Skocz do zawartości

Akumulator - mam mętlik .....


Lawnowerman

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że w pracy uchodzę za eksperta od motoryzacji. 270751858-jezyk.gif

Chyba dlatego, że mam Subaru zlosnik.gif

Zapytano mnie o akumulator.

Kolega ma starą terenówkę Isuzu Trooper czy jakoś tak.

To ma jakiegoś wielkiego diesla chyba 3.3 litra

Ma jakiś stary akumulator który wynika, że padł. Był u elektryka co robi test obciążeniowy czy jakoś tak.

I teraz pytanie co kupić?

Elektryk zasugerował kupienie 850A

Taki akumulator można mieć i jakiś niemiecki Granita za 400 zł i Bannera Sitting Bula za 700 zł w technologi AGM.

Jakby kupić 750A to i Varta za 450 jest i Bosch za 350.

Czy jest jakiś prosty wzór w stylu. Kupujemy Varte za 1000 zł i starcza na 10 lat czy przepłacamy?

Czy lepiej kupić nawet takiego Granita [ma 3 lata gwarancji]

i za 3 lata kupic nastpenego.

I teraz pytanie czy jeżeli firmowo [strzelam] powinien być 750a to kupienie 850a ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A świstak siedzi i zawija w te sreberka.

> Kolega nie ma pojęci o czym pisze.

> Cena jest proporcjonalna do jakości.

I tutaj się nie zgodzę, cena nie jest proporcjonalna do jakości a do zasady "jaki się trafi". przerabiałem wiele akumulatorów, tanich i drogich, reguły nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Banner ma technologie AGM. dlatego warto?

> Kolega mowil ze elektryk polecal tylko Varte. mowil ze Bosch to syf.

> czy jest sens kupic cos co ma 3 lata gwarancji cokolwiek?

W dwóch autach mam Vartę Silver i jest ok.

Największe mrozy kręci.

Do Boscha mam awersję i omijam szerokim łukiem. Głównie po tym, jak akumulator do motocykla ledwie wytrzymał jeden sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A świstak siedzi i zawija w te sreberka.

> Kolega nie ma pojęci o czym pisze.

> Cena jest proporcjonalna do jakości.

Ale, On pisze prawdę.

Miałem molla, miałem hoppecke i oba tak samo niewarte przepłaconych za nich pieniędzy. Podziałały ze trzy lata i poszły na śmietnik a jeden kosztował tyle co dwa bannery z dwuletnią gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tutaj się nie zgodzę, cena nie jest proporcjonalna do jakości a do zasady "jaki się trafi".

> przerabiałem wiele akumulatorów, tanich i drogich, reguły nie ma.

oczywiście pomijamy takie wynalazki jak 4max z intercarsu - chłopaki sie śmieją że nazwa odzwierciedla jakość - maxymalnie 4 miesiące lub 4 rozruchy silnika - zależy czy trafisz na dobry czy słaby egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Banner ma technologie AGM. dlatego warto?

najbardziej przykładają się do produkcji i nie ma niemiłych niespodzianek

> Kolega mowil ze elektryk polecal tylko Varte. mowil ze Bosch to syf.

z Boschem zgadzam się co do Varty może elektryk nią handlował

> czy jest sens kupic cos co ma 3 lata gwarancji cokolwiek?

jest to dodatkowy argument tylko dobrze jest przeczytać warunki gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście pomijamy takie wynalazki jak 4max z intercarsu - chłopaki sie śmieją że nazwa

> odzwierciedla jakość - maxymalnie 4 miesiące lub 4 rozruchy silnika - zależy czy trafisz na

> dobry czy słaby egzemplarz

tyle że 4max klepany jest na linii produkcyjnej boscha tak samo gigawat na linii Varty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tych to bym tylko vartę kupił

> banner i hopke to fajne trakcyjne bateryjki robi a nie rozruchowe

> centry to nawet jako obciąznika na szyję do topienia sie bym nie chciał

najmniej reklamacji mają akumulatory w konfiguracji jaką podałem. podstawową zasadą kupienia akumulatora jest miejsce zakupu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale, On pisze prawdę.

> Miałem molla, miałem hoppecke i oba tak samo niewarte przepłaconych za nich pieniędzy. Podziałały

> ze trzy lata i poszły na śmietnik a jeden kosztował tyle co dwa bannery z dwuletnią gwarancją.

Tylko ze banner jest najdroższy

Kosztuje 650 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze poza Vartą rozważałbym akumulatory firmy Autopart :-)

> Polski producent, całkiem niezła jakość.

Sa jeszcze aku sygnowane przez Boscha o nazwie Megawat tez dobre a tańsze od Boscha ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A świstak siedzi i zawija w te sreberka.

> Kolega nie ma pojęci o czym pisze.

> Cena jest proporcjonalna do jakości.

A guzik , zawsze kupuje jakieś no name w markecie albo gdzie popadnie i każdy z nich wytrzymał nie mniej niż 6 lat. Tu nie ma co filozofować kupować najtańszy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nic z tego nie wynika - syf jakich mało

Kiedy miałeś jakiś akumulator z 4Max'a ?

Dobrze że mój o tym nie wie - 74Ah 4Max w Octavii ma już 4 rok i nie mam najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolegi nie interesuej cena.

