Skocz do zawartości

Światła pozycyjne - problem z wyłączeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Nietypowa sprawa. Wjeżdżałem ostrożnie na samym sprzęgle, na miejsce parkingowe tyłem i lekko pod górkę. Miejsce było zaśnieżone, a śnieg dosyć głęboki. Croma miała dosyć ciężko i zatrzymała się w miejscu, zanim dodałem gazu, wysypało błędami z rozmaitych czujników. Mam automat, więc auto nie zgasło, jak przy manualnej skrzyni. Rozmaite błędy usunąłem. Została jedna usterka od tego zdarzenia, tj. nie mogę wyłączyć świateł pozycyjnych. Świecą się zawsze po przekręceniu kluczyka na ON i nie reagują na położenie pierścienia od włączania świateł. Dzisiaj dwa razy odłączałem akumulator, za drugim razem, odczekałem ok. 10 min. I nic, problem braku możliwości wyłączenia świateł pozycyjnych nadal mnie trapi. Ktoś może wie, co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nietypowa sprawa. Wjeżdżałem ostrożnie na samym sprzęgle, na miejsce parkingowe tyłem i lekko pod

> górkę. Miejsce było zaśnieżone, a śnieg dosyć głęboki. Croma miała dosyć ciężko i zatrzymała

> się w miejscu, zanim dodałem gazu, wysypało błędami z rozmaitych czujników. Mam automat, więc

> auto nie zgasło, jak przy manualnej skrzyni. Rozmaite błędy usunąłem. Została jedna usterka od

> tego zdarzenia, tj. nie mogę wyłączyć świateł pozycyjnych. Świecą się zawsze po przekręceniu

> kluczyka na ON i nie reagują na położenie pierścienia od włączania świateł. Dzisiaj dwa razy

> odłączałem akumulator, za drugim razem, odczekałem ok. 10 min. I nic, problem braku możliwości

> wyłączenia świateł pozycyjnych nadal mnie trapi. Ktoś może wie, co jest grane?

a czy nie masz przypadkiem włączonego światła postojowego za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy nie masz przypadkiem włączonego światła postojowego za pomocą przycisku po lewej stronie

> kierownicy?

Nie, to nie to. Światła parkowania, włączane przyciskiem, nie mogą być włączone na stałe. Chociaż, dzisiaj też przyszło mi to do głowy. Sprawdziłem więc kierunkowskazem, czy włączają się pozycyjne po lewej lub prawej stronie. Nie włączają się, za to włączają się kierunkowskazy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nietypowa sprawa. Wjeżdżałem ostrożnie na samym sprzęgle, na miejsce parkingowe tyłem i lekko pod

> górkę. Miejsce było zaśnieżone, a śnieg dosyć głęboki. Croma miała dosyć ciężko i zatrzymała

> się w miejscu, zanim dodałem gazu, wysypało błędami z rozmaitych czujników. Mam automat, więc

> auto nie zgasło, jak przy manualnej skrzyni. Rozmaite błędy usunąłem. Została jedna usterka od

> tego zdarzenia, tj. nie mogę wyłączyć świateł pozycyjnych. Świecą się zawsze po przekręceniu

> kluczyka na ON i nie reagują na położenie pierścienia od włączania świateł. Dzisiaj dwa razy

> odłączałem akumulator, za drugim razem, odczekałem ok. 10 min. I nic, problem braku możliwości

> wyłączenia świateł pozycyjnych nadal mnie trapi. Ktoś może wie, co jest grane?

A nie masz przypadkiem pokrętła na automat ustawionego ( masz automatyczne swiatła? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie czujnik zmierzchu? Nie mam świateł automatycznych. Nie mam pozycji na pokrętle do świateł

> automatycznych.

Wiec radze zacząć od przeczyszczenia i sprawdzenia skrzynki bezpieczników w komorze silnika i na akumulatorze .... sól + woda robią tam cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec radze zacząć od przeczyszczenia i sprawdzenia skrzynki bezpieczników w komorze silnika i na

> akumulatorze .... sól + woda robią tam cuda...

