Jump to content

Do tych, co grzebali w przekładni kier.


kimlan
 Share

Recommended Posts

Witam

Ogólne pytanie zadałem już na moto, ale tu dopytam o szczegóły. Co takiego znajduje się w przekłądni kierowniczej w matizie, czego uszkodzenie (przesunięcie, itp.) mogłoby spowodować niewracanie kierownicy do pozycji zerowej ale tylko z jednej strony.

Ciąg zdarzeń był taki:

- prawym kołem wpadłem w dziurę

-brak jakichkolwiek uszkodzeń, nawet na feldze,

- od tego momentu jednak kierownica przestała wracać ze skrętu w lewo

- wymiana kompletnych kolumn mcphersona na nowe, gum stabilizatora nie przyniosła absolutnie żadnej poprawy

- zbieżność kół przednich jak i cała geometria pojazdu wychodzą książkowo.

Link to comment
Share on other sites

> Witam

> - od tego momentu jednak kierownica przestała wracać ze skrętu w lewo

> - wymiana kompletnych kolumn mcphersona na nowe, gum stabilizatora nie przyniosła absolutnie żadnej

> poprawy

> - zbieżność kół przednich jak i cała geometria pojazdu wychodzą książkowo.

Ja bym stawiał na drążek kierowniczy.

Wybity lub skrzywiony.

hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> przy krzywym drążku nie wyszłaby zbieżność.. prawda?

Da się ustawić bez problemu nawet na zgiętym w banan - byle starczyło regulacji wink.gif Poza tym może być uszkodzona końcówka z jednej strony - luzu może nie ma ale w jakiś sposób się klinuje w gnieździe.

Przekładnia się od samochodu nie próbuje oddzielić? W jakimś gruchocie miałem taki przypadek, że auto zaczęło dość dziwnie się zachowywać po skręcie a to po prostu przekładnia z jednej strony się poluzowała i od nadwozia odsuwała się na kilka mm.

Poza tym - kąt wyprzedzenia zwrotnicy masz po obu stronach porównywalny i w zielonych zakresach?

Link to comment
Share on other sites

Na podniesionym przodzie (oba koła) całość skręca lekko i z oporem porównywalnym w obie strony? Jeśli tak, to nie szukałbym w przekładni, ale w elementach, które mogą działać inaczej pod obciążeniem (kiedy przednie koła stoją). Sworzeń wahacza w porządku?

Link to comment
Share on other sites

> Da się ustawić bez problemu nawet na zgiętym w banan - byle starczyło regulacji Poza tym może być

> uszkodzona końcówka z jednej strony - luzu może nie ma ale w jakiś sposób się klinuje w

> gnieździe.

> Przekładnia się od samochodu nie próbuje oddzielić? W jakimś gruchocie miałem taki przypadek, że

> auto zaczęło dość dziwnie się zachowywać po skręcie a to po prostu przekładnia z jednej strony

> się poluzowała i od nadwozia odsuwała się na kilka mm.

> Poza tym - kąt wyprzedzenia zwrotnicy masz po obu stronach porównywalny i w zielonych zakresach?

ale ja mówie o zbieżności sprawdzanej bezpośrednio po zdarzeniu a nie ustawianej:) Kąt też ok:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.