djspark Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Witam . Nad radiem posiadam jedynie sam zegarek , chciałbym zaś zmienić go na ten co pokazuje temperature datę i godzinę (mój dziadek posiada w eFce taki i jest o niebo lepszy w wyglądzie od mojego standardowego Czy istnieje taka możliwość? i czy dużo jest z tym roboty? jak czujnik temperatury podłaczyć ? co będzie potrzebne do zrobienia tego ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/185-mid-instrukcja-montazu-opel-astra-f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Dostałeś od analyzera link do montażu MID'a. Skoro Ty chcesz tylko: > zmienić go na ten co pokazuje temperature datę i godzinę to z tego manuala interesuje Cię tylko rozpiska przewodów we wtyczce (na początku pierwszej strony) "Opis złącza X19 - wtyk DID/TID/MID (12 pinów)" Wyjmij swój zegarek, zobacz jaki masz wtyk i porównaj z tym na rysunku. Pewnie jest inny, więc musisz zaopatrzyć się na szrocie we właściwy. Część przewodów będziesz miał już w swojej wtyczce: zasilanie, podświetlenie, masę. Resztę: przewody od czujnika temperatury, sygnały z radia (to nie jest konieczne jeśli nie potrzebujesz pseudo-RDS'u. który działa tylko z oryginalnym radiem i z nielicznymi modelami nieoryginalnych) będziesz musiał pociągnąć samodzielnie. Czujnik temperatury albo kupisz oryginalny/zamiennik albo zwykły termistor 4,7 kohm. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.html#did tu masz zamianę dida na tida . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > tu masz zamianę dida na tida . Też pudło, bo: Quote: posiadam jedynie sam zegarek Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 musze zwolnic okuliste . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > musze zwolnic okuliste . Ale i tak blisko byłeś, bo to co tam wyczyta, w 90% zastosuje u siebie - jak podłączyć dodatkowe przewody. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djspark Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Dziękowac na dniach rozbiorę i zobaczę co i jak Jeżeli bedą wtyczki takie same będę musiał się tylko zaopatrzyć w czujnik temperatury tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 tak jak kol napisał czujnik albo termistor 4,7 kohm i masz to samo .wpinasz do wtyczki i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djspark Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > tak jak kol napisał czujnik albo termistor 4,7 kohm i masz to samo .wpinasz do wtyczki i działa Sprawdzałem dzisiaj i czujnik temperatury mam w przednim zderzaku na przeciw kierowcy .. myslę ze wyświetlacz był wymieniany bo poprzedni się popsuł .. ale pytanie , sprawdzałem kolegi wyświetlacz u mnie i pokazuje minusową temperaturę a mieliśmy z 15 w plusie ... co nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 czujnik wyjac wyczyscic piny -to samo we wtyczce jeśli nie pomoze czujnik jest out . najłatwiej zamiast niego wstawić termistor 4,7 kohm do wtyczki (koszt 1-2 pln) jak będzie ok to czujnik do wywalenia lub reanimacji . reanimacja polega na wywierceniu wiertłem 4-5 mm 2 otworow tak aby się dokopać do pinow od drugiej str . nas tepnie upewnić się miernikiem ze polaczenia z el czujnika sa zerwane -oporność ma wynosic 0 . przylutować w-wym termistor . zalac otwory klejem i mamy nowy termometr -czujnik temp zewn . UWAGA polaczenia od pinow do elementu sa wykonane b cienkim drucikiem zatopionym w tworzywie . dlatego dobrze jest w otworach ostrym rylcem obrysować je dookoła aby stary el pomiarowy nie robil jakiegoś misz masz co wpłynie na bledne wskazanie . mój po reanimacji chodzi 5 rok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.