mp79 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Przepraszam, jeśli było, ale nie znalazłem na forum. http://www.sfora.biz/Oto-superoszczedne-auto-z-Polski-5-zlotych-za-100-km-s54585 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Przepraszam, jeśli było, ale nie znalazłem na forum. > http://www.sfora.biz/Oto-superoszczedne-auto-z-Polski-5-zlotych-za-100-km-s54585 Całkiem fajny. Z czego to ma lampy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 do tego dokupic agregat pradotwórczy i wozić w bagazniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Jak dla mnie tydzień jeżdżenia do fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Fajny ale wygląda trochę jak: "ulep". Nie mogliby tych paneli epoksydowo-szklanych jakoś spójnie projektować aby linie się zgrywały a elementy nie wyglądały jakby każdy z innego auta? Mogliby wziąć przykład z Kozmo! U niego wszystko jest spójne. No i przegięli z tymi lusterkami. Po co zużywać prąd skoro można mieć to samo bez prądu? Przy miejskich prędkościach aerodynamika nie ucierpi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Przepraszam, jeśli było, ale nie znalazłem na forum. > http://www.sfora.biz/Oto-superoszczedne-auto-z-Polski-5-zlotych-za-100-km-s54585 1300kg. Sporo jak na auto elektryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Dla mnie, to kolejna okazja, żeby wyciągnąć $$ z "ekologii". Prototyp za 8mln... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Prototyp za 8mln... W dodatku mało oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > No i przegięli z tymi lusterkami. Po co zużywać prąd skoro można mieć to samo bez prądu? Przy > miejskich prędkościach aerodynamika nie ucierpi. Właśnie też tego nie kumam. Może jeszcze pójdą po rozum do głowy i wsadzą tam normalne lusterka. Bądź co bądź, to zaledwie prototyp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniek_ Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 kolejne chinskie gowno po romecie 4e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Dla mnie, to kolejna okazja, żeby wyciągnąć $$ z "ekologii". Prototyp za 8mln... Oczywiście. Chodzi wyłącznie o wyciągnięcie kasy z grantów "ekologicznych". Ten "samochód" nigdy nie wejdzie do produkcji. Ale 8 milionów gdzieś "wsiąkły" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > W dodatku mało oryginalny Quote: Za projekt nadwozia odpowiada Michał Kracik, doktorant krakowskiej ASP. Plagiat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > 1300kg. > Sporo jak na auto elektryczne? Jak to możliwe, że auto mające 40 konny silnik i wagę 1300kg rozpędza się do setki w 5 sekund ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Jak to możliwe, że auto mające 40 konny silnik i wagę 1300kg rozpędza się do setki w 5 sekund ? Przyspieszenie daje moment obrotowy w połączeniu z mocą. Silniki elektryczne mają go sporo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 moc silnika jest ściśle powiązana z momentem obr. silnika. w dodatku silniki elektryczne maja wysoki moment w całym zakresie obrotów silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Dla mnie, to kolejna okazja, żeby wyciągnąć $$ z "ekologii". Prototyp za 8mln... Kolejny projekt typu Flaris, jakkolwiek życzę, żeby z obu projektów wyszła produkcja wielkoseryjna, to jakoś nie wierzę a szkoda. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 >> Jak to możliwe, że auto mające 40 konny silnik i wagę 1300kg rozpędza się do setki w 5 sekund ? >Przyspieszenie daje moment obrotowy w połączeniu z mocą. >Silniki elektryczne mają go sporo dziennikarzyna cos uslyszal, reszte zmyslil a wy probojecie ja racjonalnie wytlumaczyc Auto ktore wazy 1300kG a ma moc 41kM w 5.5sek przyspieszy do jakis 50kmh. z niedowiarkami chetnie sie sprawdze swoim autem, nie mam zadnych szans bo moja stara wolnossaca hunda ma tyci moment wobec czego 191KM rozpedza ja do 100 w zolwie 7.5s - wiec smialo wstepujcie w szranki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > moc silnika jest ściśle powiązana z momentem obr. silnika. w dodatku silniki elektryczne maja > wysoki moment w całym zakresie obrotów silnika Ja wiem, że moc jest powiązana z momentem, ale moment nie ma nic do przyspieszenia, ważna jest tylko moc. Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki. Tu kłania się stosunek mocy do masy, a dla tego samochodu jest on podobny jak dla malucha, więc na pewno będzie miał identyczne osiągi. Czyli przyspieszenie i prędkość maksymalną. I nie ma tu nic do tego, że silnik jest elektryczny bo tesla model s też ma silnik elektryczny i potrzebuje 400KM żeby rozpędzić 2100 kg nadwozie w czasie ok 5 sekund. Więc, żeby ten pojazd miał takie osiagi potrzeba silnika o mocy ponad 200KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > dziennikarzyna cos uslyszal, reszte zmyslil... Może tak, może nie? Zobacz jakie musi mieć przełożenie. Pojedzie tylko 110km./h Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 ... > Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki. Może przyspieszenie jest z samym kierowcą a 1300kg. to masa całkowita z kompletem pasażerów? O to można by podejrzewać dziennikarza ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Może tak, może nie? Zobacz jakie musi mieć przełożenie. Pojedzie tylko 110km./h Przełożenie tutaj niewiele ma do rzeczy, bo do 100 km/h samochód z wysokoobrotowym silnikiem rozpędza się na II biegu. Nawet przy skrzyni CVT, gdzie obroty są utzymywane przy największej mocy, a zmienia się dynamicznie przełożenie, nic się nie da ugrać przy takiej mocy i masie. Nie ma takiej możliwości, żeby 40KM (i nieważne, czy są z silnika spalinowego, parowego czy elektrycznego) rozpędziły 1300 kg do 100 km/h w 5 sekund. Nie ma takiej możliwości, fizyki nie oszukasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Ja wiem, że moc jest powiązana z momentem, ale moment nie ma nic do przyspieszenia, ważna jest > tylko moc. > Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki. > Tu kłania się stosunek mocy do masy, a dla tego samochodu jest on podobny jak dla malucha, > więc na pewno będzie miał identyczne osiągi. Czyli przyspieszenie i prędkość maksymalną. > I nie ma tu nic do tego, że silnik jest elektryczny bo tesla model s też ma silnik elektryczny i > potrzebuje 400KM żeby rozpędzić 2100 kg nadwozie w czasie ok 5 sekund. Więc, żeby ten pojazd > miał takie osiagi potrzeba silnika o mocy ponad 200KM. Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie? Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Za projekt nadwozia odpowiada Michał Kracik, doktorant krakowskiej ASP. > Plagiat ? e tam zaraz plagiat, ten z linku norasa jest na wodor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Przepraszam, jeśli było, ale nie znalazłem na forum. > http://www.sfora.biz/Oto-superoszczedne-auto-z-Polski-5-zlotych-za-100-km-s54585 Super, będzie kolejne auto do muzeum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie? > Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks. Jak ktoś nie ma o tym pojęcia to dla niego nie ma znaczenia czy jest to silnik szeregowy czy równoległy a charakterystykę mają zupełnie inną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie? > Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks. Tramwaj nie rozpędza się do setki, więc nie da się porównać. Ma zbyt słaby stosunek mocy do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie? No jakie? > Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Przełożenie tutaj niewiele ma do rzeczy, bo do 100 km/h samochód z wysokoobrotowym silnikiem > rozpędza się na II biegu. Nawet przy skrzyni CVT, gdzie obroty są utzymywane przy największej > mocy, a zmienia się dynamicznie przełożenie, nic się nie da ugrać przy takiej mocy i masie. Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy. Tego nie da się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą. Nawet z CVT. Przez skrzynię moment na kołach maleje wraz ze wzrostem prędkości (przełożenia). W elektryku nie potrzebna jest skrzynia biegów a moment na kołach może być stale maksymalny. Taka Tesla rozpędza się do dwa razy większej prędkości, gdzie potrzeba przynajmniej cztery razy więcej mocy. Przełożenie jest na pewno inne i ma decydujące znaczenie. Jeśli więc podali dane na pustym aucie to może mieć sens. > Nie ma takiej możliwości, żeby 40KM (i nieważne, czy są z silnika spalinowego, parowego czy > elektrycznego) rozpędziły 1300 kg do 100 km/h w 5 sekund. Nie ma takiej możliwości, fizyki nie > oszukasz. Ponieważ znamy zbyt mało faktów, daleki jestem od kategorycznych stwierdzeń i już pisałem z czego może to wynikać. Oczywiście możesz mieć rację. Ciekaw jestem jak jest naprawdę? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy. I co dalej? Tego nie da > się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą. Raczej moc wraz z momentem. Nawet z CVT. Przez skrzynię > moment na kołach maleje wraz ze wzrostem prędkości (przełożenia). W elektryku nie potrzebna > jest skrzynia biegów a moment na kołach może być stale maksymalny. A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment... > Taka Tesla rozpędza się do dwa razy większej prędkości, gdzie potrzeba przynajmniej cztery razy > więcej mocy. Przełożenie jest na pewno inne i ma decydujące znaczenie. A ile mocy ma Tesla? Jeśli więc podali dane > na pustym aucie to może mieć sens. co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > I co dalej? Skąd mnie to wiedzieć? > Tego nie da > Raczej moc wraz z momentem. Co za różnica czy igła z nitką czy odwrotnie? > Nawet z CVT. Przez skrzynię > A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment... Pewnie masz rację? > A ile mocy ma Tesla? Nie mam pojęcia. > Jeśli więc podali dane > co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki? DMC, własna? Ja nie wiem. Dlatego nie wiem czy to możliwe. Odnośnie Tesli. Musi mieć dwukrotnie większe przełożenie aby pojechać dwa razy szybciej. Moment na kołach o połowę mniejszy. V-max dwukrotnie większa to cztery razy więcej energii. No i dwa razy większa masa. To wszystko trzeba pomnożyć. Wydaje się, że powinna mieć więcej niż około 350KM aby do setki pojechać tak samo. Ale co tam, ja się w ogóle nie znam i mam rozumek feudalnego rolnika, więc pewnie się mylę? ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy. Tego nie da > się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą. Nawet z CVT. po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt. a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a osiagi gorsze Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh? W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena niedostateczna. Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Tam jest w ogóle skrzynia biegów? BTW: Wiarygodne byłyby obliczenia. Słowa można sobie rzucać. Może któryś z Was, którzy wiedzą, policzy. Wystarczy porównanie do Tesli, bo przecież nie jest łatwo uwzględnić tyle zmiennych w liczeniu od podstaw. Inaczej to czcze gadanie. Ja nie wiem czy to możliwe. Nie potrafię też dokładnie policzyć. Dlatego nie mogę wykluczyć. Tym bardziej, że chłopski rozumek liczy po swojemu. Różnica masy razy różnica oporu powietrza przy V-max razy przełożenie i się wszystko zgadza ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > bo moja stara wolnossaca > hunda ma tyci moment wobec czego 191KM rozpedza ja do 100 w zolwie 7.5s - wiec smialo > wstepujcie w szranki Ciekawostka jest, że moja turbobabcia ma w cholerę więcej momentu niż twoje auto, w serii 193 KM i do setki tez potrzebuje 7,5sec. Ciekawe co na to by powiedzielo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > BTW: Wiarygodne byłyby obliczenia. Słowa można sobie rzucać. > Może któryś z Was, którzy wiedzą, policzy. Wystarczy porównanie do Tesli, bo przecież nie jest > łatwo uwzględnić tyle zmiennych w liczeniu od podstaw. Inaczej to czcze gadanie. > Ja nie wiem czy to możliwe. Nie potrafię też dokładnie policzyć. Dlatego nie mogę