Skocz do zawartości

Lexus


karax

Rekomendowane odpowiedzi

z czym to się je

wiem, że to Toyota, tylko trochę ładniejsza

choć to akurat rzecz gustu biglaugh.gif

powiedzmy taki GS z końca produkcji (2003 - 2005)

benzyna, automat, może kiedyś gaz

lepiej v6 czy v8?

bardzo się psuje? ewentualnie czy się w ogóle psuje? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z czym to się je

> wiem, że to Toyota, tylko trochę ładniejsza

> choć to akurat rzecz gustu

> powiedzmy taki GS z końca produkcji (2003 - 2005)

> benzyna, automat, może kiedyś gaz

> lepiej v6 czy v8?

> bardzo się psuje? ewentualnie czy się w ogóle psuje?

V6 nie jedzie.. jak jeszcze zadusisz gazem to w ogóle porażka.. lepiej poloneza kup. Ja bym brał automat, choć ostatnio im się skiepścił.. to już nie ten leksus co kiedyś..

Psuje się rzadko.. części tanie. Komplet klocków to jakieś 10 tysi (więc cena mz znośna) ale spokojnie wymienisz je sam w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> V6 nie jedzie.. jak jeszcze zadusisz gazem to w ogóle porażka.. lepiej poloneza kup. Ja bym brał

> automat, choć ostatnio im się skiepścił.. to już nie ten leksus co kiedyś..

nie mówimy o ostatnim lexusie tylko o takim z lat 2003-2008

> Psuje się rzadko.. części tanie. Komplet klocków to jakieś 10 tysi (więc cena mz znośna) ale

> spokojnie wymienisz je sam w garażu.

10 tysięcy czego?

bo chyba coś Ci się pomyliło ...

komplet klocków na przód i tył - 4+4 sztuki to koszt około 150-200 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem długo w rodzinie rx'a 400h z 2006 który został zmieniony na nówkę hyundaia ix35 - wszystko w hyundaiu (moze oprócz świeższego wyglądu zewnętrznego) jest niższej jakości, słabiej zrobione gorzej wygląda nowe niż w 6-letnim Lexie.

Obydwa automaty ale hyundai to diesel. Lex palił mniej (głównie jazda po Wa-wie i trasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem długo w rodzinie rx'a 400h z 2006 który został zmieniony na nówkę hyundaia ix35 - wszystko w

> hyundaiu (moze oprócz świeższego wyglądu zewnętrznego) jest niższej jakości, słabiej zrobione

> gorzej wygląda nowe niż w 6-letnim Lexie.

> Obydwa automaty ale hyundai to diesel. Lex palił mniej (głównie jazda po Wa-wie i trasy).

Twoją wypowiedź chciałbym zadedykować wszystkim tym, który twierdzą że hybrydy wcale nie są oszczędne smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mówimy o ostatnim lexusie tylko o takim z lat 2003-2008

Jak ten rocznik co podajesz to łapiesz się na dwa różne modele:

GS II generacji (1997-2005)

800px-Lexus_GS_430_II_20090720_front.JPG

GS III generacji (2005-2012)

lexus_gs460_46v8_347km_prestige_01.jpg

Ja bym szukał III generacji i najlepiej odmianę 460 z 4,6 V8 347KM. Choć nie wiem czy ten silnik akurat nie był od 2009 roku. Są jeszcze 430 4.3 V8 283KM z wcześniejszych lat produkcji i występujący w II i III generacji GS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym szukał III generacji i najlepiej odmianę 460 z 4,6 V8 347KM. Choć nie wiem czy ten silnik

> akurat nie był od 2009 roku.

GS460 byl od modelu 2008. Za niedługo będę sie takiego pozbywał - 4.6 V8, 8-biegowy automat, 65 tys. mil, nowe opony, navi, Levinson, aktywne zawieszenie i wszelkie inne możliwe opcje smile.gif Pójdzie pewnie za cene nowej Fabii 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ten rocznik co podajesz to łapiesz się na dwa różne modele:

> GS II generacji (1997-2005)

> GS III generacji (2005-2012)

> Ja bym szukał III generacji i najlepiej odmianę 460 z 4,6 V8 347KM. Choć nie wiem czy ten silnik

> akurat nie był od 2009 roku. Są jeszcze 430 4.3 V8 283KM z wcześniejszych lat produkcji i

> występujący w II i III generacji GS'a.

akurat wtedy pisałem ogólnie o wszystkich modelach z tych roczników

choć raczej tylko IS, GS i może RX

GS II generacji podoba mi się i dlaczego patrzyłem na niego

jeśli chodzi o III generację to też ładna jest, ale zastanawiałem się czy takiego producenta jak Lexus trapią takie duperelki jak choroby wieku dziecięcego

a te silniki to co możesz powiedzieć o ich konstrukcji?