Może faktycznie zrobiło się gdzieś jakieś przebicie? Dziwne tylko, że akurat idealnie w momencie gdy zafiksowały czujniki od kontroli trakcji.

Jak długo trzeba odłączyć akumulator, żeby ECU się wyresetowało. Wystarczy, że data i godzina się wyzerują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może faktycznie zrobiło się gdzieś jakieś przebicie? Dziwne tylko, że akurat idealnie w momencie

> gdy zafiksowały czujniki od kontroli trakcji.

ASR się pewnie włączył a on potrzebuje prądu dla elektorozaworów a ty pewnie masz zaśniedziałe styki lub coś w tym rodzaju i prądu zbrakło dla wszystkich obwodów... więc popłynęło innymi i sie narobiło

> Jak długo trzeba odłączyć akumulator, żeby ECU się wyresetowało. Wystarczy, że data i godzina się

> wyzerują?

Nie wiem... 15 minut na pewno wystarczy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od tego zdarzenia, tj. nie mogę wyłączyć świateł pozycyjnych. Świecą się zawsze po przekręceniu

> kluczyka na ON i nie reagują na położenie pierścienia od włączania świateł.

Mam ten sam numer , switch od pozycyjnych z boku jest OK .

Podejrzenie padło na przełącznik zespolony od świateł , ale po twojej awarii nie jestem już tego taki pewien .

Zrób test FES-em - u mnie na przekręconym kluczyku da się wtedy na teście elementów wykonawczych programowo gasić i zapalać pozycyjne .

Steruje nimi BC - dokładnie plusem zasilania , wiec może faktycznie to coś z jego konfiguracją hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam numer , switch od pozycyjnych z boku jest OK .

> Podejrzenie padło na przełącznik zespolony od świateł , ale po twojej awarii nie jestem już tego

> taki pewien .

> Zrób test FES-em - u mnie na przekręconym kluczyku da się wtedy na teście elementów wykonawczych

> programowo gasić i zapalać pozycyjne .

> Steruje nimi BC - dokładnie plusem zasilania , wiec może faktycznie to coś z jego konfiguracją

Mam problem z moim egzemplarzem ELM327, po podłączeniu do złącza powoduje błędy. Dopóki nie rozwiązę problemu interfejsu ELM, to niczego nie przetestuję. W moim przypadku jestem pewien prawie na 100%, że mechanicznie nic od świateł pozycyjnych nie uszkodziło się. Problem jest w konfiguracji programowej.

Poza tym jestem jeszcze trochę zielony i chociżby dlatego byłoby mi trudno wykonać testy o których piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z tym ponownie , przejrzałem wszystkie ustawienia BC łącznie z kombinacjami z ponownym osiowaniem Proxi - niestety bez efektów , wiec chyba jednak nie tędy droga ...

Temat odpuszczę aż zrobi się cieplej na zewnątrz - lubię dłubać przy aucie jak jest więcej przestrzeni wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia - ani poprzedni właściciel też nie wie - również już z tym defektem kupił

Tak jak napisal Iron,kupujac auto od mnie juz to bylo, a znowa ja kupujac auto od poprzedniego wlasciciela tez kupilem wlasnie z tym defektem, w serwisie mowili ze przelacznik zespolony siadl prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak napisal Iron,kupujac auto od mnie juz to bylo, a znowa ja kupujac auto od poprzedniego

> wlasciciela tez kupilem wlasnie z tym defektem, w serwisie mowili ze przelacznik zespolony

> siadl prawdopodobnie.

Więc odłaczyć wtyczkę od zespolonego i jesli się wyłącza to jego wina ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc odłaczyć wtyczkę od zespolonego i jesli się wyłącza to jego wina

Ja przymierzałem się do opcji pomiaru potencjału na pinie 28 BC .

Ale faktycznie wypięcie samej wtyczki chyba będzie prostsze smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj koniecznie znać, jak było po wypięciu wtyczki.

OK . Jak będę miał chwilę to spróbuje się tam dokopać .

> Jak siędostać do wtyczki od zepsolonego

> włącznika świateł?

