Skocz do zawartości

Kontrolka aku


chojnik

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie żarzy sie kontrolka od aku. Miesiąc temu zatarlo sie lozysko alternatora i strzelil pasek, kazalem mechanikowi dać do kompleksowej reggeneracji (duzo drozej niz nowy chinski ale chcialem porzadnie), faktycznie wrócił jak nówka i zrobilem na nim okolo 1000km - dzis w czasie trasy lekko zaczela sie żarzyć kontrolka aku - wylaczylem swiatla i prosto do mechaniora (okolo 45km) - diagnoza ladowanie prawidlowe a wiec dziala, natomiast mechanik mowi ze "bedzie jezdzic" ale skoro raz sie zapala raz gasnie to cos nie tak przyjechac i wyslemy do reklamacji.

Akumulator nowy Bosch Silver.

ladowanie 14,2 V

Wszystko niby jasne, odstawic auto i w ramach reklamacji bedzie zrobione... tylko pytanie czy jak przez tydzien tak bede jezdzic nic sie nie stanie czy lepiej od razu ? Nie ukrywam ze troche planow mialem na dlugi weekend, nie zadna trasa ,ale pokręcic sie po miescie tu i tam.

aaa zapomnialem dodac, jak sie leci powyzej 150km/h to przestaje sie swiecic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie żarzy sie kontrolka od aku. Miesiąc temu zatarlo sie lozysko alternatora i strzelil pasek,

> kazalem mechanikowi dać do kompleksowej reggeneracji (duzo drozej niz nowy chinski ale

> chcialem porzadnie), faktycznie wrócił jak nówka i zrobilem na nim okolo 1000km - dzis w

> czasie trasy lekko zaczela sie żarzyć kontrolka aku - wylaczylem swiatla i prosto do

> mechaniora (okolo 45km) - diagnoza ladowanie prawidlowe a wiec dziala, natomiast mechanik mowi

> ze "bedzie jezdzic" ale skoro raz sie zapala raz gasnie to cos nie tak przyjechac i wyslemy do

> reklamacji.

> Akumulator nowy Bosch Silver.

> ladowanie 14,2 V

> Wszystko niby jasne, odstawic auto i w ramach reklamacji bedzie zrobione... tylko pytanie czy jak

> przez tydzien tak bede jezdzic nic sie nie stanie czy lepiej od razu ? Nie ukrywam ze troche

> planow mialem na dlugi weekend, nie zadna trasa ,ale pokręcic sie po miescie tu i tam.

> aaa zapomnialem dodac, jak sie leci powyzej 150km/h to przestaje sie swiecic

pozostaje Ci juz tylko jezdzic po autostradach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładowanie masz stabilne? czy na wysokich obrotach jest takie same czy np. wyższe?

Niestety nie mam miernika, a pomiar byl robiony na biegu jałowym i obrotach "na luzie". Teraz jeździłem wieczorem, praktycznie w calym przedziale obrotow jasność diody jest jednakowa nie przygasa nie rozjaśnia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> Niestety nie mam miernika, a pomiar byl robiony na biegu jałowym i obrotach "na luzie". Teraz

> jeździłem wieczorem, praktycznie w calym przedziale obrotow jasność diody jest jednakowa nie

> przygasa nie rozjaśnia się.

sorry, że troszkę odkopuję temat, ale czy udało się rozwiązać sprawę? Jeżeli tak, to jak? U mnie jest tak samo, tyle że po zmianie silnika. Odpala się, na wolnych obrotach świeci się cały czas tak jak przy przekręconym kluczyku. Przygazuję trochę - świeci się lekko, nie żarzy, tylko świeci lekko. Ładowanie jest prawidłowe, 14,4 na włączonym silniku.

Domniemam, że coś pokopałem w kablach, tudzież gdzieś źle masę przykręciłem albo coś w tym stylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej sprawę u mnie żarzy się raz mocniej raz słabiej ładowanie mam 14,3 dawno już olałem ten

> temat

U mnie uszkodzona była jedna z diod w altku. Wymieniono na gwarancji poprzedniej regeneracji alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te alternatory nie wytrzymują obrotów 6000+ wink.gif

O chińczykach i regenerowanych na chińszczyźnie nie piszę...miałem kilka, żaden nie wytrzymał >5kkm.

Ori jeździł ponad 150kkm, kolejny ,,nowy'', nie regenerowany za 120-150zł-2 rok bezproblemowy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo te alternatory nie wytrzymują obrotów 6000+

> O chińczykach i regenerowanych na chińszczyźnie nie piszę...miałem kilka, żaden nie wytrzymał Ori

> jeździł ponad 150kkm, kolejny ,,nowy'', nie regenerowany za 120-150zł-2 rok bezproblemowy.

Mój wytrzymał długo różne rzeczy 160 tyś przebiegu. Do wyboru w tej samej cenie miałem pełną regeneracje ,albo chińczyka. A może regeneracja nawet droższa była. Zgadnij co wybrałem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najczęściej to diody, jednak może się zdarzyć też uszkodzenie uzwojenia.

jeśli dioda jest walnięta, jest przebicie na stojanie lub uzwojeniu to pojawiają się dwie składowe, stała i zmienna, czyli w ogólny rozumieniu w instalacji płynie też prąd zmienny. Dla żarówek to żadna różnica, bardziej dla akumulatora i innych stało-prądowych odbiorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.