Skocz do zawartości

Nowy polski prototyp


mp79

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny ale wygląda trochę jak: "ulep". Nie mogliby tych paneli epoksydowo-szklanych jakoś spójnie projektować aby linie się zgrywały a elementy nie wyglądały jakby każdy z innego auta?

Mogliby wziąć przykład z Kozmo! U niego wszystko jest spójne.

No i przegięli z tymi lusterkami. Po co zużywać prąd skoro można mieć to samo bez prądu? Przy miejskich prędkościach aerodynamika nie ucierpi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i przegięli z tymi lusterkami. Po co zużywać prąd skoro można mieć to samo bez prądu? Przy

> miejskich prędkościach aerodynamika nie ucierpi.

Właśnie też tego nie kumam. Może jeszcze pójdą po rozum do głowy i wsadzą tam normalne lusterka. Bądź co bądź, to zaledwie prototyp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to możliwe, że auto mające 40 konny silnik i wagę 1300kg rozpędza się do setki w 5 sekund ?

Przyspieszenie daje moment obrotowy w połączeniu z mocą.

Silniki elektryczne mają go sporo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> Jak to możliwe, że auto mające 40 konny silnik i wagę 1300kg rozpędza się do setki w 5 sekund ?

>Przyspieszenie daje moment obrotowy w połączeniu z mocą.

>Silniki elektryczne mają go sporo

dziennikarzyna cos uslyszal, reszte zmyslil a wy probojecie ja racjonalnie wytlumaczyc facepalm%5B1%5D.gif

Auto ktore wazy 1300kG a ma moc 41kM w 5.5sek przyspieszy do jakis 50kmh.

z niedowiarkami chetnie sie sprawdze swoim autem, nie mam zadnych szans hahaha.gif bo moja stara wolnossaca hunda ma tyci moment wobec czego 191KM rozpedza ja do 100 w zolwie 7.5s - wiec smialo wstepujcie w szranki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moc silnika jest ściśle powiązana z momentem obr. silnika. w dodatku silniki elektryczne maja

> wysoki moment w całym zakresie obrotów silnika

Ja wiem, że moc jest powiązana z momentem, ale moment nie ma nic do przyspieszenia, ważna jest tylko moc.

Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki. Tu kłania się stosunek mocy do masy, a dla tego samochodu jest on podobny jak dla malucha, więc na pewno będzie miał identyczne osiągi. Czyli przyspieszenie i prędkość maksymalną.

I nie ma tu nic do tego, że silnik jest elektryczny bo tesla model s też ma silnik elektryczny i potrzebuje 400KM żeby rozpędzić 2100 kg nadwozie w czasie ok 5 sekund. Więc, żeby ten pojazd miał takie osiagi potrzeba silnika o mocy ponad 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki.

Może przyspieszenie jest z samym kierowcą a 1300kg. to masa całkowita z kompletem pasażerów?

O to można by podejrzewać dziennikarza ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak, może nie? Zobacz jakie musi mieć przełożenie. Pojedzie tylko 110km./h

Przełożenie tutaj niewiele ma do rzeczy, bo do 100 km/h samochód z wysokoobrotowym silnikiem rozpędza się na II biegu. Nawet przy skrzyni CVT, gdzie obroty są utzymywane przy największej mocy, a zmienia się dynamicznie przełożenie, nic się nie da ugrać przy takiej mocy i masie. Nie ma takiej możliwości, żeby 40KM (i nieważne, czy są z silnika spalinowego, parowego czy elektrycznego) rozpędziły 1300 kg do 100 km/h w 5 sekund. Nie ma takiej możliwości, fizyki nie oszukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem, że moc jest powiązana z momentem, ale moment nie ma nic do przyspieszenia, ważna jest

> tylko moc.

> Nie jest możliwe, żeby silnik o mocy 40KM rozpędził auto o masie 1200 kg w ciągu 5 sekund do setki.

> Tu kłania się stosunek mocy do masy, a dla tego samochodu jest on podobny jak dla malucha,

> więc na pewno będzie miał identyczne osiągi. Czyli przyspieszenie i prędkość maksymalną.

> I nie ma tu nic do tego, że silnik jest elektryczny bo tesla model s też ma silnik elektryczny i

> potrzebuje 400KM żeby rozpędzić 2100 kg nadwozie w czasie ok 5 sekund. Więc, żeby ten pojazd

> miał takie osiagi potrzeba silnika o mocy ponad 200KM.

Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie?

Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie?

> Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks.

