Boruc Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Pomocy, jakieś sugestie? rano samochód odpala i jeździ bez zarzutu, ale jak tylko się nagrzeje to kręci, ale nie zaskakuje..... i dopiero po jakiejś godzinie jak jest kompletnie zimny zapali, oczywiście nie wolno próbować odpalić bo czas oczekiwania się przedłuży. Byłem prawie wszędzie po ekspertyzę i żadna się nie pokrywa. Jam mam swoich kilka teorii, potwierdźcie lub negujcie 1. pasek rozrządu przeskoczył o ząbek 2.moduł zapłonowy 3.sonda lambda Może takie informacje kogoś naprowadzą. Auto kupiłem z dziurawym tłumikiem i wszystko było ok do czasu aż postanowiłem wymienić go, po wymianie dwa dni było dobrze, ale potem zaczęły pojawiać się kłopoty z odpalaniem. Pojawił się kolejny prześwit w tłumiku, który wręcz wyrwał rurę z kolektora. Po pospawaniu, kłopoty nie znikały, wręcz się nasilały, zaczął mieć dziurę przy 4 tyś. Pojechałem do fiata na komputerze wyszło kilka błędów, lecz mechanior stwierdził potwierdzając Waszą teorię o CPW. Wymieniłem i usunąłem wszystkie błędy. problem się zmniejszył, lecz nie na długo po tygodniu przy próbie odpalenia ciepłego silnika rozległ się strzał z tłumika i znowu problem się zmniejszył, lecz znowu nie na długo. Sprawdzałem iskra jest, paliwo również. Ostatnio w akcie desperacji nie mogąc odpalić, zamęczyłem aku i prosząc o pomoc przypadkowego kierowce odpalaliśmy na lince, co dało dopiero efekt po 1 km holowania . POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 nikt nie miał podobnych problemów???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > nikt nie miał podobnych problemów???? jak kojarzę Glaca miał podobny problem problem winna była sonda. Jak coś to pisz do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > jak kojarzę Glaca miał podobny problem problem winna była sonda. Jak coś to pisz do niego Ja mialem odwrotnie. Nie palił na zimno a na ciepło super. Ją zlekcewazylem blad sondy bo "na gazie on wyskakuje". Goofno prawda. Jak jest gaz dobrze zrobiony i ustawiony to nie wyskakuje. Teraz jakoś żadnych błędów nie mam. A tutaj... trzeba by było mierzyć wszystko po kolei właśnie. Sondę, ciśnienie paliwa no i co to były za błędy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 między innymi coś z dolotem, gdzie stwierdził że jest gdzieś dziura w kolektorze, na pewno coś z gazem bo mam "króciaka" zamiast sekwencji, coś ze spalaniem że nie przepala wszystkiego paliwa. Nie widziałem monitora więc zdałem się na niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 czujnik położenia wału kupiłeś używkę czy chiński zamiennik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moonwalker Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Pomocy, jakieś sugestie? > rano samochód odpala i jeździ bez zarzutu, ale jak tylko się nagrzeje to kręci, ale nie > zaskakuje..... i dopiero po jakiejś godzinie jak jest kompletnie zimny zapali, oczywiście nie Obstawiam sterownik silnika. U mnie od LPG tak się mapy rozjechały, ze strzelił w kolektor dolotowy w czasie uruchamiania i go rozerwał (plastikowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Obstawiam sterownik silnika. U mnie od LPG tak się mapy rozjechały, ze strzelił w kolektor dolotowy > w czasie uruchamiania i go rozerwał (plastikowy). To musiała być profi instalacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moonwalker Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > To musiała być profi instalacja Dobrze żarło i zdechło po 8 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > czujnik położenia wału kupiłeś używkę czy chiński zamiennik?? zamiennik ale u fiata, jak twierdził sprzedawca tylko mają takie i one są najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 qrka przeczytałem gdzieś że odłączenie klemy + na 10 min. restartuje kompa, więc zrobiłem tak po czym nagrzałem auto do maxa zgasiłem silnik z "nadzieją" że nie odpali, ale na dotyk jak rano???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > między innymi coś z dolotem, gdzie stwierdził że jest gdzieś dziura w kolektorze, na pewno coś z > gazem bo mam "króciaka" zamiast sekwencji, coś ze spalaniem że nie przepala wszystkiego > paliwa. Nie widziałem monitora więc zdałem się na niego. Czyli masz gaz-drut i się od tego popipczyło. 1-upewnij się, że sonda pracuje prawidłowo w czasie jazdy albo przynajmniej na iddle jeśli OK 2-pojeździj dzień na benzynie i mu przejdzie. jeśli NIE OK 3-wymień sondę i pkt 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > qrka przeczytałem gdzieś że odłączenie klemy + na 10 min. restartuje kompa, więc zrobiłem tak po > czym nagrzałem auto do maxa zgasiłem silnik z "nadzieją" że nie odpali, ale na dotyk jak > rano???? Ten sterownik się tak nie resetuje. Tylko przez podpięcie do "kompa". Ale za to jeśli parametry czujników są ok to on się szybko "ulecza" - u mnie po 15 minutach na wolnych obr. już się poprawiło a potem 100km jazdy i już było git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Ten sterownik się tak nie resetuje. Tylko przez podpięcie do "kompa". > Ale za to jeśli parametry czujników są ok to on się szybko "ulecza" - u mnie po 15 minutach na > wolnych obr. już się poprawiło a potem 100km jazdy i już było git. całkiem inaczej jak w 1.6 tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > całkiem inaczej jak w 1.6 tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim > stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU Wiem... nawet jeden taki ECU rozjechany u mnie leży. Temat przerabiany W 2.0 nie jest źle. Rozjedzie się ale i zjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Mam teorię może ktoś potwierdzi, lub zaprzeczy. Po zresetowaniu komputera (zdjęcie klemy +) problem zniknął. mam wrażenie że po zerwaniu tłumika sonda dostawała samo powietrze do pomiaru i słała błąd, komputer dostosował się do warunków. Po zespawaniu sonda dostała spaliny i komp zgłupiał. wystarczył reset i nowe dane dla sondy i wszystko wróciło do normy. Co Wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > Mam teorię może ktoś potwierdzi, lub zaprzeczy. Po zresetowaniu komputera (zdjęcie klemy +) problem > zniknął. mam wrażenie że po zerwaniu tłumika sonda dostawała samo powietrze do pomiaru i słała > błąd, komputer dostosował się do warunków. Po zespawaniu sonda dostała spaliny i komp > zgłupiał. wystarczył reset i nowe dane dla sondy i wszystko wróciło do normy. Co Wy na to? U mnie coś takiego jak odpięcie aku nie pomagało. Po wymianie sondy na nową - problem znikł sam po krótkim czasie jazdy. Z tego co się długo rozczytywałem - w tym kompie nie ma resetu autoadaptacji przez odłączenie zasilania ale skoro Tobie pomaga... może masz inną wersję. Masz VIS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruc Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 a co to? a z innej beczki wie ktoś może gdzie jest wlew oleju do skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > całkiem inaczej jak w 1.6 tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim > stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU Poliftowe 1,6 resetujesz FESem i po temacie, z przedliftowym tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > a co to? > a z innej beczki wie ktoś może gdzie jest wlew oleju do skrzyni? Jak wszędzie - od przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.