Skocz do zawartości

VAG KKL OBD2 3 PIN, a Seicento 1.1 99'


__FRIX__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem interfejs VAG KKL OBD2 z przejściówką na 3 piny. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem interfejs do przejściówki, przejściówkę kabelkami do akumulatora - zaświeciła się czerwona kontrolka na VAGu, przełącznik na 7.

Uruchomiłem pierwszy program

IAW Ecu Scan - POŁĄCZ (COM 1, bo na taki zmieniłem z COM17 w Menedzerze Urzadzeń), przekreciłem kluczyk i czekam - "Przekroczono czas łączenia"

IAW Ecu Scan 2 - analogicznie to samo - "ECU nie zostało rozpoznane, proszę wyłączyć zapłon"

MultiEcuScan - wybrałem FIAT > Seicento 1108/CF3 > Engine

w ustawieniach klikłem "Szukaj Interfejsów" - znalazło K-Line/VAGCOM przy portach COM1 i COM3 (hm?) - później POŁĄCZ - "Łączenie z Ecu" - przekręcam kluczyk i za moment "NO ECU RESPONSE, połączenie nieudane, sprawdź kabel i ustawienia portu COM"

Jest szansa że będzie to działać? nie wiem już co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zakupiłem interfejs VAG KKL OBD2 z przejściówką na 3 piny. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem

> interfejs do przejściówki, przejściówkę kabelkami do akumulatora - zaświeciła się czerwona

> kontrolka na VAGu, przełącznik na 7.

> Uruchomiłem pierwszy program

> IAW Ecu Scan - POŁĄCZ (COM 1, bo na taki zmieniłem z COM17 w Menedzerze Urzadzeń), przekreciłem

> kluczyk i czekam - "Przekroczono czas łączenia"

> IAW Ecu Scan 2 - analogicznie to samo - "ECU nie zostało rozpoznane, proszę wyłączyć zapłon"

> MultiEcuScan - wybrałem FIAT w ustawieniach klikłem "Szukaj Interfejsów" - znalazło K-Line/VAGCOM

> przy portach COM1 i COM3 (hm?) - później POŁĄCZ - "Łączenie z Ecu" - przekręcam kluczyk i za

> moment "NO ECU RESPONSE, połączenie nieudane, sprawdź kabel i ustawienia portu COM"

> Jest szansa że będzie to działać? nie wiem już co robić

spróbuj inaczej, włącz zapłon, zanim włączysz jaki kolwiek program, włącz i po prostu pozostaw, jak samochód postoi 5, 10 min , pół godziny na zapłonie nic mu nie będzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kabel Fiat Ecuscan podpiety pod Com1 i jak program go "zauwazy" to sie na liscie programu tworzy drugi port Com1 czyli jest

Com1

Com1

Com 7

Wybieram drugi Com1 i dziala (pod win xp), jesli program nie widzi drugiego portu Com1 to sie nie polaczy, wystarczy wtedy wyjac kabel i wtyknac do innego portu

Moze sprawdz na innym kompie czy dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z watku i zapytam:

Czy budował ktoś własny interfejs pod IAW Ecu Scan 2 ?

bo szukam sprawdzonego schematu z linią L (bo w necie wiekszość jest tylko z lilnią k). Swego czasu autor programu zamieszczał schemat własnego interfejsu pod ten program, działał on komuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skorzystam z watku i zapytam:

> Czy budował ktoś własny interfejs pod IAW Ecu Scan 2 ?

> bo szukam sprawdzonego schematu z linią L (bo w necie wiekszość jest tylko z lilnią k). Swego czasu

> autor programu zamieszczał schemat własnego interfejsu pod ten program, działał on komuś?

A mało to tego jest na necie, np:

286778291-KKL.jpg

post-66042-14352519679674_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W necie jest dużo wersji i właśnie pytam czy ktoś budował samemu i z jakiego schematu korzystał? bo

> chcę skożystać z sprawdzonego schematu

Ogólnie to całe sedno tego układu jest po prawej stronie tego schematu, układ, który tłumaczy KL na niskonapięciowe 0-5V Rx/Tx (potem to idzie do FTDI na USB, albo MAX232 jak na zwykłym COM-ie). Jest kilka wersji tego układu, jeden ten co wyżej, jeden oparty na dwóch układach LM zamiast tranzystorów, i jeden na voltage comparatorze (jak to się po naszemu nazywa?) i też tranzystorach. Kable, które tak ostatnio chodliwe są, są właśnie chyba na tym ostatnim układzie. Można też to zrobić tylko na tranzystorach, ale niektórzy ponoć mają problemy ze stablinością takiego układu.

Ja zrobiłem układ, ale nie do PC tylko do ATMegi, wg. tego schematu co wyżej, działa bez problemu. Zamiast LM zastosowałem zamiennik SI9432 czy jakoś tak (nie chce mi się szukać dokładnego symbolu).

EDIT: układ nazywa się SI9243

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało mi się połączyć (Tylko na zapalonym silniku, potem gasiłem i już był połączony - dziwne)za pomocą dwóch programów IAW Scana jedynki i dwójki.

Skasowałem kilka starych błędów, ale mam takie 2:

### Opis błędu [status] ###

O1: Wtryskiwacz [A]

zwarcie z masą, +12V lub zabezp. termiczne (przerwa)

C1: Niezaprogramowana centralka CODE [A]

To CODE chyba jest mało ważne, ale czy to zwarcie na wtryskiwaczu może być przyczyną braku ładowania? Jeśli mogę się podpiąć z tym pod temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.