Jak ktoś nie ma o tym pojęcia to dla niego nie ma znaczenia czy jest to silnik szeregowy czy równoległy a charakterystykę mają zupełnie inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tramwaj waży 17.5T i ma 4 silniki o mocy 40-45kW każdy a jakie ma przyspieszenie?

> Już kiedyś była o tym dyskusja, ciężko pojąć, że moc tak na prawdę decyduje o prędkości maks.

Tramwaj nie rozpędza się do setki, więc nie da się porównać. Ma zbyt słaby stosunek mocy do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przełożenie tutaj niewiele ma do rzeczy, bo do 100 km/h samochód z wysokoobrotowym silnikiem

> rozpędza się na II biegu. Nawet przy skrzyni CVT, gdzie obroty są utzymywane przy największej

> mocy, a zmienia się dynamicznie przełożenie, nic się nie da ugrać przy takiej mocy i masie.

Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy. Tego nie da się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą. Nawet z CVT. Przez skrzynię moment na kołach maleje wraz ze wzrostem prędkości (przełożenia). W elektryku nie potrzebna jest skrzynia biegów a moment na kołach może być stale maksymalny.

Taka Tesla rozpędza się do dwa razy większej prędkości, gdzie potrzeba przynajmniej cztery razy więcej mocy. Przełożenie jest na pewno inne i ma decydujące znaczenie. Jeśli więc podali dane na pustym aucie to może mieć sens.

> Nie ma takiej możliwości, żeby 40KM (i nieważne, czy są z silnika spalinowego, parowego czy

> elektrycznego) rozpędziły 1300 kg do 100 km/h w 5 sekund. Nie ma takiej możliwości, fizyki nie

> oszukasz.

Ponieważ znamy zbyt mało faktów, daleki jestem od kategorycznych stwierdzeń i już pisałem z czego może to wynikać. Oczywiście możesz mieć rację.

Ciekaw jestem jak jest naprawdę?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy.

I co dalej?

Tego nie da

> się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą.

Raczej moc wraz z momentem.

Nawet z CVT. Przez skrzynię

> moment na kołach maleje wraz ze wzrostem prędkości (przełożenia). W elektryku nie potrzebna

> jest skrzynia biegów a moment na kołach może być stale maksymalny.

A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment...

> Taka Tesla rozpędza się do dwa razy większej prędkości, gdzie potrzeba przynajmniej cztery razy

> więcej mocy. Przełożenie jest na pewno inne i ma decydujące znaczenie.

A ile mocy ma Tesla?

Jeśli więc podali dane

> na pustym aucie to może mieć sens.

co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co dalej?

Skąd mnie to wiedzieć?

> Tego nie da

> Raczej moc wraz z momentem.

Co za różnica czy igła z nitką czy odwrotnie?

> Nawet z CVT. Przez skrzynię

> A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment...

Pewnie masz rację?

> A ile mocy ma Tesla?

Nie mam pojęcia.

> Jeśli więc podali dane

> co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki?

DMC, własna? Ja nie wiem. Dlatego nie wiem czy to możliwe.

Odnośnie Tesli. Musi mieć dwukrotnie większe przełożenie aby pojechać dwa razy szybciej. Moment na kołach o połowę mniejszy.

V-max dwukrotnie większa to cztery razy więcej energii.

No i dwa razy większa masa.

To wszystko trzeba pomnożyć. Wydaje się, że powinna mieć więcej niż około 350KM aby do setki pojechać tak samo.

Ale co tam, ja się w ogóle nie znam i mam rozumek feudalnego rolnika, więc pewnie się mylę? ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że to silnik elektryczny, gdzie niemal od zera już jest pełny moment obrotowy. Tego nie da

> się porównać do żadnego spalinowego, gdzie moment rośnie z mocą. Nawet z CVT.

po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt.

a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a osiagi gorsze rotfl.gif

Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh?

W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena niedostateczna.

Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest w ogóle skrzynia biegów?

BTW: Wiarygodne byłyby obliczenia. Słowa można sobie rzucać.

Może któryś z Was, którzy wiedzą, policzy. Wystarczy porównanie do Tesli, bo przecież nie jest łatwo uwzględnić tyle zmiennych w liczeniu od podstaw. Inaczej to czcze gadanie.