który lepszy i dlaczego? powiedzmy, że nie patrzymy na kwestie spalania i osiągów (bo te będę na pewno odpowiedni) tylko na kwestię trwałości konstrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GS460 byl od modelu 2008. Za niedługo będę sie takiego pozbywał - 4.6 V8, 8-biegowy automat, 65

> tys. mil, nowe opony, navi, Levinson, aktywne zawieszenie i wszelkie inne możliwe opcje

> Pójdzie pewnie za cene nowej Fabii 1.2

a z ciekawości podeślij jak ten Twój Lex wygląda

maila masz w profilu

przyznam Ci się, że trochę nie chcę auta z US ze względu na takie upierdliwe duperele jak światła, radio, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a z ciekawości podeślij jak ten Twój Lex wygląda

> maila masz w profilu

> przyznam Ci się, że trochę nie chcę auta z US ze względu na takie upierdliwe duperele jak światła,

> radio, itp

rx z mojej rodziny był z US i przez 4 lata przechodził przeglądy na różnych stacjach w PL a nic ze światłami przednimi nie było robione (a świeciły płasko), radio grało wszystkie stacje bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rx z mojej rodziny był z US i przez 4 lata przechodził przeglądy na różnych stacjach w PL a nic ze

> światłami przednimi nie było robione (a świeciły płasko), radio grało wszystkie stacje bez

> problemu

nie było problemu, że stroił tylko co 0,2 MHz po nieparzystych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzmy taki GS

pierwsza seria jeszcze z japonii jako toyota aristo - ujeżdzana przez tatę kolegi, kilka razy sam się przejechałem - komfortowa kanapa z całkiem fajnym silnikiem (koło 3l z automatem) produkcja 1992

nawet nie widać żadnej korozji - nie bity, nie drapany , od nowości u nich

nowe też chyba nie są najgorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> V6 nie jedzie.. jak jeszcze zadusisz gazem to w ogóle porażka.. lepiej poloneza kup. Ja bym brał

> automat, choć ostatnio im się skiepścił.. to już nie ten leksus co kiedyś..

> Psuje się rzadko.. części tanie. Komplet klocków to jakieś 10 tysi (więc cena mz znośna) ale

> spokojnie wymienisz je sam w garażu.

A III gen. była oferowana bez automatu? O ile pamiętam to w Polsce nie.

Po za tym V6 GS350 jakoś do zawalidróg nie należała. Sprzedaż V8 w Polsce była marginalna.

GS450h - najmniej lubiłem to auto z racji skrzyni bestopniowej. Wrażenia słuchowe przypominały jazdę tramwajem zlosnik.gif

Według moich obserwacji z czasów pracy w L, w GS-ach III gen był problem z tylnymi oponami typu RunFlat, jak ktoś od czasu do czasu lubił "poszaleć". Koszty utrzymania w przypadku marki "premium"raczej do niskich nie należą.

Wspomniana cena 10 tys za klocki to z czapy wzięta zlosnik.gif albo się koledze 0 wcisnęło, jak chciał podać cenę usługi z częściami w serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według moich obserwacji z czasów pracy w L, w GS-ach III gen był problem z tylnymi oponami typu

> RunFlat, jak ktoś od czasu do czasu lubił "poszaleć". Koszty utrzymania w przypadku marki

> "premium"raczej do niskich nie należą.

Problem jak problem - po prostu 10 tys. km max na komplecie opon run-flat. Co biorąc pod uwagę to ze wymiana kompletu to $2000 powoduje ze eksploatacja jest raczej kosztowna. Na przyzwoitych nie run-flat mozna 20-25 tysięcy zrobić, bo tnie po brzegach. Dopiero na Michelinach Pilot Super Sport udało mi sie prawie 40 tys. zrobić i nie tnie po brzegach - zużywają sie równo. Podobno dzięki temu ze maja opaskę z kevlaru. Samochod jest bardzo czuły na jakość opon. Ten sam problem jest w IS, BMW 3 i 5 , Nissanie 360/370 oraz w wielu innych samochodach z napędem na tył.

Z innych drobiazgów ktore uprzykrzą życie w Polsce - V8 na wymianie potrzebuje 11 litrów oleju. Dobrego syntetyka. Znając ceny olejów w Polsce to właścicielom współczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to Lotos zatrze silnik?

> aaa,zapomnialem ze ponizej 0W50 to nie ma co kupowac badziewia

Zacznijmy od tego czy Marek piszac "dobrego syntetyka" uwzglednial oleje, ktore da sie w PL kupic 11L za 300zl.