wykluczyć. Tym > bardziej, że chłopski rozumek liczy po swojemu. Różnica masy razy różnica oporu powietrza przy > V-max razy przełożenie i się wszystko zgadza ;-) Tzn co? mamy Ci na siłę udowadniać, że białe jest białe? > Pozdrawiam. Również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Moim zdaniem jest to możliwe, jednak nie przy podanych założeniach. Proszę przeliczyć czy jest to możliwe dla mocy 65-70 koni i proszę wziąć pod uwagę maksymalny moment obrotowy od 0 rpm. Podana moc jest mocą znamionową, natomiast przy sprincie do setki silnik osiąga krótkotrwałą moc szczytową, która może oscylować wokół 65-70 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Moim zdaniem jest to możliwe, jednak nie przy podanych założeniach. Proszę przeliczyć czy jest to > możliwe dla mocy 65-70 koni i proszę wziąć pod uwagę maksymalny moment obrotowy od 0 rpm. > Podana moc jest mocą znamionową, natomiast przy sprincie do setki silnik osiąga krótkotrwałą > moc szczytową, która może oscylować wokół 65-70 koni. Przy jakich obrotach te 75 koni? IMO 5,5 sekundy przy 75 koniach i 1300kg to nadal fizyka alternatywna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Przy jakich obrotach te 75 koni? > IMO 5,5 sekundy przy 75 koniach i 1300kg to nadal fizyka alternatywna. Mi wychodzi na kartce jakieś 9s... Pominąwszy jakiekolwiek opory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Mi wychodzi na kartce jakieś 9s... Pominąwszy jakiekolwiek opory To i tak Ci BARDZO optymistycznie wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > To i tak Ci BARDZO optymistycznie wychodzi. oj BARDZO np. nowe Polo (nie moge znalezc ile wazy) 1.4 85KM 132Nm - 11.9 do 100kmh 1.6TDI 90KM/230Nm - 11.5 do 100kmh 1.2 TSI 105KM 175Nm - 9,7 do 100kmh no i gdzie ta "przewaga momentu nad moca"? Moze sie ktos w koncu przyzna ze spal na lekcjach fizyki w szkole? chlopski rozum mozna sobie w tym przypadku wsadzic - gdzie kto sobie zyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > oj BARDZO > np. nowe Polo (nie moge znalezc ile wazy) > 1.4 85KM 132Nm - 11.9 do 100kmh > 1.6TDI 90KM/230Nm - 11.5 do 100kmh > 1.2 TSI 105KM 175Nm - 9,7 do 100kmh > no i gdzie ta "przewaga momentu nad moca"? > Moze sie ktos w koncu przyzna ze spal na lekcjach fizyki w szkole? > chlopski rozum mozna sobie w tym przypadku wsadzic - gdzie kto sobie zyczy renault zoe preview silnik elektryczny o mocy 80KM 222Nm masa pojazdu ok 1400kg Vmax 135km/h przyspieszenie 0-100km/h 8.1s dane producenta dodatkowe dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > I co dalej? > Tego nie da > Raczej moc wraz z momentem. > Nawet z CVT. Przez skrzynię > A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment... > A ile mocy ma Tesla? > Jeśli więc podali dane > co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki? na tej stronie są inne dane. Wychodzi, ze ma dwa silniki po 25kW bezpośrednio przy kołach i do setki ma 6s. Tu następna strona i inne dane. Do setki dalej 5.5 s, ale silniku już po 15kW. Znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo > moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w > 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie > moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt. > a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do > setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a > osiagi gorsze > Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh? > W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena > niedostateczna. > Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku > rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie > czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem > bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny. Zrozum że jeśli auto napędza silnik szeregowy to wchodzi on na bardzo wysokie obroty, nie ma skrzyni biegów tylko jest stała przekładnia i finalnie na kołach możesz mieć tego momentu razy kilka tego co na silniku, a obrotów rzędu kilkunastu