chojnik Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 Panowie żarzy sie kontrolka od aku. Miesiąc temu zatarlo sie lozysko alternatora i strzelil pasek, kazalem mechanikowi dać do kompleksowej reggeneracji (duzo drozej niz nowy chinski ale chcialem porzadnie), faktycznie wrócił jak nówka i zrobilem na nim okolo 1000km - dzis w czasie trasy lekko zaczela sie żarzyć kontrolka aku - wylaczylem swiatla i prosto do mechaniora (okolo 45km) - diagnoza ladowanie prawidlowe a wiec dziala, natomiast mechanik mowi ze "bedzie jezdzic" ale skoro raz sie zapala raz gasnie to cos nie tak przyjechac i wyslemy do reklamacji. Akumulator nowy Bosch Silver. ladowanie 14,2 V Wszystko niby jasne, odstawic auto i w ramach reklamacji bedzie zrobione... tylko pytanie czy jak przez tydzien tak bede jezdzic nic sie nie stanie czy lepiej od razu ? Nie ukrywam ze troche planow mialem na dlugi weekend, nie zadna trasa ,ale pokręcic sie po miescie tu i tam. aaa zapomnialem dodac, jak sie leci powyzej 150km/h to przestaje sie swiecic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > Panowie żarzy sie kontrolka od aku. Miesiąc temu zatarlo sie lozysko alternatora i strzelil pasek, > kazalem mechanikowi dać do kompleksowej reggeneracji (duzo drozej niz nowy chinski ale > chcialem porzadnie), faktycznie wrócił jak nówka i zrobilem na nim okolo 1000km - dzis w > czasie trasy lekko zaczela sie żarzyć kontrolka aku - wylaczylem swiatla i prosto do > mechaniora (okolo 45km) - diagnoza ladowanie prawidlowe a wiec dziala, natomiast mechanik mowi > ze "bedzie jezdzic" ale skoro raz sie zapala raz gasnie to cos nie tak przyjechac i wyslemy do > reklamacji. > Akumulator nowy Bosch Silver. > ladowanie 14,2 V > Wszystko niby jasne, odstawic auto i w ramach reklamacji bedzie zrobione... tylko pytanie czy jak > przez tydzien tak bede jezdzic nic sie nie stanie czy lepiej od razu ? Nie ukrywam ze troche > planow mialem na dlugi weekend, nie zadna trasa ,ale pokręcic sie po miescie tu i tam. > aaa zapomnialem dodac, jak sie leci powyzej 150km/h to przestaje sie swiecic pozostaje Ci juz tylko jezdzic po autostradach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 słyszałem o resecie ...odłącz aku na noc a potem podłącz ponownie może pomoże....choć ekspertem nie jestem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 ładowanie masz stabilne? czy na wysokich obrotach jest takie same czy np. wyższe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2013 > ładowanie masz stabilne? czy na wysokich obrotach jest takie same czy np. wyższe? Niestety nie mam miernika, a pomiar byl robiony na biegu jałowym i obrotach "na luzie". Teraz jeździłem wieczorem, praktycznie w calym przedziale obrotow jasność diody jest jednakowa nie przygasa nie rozjaśnia się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sid89 Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Niestety nie mam miernika, a pomiar byl robiony na biegu jałowym i obrotach "na luzie". Teraz > jeździłem wieczorem, praktycznie w calym przedziale obrotow jasność diody jest jednakowa nie > przygasa nie rozjaśnia się. sorry, że troszkę odkopuję temat, ale czy udało się rozwiązać sprawę? Jeżeli tak, to jak? U mnie jest tak samo, tyle że po zmianie silnika. Odpala się, na wolnych obrotach świeci się cały czas tak jak przy przekręconym kluczyku. Przygazuję trochę - świeci się lekko, nie żarzy, tylko świeci lekko. Ładowanie jest prawidłowe, 14,4 na włączonym silniku. Domniemam, że coś pokopałem w kablach, tudzież gdzieś źle masę przykręciłem albo coś w tym stylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Dołączam się z pytaniem w sprawach aku, bo u mnie ładowanie wynosi 13.9V ze światłami, dlaczego tak jest? co wysiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Dołączam się z pytaniem w sprawach aku, bo u mnie ładowanie wynosi 13.9V ze światłami, dlaczego tak > jest? co wysiada? jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julianos Napisano 5 Września 2013 Udostępnij Napisano 5 Września 2013 > Dołączam się z pytaniem w sprawach aku, bo u mnie ładowanie wynosi 13.9V ze światłami, dlaczego tak > jest? co wysiada? Jeśli regulator jest 14 v to jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 olej sprawę u mnie żarzy się raz mocniej raz słabiej ładowanie mam 14,3 dawno już olałem ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > olej sprawę u mnie żarzy się raz mocniej raz słabiej ładowanie mam 14,3 dawno już olałem ten > temat U mnie uszkodzona była jedna z diod w altku. Wymieniono na gwarancji poprzedniej regeneracji alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > U mnie uszkodzona była jedna z diod w altku. Wymieniono na gwarancji poprzedniej regeneracji > alternatora. To pewnie u mnie też ale po co to robić skoro działa jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 > To pewnie u mnie też ale po co to robić skoro działa jak należy Najczęściej to diody, jednak może się zdarzyć też uszkodzenie uzwojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 Bo te alternatory nie wytrzymują obrotów 6000+ O chińczykach i regenerowanych na chińszczyźnie nie piszę...miałem kilka, żaden nie wytrzymał >5kkm. Ori jeździł ponad 150kkm, kolejny ,,nowy'', nie regenerowany za 120-150zł-2 rok bezproblemowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Bo te alternatory nie wytrzymują obrotów 6000+ > O chińczykach i regenerowanych na chińszczyźnie nie piszę...miałem kilka, żaden nie wytrzymał Ori > jeździł ponad 150kkm, kolejny ,,nowy'', nie regenerowany za 120-150zł-2 rok bezproblemowy. Mój wytrzymał długo różne rzeczy 160 tyś przebiegu. Do wyboru w tej samej cenie miałem pełną regeneracje ,albo chińczyka. A może regeneracja nawet droższa była. Zgadnij co wybrałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 9 Września 2013 Udostępnij Napisano 9 Września 2013 > Najczęściej to diody, jednak może się zdarzyć też uszkodzenie uzwojenia. jeśli dioda jest walnięta, jest przebicie na stojanie lub uzwojeniu to pojawiają się dwie składowe, stała i zmienna, czyli w ogólny rozumieniu w instalacji płynie też prąd zmienny. Dla żarówek to żadna różnica, bardziej dla akumulatora i innych stało-prądowych odbiorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.