Ja nie wiem czy to możliwe. Nie potrafię też dokładnie policzyć. Dlatego nie mogę wykluczyć. Tym bardziej, że chłopski rozumek liczy po swojemu. Różnica masy razy różnica oporu powietrza przy V-max razy przełożenie i się wszystko zgadza ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo moja stara wolnossaca

> hunda ma tyci moment wobec czego 191KM rozpedza ja do 100 w zolwie 7.5s - wiec smialo

> wstepujcie w szranki

Ciekawostka jest, że moja turbobabcia ma w cholerę więcej momentu niż twoje auto, w serii 193 KM i do setki tez potrzebuje 7,5sec.

Ciekawe co na to by powiedzielo? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW: Wiarygodne byłyby obliczenia. Słowa można sobie rzucać.

pad.gif

> Może któryś z Was, którzy wiedzą, policzy. Wystarczy porównanie do Tesli, bo przecież nie jest

> łatwo uwzględnić tyle zmiennych w liczeniu od podstaw. Inaczej to czcze gadanie.

> Ja nie wiem czy to możliwe. Nie potrafię też dokładnie policzyć. Dlatego nie mogę wykluczyć. Tym

> bardziej, że chłopski rozumek liczy po swojemu. Różnica masy razy różnica oporu powietrza przy

> V-max razy przełożenie i się wszystko zgadza ;-)

Tzn co? mamy Ci na siłę udowadniać, że białe jest białe?

> Pozdrawiam.

Również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to możliwe, jednak nie przy podanych założeniach. Proszę przeliczyć czy jest to możliwe dla mocy 65-70 koni i proszę wziąć pod uwagę maksymalny moment obrotowy od 0 rpm. Podana moc jest mocą znamionową, natomiast przy sprincie do setki silnik osiąga krótkotrwałą moc szczytową, która może oscylować wokół 65-70 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem jest to możliwe, jednak nie przy podanych założeniach. Proszę przeliczyć czy jest to

> możliwe dla mocy 65-70 koni i proszę wziąć pod uwagę maksymalny moment obrotowy od 0 rpm.

> Podana moc jest mocą znamionową, natomiast przy sprincie do setki silnik osiąga krótkotrwałą

> moc szczytową, która może oscylować wokół 65-70 koni.

Przy jakich obrotach te 75 koni?

IMO 5,5 sekundy przy 75 koniach i 1300kg to nadal fizyka alternatywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak Ci BARDZO optymistycznie wychodzi.

oj BARDZO

np. nowe Polo (nie moge znalezc ile wazy)

1.4 85KM 132Nm - 11.9 do 100kmh

1.6TDI 90KM/230Nm - 11.5 do 100kmh

1.2 TSI 105KM 175Nm - 9,7 do 100kmh

no i gdzie ta "przewaga momentu nad moca"?

Moze sie ktos w koncu przyzna ze spal na lekcjach fizyki w szkole? hehe.gif

chlopski rozum mozna sobie w tym przypadku wsadzic - gdzie kto sobie zyczy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj BARDZO

> np. nowe Polo (nie moge znalezc ile wazy)

> 1.4 85KM 132Nm - 11.9 do 100kmh

> 1.6TDI 90KM/230Nm - 11.5 do 100kmh

> 1.2 TSI 105KM 175Nm - 9,7 do 100kmh

> no i gdzie ta "przewaga momentu nad moca"?

> Moze sie ktos w koncu przyzna ze spal na lekcjach fizyki w szkole?

> chlopski rozum mozna sobie w tym przypadku wsadzic - gdzie kto sobie zyczy

renault zoe preview

silnik elektryczny o mocy 80KM 222Nm

masa pojazdu ok 1400kg

Vmax 135km/h

przyspieszenie 0-100km/h 8.1s

dane producenta

dodatkowe dane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co dalej?

> Tego nie da

> Raczej moc wraz z momentem.

> Nawet z CVT. Przez skrzynię

> A ja myślałem, że skrzynia raczej mnoży moment...

> A ile mocy ma Tesla?

> Jeśli więc podali dane

> co ma mieć sens? 1300kg, 40 koni i 5,5 do setki?

na tej stronie są inne dane. Wychodzi, ze ma dwa silniki po 25kW bezpośrednio przy kołach i do setki ma 6s.

Tu następna strona i inne dane. Do setki dalej 5.5 s, ale silniku już po 15kW.

Znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo

> moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w

> 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie

> moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt.

> a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do

> setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a

> osiagi gorsze

> Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh?

> W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena

> niedostateczna.

> Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku

> rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie

> czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem

> bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny.

