ppmarian Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" tak > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie tak Ogólnie boki opony są bardziej sztywne niż ich klasyczny odpowiednik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > tak > tak > Ogólnie boki opony są bardziej sztywne niż ich klasyczny odpowiednik teorie znam interesu mnie praktyka. kto przesiadł się z zwykłych na run flat lub odwrotnie i opisze swoje spostrzeżenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie Jazda po drogach w USA była uciążliwa na takich oponach = w PL nawet sobie tego nie chcę wyobrażać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > interesu mnie praktyka. kto przesiadł się z zwykłych na run flat lub odwrotnie i opisze swoje > spostrzeżenia Tak jak napisałem. Jeździłem BMW z takimi oponami oraz po wymianie. Dzień do nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KarolZ Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" nie > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie nie, jeśli producent wypuszcza auto na "run flatach" to zawieszenie powinno być przystosowane do tego, run flaty obecnie produkowane już nie są tak twarde jak parę lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltalaska Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Teściu ma opony runflat w swoim aucie. I delikatnie powiem że jest z nich niezadowolony, bardzo twarda opona, każda dziura wyczuwalna podwójnie. Sam się przekonałem i w pełni potwierdzam. Na dodatek droga opona jak diabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie Znajomy ma bmw i po zakupie było ok przejeździł jesień, potem w zimie pojeździł na klasycznych zimówkach i na wiosnę run flatów już nie było. Bmw raptem 1,5 roczne więc opona i technika młoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie Ja teraz mam jakieś michelin zimówki i mam wrażenie, że są 'fun flat', bo co podjadę pod kompresor to cisnienie w nij = 1,0 a kapcia nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Ja jezdzilem. Twarde i nie polecam. Kapcia nie widac, ale slychac i troche czuć. Na przegladzie technicznym i trzepakach przekłamuje sprawność amorów. Polecic moge Continentale z systemem ContiSeal. Dziala to jak runflat, a oponki są rewelacyjne (aktualnie ujezdzam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie Jazda w porownaniu do "nie-RF" gorsza - twardsze, ewidentnie mniejszy komfort, bardziej skacza na dziurach, a wcale benefitow typu lepsze trzymanie z tej twardosci nie ma. Rowniez ciezsze, co zwieksza mase nieresorowana. W zasadzie same wady ale jedna niezaprzeczalna zaleta - lapiesz kapcia i na pelnym luzie dojezdzasz do wulkanizacji, nie brudzac sobie rak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > czy jazda po polskich drogach na oponach typu run flat rozmiar 205/55/16 moze byc "uciazliwa" > czy zawieszenie na takich oponach bardziej dostaje po du..ie ...mam Continental ContiSportContact 3 w rozmiarze 245/45R18 Y 96. Jazda po dziurach faktycznie jest może nie uciążliwa co nieprzyjemna. Na "płaskim" rewelacja, jazda jak po sznurku, szybka reakcja. Ogólnie bardzo dobre "czucie" nawierzchni i auta. Zawieszenie jak zarazie (3 lata) nie wykazuje przyspieszonego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 [...]. kto przesiadł się z zwykłych na run flat lub odwrotnie i opisze swoje > spostrzeżenia Run flat to najwieksze g...o 1. halas 2. twarde 3. cena 4. jeden dziura i Gdybym mogl gdzies wlozyc dodatkowo kolo do BMW to bym sie tego pozbyl... W komforcie jazdy nie ma nawet porowniania run flat a nie run flat. Skad wiem, bo na nowym BMW mam run flat, a na 1972 BMW mam normalne...[...] Jezdze ta samo droga[...] Ci ktorzy twierdza, ze run flat jest dobry to slepo wierza w marke BeEmTrabliu , i mowia, ze to najlepsze auta pod sloncem - jednym slowem propaganda[...] Wiec te "premium" opony mozna sobie w dup...ie gleboko wsadzic, a jestem juz na drugim komplecie[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Jazda w porownaniu do "nie-RF" gorsza - twardsze, ewidentnie mniejszy komfort, bardziej skacza na > dziurach, a wcale benefitow typu lepsze trzymanie z tej twardosci nie ma. Rowniez ciezsze, co > zwieksza mase nieresorowana. W zasadzie same wady ale jedna niezaprzeczalna zaleta - lapiesz > kapcia i na pelnym luzie dojezdzasz do wulkanizacji, nie brudzac sobie rak. 99% kapci na zwykłych wymaga puszki z uszczelniaczem i mozna tez dojechać do serwisu. Widzę ze wiele firm zrezygnowało z run-flat a daje właśnie puszkę z uszczelniaczem zamiast zapasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > 99% kapci na zwykłych wymaga puszki z uszczelniaczem i mozna tez dojechać do serwisu. Widzę ze > wiele firm zrezygnowało z run-flat a daje właśnie puszkę z uszczelniaczem zamiast zapasowego. Właśnie