo wygląda?? Bo podejrzewam że jak się kupi zadbany egzemplarz to raczej silniki w Subarynach nie są awaryjne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No głoszą że są drogie części. A o jakie mi chodzi, no to eksploatacyjne typu tarcze klocki,

> rozrząd, elementy zawieszenia jak to cenowo wygląda?? Bo podejrzewam że jak się kupi zadbany

> egzemplarz to raczej silniki w Subarynach nie są awaryjne

Powiem szczerze, ze wszytskich szczegolow nie znam, bo przeglady w serwisie robilem srednio raz na rok i zazwyczaj byla to eksploatacja (oleje, filtry, itd) z tego co pamietam: sprzeglo z wymiana 1500, rozrzad 1200, gumy przegubu z wymiana 150zl, lozysko z piasta 450zl, klocki 200zl - wszystko to czesci OEM dla Outbacka robione w serwisie Subaru.

Wszytsko to zalezy, kiedys za czujnik luzu zaplacilem 40zl, ale w moim obecnym aucie na fakturze widze pozycje filtr p.pylkowy koszt 450zl hehe.giftongue.gif (ASO Lodz), gdzie w moim serwisie kosztuje 100zl, na allegro 30zl.

Mysle, ze jak sie dobrze kupi auto to nie tylko silnik ale i zawieszenie jest pancerne. W moim poprzednim H4 przez 210kkm byly wymieniane tylko gumy stabilizatora, obecny ma 95kkm i ma nie ruszane zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Zastanawiam się nad zmianą auta. Oczywiście pozostaje przy japończykach. Jednym z modeli samochodów

> które biorę pod uwagę jest Subaru Impreza z wolnossącym 2.0 z roczników 2003 w górę, silnik do

> zagazowania. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim samochodem. Czy warto szukać auta z

> reduktorem, szperą ... Jakie są typowe bolączki, dostępność dobrej jakości zamienników, jakieś

> "pomysłowe rozwiązania"

> Przykładowe ogłoszenie

mam Imprezę GD 2007 2.0RC od trzech lat.

zawieszenie pancerne- 151kkm i wymieniane były tylko łączniki i gumy stabilizatora oraz łożyska MCPhersonów.

silnik na razie nie sprawia problemów oprócz sławnej dziury w obrotach między 2200 a 3000rpm. pomogła aktualizacja oprogramowania.

sprzęgło wytrzymało 149kkm.

nie miałem żadnej poważnej awarii zatem serdecznie polecam.

samochód był kupiony w Polsce i sumiennie serwisowany, więc w sumie nie powinno to dziwić.

do wad można zaliczyć spore zużycie paliwa wynoszące u mnie średnio 10l/100km. mało jest też miejsca wewnątrz. Klimatyzacja powoduje nieprzyjemne zmniejszenie mocy.

to tak na szybko.

jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam Imprezę GD 2007 2.0RC od trzech lat.

A miałem ostatnio do Ciebie zadzwonić i zapytać, jak Ci się siubru sprawuje smile.gif

Moja 175.000 km i też tylko łączniki i końcówka drążka... Niedługo tarcze tył...

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałem ostatnio do Ciebie zadzwonić i zapytać, jak Ci się siubru sprawuje

> Moja 175.000 km i też tylko łączniki i końcówka drążka... Niedługo tarcze tył...

ano sprawuje się doskonale. na tyle dobrze... że coraz mniej mnie korci kupować WRXa, który pewnie przyniósłby lawinę problemów wink.gif jedyny poważny problem, to rdza na drzwiach kierowcy wylazła spod gumy uszczelniającej spaw. myślę jednak, że wizyta u lakiernika załatwi sprawę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.