Wg. rysunku jest wpięta z prawej strony do BC , obok skrzynki bezpieczników tej pod kierownicą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koniecznie daj zanć

Dzisiaj zrobiłem wstępne rozeznanie - wygląda na to że wtyczki od przełącznika świateł są wpięte do BC dokładnie za skrzynką bezpieczników - z tyłu - gdzie dojście jest fatalne .

Bez demontażu wewnętrznej osłony progu nie ma szans nic więcej dojrzeć , ale jest z tym pewien problem - jak ściągnąć bezstratnie uchwyt od otwierania klapy , który nie pozwala na całkowite wyciągnięcie osłony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zrobiłem wstępne rozeznanie - wygląda na to że wtyczki od przełącznika świateł są wpięte do

> BC dokładnie za skrzynką bezpieczników - z tyłu - gdzie dojście jest fatalne .

> Bez demontażu wewnętrznej osłony progu nie ma szans nic więcej dojrzeć , ale jest z tym pewien

> problem - jak ściągnąć bezstratnie uchwyt od otwierania klapy , który nie pozwala na całkowite

> wyciągnięcie osłony ?

Myślę sobie jeszcze o ew. uszkodzeniu przełącznika zespolonego świateł. U mnie problem nie wyłączających się pozycyjnych zrobił się nie dawno. Dokładnie w momencie powstania innych błędów wywołanych przeciążeniem silnika, jak przypuszczam od EGR, bo mam nie zaślepiony. U ciebie pewnie mogło być podobnie. Nie wiem jak przełącznik zespolony jest zbudowany, ale czy nagły impuls elektryczny może go w ogóle uszkodzić? Czy jedynie można go uszkodzić fizycznie przez zużycie. Jeśli tylko przez zużycie, to u mnie na 99% ten powód odpada. Jaki masz przebieg, ja mam ok. 105 kkm autentyczny, przy takim przebiegu przełącznik nie może być już zużyty. Dlatego ja uważam, że sygnał elektryczny do włączenia pozycyjnych, nie jest podany przez niewłaściwie działający przełącznik, a jest podany gdzieś po drodze do świateł, już za przełącznikiem. Pytanie skąd, BC, spięcie na przewodach, skąd jeszcze?

I jeszcze jedno, próbowałeś resetu przez odpięcie klemy od akumulatora? Ja odłączyłem klemę na niecałe 10 min. nic to nie dało, ale może trzeba odpiąć akumulator na 0,5 godz. lub dłużej. Jak będę miał możliwość to jeszcze spróbuję odłączyć aku na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zrobiłem wstępne rozeznanie - wygląda na to że wtyczki od przełącznika świateł są wpięte do

> BC dokładnie za skrzynką bezpieczników - z tyłu - gdzie

A niema przypadkiem wtyczki pod osłoną kolumny kierownicy wink.gif Ja bym odpiął tą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest wtyczka, wystarczy odkrecic dolna oslone kierownicy.

Zgadza się , jest wtyczka - ale gdy jej nie ma - czyli jest wypięta , to dodatkowo zaświecają się xenony i oczywiście nadal świecą się pozycyjne icon_rolleyes.gif

Jakieś wnioski ? biglaugh.gif

Pozostaje jeszcze taka opcja , że wypiąłem nie tą wtyczkę grinser006.gif

A jako że schemat został w garażu , więc na dzisiaj koniec analizy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się , jest wtyczka - ale gdy jej nie ma - czyli jest wypięta , to dodatkowo zaświecają się

> xenony i oczywiście nadal świecą się pozycyjne

> Jakieś wnioski ?

> Pozostaje jeszcze taka opcja , że wypiąłem nie tą wtyczkę

> A jako że schemat został w garażu , więc na dzisiaj koniec analizy .

tam są 2, jedna taka duża z czerwoną "spinką" i mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Ta mała to pewnie jest od tempomatu , wypinałem górną z tym zabezpieczeniem

Byłem dzisiaj w ASO. Podłączyli swoje testery, powypinali wtyczki przy kierownicy. Zdiagnozowali uszkodzony przełącznik zespolony angryfire.gif W moim przypadku nowy, nie mam czujników zmierzchu i deszczowego, kosztuje po rabacie jedyne 1072 PLN angryfire.gifangryfire.gif. Jak pisałem w innych wątkach chciałem zainstalować moduł DRL, a przy niesprawnych światłach pozycyjnych nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przy tym zepsutym przełączniku, razem ze światłami pozycyjnymi świeci się też oświetlenie

> zegarów i tablicy rejestracyjnej?