że jest odwrotnie. Od 15 chyba lat nie zdarzyło mi się złapać "gwoździa", czyli coś, co da się naprawić puszką. Typowe uszkodzenie opony to skrzywienie felgi i rozcięcie opony na dziurze, albo rozcięcie opony na krawężniku. Tutaj puszką nic nie zdziałasz. Dlatego tylko dojazdówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Właśnie że jest odwrotnie. Od 15 chyba lat nie zdarzyło mi się złapać "gwoździa", czyli coś, co da > się naprawić puszką. Typowe uszkodzenie opony to skrzywienie felgi i rozcięcie opony na > dziurze, albo rozcięcie opony na krawężniku. Tutaj puszką nic nie zdziałasz. Dlatego tylko > dojazdówka Hmm, mi od 15 lat nie zdarzyło sie złapać kapciach którego puszka by nie naprawiła. Nie jeżdżę po krawężnikach, nie krzywię felg. Dlatego dojazdówka leży w garażu, a w bagażniku mam puszkę. Zreszta - w 15 lat miałem cztery gumy. Jedyna ktora narobiła mi problemów to na run-flat bo nikt nie chciał prostej dziury po gwoździu naprawić i musiałem kupować nową oponę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Ci ktorzy twierdza, ze run flat jest dobry to slepo wierza w marke BeEmTrabliu , i mowia, ze to > najlepsze auta pod sloncem - jednym slowem propaganda[...] > Wiec te "premium" opony mozna sobie w dup...ie gleboko wsadzic, a jestem juz na drugim > komplecie[...] Nie denerwuj sie tak, jeszcze zylka peknie, a nie tylko znienawidzone BMW stosuje takie opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 >>>- lapiesz kapcia i na pelnym luzie dojezdzasz do wulkanizacji, nie brudzac sobie rak. I kupujesz nowa opone, producent nie pozwala latac run flat, i nikt przy zdrowych zmyslach ci tego nie zrobi, bo jesli masz potem wypadek, to w najlepszym wypadku jestes bankrutem... Wymienialem dwa "kapcie", za Bridgestone $430, Kumho $320... Wiec czysto ale jednorazowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Nie denerwuj sie tak, jeszcze zylka peknie, a nie tylko znienawidzone BMW stosuje takie opony. Alez ja sie nie denerwuje, BMW ani nie kocham, ani nie nienawidze, ot Q nie adekwatne do ceny... , co nie znaczy, ze np nowego znow nie kupie... ...ale obiektywnie patrzac na sprawe... , na AK jest tendencja, kupic i mowic, ze dobre, mimo, ze tak nie jest, bo jakto "ja kupilem zle"...btw to uwaga ogolna... Do nikogo nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > I kupujesz nowa opone, producent nie pozwala latac run flat No nie do końca, ale dziury w miejscach gdzie zwykłą można jeszcze łatać nie wolno już łatać w run flat. Dlatego jak tylko się run flat zużyły, to założyłem zwykłe - nie chcę mieć z tą technologią nic wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > ...ale obiektywnie patrzac na sprawe... , na Ak jest tendencja, kuoic i mowic, ze dobre, mimo, ze > tak nie jest, bo jakto "ja kupilem zle"...btw to uwaga ogolna... Do nikogo nie Też to zauważyłem. Ludzie uważają że wymiana uszczelki pod głowicą to zupełnie normalna czynność eksploatacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > No nie do końca, ale dziury w miejscach gdzie zwykłą można jeszcze łatać nie wolno już łatać w run > flat. Bridgestone ma wielkie napisy " Do NOT repair", przynajmniej na tych co BMW wyjechala z fabryki byly..., nie znalazlem nikogo, kto by zaryzykowal naprawe... wjechala, na gwozdzia, prawie centralnie... I wtedy jak zobaczylem ile Bridgestone liczy za run-flat to pamietam moja odpowiedz " Mate, are they on f..k drugs?" - bylem potem komplet opon poszedl po 40 k km i wymienilem na kumho, znow jedna dziura, i opona .... Ale kumho IMVHO i paru innych ktorzy wymienili w swoich BMW o wiele lepsze niz oryginal, mieksze, cichsze, i $100 tansze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Bridgestone ma wielkie napisy " Do NOT repair", przynajmniej na tych co BMW wyjechala z fabryki Nie pamiętam jakie miałem, ale zasada była taka że gwóźdź 1 cal od brzegu opony = nowa opona. > potem komplet opon poszedl po 40 k km To i tak spory przebieg, mi nowe znikły w 10 tys. mil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Nie pamiętam jakie miałem, ale zasada była taka że gwóźdź 1 cal od brzegu opony = nowa opona. To i tak nie wiele zostaje > To i tak spory przebieg, mi nowe znikły w 10 tys. mil. Dlatego ma cicha nadzieje, ze te dojada dopoki nie nadejdzie czas magicznej sprzedazy , obecnie po 15kkm sa ok, nie wielkie zuzycie, ale jednak watpie, zeby 50-55k km dalo sie znich wyciagnac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > To i tak nie wiele zostaje > Dlatego ma cicha nadzieje, ze te dojada dopoki nie nadejdzie czas magicznej sprzedazy , obecnie po > 15kkm sa ok, nie wielkie zuzycie, ale jednak watpie, zeby 50-55k km dalo sie znich > wyciagnac... Twoja pewnie jeździ delikatniej niż Marta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.