Skocz do zawartości

Zawracanie "na ręcznym"


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

> mysle ze trochę może bardziej będą swiadomi, ale nadal nie będzie

> można mowic ze na pewno sobie poradzą w poślizgu na drodze..

To zupełnie naturalne. Fizyka jest niestety taka, że z nie wszystkich poślizgów da się wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jeśli poślizg prowokujesz sam jak na filmie, to powinieneś móc zagwarantować że z niego wyjdziesz.

Umówmy się, że trzeba byłoby nie wiem jaką blondynką, żeby z rękawa na asfalcie z FWD przy 20km/h nie wyjść. Nawet jeśli zrobisz wszystko źle to zatrzymasz się za 5 metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umówmy się, że trzeba byłoby nie wiem jaką blondynką, żeby z rękawa na asfalcie z FWD przy 20km/h

> nie wyjść. Nawet jeśli zrobisz wszystko źle to zatrzymasz się za 5 metrów.

a jeśli za długo przytrzymasz ręczny i zamiast 180 wywiniesz obrót o 270 stopni? Nagle okazuje się ,stoisz w poprzek swojego oraz sąsiedniego pasa z przodem przy barierce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeśli za długo przytrzymasz ręczny i zamiast 180 wywiniesz obrót o 270 stopni? Nagle okazuje się

> ,stoisz w poprzek swojego oraz sąsiedniego pasa z przodem przy barierce.

Owszem.

Ale jeśli tego nie robisz pierwszy czy drugi raz to nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jeśli za długo przytrzymasz ręczny i zamiast 180 wywiniesz obrót o 270 stopni? Nagle okazuje się

> ,stoisz w poprzek swojego oraz sąsiedniego pasa z przodem przy barierce.

Wtedy cofasz, zaslaniasz reka twarz i jedziesz dalej. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie śmieszy ta nagonka: łłłooooo zawrócił na ręcznym, do paki z nim! Jak się zmieścił na pasie to

> nie widzę problemu. Jak wydzwoni to jego problem. Moim zdaniem spowodował mniejsze zagrożenie

> w ruchu niż gdyby skręcał bez włączonego kierunkowskazu

a wg mnie stworzyl spore zagrozenie. kawaleczek za nim jechal nastepny pojazd, ktory skrecal w lewo. audi znaczaco zwolnil i niespodziewanie zmienil kierunek jazdy.

Na dodatek zrobil to w miejscu, gdzie zawracac nie wolno, wiec kierowca jadacy za nim mogl oczekiwac ze audi pojedzie szybciej i inaczej, niz w rzeczywistosci to zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie widziałeś filmu o którym tu piszemy, bo zaczynasz zmyślać.

Widziałem film i daleko mi do zmyślania - opisałem również sytuację sprzed kilku dni, gdzie podobny mistrz doprowadziłby do wypadku.

(...)

> Na filmie przeciwnie- widać że kierowca ma dużą kontrolę nad pojazdem.

Na filmie widać, że baran w ruchu miejskim robi sobie nawrotkę na rękawie - jego mniemanie o "kontroli nad pojazdem" mnie średnio interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale nie trzeba.

Oczywiście, że trzeba.

> Wystarczy tak jak w Skandynawii wprowadzić obowiązkową naukę jazdy w poślizgu.

Nauka jazdy w poślizgu na się nijak do jazdy na rękawie na drodze publicznej.

> Tylko że to ma się nijak do zawracaniu na ręcznym.

Otóż to - spróbuj taki numer zrobić u "siebie" na oczach patrolu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas będzie obowiazkowa od 2014. Tzn jako czesc kursu prawa jazdy.

Masz na myśli płytę poślizgową?

> Tylko czy przejście tej nauki spowoduje ze kierujący będą umieli się zachować w każdym poślizgu w

> każdej sytuacji? nie sadze, mysle ze trochę może bardziej będą swiadomi, ale nadal nie będzie

> można mowic ze na pewno sobie poradzą w poślizgu na drodze..

Ćwiczenia na płycie mogą najwyżej uświadomić kierowcom, że samochód może zachowywać się niezgodnie z oczekiwaniami, a nie nauczyć się jazdy w poślizgu. Zresztą inaczej wygląda jazda w Skandynawii, inaczej w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem.

> Ale jeśli tego nie robisz pierwszy czy drugi raz to nie ma takiej możliwości.

pad.gifpad.gifpad.gif

Takich deklaracji nigdy nie słyszałem od kierowców klasy mistrzowskiej jak np. Loeb - kolega *Mokrii* świetnie podsumował takie wypowiedzi... ok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > > a jeśli za długo przytrzymasz ręczny i zamiast 180 wywiniesz obrót o 270 stopni?

> > >

> > jeśli tego nie robisz pierwszy czy drugi raz to nie ma takiej możliwości.

> >

> Takich deklaracji nigdy nie słyszałem od kierowców klasy mistrzowskiej jak np. Loeb -

Naturalnie codziennie z nimi rozmawiasz.

> kolega *Mokrii* świetnie podsumował takie wypowiedzi...

Nie ma szans na suchym asfalcie niechcący obrócić auta o 90 stopni więcej niż zamierzałeś.

No ale skąd ty miałbyś o tym wiedzieć. Przecież nigdy tak nie zawracasz,

a każdy poślizg uważasz za zagrożenie i zbrodnię przeciw ludzkości rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz na myśli płytę poślizgową?

Tak. Będzie obowiązek przejścia kursu na płycie poślizgowej w ciągu iluś-tam miesięcy po odebraniu prawa jazdy.

> Ćwiczenia na płycie mogą najwyżej uświadomić kierowcom, że samochód może zachowywać się niezgodnie

> z oczekiwaniami, a nie nauczyć się jazdy w poślizgu. Zresztą inaczej wygląda jazda w

> Skandynawii, inaczej w Polsce.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naturalnie codziennie z nimi rozmawiasz.

To nieistotne - istotny jest fakt, że nie padają stwierdzenia "jeśli tego nie robisz pierwszy czy drugi raz to nie ma takiej możliwości". Możliwość niestety istnieje, choćby manewr był wykonywany po raz tysięczny. Ludzie myślący mają świadomość, że coś się może nie udać i jeżeli ryzykują to raczej w taki sposób, by osób postronnych nie narażać na skutki nieudanego manewru. Stąd takich rzeczy w ruchu cywilnym robić nie należy - zresztą nie tylko takich.

> Nie ma szans na suchym asfalcie niechcący obrócić auta o 90 stopni więcej niż zamierzałeś.

Życie to nie film.

> No ale skąd ty miałbyś o tym wiedzieć.

Z doświadczenia.

> Przecież nigdy tak nie zawracasz,

Nieprawda - nie robię takich rzeczy na drogach otwartych dla ruchu cywilnego.

> a każdy poślizg uważasz za zagrożenie i zbrodnię przeciw ludzkości

Znowu nieprawda - za zagrożenie uważam takie zachowanie jakie było przedstawione między innymi na tym filmiku, co zresztą już parę razy wyjaśniałem. Za Twoje imaginacje nie odpowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> awiec kierowca jadacy za nim mogl

> oczekiwac ze audi pojedzie szybciej i inaczej, niz w rzeczywistosci to zrobil.

i pewnie jeszcze wg Ciebie mogl (z racji tego ze podejrzewal) nie zachowac bezpiecznej odleglosci co ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.