Skocz do zawartości

Subaru Outback H6 +lpg


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Przychodzi moment na zagazowanie mojej H6, niestety temat jest trudny, ale ja lubię wyzwania (i ryzyko niestety tongue.gif). Problem w tym, że jest mało gazowników, którzy gazowali takie auto, znalazłem 3 firmy, który miały (małe) doświadczenie z tymi autami. Poniżej przedstawię co mi zaproponowany - prośba o opinie pod względem tech, złożonego kompletu.

Kilka szczegółów: silnik 3.0 250KM, 6cyl z systemu SI-drive, czyli kilka programów sterowania między innymi przepustnicą i vvti (choć słyszałem że w zależności od programu są różne mapy)

Nazw firm nie podaje,żeby nie sugerować.

1. Sterownik DTgas, wtryski dti 2Ohm, reduktor 2x Tomasetto Alaska, cena 4500.

Plus taki, że chwalą się że zagazowali już kilka takich aut i nie było większych problemów po wysterowaniu. Minus, jakoś nie jestem przekonany do tej elektroniki i wtrysków, ale może niesłusznie hmm.gif

2. KME (lub ew STAG), Hana, reduktor KME Gold (x1), cena 3500

Plus: gazowałem u nich poprzednie Subaru, więc ten zakład ma moje zaufanie (przejechałem tym autem 105kkm na lpg)

Minus: nie gazowali Obk z H6 , jedynie Tribece, która nie ma systemu SI-Drive. Tego STAG tak dorzucili, że niby też mogą, jakoś mam obawę, że mogą nie dać rady tego wysterować.

3. STAG (najwyższy model), Hana, 2x red Zavoli, cena 4000 zł

Plus: do STAGa mam jakoś największe zaufania, a oni tylko takie instalki robią.

Minus jak wyżej.

Wszystkie 3 zakłady są znane w "świecie" Subaru i wiele aut tej marki było tam gazowanych, ale niekoniecznie H6.

Co byście wybrali na moim miejscu ?

Czy zasugerować się ceną ? Jeżeli tak to iść w STAGa ?

Czy ta nowsze elektronika KME jest lepsza niż Diego sprzed 6 lat, która miałem w poprzednim Obk ? Tamta miała bardzo proste nastawy i brak wielu korekcji, więc raczej by się nie nadawała teraz.

Jak jest z tymi reduktorami: jedni twierdzą, że przy 250KM muszą być dwa , inni że jeden- np KME Gold (inni twierdzą, że zamarznie przy but.gif) a jeszcze inni, że jak nie będe go mocno but.gif to styknie i jeden hmm.gif ale leipiej dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opcja 4

> KME nevo pro (dam nawet w pakiecie DAKAR)

> dual slim

> wtryskiwacze hana

> http://www.auto-dakar.pl/

czyli podobnie jak opcja nr 2 grinser006.gif

Powiedz mi tylko, gazowaliscie H6 z SID ?

Podaj tez jakies info o cenie (butla w kole ok 70l, wlew pod klapka) - moze byc na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli podobnie jak opcja nr 2

opcja 2 na sterydach

> Powiedz mi tylko, gazowaliscie H6 z SID ?

chodzi o przełączanie trybu jazdy pomiędzy inteligent-sport-sharp sport?

> Podaj tez jakies info o cenie (butla w kole ok 70l, wlew pod klapka) - moze byc na priv.

z tego co pamiętam z biornik 72L/650/270.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opcja 2 na sterydach

> chodzi o przełączanie trybu jazdy pomiędzy inteligent-sport-sharp sport?

Tak, dwóch gazowników mówiło mi, że H6 jest dość trudnym tematem przy wysterowaniu i zajmuje znacznie więcej czasu niż przeciętne auto, dodatkowo system SI nie ułatwia sprawy.