Tak świeci się wszystko, co normalnie świeci się przy włączonych pozycyjnych. A światła parkingowe działają normalnie. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytaj sie o uzywany do kolegi PiotrekPanda

> Ja od niego chcialem kupowac przelacznik zespolony

Pytałem. Kupno używanego to niełatwa sprawa. Różnych wersji używanych przełączników zespolonych jest faktycznie wszędzie pełno. Tak jak piszesz po pierwsze nie wiadomo czy nie mają ukrytych felerów, po drugie trudnie jest dopasować przełącznik taki jest ori.

Znalazłem jeszcze coś takiego: http://fiatforum.com.pl/uploads/regeneracja.pdf

Spróbuję najpierw poszukać złotą rączkę, kogoś kto się podejmie rozebrania przełącznika. Jak się nie uda to pewnie będę musiał kupić nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem fachowca ktory chcial sie tego podjac, ale nie wiem czy jeszcze pracuje.

A mowil mi tez ze takie problemy tez byly w Grande Punto, tam rozbieral przelacznik i naprawial ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuję najpierw poszukać złotą rączkę, kogoś kto się podejmie rozebrania przełącznika.

Sam na tym myślałem , ale jak mam ściągać kierownicę i cały osprzęt żeby się do niego dostać - a w dodatku końcowy efekt może być różny - to na razie dałem sobie spokój .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem. Kupno używanego to niełatwa sprawa. Różnych wersji używanych przełączników zespolonych

> jest faktycznie wszędzie pełno.

Zaryzykowałbym kupno używanego. Niektórzy sprzedawcy na allegro dają gwarancję i jakby co można oddać. Tych wersji to też przecież nie ma tak dużo, z tempomatem lub bez, z automatycznymi światlami i wycieraczkami lub bez. Sama wymiana pewnie też nie jest trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaryzykowałbym kupno używanego. Niektórzy sprzedawcy na allegro dają gwarancję i jakby co można

> oddać. Tych wersji to też przecież nie ma tak dużo, z tempomatem lub bez, z automatycznymi

> światlami i wycieraczkami lub bez. Sama wymiana pewnie też nie jest trudna.

wymiana banalna;)

nawet bym sie nie zastanawiał tylko brał używke. 100zł to nie majątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana banalna;)

> nawet bym sie nie zastanawiał tylko brał używke. 100zł to nie majątek

Panowie, tu w ogóle o 100 zł nie chodzi. Myślę, że naprawa ori uszkodzonego przełącznika będzie droższa, bo wymaga pracy i wiedzy, niż zakup używanego.

Wersji przełączników jest dużo, przejrzałem ok. 10 aukcji i jeszcze nie trafiłem na przełącznik o tym samym numerze DIS. Oprócz sterowania tym co mają wszystkie Cromy, dochodzi sterowanie całą masą opcji, które są różne w różnych Cromach: czujnikiem zmierzchu, czujnikiem deszczu, sterowaniem B&M NAV z kierownicy, sterowaniem odtwarzacza multimedialnego. Wszystkie opcje muszą się zgodzić z moim wyposażeniem, aby potem działało, to co ma działać. Na to dochodzi ryzyko, że używką może mieć felery. Wolałbym zapłacić więcej niż 100 zł i uratować mój ori przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam na tym myślałem , ale jak mam ściągać kierownicę i cały osprzęt żeby się do niego dostać - a w

> dodatku końcowy efekt może być różny - to na razie dałem sobie spokój .

Ja na razie szukam kogoś, kto mógłby to naprawić na miejscu. Sezon urlopowy w pełni, więc to nie jest proste. Pomyśl, nad takim wariantem: jeśli się zdecydujesz i zrobisz swój, to się dogadamy co do ceny i potem zrobisz mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masą opcji, które są różne w różnych Cromach: czujnikiem zmierzchu, czujnikiem deszczu,

> sterowaniem B&M NAV z kierownicy, sterowaniem odtwarzacza multimedialnego.