tysięcy na minute i tak nie wyprowadzisz bezpośrednio na koła. Więc da się? Da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Zrozum że jeśli auto napędza silnik szeregowy <CIACH> nie tlumacz mi jak dziala silnik i przekladnie, bo jestem inzynierem i bede sie upieral ze na swoj dyplom zapracowalem uczciwie. Moja propozycja pojedynku elektryka z niedobrym wolnossacym benzyniakiem jest nadal aktualna, o wyniku poinformuje jaki by nie byl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo > moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w > 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie > moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt. > a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do > setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a > osiagi gorsze > Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh? > W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena > niedostateczna. > Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku > rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie > czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem > bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny. Pomijam rzetelność dziennikarską (znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego prototypu), ale uwzględnić należy, że ten moment/moc jest właśnie na kołach i stały w całym zakresie obrotów. Twoja honda na kołach ma inną moc niż na silniku, a dodatkowo 190KM osiąga dopiero w górnym zakresie obrotów. Fakt, może to bździdło do setki w 5.5 się nie rozpędzi, ale czas ten nie będzie wiele dłuższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > na tej stronie są inne dane. Wychodzi, ze ma dwa silniki po 25kW bezpośrednio przy kołach i do > setki ma 6s. > Tu następna strona i inne dane. Do setki dalej 5.5 s, ale silniku już po 15kW. > Znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego samochodu. Jakby nie liczyć, to auto o masie 1300kg przy prędkości 100km/h ma energię kinetyczną 502kJ. Żeby rozpędził się do tej prędkości w ciągu 5 sekund, to musi mieć moc przynajmniej 100kW w całym zakresie obrotów (a nie ma, bo to moment [z dokładnością inżynierską] jest stały, a moc rośnie liniowo). A i to jest policzone z pominięciem mocy potrzebnej na pokonanie oporów przeniesienia napędu, oporu toczenia i powietrza itd. Jeśli mocy ma 2x25kW, to nie rozpędzi się szybciej niż w 10 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Twoja honda na kołach ma inną moc niż na silniku, a dodatkowo 190KM osiąga dopiero w górnym > zakresie obrotów. Znaczy się skrzynia biegów i "dyfer" mają inną moc na wejściu i inną moc na wyjściu (pomijając straty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Znaczy się skrzynia biegów i "dyfer" mają inną moc na wejściu i inną moc na wyjściu (pomijając > straty) Nie pomijając strat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Jakby nie liczyć, to auto o masie 1300kg przy prędkości 100km/h ma energię kinetyczną 502kJ. Żeby > rozpędził się do tej prędkości w ciągu 5 sekund, to musi mieć moc przynajmniej 100kW w całym > zakresie obrotów (a nie ma, bo to moment [z dokładnością inżynierską] jest stały, a moc rośnie > liniowo). A i to jest policzone z pominięciem mocy potrzebnej na pokonanie oporów > przeniesienia napędu, oporu toczenia i powietrza itd. > Jeśli mocy ma 2x25kW, to nie rozpędzi się szybciej niż w 10 sekund. No to nie ma bata, cuda na kiju i chłyty marketingowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > No to nie ma bata, cuda na kiju i chłyty marketingowe Liczę jeszcze to ZOE - i 8 sekund jest już bardziej realne... Z 1400kg/60kW wychodzi mi 9s, ale pewnie jest tak, żę te 60kW to utrzymywalna moc. Chwilowa może być większa - taki overboost... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > No to nie ma bata, cuda na kiju i chłyty marketingowe Albo pismak pomylił ilość tych silników. Może są dwa po 40KM a masa to DMC? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.