Skocz do zawartości

brak iskry cc899 weber


raf7

Rekomendowane odpowiedzi

cienias od 3 dni stoi i nie pali. W związku z tym może ktoś mnie uświadomi, czy za brak iskry odpowiada czujnik położenia wału (nieprawidłowy odstęp, uszkodzenie wewnętrzne)?

Wymienione 2 cewki, nowe kable magnetti, świece ricambi, sprawdziłem też napięcie i dochodzi do modułu. Posprawdzałem też dwa przewody idące od wtyczki czujnika do modułu pin 1 i pin 2 i są ok.

Wiem, że można sprawdzić rezystancje czujnika ale miernik mam kiepski tylko do 200Om i potrzebuje potwierdzenia że to on odpowiada za brak iskry, czy szukać gdzie indziej rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cienias od 3 dni stoi i nie pali. W związku z tym może ktoś mnie uświadomi, czy za brak iskry

> odpowiada czujnik położenia wału (nieprawidłowy odstęp, uszkodzenie wewnętrzne)?

> Wymienione 2 cewki, nowe kable magnetti, świece ricambi, sprawdziłem też napięcie i dochodzi do

> modułu. Posprawdzałem też dwa przewody idące od wtyczki czujnika do modułu pin 1 i pin 2 i są

> ok.

> Wiem, że można sprawdzić rezystancje czujnika ale miernik mam kiepski tylko do 200Om i potrzebuje

> potwierdzenia że to on odpowiada za brak iskry, czy szukać gdzie indziej rozwiązania.

w pierwszej kolejności bym sprawdził czujnik , rezystancja ok 700 ohm , sprawdz tez odegłosć czujnika od znaczników koła pasowego powinna zawierać się między 0,5-1,5 mm. ponadto sprawdz czy a koła nie odpadł jeden ze znaczników - tam ich chyba 3 są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pierwszej kolejności bym sprawdził czujnik , rezystancja ok 700 ohm , sprawdz tez odegłosć

> czujnika od znaczników koła pasowego powinna zawierać się między 0,5-1,5 mm. ponadto sprawdz

> czy a koła nie odpadł jeden ze znaczników - tam ich chyba 3 są

dzięki za podpowiedź, czyli wpierw muszę zaopatrzyć się w lepszy multimetr bo ten DT9208A nie ma takiego zakresu, po ustawieniu na 200Om, pokazuje cały czas 1 z lewej strony. Sprawdziłem też dodatkowo wszystkie kable (igłą) cewka moduł, moduł czujnik i są na 100% przejścia. Raczej wszystko idzie w kierunku czujnika, jakaś dziwna przypadłość to będzie już 4 czujnik od żywota auta. A żeby nie było, że nie sprawdziłem, ząbki na kole pasowym są wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten miernik co podałeś to ma zakres do 200 ale MEGA om więc jak ci na żadnym zakresie nie wskazuje

> rezystancji to albo czujnik spalony albo kabel

sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu Pin 1/2

pomiar wachał sie 792-802

udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767

po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029

dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił, wydaje się że mamy winowajce.

Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdziłem czujnik multimetrem M830B i przy takiej temperaturze jak teraz 20st przy wtyczce modułu

> Pin 1/2

> pomiar wachał sie 792-802

> udało mi sie odpalić silnik, po zgaszeniu po tym wskazania były 735-767

> po 10 minutowej jeździe (silnik gorący) 735, 809, 930 i najwięcej pokazał 1029

> dodam, ze zawsze był problem z paleniem zimego, jak ciepło za oknem to miał humor i jakoś palił,

> wydaje się że mamy winowajce.

> Możecie mi jeszcze podać rozmiar odstępu elektrod w świecach, bo jak ustawie czujnik GMP, a ma się

> szczelinomierz, to świeczki też przydało by się ustawić książkowo.

no i wkońcu pali, w kwesti informacyjnej mogę dodać

czujnik Magneti SEN 8K odstęp minimalny bez żadnych podkładek jaki mi się udało uzyskać to 0,9 mm (zakres 0,4 do 1,0 mm dla każdego z występów na kole pasowym)

natomiast świece odstęp elektrod 0,7 do 0,8 mm, u mnie RN9YC z odstępem 0,8 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka w końcu była przyczyna ? czujnik?

tak

> czemu tak czesto leci - coś nie tak...

nie wiem (mechanicznie na bank nie jest jakoś narażony na uszkodzenia mam od zawsze nadkola i osłonę chłodnicy) wpierw był oryginał, potem zamiennik KW Italy, póżniej MM Sen 8K, i teraz znów taki sam. Najwidoczniej jest to jeden z najczulszych punktów cento jeżeli chodzi o układ zapłonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.