Zrobisz jak zechcesz ale oświęć mnie. Co ma wspólnego przełącznik zespolony, z B&M i z odtwarzaczem multimedialnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg ASO, sterowanie B&M i przycisków z kierownicy wpięte jest do przełącznika zespolonego.

sterowanie jest wpinane do taśmy/zwijaka. Do przełącznika zespolonego nei jest wpinane. Chyba że ASO te 2 części sprzedaje w komplecie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sterowanie jest wpinane do taśmy/zwijaka. Do przełącznika zespolonego nei jest wpinane. Chyba że

> ASO te 2 części sprzedaje w komplecie

No chyba, bo sprawdzali najpierw po VIN-nie, który przełącznik jest właściwy. ePER zwrócił 3 wersje przełącznika, z których ostateczną dopasowywaliśmy ręcznie m.in. z uwzględnieniem wersji B&M, tempomatu i sterowania multimediami z kierownicy. Taśma musi być chyba fabrycznie zespolona z przełącznikiem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg ASO, sterowanie B&M i przycisków z kierownicy wpięte jest do przełącznika zespolonego.

Wg ASO może tak, ale wystarczy że przełącznik zespolony będzie od wersji z jakimikolwiek przyciskami na kierownicy, nawet tymi najprostszymi i B&M będzie działać.

W poprzedniej Cromie miałem kierownicę z najprostszymi przyciskami i zamieniłem na kierownicę z pełnym sterowaniem do nawigacji. Po przekładce wszystkie przyciski i sterowanie działało.

Nie mówię że każda wersja przełącznika będzie pasować do Twojego samochodu, ale wystarczy, że to będzie wersja z jakimikolwiek sterowaniem kierownicy, plus ewentualnie, jeśli masz, ze sterowaniem automatycznymi światłami i wycieraczkami, bo tempomat to zakładam że masz.

Na zdjęciach w aukcjach, widać z jakim typem przełącznika mamy do czynienia i żeby było prościej większość ma taśmę w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wśród używek jest najwięcej przełączników do wersji bez tempomatu oraz tych z tempomatem - bez automatu wycieraczki/światła .

Na logikę powinny pasować , ale swoją drogą nie spotkałem do tej pory takiego co by miał identyczny nr jak mój w Eperze smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na logikę powinny pasować

Też mi się tak wydaje, to przecież tylko przełącznik, a nie jakiś skomplikowany elektroniczny moduł wink.gif

Swoją drogą w naszym kraju, można z tym felerem jeździć i się nie przejmować. Brak możliwości wyłączenia świateł pozycyjnych przeszkadza tylko jeśli chce się zamontować moduł DRL shhh.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana banalna;)

> nawet bym sie nie zastanawiał tylko brał używke. 100zł to nie majątek

Mam kogoś kto rozbierze przełącznik zespolony i sprawdzi czy faktycznie styki się skleiły i stąd pozycyjne są nie wyłączalne. Nie jest to elektromechanik, a znajomy elektronik. Dlatego muszę mu dostarczyć wymontowany przełącznik i po naprawie zamontować. Do ASO z tym nie pojadę. Inni mechanicy będą wymontowywali na czuja. Piszesz, ze to banał. Jeśli wymontowywałaś przełącznik rzuć okiem na to i zobacz czy w BRAVA jest podobnie do Cromy http://fiatforum.com.pl/uploads/regeneracja.pdf?

Jak mechanik dostanie gotowca to mniejsze ryzyko, że coś uszkodzi demontując metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kogoś kto rozbierze przełącznik zespolony i sprawdzi czy faktycznie styki się skleiły i stąd

> pozycyjne są nie wyłączalne.

Zastanawiam się czy czasem pokrywa przełącznika zespolonego nie jest dzielona , bo być może wtedy wystarczy odkręcić tylko te 3 wkręty żeby się dostać do interesującej nas części wink.gif

287037669-Przel_zesp_Croma.gif

A jeśli jednak jest w całości , to bez wymontowania przełącznika się nie obędzie ...

post-24156-14352520964893_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.