Noi oczywiscie samo gazowanie boxera to trochę odmienna sprawa wink.gif

> z tego co pamiętam z biornik 72L/650/270.

coś takiego, sam muszę sprawdzić w katalogu, poprzednio miałem 650/250 ale wejdzie kilka cm szerszy jak i wyższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dwóch gazowników mówiło mi, że H6 jest dość trudnym tematem przy wysterowaniu i zajmuje

to podejrzewam że 3/4 samochodów moich nie chcieli by gazować zlosnik2.gif

> znacznie więcej czasu niż przeciętne auto, dodatkowo system SI nie ułatwia sprawy.

już się przyzwyczaiłem do strojenia w nie mniej niż 2 godziny

> Noi oczywiscie samo gazowanie boxera to trochę odmienna sprawa

tu najmniejszy problem

> coś takiego, sam muszę sprawdzić w katalogu, poprzednio miałem 650/250 ale wejdzie kilka cm szerszy

> jak i wyższy

mam ponad z 40 różnych coś się wciśnie mlotek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to podejrzewam że 3/4 samochodów moich nie chcieli by gazować

nie to, że nie chcieli, tylko wymaga to więcej czasu i tj mi jedne napisał doświadczenia smile.gif. Wiem, ile razy regulowali mi w prostej H4, ogólnie Subaru mają dość czuła elektronikę eobd, ale fakt, że te instalki sprzed kilku lat nie miały tak zaawansowanej elektroniki jak teraz

> już się przyzwyczaiłem do strojenia w nie mniej niż 2 godziny

> tu najmniejszy problem

ale odp wprost gazowałeś H4 lub/i H6 ?

> mam ponad z 40 różnych coś się wciśnie

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wybralbym wersje 2

> BTW ile wiecej pali Ci H6 w porownianiu do H4 jezdzac na tych samych trasach i z tym samym

> temperamentem

Nie testowałem jeszcze blush.gif, jutro mam odebrać auto od lakiernika, więc pewnie pierwsza trasa w weekend. Spodziewam się ok +1l w trasie i +2-3l w mieście.

Dam znać jak to wyjdzie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytam przy okazji, czy w 300 konnym starym A8 będzie robił?

spokojnie,na faro 8 spadki o 0.20 bara ,ciśnienie mega stabilne nie pływa czy pełny/pusty , zimny/ciepły ustawisz np 1.2 bara ogień- stop i masz 1.2 bara termicznie nie do zabicia ok.gif

ten mercedes z fotki to S500 309hp przebieg 90kkm i bez zatrzeszczeń ,ciśnienie jakie ustawiłem przy montażu sprawdzałem na pierwszym przeglądzie po 60kkm biglaugh.gif (taxi) różnica 0.08 to samo teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie,na faro 8 spadki o 0.20 bara ,ciśnienie mega stabilne nie pływa czy pełny/pusty ,

> zimny/ciepły ustawisz np 1.2 bara ogień- stop i masz 1.2 bara termicznie nie do zabicia

Ok, ale jeśli dobrze patrzę, to trzeba go sobie najpierw zrobić z dwóch Turów, bo w żadnej ofercie go nie widzę. Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wybralbym wersje 2

> BTW ile wiecej pali Ci H6 w porownianiu do H4 jezdzac na tych samych trasach i z tym samym

> temperamentem

Jestem po pierwszej trasie, tak jak ludzie pisali brzmienie ma znacznie lepsze niż H4 893goodvibes.gif

Odnośnie spalania, trasa: 230 km, z czego 25km popołudniowy korek tongue.gif, ok 60km autostrada, reszta zwykła droga, spalanie równo 10l/100km, ok 1-1,5l więcej niż H4 (i 1,5l więcej niż wspaniałe 2,0 TDI, którym tą trasę robiłem tydzień temu zlosnik.gif).

W mieście pokazywał 12,8l /100km, czyli ok 1,5-2l więcej.

Lepsze porównanie będę miał jak gaz założę, bo H4 to 110kkm głównie na gazie zrobiłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek jadę gazować, warsztat, który wybrałem może zapodać zarówno STAGa (nazwali go najnowszym) oraz KME Nevo. Wiem, że KME instalowali od lat, bo w poprzednim aucie miałem u nich instalowane KME, STAGa instaluja od niedawna.

Wiem, że to porównywalne elektroniki, ale jakieś tam różnice są co lepiej wybrać ?

