Skocz do zawartości

SIET kłopoty wróciły 20 20v


Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy, jakieś sugestie?

rano samochód odpala i jeździ bez zarzutu, ale jak tylko się nagrzeje to kręci, ale nie zaskakuje..... i dopiero po jakiejś godzinie jak jest kompletnie zimny zapali, oczywiście nie wolno próbować odpalić bo czas oczekiwania się przedłuży. Byłem prawie wszędzie po ekspertyzę i żadna się nie pokrywa. Jam mam swoich kilka teorii, potwierdźcie lub negujcie

1. pasek rozrządu przeskoczył o ząbek

2.moduł zapłonowy

3.sonda lambda

Może takie informacje kogoś naprowadzą. Auto kupiłem z dziurawym tłumikiem i wszystko było ok do czasu aż postanowiłem wymienić go, po wymianie dwa dni było dobrze, ale potem zaczęły pojawiać się kłopoty z odpalaniem. Pojawił się kolejny prześwit w tłumiku, który wręcz wyrwał rurę z kolektora. Po pospawaniu, kłopoty nie znikały, wręcz się nasilały, zaczął mieć dziurę przy 4 tyś. Pojechałem do fiata na komputerze wyszło kilka błędów, lecz mechanior stwierdził potwierdzając Waszą teorię o CPW. Wymieniłem i usunąłem wszystkie błędy. problem się zmniejszył, lecz nie na długo po tygodniu przy próbie odpalenia ciepłego silnika rozległ się strzał z tłumika i znowu problem się zmniejszył, lecz znowu nie na długo. Sprawdzałem iskra jest, paliwo również. Ostatnio w akcie desperacji nie mogąc odpalić, zamęczyłem aku i prosząc o pomoc przypadkowego kierowce odpalaliśmy na lince, co dało dopiero efekt po 1 km holowania .

POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kojarzę Glaca miał podobny problem problem winna była sonda. Jak coś to pisz do niego

Ja mialem odwrotnie. Nie palił na zimno a na ciepło super. Ją zlekcewazylem blad sondy bo "na gazie on wyskakuje". Goofno prawda. Jak jest gaz dobrze zrobiony i ustawiony to nie wyskakuje. Teraz jakoś żadnych błędów nie mam.

A tutaj... trzeba by było mierzyć wszystko po kolei właśnie. Sondę, ciśnienie paliwa no i co to były za błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

między innymi coś z dolotem, gdzie stwierdził że jest gdzieś dziura w kolektorze, na pewno coś z gazem bo mam "króciaka" zamiast sekwencji, coś ze spalaniem że nie przepala wszystkiego paliwa. Nie widziałem monitora więc zdałem się na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomocy, jakieś sugestie?

> rano samochód odpala i jeździ bez zarzutu, ale jak tylko się nagrzeje to kręci, ale nie

> zaskakuje..... i dopiero po jakiejś godzinie jak jest kompletnie zimny zapali, oczywiście nie

Obstawiam sterownik silnika. U mnie od LPG tak się mapy rozjechały, ze strzelił w kolektor dolotowy w czasie uruchamiania i go rozerwał (plastikowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam sterownik silnika. U mnie od LPG tak się mapy rozjechały, ze strzelił w kolektor dolotowy

> w czasie uruchamiania i go rozerwał (plastikowy).

To musiała być profi instalacja yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> między innymi coś z dolotem, gdzie stwierdził że jest gdzieś dziura w kolektorze, na pewno coś z

> gazem bo mam "króciaka" zamiast sekwencji, coś ze spalaniem że nie przepala wszystkiego

> paliwa. Nie widziałem monitora więc zdałem się na niego.

Czyli masz gaz-drut i się od tego popipczyło.

1-upewnij się, że sonda pracuje prawidłowo w czasie jazdy albo przynajmniej na iddle

jeśli OK

2-pojeździj dzień na benzynie i mu przejdzie.

jeśli NIE OK

3-wymień sondę i pkt 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> qrka przeczytałem gdzieś że odłączenie klemy + na 10 min. restartuje kompa, więc zrobiłem tak po

> czym nagrzałem auto do maxa zgasiłem silnik z "nadzieją" że nie odpali, ale na dotyk jak

> rano????

Ten sterownik się tak nie resetuje. Tylko przez podpięcie do "kompa".

Ale za to jeśli parametry czujników są ok to on się szybko "ulecza" - u mnie po 15 minutach na wolnych obr. już się poprawiło a potem 100km jazdy i już było git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten sterownik się tak nie resetuje. Tylko przez podpięcie do "kompa".

> Ale za to jeśli parametry czujników są ok to on się szybko "ulecza" - u mnie po 15 minutach na

> wolnych obr. już się poprawiło a potem 100km jazdy i już było git.

całkiem inaczej jak w 1.6 zlosnik.gif tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkiem inaczej jak w 1.6 tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim

> stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU

Wiem... nawet jeden taki ECU rozjechany u mnie leży. Temat przerabiany sick.gif

W 2.0 nie jest źle. Rozjedzie się ale i zjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teorię może ktoś potwierdzi, lub zaprzeczy. Po zresetowaniu komputera (zdjęcie klemy +) problem zniknął. mam wrażenie że po zerwaniu tłumika sonda dostawała samo powietrze do pomiaru i słała błąd, komputer dostosował się do warunków. Po zespawaniu sonda dostała spaliny i komp zgłupiał. wystarczył reset i nowe dane dla sondy i wszystko wróciło do normy. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam teorię może ktoś potwierdzi, lub zaprzeczy. Po zresetowaniu komputera (zdjęcie klemy +) problem

> zniknął. mam wrażenie że po zerwaniu tłumika sonda dostawała samo powietrze do pomiaru i słała

> błąd, komputer dostosował się do warunków. Po zespawaniu sonda dostała spaliny i komp

> zgłupiał. wystarczył reset i nowe dane dla sondy i wszystko wróciło do normy. Co Wy na to?

U mnie coś takiego jak odpięcie aku nie pomagało. Po wymianie sondy na nową - problem znikł sam po krótkim czasie jazdy.

Z tego co się długo rozczytywałem - w tym kompie nie ma resetu autoadaptacji przez odłączenie zasilania ale skoro Tobie pomaga... niewiem.gif może masz inną wersję.

Masz VIS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkiem inaczej jak w 1.6 tutaj lekkie niedociągnięcia na gazie powodują rozjechanie map w takim

> stopniu że albo programowanie na nowo albo używka ECU

Poliftowe 1,6 resetujesz FESem i po temacie, z przedliftowym tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.