Zrozum że jeśli auto napędza silnik szeregowy to wchodzi on na bardzo wysokie obroty, nie ma skrzyni biegów tylko jest stała przekładnia i finalnie na kołach możesz mieć tego momentu razy kilka tego co na silniku, a obrotów rzędu kilkunastu tysięcy na minute i tak nie wyprowadzisz bezpośrednio na koła.

Więc da się? Da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrozum że jeśli auto napędza silnik szeregowy <CIACH>

nie tlumacz mi jak dziala silnik i przekladnie, bo jestem inzynierem i bede sie upieral ze na swoj dyplom zapracowalem uczciwie.

Moja propozycja pojedynku elektryka z niedobrym wolnossacym benzyniakiem jest nadal aktualna, o wyniku poinformuje jaki by nie byl wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze primo liczy sie moc na kolach (czy tez moment ale to tak naprawde na jedno wychodzi bo

> moc jest nierozerwalnie z moca zwiazana poprzez obroty), po drugie nie liczy sie moc/moment w

> 1 punkcie charakterystyki silnika/samochodu a wykres przez caly cykl przyspieszani. Po trzecie

> moc/moment trzeba jeszcze przeniesc na asfalt.

> a taka Tesla Model S model podstawowowy (Curb weight: 4,647.3 lbs, 225kW) ma 5.9s do 60mil czyli do

> setki moze 6.1-6.2. Normalnie nedza w tej hameryce - waga 2 x wieksza, moc 7.5 x wieksza a

> osiagi gorsze

> Nadal wierzycie we wlasne rozumowanie ze 40KM rozpedzi 1300kG w 5.5 do 100kmh?

> W takich przypadkach moj nauczyciel fizyki odsylal delikwenta z powrotem do ksiazek, z ocena

> niedostateczna.

> Zrozumcie ludzie: moc jakotaka jest to zdolnosc do wykonania okreslonej pracy, w naszym przypadku

> rozpedzenia auta. Wiec auto z silnikiem o malej mocy bedzie sie rozpedzalo wolno, niezaleznie

> czy bedzie to silnik elektryczny, spalinowy czy krasnoludki. Chka silnika i przekladni owszem

> bedzie miala pewien wplyw - ale nie jest to wplyw dowolny.

Pomijam rzetelność dziennikarską (znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego prototypu), ale uwzględnić należy, że ten moment/moc jest właśnie na kołach i stały w całym zakresie obrotów.

Twoja honda na kołach ma inną moc niż na silniku, a dodatkowo 190KM osiąga dopiero w górnym zakresie obrotów.

Fakt, może to bździdło do setki w 5.5 się nie rozpędzi, ale czas ten nie będzie wiele dłuższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na tej stronie są inne dane. Wychodzi, ze ma dwa silniki po 25kW bezpośrednio przy kołach i do

> setki ma 6s.

> Tu następna strona i inne dane. Do setki dalej 5.5 s, ale silniku już po 15kW.

> Znalazłem jeszcze kilka stron z różnymi danymi tego samochodu.

Jakby nie liczyć, to auto o masie 1300kg przy prędkości 100km/h ma energię kinetyczną 502kJ. Żeby rozpędził się do tej prędkości w ciągu 5 sekund, to musi mieć moc przynajmniej 100kW w całym zakresie obrotów (a nie ma, bo to moment [z dokładnością inżynierską] jest stały, a moc rośnie liniowo). A i to jest policzone z pominięciem mocy potrzebnej na pokonanie oporów przeniesienia napędu, oporu toczenia i powietrza itd.

Jeśli mocy ma 2x25kW, to nie rozpędzi się szybciej niż w 10 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby nie liczyć, to auto o masie 1300kg przy prędkości 100km/h ma energię kinetyczną 502kJ. Żeby

> rozpędził się do tej prędkości w ciągu 5 sekund, to musi mieć moc przynajmniej 100kW w całym

> zakresie obrotów (a nie ma, bo to moment [z dokładnością inżynierską] jest stały, a moc rośnie

> liniowo). A i to jest policzone z pominięciem mocy potrzebnej na pokonanie oporów

> przeniesienia napędu, oporu toczenia i powietrza itd.

> Jeśli mocy ma 2x25kW, to nie rozpędzi się szybciej niż w 10 sekund.

No to nie ma bata, cuda na kiju i chłyty marketingowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to nie ma bata, cuda na kiju i chłyty marketingowe

Liczę jeszcze to ZOE - i 8 sekund jest już bardziej realne...

Z 1400kg/60kW wychodzi mi 9s, ale pewnie jest tak, żę te 60kW to utrzymywalna moc. Chwilowa może być większa - taki overboost...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.