Dyskusja nie powinna isc ta droga (co jest dobrym syntetykiem), bo znow klotnia olejowa z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem jak problem - po prostu 10 tys. km max na komplecie opon run-flat. Co biorąc pod uwagę to

> ze wymiana kompletu to $2000 powoduje ze eksploatacja jest raczej kosztowna. Na przyzwoitych

> nie run-flat mozna 20-25 tysięcy zrobić, bo tnie po brzegach. Dopiero na Michelinach Pilot

> Super Sport udało mi sie prawie 40 tys. zrobić i nie tnie po brzegach - zużywają sie równo.

Znajomy mial problem z runflatami w mercedesie E przy przebiegu auta ok. 60kkm. " Rozwarstwily" sie dwie tylne sztuki, co wyszlo na przegladzie jak zglosil kilkukrotny fakt z problemem czujnikow cisnienia wywalajacym czesto blad. Komplet nowych opon 18" do felgi AMG - c.a. 7500 pln w serwisie mercedesa wraz z usluga serwisowa, sprawdzeniem czujnikow itd. Teraz ma problem z nierownym zuzyciem wlasnie na brzegach nowego kompletu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy mial problem z runflatami w mercedesie E przy przebiegu auta ok. 60kkm.

Ale to chyba nie pierwszy komplet, bo nie słyszałem jeszcze o run-flatach ktore by tyle przejechały.

Z tymi serwisami to norma - mi w serwisie powiedzieli $550 za sztukę Michelin Pilot Super Sport. Kupiłem na TireRack za $210 za sztukę. I tak zarobią, kasują $30 za montaż jednej opony. Do tego zbieżność następne $200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznijmy od tego czy Marek piszac "dobrego syntetyka" uwzglednial oleje, ktore da sie w PL kupic

> 11L za 300zl.

> Dyskusja nie powinna isc ta droga (co jest dobrym syntetykiem), bo znow klotnia olejowa z tego

> wyjdzie.

Dawniej serwis lał Mobil 1, ostatnio przeszli na Castrola, ale nie wiem jaki. Leją 5W20 syntetyk. Edycja sprawdziłem - Edge w/Syntec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to chyba nie pierwszy komplet, bo nie słyszałem jeszcze o run-flatach ktore by tyle

> przejechały.

> Z tymi serwisami to norma - mi w serwisie powiedzieli $550 za sztukę Michelin Pilot Super Sport.

> Kupiłem na TireRack za $210 za sztukę. I tak zarobią, kasują $30 za montaż jednej opony. Do

> tego zbieżność następne $200.

pierwszy. Opony zmieniane na zimowe co sezon. Auto wiecej robilo km w zime bo w lato kabrio jezdzi. Obstawiam ze realnie zrobil 20-25kkm. Az zapytam ....

Kolega jezdzi raczej sookojnie. Rzadko pocisnie na autostradzie

A za czasow pracy w Lexie tak jak wspominalem tez byly z tym problemy glownie w gs-ach bo mialy R-F seryjnie przy 18-kach.

Z pozostalych rzeczy, wracajac do tematu to glownie hamulce lecialy, ale to w ciezszych i mocnych autach norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z pozostalych rzeczy, wracajac do tematu to glownie hamulce lecialy, ale to w ciezszych i mocnych

> autach norma

U mnie przód w GS460 trzeba było wymienić po 40 tysiącach mil, tył jest nadal dobry. Z kosztowniejszych czynności eksploatacyjnych to na 60 tys,. mil zmieniłem świece (na jakieś przeraźliwie drogie irydowe), płyn chłodzący, płyn hamulcowy i olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akurat wtedy pisałem ogólnie o wszystkich modelach z tych roczników

> choć raczej tylko IS, GS i może RX

> GS II generacji podoba mi się i dlaczego patrzyłem na niego

> jeśli chodzi o III generację to też ładna jest, ale zastanawiałem się czy takiego producenta jak

> Lexus trapią takie duperelki jak choroby wieku dziecięcego

> a te silniki to co możesz powiedzieć o ich konstrukcji?

> który lepszy i dlaczego? powiedzmy, że nie patrzymy na kwestie spalania i osiągów (bo te będę na

> pewno odpowiedni) tylko na kwestię trwałości konstrukcji

Z IS'a to tylko IS-F serduszka.gif

A co mogę powiedzieć o konstrukcji. Prawdziwe V8 bez jakiś udziwnień typu bi-turbo itp. Silniki prawie nie do zniszczenia. A jakie brzmienie swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z IS'a to tylko IS-F

Zgadzam sie z kolegą w 95%. GS 460 tez sie swietnie zbiera, a do tego robi to w niezwykle elegancki sposób, bez warczenia, szarpania itp. Idealny samochód dla kobiety. Moja żona wyskakuje na autostradę i w kilka sekund rozpędza sie do 140 km/h nie przestając jednocześnie rozmawiać z pielęgniarką przez telefon smile.gif