> Intersuje czas pracy, bezawaryjność.

nie ma reguły, jak dużo jeździ i aku będzie doładowywany to pożyje długo. Jak będzie długo stał niedoładowany to pożyje krótko.

> Gdzie znaleźć jaki oryginalnie powinien miec samochód?

w dowolnym katalogu. Centra podaje 100Ah i 720A zwarciowego dla troopera

Edit: poszukaj autocfata albo westy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze powiem:

Topla

Yuasa

całkiem dobre i ceny normalne, kupować faktycznie tam gdzie jest obrót i akumulatory nie leżą długo na półkach (bez doładowywania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

Z tymi wyszukiwarkami radzę uważać, są błędy.

Przykład - ta powyższa dla KIA Ceed pokazuje m.inn. CB604 i EB604.

Parametry, wymiary pasują tylko nie będzie jak go zamocować bo ma stopę B0, czyli prostopadłościan bez występów do mocowania, pozwalających przykręcić akumulator do podstawy jedną śrubą przez fabryczną podkładkę.

Wiązać sznurkiem?

Zdjęcia powklejane zupełnie przypadkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymi wyszukiwarkami radzę uważać, są błędy.

> Przykład - ta powyższa dla KIA Ceed pokazuje m.inn. CB604 i EB604.

> Parametry, wymiary pasują tylko nie będzie jak go zamocować bo ma stopę B0, czyli prostopadłościan

> bez występów do mocowania, pozwalających przykręcić akumulator do podstawy jedną śrubą przez

> fabryczną podkładkę.

> Wiązać sznurkiem?

> Zdjęcia powklejane zupełnie przypadkowo.

U mnie przy volvo pasi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie na MOLL-a.

> Podobno wsadzają do Porsche

Teoretycznie bardzo dobre, wygrywają w testach ADAC itp. Skusiłem się 5 lat temu na moll m3 plus 58Ah i po 3 latach zwarcie na jednej z cel - napięcie za niskie na aku, bo pozostałe cele się gotowały. Kosztował wtedy 225 zł i był z 20% droższy od średniej półki.

Może miałem pecha, ale po tamtych doświadczeniach kupuję i polecam rodzinie Autocraft. Tanie i chyba nie gorsze. Mam 2 sztuki po 65Ah, kosztują ciągle około 200 zł (jeden ponad 4 lata, drugi 2 lata) i dotychczas tylko z ciekawości sprawdziłem czy nie trzeba dolać wody (mają zwykłe korki).

Sprawdzałem je ostatnio wg mnie miarodajnym miernikiem trisco iba 100 i impedancja wzrosła o 15% na 4 letnim (w konsekwencji teoretyczny prąd rozruchowy spada o około 15%)

Także polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektryk zasugerował kupienie 850A

> Taki akumulator można mieć i jakiś niemiecki Granita za 400 zł i Bannera Sitting Bula za 700 zł w

> technologi AGM.

No dobrze, ale po co AGM?

Auto musi być wyposażone w układ ładowania AGMa, inaczej go dorżnie.

A ten Trooper to raczej jakiś starszy samochód.

A nie wystarczyłby zwykły i dobry akumulator o odpowiedniej poijemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, ale po co AGM?

> Auto musi być wyposażone w układ ładowania AGMa, inaczej go dorżnie.

> A ten Trooper to raczej jakiś starszy samochód.

> A nie wystarczyłby zwykły i dobry akumulator o odpowiedniej poijemności?

Pewnie ze tak. tylko co to znaczy dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo duże znaczenie Kupujesz tam gdzie na bieżąco są dostawy np. co dwa miesiące.

Ja staram się mieć dostawy co tydzień.

(Mam chroniczny brak akumulatorów) Sprawdzam stan naładownia/rozruch przy każdej dostawie.

Westa/Forse - w ubiegłym roku ani jednej reklamacji.

Jenox - reklamacje się trafiają ale producent podchodzi ok i uznaje to co jest do uznania.

Centra - była tragedia, jest coraz lepiej ale nadal źle.

Z centry to w miare dobre są tylko 6v 165/195Ah do ursusa ok.gif

Westa/Forse polecam ok.gif

Najważniejsze żeby akumulator był świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, ale po co AGM?

Po to że jest bardziej odporny na wibracje.

> Auto musi być wyposażone w układ ładowania AGMa, inaczej go dorżnie.

Czym charakteryzuje się ten specjalny układ ładowania i czym różni się od ładowania stałonapięciowego z ograniczeniem napięcia do 14,5V stosowanym w większości samochodów na rynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja staram się mieć dostawy co tydzień.

> (Mam chroniczny brak akumulatorów) Sprawdzam stan naładownia/rozruch przy każdej dostawie.

> Westa/Forse - w ubiegłym roku ani jednej reklamacji.

> Jenox - reklamacje się trafiają ale producent podchodzi ok i uznaje to co jest do uznania.

> Centra - była tragedia, jest coraz lepiej ale nadal źle.

> Z centry to w miare dobre są tylko 6v 165/195Ah do ursusa

> Westa/Forse polecam

> Najważniejsze żeby akumulator był świeży.

Obok miejsca gdzie pracuje jest hurtownia akumulatorow, chlopaki codziennie zwoża złom i najwięcej jest Varty i Centry a polecają Tople maja dobra cene i ok jakosc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.