Co ma większa ilość korekt i parametrów pozwalających na bardziej precyzyjna "regulację "?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, a co ?

> Dzisiaj specjalnie sprawdziłem, idealnie się zgodziło - no chyba, że kalkulator subaru też oszukuje

A ja gupi myślałem że piszesz o spalaniu lpg ... pad.gif

Jak ktoś na tym forum pisze " jestem po pierwszej jeździe" to zazwyczaj chodzi o lpg smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja gupi myślałem że piszesz o spalaniu lpg ...

> Jak ktoś na tym forum pisze " jestem po pierwszej jeździe" to zazwyczaj chodzi o lpg

Skoro się pytam czym zagazować, to trudno, żebym podawał (już) spalanie lpg grinser006.gif

BTW. W poprzednim aucie prowadziłem rejestr kosztów (na lpg) i czasami wpisywałem tak dla porównania co wskazywał komp - niemal idealnie było to zawsze -20%, co w praktyce oznaczało + 2,2-2,7 l Lpg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sherif i jak jeździ już na lpg ?

Tak przedwczoraj odebrałem i .. mam mieszane uczucia, miało byc KME Nevo jest Diego G3 - niby z nowym SW to to samo. Piszczy mi też coś przy dodawaniu gazu od 1-2krpm, tak podobnie jak światła dla pieszych grinser006.gif, chyba to reduktor. Smierdzi też trochę gazem - do usunięcia na przeglądzie.

Generalnie mogli się lepiej postarać, auto sprawdzić przed oddaniem a też nie lubię jak się na coś umawiam a dostaje co innego tongue.gif.

Chciałem im kazać im to wymieniać, ale podobno nie ma większych różnic. Słyszałem też opinie że Nevo jest bardziej awaryjne.

Zrobiłem na razie 100km i rożnicy nie czuje, ale dobrze przetestuje przez weekend . Czekam też na kabelek co by sprazwdzić jak reduktor trzyma podciśnienie.

BTW. Jak poznać,że Hana jest niebieska hmm.gif, bo u mnie jest srebna grinser006.gif

Kilka fotek:

82352f600d25df5dgen.jpg

fbcbff6acb761f65gen.jpg

3758f16b6329d324gen.jpg

[imagf]http://images47.fotosik.pl/1802/b4740d979d6e8a14gen.jpg[/image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przedwczoraj odebrałem i .. mam mieszane uczucia, miało byc KME Nevo jest Diego G3 - niby z

> nowym SW to to samo. Piszczy mi też coś przy dodawaniu gazu od 1-2krpm, tak podobnie jak

nie mieli na półce nevo to g-3 poszło facepalm%5B1%5D.gif

> światła dla pieszych , chyba to reduktor. Smierdzi też trochę gazem - do usunięcia na

> przeglądzie.

przewody lpg semperit czy parker?

> Generalnie mogli się lepiej postarać, auto sprawdzić przed oddaniem a też nie lubię jak się na coś

> umawiam a dostaje co innego .

gold trochę niżej będzie lepsza termika

> Chciałem im kazać im to wymieniać, ale podobno nie ma większych różnic. Słyszałem też opinie że

> Nevo jest bardziej awaryjne.

bo g-3 jest tańsze a to dobra wymówka ok.gif

> Zrobiłem na razie 100km i rożnicy nie czuje, ale dobrze przetestuje przez weekend . Czekam też na

> kabelek co by sprazwdzić jak reduktor trzyma podciśnienie.

??????

> BTW. Jak poznać,że Hana jest niebieska , bo u mnie jest srebna

napis hana kolor

> Kilka fotek:

> [imagf]http://images47.fotosik.pl/1802/b4740d979d6e8a14gen.jpg[/image]

3+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mieli na półce nevo to g-3 poszło

Dokladnie. Generalnie do samego instalatora nie mam pretensji, bo chlopak ogrania temat i zajmuje sie tym od lat. Niestety auto wydawal mi szef i stwierdz, ze Nevo sa tylko do wersji 4cyl facepalm%5B1%5D.gif - powiedziałem, mu że nie prawda, to zaczął majaczyć, że to chyba nowość i nie mieli.

