Skocz do zawartości

Wymiana wahaczy


kurian

Rekomendowane odpowiedzi

> jak ze śrubami mocującymi wahacz do nadwozia. Wymieniać na nowe czy nie ma potrzeby? Z jaką siłą

> dociągać?

> Ewentualne uwagi dotyczące procesu wymiany podawać, chcę to zrobić sam bo wydaje się to prosta

> operacją.

Witam,

W moim Stilonie samodzielnie wymieniałem wahacze, nie było żadnych problemów. Śrub nie wymieniaj, nie ma takiej potrzeby, dociągnij dosyć mocno. Osobiście jak nie wiem z jaką siłą jest dociągnięta śruba to najpierw delikatnie popuszczam ją, i dokręcam tak aby wyczuć siłę.

Wymianę zrobiłem z manualem w ręku - pomógł przy pierwszym wahaczu, drugi już poszedł "jak z nut" dwa razy szybciej.

Jedna ważna uwaga - śruby "poziome" dokręć jak auto spuścisz z podnośnika - chodzi o to aby tuleje gumowe nie pracowały później z naprężeniem.

Zbieżność po wymianie była rozjechana.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna ważna uwaga - śruby "poziome" dokręć jak auto spuścisz z podnośnika - chodzi o to aby tuleje

> gumowe nie pracowały później z naprężeniem.

wg. mnie nie da się wprowadzić żadnych wstępnych naprężeń w tulei o której piszesz, bo w żaden sposób nie da się sprężyć tulei śrubą mocującą ze względu na konstrukcję tego węzła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg. mnie nie da się wprowadzić żadnych wstępnych naprężeń w tulei o której piszesz, bo w żaden

> sposób nie da się sprężyć tulei śrubą mocującą ze względu na konstrukcję tego węzła.

Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze

> tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą

Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu.

To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kol Mikomir ma rację. Każdą tuleję stalowo-gumową dokręcamy pod obciążeniem. Dodał bym jeszcze

> tylko: pod pełnym obciążeniem. I tu nie chodzi o sprężenie tulei śrubą

to w takim razie o co? mój tok rozumowania jest taki że jedyna rzecz jaka może zagrozić tulei m/g to takie dociągnięcie śruby mocującej (przy podniesionym aucie) że zablokujemy tuleje metalową w pozycji wychylonej co w przypadku opuszczenia auta spowoduje uszkodzenie gumy.

Jeśli się mylę to proszę o wytłumaczenie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze

> byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po

> opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to

> tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu.

> To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli.

nie założyłem poli, kupiłem wahacze ricambi do bravo i jak się rozpadną to dopiero włożę poli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma to jak teoretyzowac, miales wogole poli w rece? konstrukcja taka jak jest do stilo moze

> byc spokojnie dokrecona odrazu na maksa bo ta tuleja jest wkladana na specjalnym smarze i po

> opuszczeniu na kolo obroci sie tyle ile trzeba. A zanim z biegiem czasu smar zniknie to

> tuleja pracuje w prawidlowym polozeniu.

> To co mowisz ma znaczenie przy oryginalnych tulejach gumowych ale nie przy poli.

Jeśli pozwolisz poteoretyzuję jeszcze chwilę. Każda tuleja stalowo-gumowa tzw silentblok w której tulejka stalowa jest zwulkanizowana na stałe z gumą, aby uniknąć naprężeń musi być mocowana pod obciążeniem, czyli ustawiona optymalnie tak jak pracuje najczęściej, czyli ma możliwość podobnego wychylenia przy dobiciu jak i wybiciu do góry. Natomiast dokręcając gdy auto jest podniesione podczas opuszczania gumę już skręca, po obciążeniu skręca bardziej, a przy dobiciu jeszcze poprawia. I tuleje zamiast pochodzić 100 tyś, chodzą 10. A zdaje się, że kol. Mikomir pisał o takiej tulejce, chyba że się mylę. love_4.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, jeśli tuleje gumowe przykręci się gdy auto jest na podnośniku i sprężyna jest rozciągnięta, tuleja skręcana jest przy maksymalnym wychyleniu. Po opuszczeniu kół tuleja nie pracuje w optymalnej pozycji to na domiar złego przy skurczeniu sprężyny podczas amortyzacji jeszcze bardziej się napręża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się, jeśli tuleje gumowe przykręci się gdy auto jest na podnośniku i sprężyna jest

> rozciągnięta, tuleja skręcana jest przy maksymalnym wychyleniu. Po opuszczeniu kół tuleja nie

> pracuje w optymalnej pozycji to na domiar złego przy skurczeniu sprężyny podczas amortyzacji

> jeszcze bardziej się napręża.

Jak dobrze spotkać bratnią duszę. Pozdrówka. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Ty dalej swoje, a ja sie pytam czy miales w rekach poli do stilo bo sądzę ze nawet na oczy nie widziales.

I slowo klucz "zawulkanizowane na stale" - jakbys mial w rekach poli to bys wiedzial ze tam nic nie jest. na stale, ba nawet sam element elastyczny jest dzielony.

A wszystko w calosc skladasz palcami, no ale co ja tam wiem, przeciez ja tego nie robilem wcale, ani wcale na poli nie jezdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i Ty dalej swoje, a ja sie pytam czy miales w rekach poli do stilo bo sądzę ze nawet na oczy

> nie widziales.

> I slowo klucz "zawulkanizowane na stale" - jakbys mial w rekach poli to bys wiedzial ze tam nic

> nie jest. na stale, ba nawet sam element elastyczny jest dzielony.

> A wszystko w calosc skladasz palcami, no ale co ja tam wiem, przeciez ja tego nie robilem wcale,

> ani wcale na poli nie jezdze.

Aleś się rozsierdził Hipo. pad.gif Kurian pisał, że nie założył poli, tylko od brawo i ja zasugerowałem się tym, a brawa nie znam i liczyłem, że jeśli nie poli to klasyczny silentblok. Nic się pewnie nie stało, a metoda ta może się przydać przy wymianie tulei tylnej belki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aleś się rozsierdził Hipo. Kurian pisał, że nie założył poli, tylko od brawo i ja zasugerowałem

> się tym, a brawa nie znam i liczyłem, że jeśli nie poli to klasyczny silentblok. Nic się

> pewnie nie stało, a metoda ta może się przydać przy wymianie tulei tylnej belki. Pozdrawiam.

Sorka, rzeczywiscie uciekl mi post, jednak kolega wspominal niedawno ze bedzie kladl i tym sie sugerowalem. Rzecz jasna napisalem ze przy seryjnej tulei macie racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.