> A co mogę powiedzieć o konstrukcji. Prawdziwe V8 bez jakiś udziwnień typu bi-turbo itp. Silniki

> prawie nie zniszczenia. A jakie brzmienie

Niestety Lexus ma zamiar w przyszłym roku pokazać pierwszy model z turbo - NX 200t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z IS'a to tylko IS-F

akurat jeśliby mnie stać było na IS-F to kupiłbym

ale C63 AMG skromny.gif

> A co mogę powiedzieć o konstrukcji. Prawdziwe V8 bez jakiś udziwnień typu bi-turbo itp. Silniki

> prawie nie do zniszczenia. A jakie brzmienie

czyli w sumie to co chciałem usłyszeć waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie ogladalem GSy i zastanawia mnie ten panel:

lexus_gs300_30v6_249km_prestige_13.jpg

po co jest to puste miejsce na przycisk po lewej stronie?

zazwyczaj cos takiego wystepuje w samchodach w ktorych brak jakiegos wyposazenia, ale nie znalazlem zadnego modelu w ktorym to puste miejsce byloby zajęte przez cokolwiek...

...dziwne hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie ogladalem GSy i zastanawia mnie ten panel:

> po co jest to puste miejsce na przycisk po lewej stronie?

> zazwyczaj cos takiego wystepuje w samchodach w ktorych brak jakiegos wyposazenia, ale nie znalazlem

> zadnego modelu w ktorym to puste miejsce byloby zajęte przez cokolwiek...

> ...dziwne

może wolne miejsce jakbyś sobie chciał dołożyc jakieś np halogeny - i odpowiedni przycisk występuje do tego w ASO. Inna sprawa że takie coś IMO delikatnie mówiąc "nie przystoi" w aucie tej klasy spineyes.gif - takie "puste guziki" to sie widywało w Fiacie UNO hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sobie ogladalem GSy i zastanawia mnie ten panel:

> po co jest to puste miejsce na przycisk po lewej stronie?

> zazwyczaj cos takiego wystepuje w samchodach w ktorych brak jakiegos wyposazenia, ale nie znalazlem

> zadnego modelu w ktorym to puste miejsce byloby zajęte przez cokolwiek...

> ...dziwne

A to nie jest miejsce na drobniaki do parkomatu niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może wolne miejsce jakbyś sobie chciał dołożyc jakieś np halogeny - i odpowiedni przycisk występuje

> do tego w ASO. Inna sprawa że takie coś IMO delikatnie mówiąc "nie przystoi" w aucie tej klasy

> - takie "puste guziki" to sie widywało w Fiacie UNO

eeee tam, mercedes tez stosował puste miejsca... no ok - moze nie bylo dziur, ale zdarzalo sie miec nierownomiernie rozlozone przyciski (w zaleznosci od zamowionego wyposazenia) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

ze względu że GS, szczególnie V8 jest w PL prawie na wymarciu jeśli chodzi o podaż patrzę jeszcze na IS do 2004 r

jak na razie dla IS jedynym konkurentem jest e46

na coś konkretnego zwracać uwagę podczas oględzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze względu że GS, szczególnie V8 jest w PL prawie na wymarciu jeśli chodzi o podaż patrzę jeszcze

> na IS do 2004 r

> jak na razie dla IS jedynym konkurentem jest e46

> na coś konkretnego zwracać uwagę podczas oględzin?

Pierwsza generacja IS jest nic nie warta. Jedyne co jest warte wzmianki to silnik - R6 mający wiele wspólnego z silnikiem z Supry. Ale pomimo trzech litrów, ma tylko marne 220 KM. Do tego pięciobiegowy automat jest dość przeciętny. Za to była wersja z szesciobiegowym manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza generacja IS jest nic nie warta. Jedyne co jest warte wzmianki to silnik - R6 mający wiele

> wspólnego z silnikiem z Supry. Ale pomimo trzech litrów, ma tylko marne 220 KM. Do tego

> pięciobiegowy automat jest dość przeciętny. Za to była wersja z szesciobiegowym manualem.

Nie jestem pewny, ale stary IS w Polsce występował chyba tylko jako IS 200, a więc 2 lytry wink.gif

3.0 o którym piszesz był tylko w kombi i z importu. No, ale pewności 100% nie mam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze względu że GS, szczególnie V8 jest w PL prawie na wymarciu jeśli chodzi o podaż patrzę jeszcze

> na IS do 2004 r

> jak na razie dla IS jedynym konkurentem jest e46

> na coś konkretnego zwracać uwagę podczas oględzin?

Dwa msc temu kupiłem GS tyle, że 300. Osiągi jak dla mnie wystarczające. Bardzo przyzwoite spalanie.

Podaż GS z 2005-2011 jest całkiem spora. Do tego bardzo wiele egzemplarzy pochodzi z 1szej ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.