Dodatkowo miala byc Hana niebieska jest zielona, mial byc zbiornik 650x250 jest 650x240 - w sumie nie wielka roznica, ale wkurzyl mnie gadka typu: my tylko Stako instalujemy a takich tam nie ma, ale trzy dni przed insalacja potwierdzil, ze beda mieli 2 na przymairke 650x250 i 650x270. Rzucilem mu tez tekst, ze to ciekawe bo kilka lat wczesniej zainstalowali mi Grodkow - nie skomentowal.

Nic, beda gieli plywaki grinser006.gif

> przewody lpg semperit czy parker?

parker - niby 8mm

> gold trochę niżej będzie lepsza termika

> bo g-3 jest tańsze a to dobra wymówka

hehe.gif a juz uslyszalem, ze Nevo jest nawet tansze i sie szybciej stroi, biedacy tak sobiew kolona strzelili z moim G-3 smile.gif

> ??????

co sie dziwi - chce sprawdzic czy przy mojej jezdzie wydoli czy nie.

Poprzednio w H4 2.5 (165KM) mialem Silvera, gdzie wszyscy mowili, ze on nawet w Nubirze nie wyrabia a u mnie jezdzil dobrze, przy max but.gif cisnienie nie spadalo ponizej 1.1 bara.

> napis hana kolor

zielony tongue.gif, poczytalem, ze jest ok, ale po co taka gadka, "no przy 250KM to juz u pana wstawilismy niebieskie" tongue.gif

> 3+

tu akurat nie mam zastrzezen, oni robia mase Subaru, wiedza gdzie co i jak poukrywac i raczej drutem nie jedzie, wiec ja im daje 4.

Wkurza mnie jedynie nie wywiazywanie sie z tego co mowia na 4 podstawowe elementy tylko jeden sie zgodzil taki jaki mial byc: reduktor tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za propozycje ale podjade do nich na poprawki.

To jeszcze sie pochwal gdzie zakładałeś. Żeby następni chętni patrzyli szefowi na ręce bo może to i fachura ale też delikatnie powiedziawszy mało słowny jest skoro sam bez Twojej zgody założył tańszą instalkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze sie pochwal gdzie zakładałeś. Żeby następni chętni patrzyli szefowi na ręce bo może to

> i fachura ale też delikatnie powiedziawszy mało słowny jest skoro sam bez Twojej zgody założył

> tańszą instalkę

Otwock, ul.Pokojowa 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Z ciekawości spytam.

> Czy któraś z w/w propozycji pochodziła od polecanego na forum subaru jako ?

Nie, jak widać Jako nie jest jedyny, przy okazji ujawnił się kolega Czykit a na forum lpg można doszukać się kolejnych kilka osób co gazują sporo Subaru. Wiem, że Jako jest uznawany za guru, ale już przy poprzednim aucie dał mi wycenę zaporową.

Kilka dni temu zaliczyłem swoje drugie tankowanie, więc mogę podzielić się pierwszym raportem spaalnia. Przy jeździe umiarkowanej, głównie przy powrocie z Mazur spalanie wyniosło 11,9 l lpg / 100 km czyli całkiem ok wink.gif

Zasięg ok 450km, więc ok.

Niestety w mieście pewnie będzie znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, jak widać Jako nie jest jedyny, przy okazji ujawnił się kolega Czykit a na forum lpg można

> doszukać się kolejnych kilka osób co gazują sporo Subaru. Wiem, że Jako jest uznawany za guru,

> ale już przy poprzednim aucie dał mi wycenę zaporową.

Spodziewałem się że się ceni ale że aż tak... wink.gif

> Kilka dni temu zaliczyłem swoje drugie tankowanie, więc mogę podzielić się pierwszym raportem

> spaalnia. Przy jeździe umiarkowanej, głównie przy powrocie z Mazur spalanie wyniosło 11,9 l

> lpg / 100 km czyli całkiem ok

> Zasięg ok 450km, więc ok.

> Niestety w mieście pewnie będzie znacznie więcej.

W trasie znośnie zlosnik.gif

To jest manual czy automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.