Skocz do zawartości

mapsensor i czujnik temp


lata155

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ktos moze doradzi podpowie ukierunkuje

drutuje inny kolektor dolotowy do 1,2 16v i nie mam za bardzo miejsca na seryjny map sensor + czujnik temp, byloby duzo latwiej zastosowac osobno mapa i temp uzywajac czujnikow z 1,1 SPI

pytanie tylko czy dla ECU nie bedzie roznicy??

innymi slowy czy sygnaly z seryjnego integralnego mapa z 1,2 16v sa takie same jak z mapa SPI i czujnika temp SPI??

pozdr i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> ktos moze doradzi podpowie ukierunkuje

> drutuje inny kolektor dolotowy do 1,2 16v i nie mam za bardzo miejsca na seryjny map sensor +

> czujnik temp, byloby duzo latwiej zastosowac osobno mapa i temp uzywajac czujnikow z 1,1 SPI

> pytanie tylko czy dla ECU nie bedzie roznicy??

> innymi slowy czy sygnaly z seryjnego integralnego mapa z 1,2 16v sa takie same jak z mapa SPI i

> czujnika temp SPI??

> pozdr i dzieki za pomoc

MAP sensor chyba ma lekko inną charakterystykę, ale musiałbym to sprawdzić. Co do IAT-a to nie wiem.

Śmieszne, że pytasz akurat teraz, bo poszukuję dokładnie w tej chwili w googlu dokładnej charakterystyki MAP-a od Seja 1.1 MPI zlosnik.gif I nie mogę znaleźć frown.gif Ktoś może wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprawdzie robiłem to w 8V, ale nie zauważyłem różnicy w pracy.

> MAP + IAT był z 1,1 MPI a osobne czujniki były z 1.2 75.

Z 1.1 MPI już mam charakterystykę MAP-a, jest faktycznie ta sama co w SPI czy 1.2 MPI starym. Ale 16V ma chyba inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do MAP-a to zrób tak. Weź odpal dokument diagnostyczny od 18FD, znajdź konwersję wartości MAP i podstaw do niej dwie wartości: 12dec i (255-12)dec, odpowiada to napięciom 0.25V i 4.75V na przetworniku 8-bitowym. Jak wyjdą wartości 17kPa i 105 kPa to jest to samo co 1.1/1.2 SPI/MPI. Jak nie to nie zlosnik.gif (Sam bym to zrobił, ale aktualnie mi się obraz dwoi w oczach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do MAP-a to zrób tak. Weź odpal dokument diagnostyczny od 18FD, znajdź konwersję wartości MAP i

> podstaw do niej dwie wartości: 12dec i (255-12)dec, odpowiada to napięciom 0.25V i 4.75V na

> przetworniku 8-bitowym. Jak wyjdą wartości 17kPa i 105 kPa to jest to samo co 1.1/1.2 SPI/MPI.

> Jak nie to nie (Sam bym to zrobił, ale aktualnie mi się obraz dwoi w oczach).

ok przylookam wieczorem

w sumie jesli bedzie to co innego to ostatecznie zostawie serie tylko drugie pytanie mam:

czy jak umieszcze ten zintegrowany czujnik map/temp w taki sposob jak seryjnie jest mapsensor w SPI to odczyt temp bedzie nieprawidlowy?? generalnie bedzie blizej kolektora dolotowego ale mimo wszystko poza nim i podejrzewam ze odczyt temp bedzie nieco inny niz rzeczywista zmiana temp w kolektorze

mam nadzieje ze wyrazilem sie dosc jasno

pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdą wartości 17kPa i 105 kPa to jest to samo co 1.1/1.2 SPI/MPI.

wyszlo 16,9 kPa i 106,4 kPa wiec powinno byc ok smile.gif

a co z czujnikiem temp powietrza zasysanego??

w sumie to daloby sie to sprawdzic za pomoca programu diagnostycznego, mam racje?? podlacze sie pod serie, odpisze odczyt, potem sdrutuje wtyczke na szybko do czujnika z SPI i potem znowu podejrze odczyt programu diagnostycznego smile.gif

jak bedzie to samo to jest ok, mam racje??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.