Skocz do zawartości

Światła drogowe razem z klaksonem - dobry schemat?


Kuracjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Nie jestem elektrykiem, ale jakaś podstawowa wiedza wyniesiona z gimnazjum pomogła mi w wykonaniu takiego schematu.

Chodzi o to, żeby światła drogowe załączały się razem z klaksonem, ale na odwrót już nie.

Zadziała?

286907291-bez%A0tytu%B3u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie jestem elektrykiem, ale jakaś podstawowa wiedza wyniesiona z gimnazjum pomogła mi w wykonaniu

> takiego schematu.

> Chodzi o to, żeby światła drogowe załączały się razem z klaksonem, ale na odwrót już nie.

> Zadziała?

Ja bym do tego dodał przekaźnik odpalający...

newa_sc1.jpg

skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie jestem elektrykiem, ale jakaś podstawowa wiedza wyniesiona z gimnazjum pomogła mi w wykonaniu

> takiego schematu.

> Chodzi o to, żeby światła drogowe załączały się razem z klaksonem, ale na odwrót już nie.

> Zadziała?

A jak zapalasz drogowe to mijania Ci gasną :>?

Jak nie to ja bym zrobił jeszcze obejście żeby świeciły dalej. Lepsza widoczność w nocy jest po przejściu na drogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie jestem elektrykiem, ale jakaś podstawowa wiedza wyniesiona z gimnazjum pomogła mi w wykonaniu

> takiego schematu.

> Chodzi o to, żeby światła drogowe załączały się razem z klaksonem, ale na odwrót już nie.

> Zadziała?

podłącz całe dostępne oświetlenie pod klakson, do tego otwieranie bocznych szyb, żeby efekt spotęgować, dorzuciłbym jeszcze otwieranie klapy tylnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Nie jestem elektrykiem, ale jakaś podstawowa wiedza wyniesiona z gimnazjum pomogła mi w wykonaniu

> takiego schematu.

> Chodzi o to, żeby światła drogowe załączały się razem z klaksonem, ale na odwrót już nie.

> Zadziała?

A po co Ci taka opcja? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak zapalasz drogowe to mijania Ci gasną :Jak nie to ja bym zrobił jeszcze obejście żeby świeciły

> dalej. Lepsza widoczność w nocy jest po przejściu na drogowe.

no i jeszcze zeby halogeny i DRL świeciły yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > Ja bym do tego dodał przekaźnik odpalający petardę w dupie K3

Odpuść..Dorwie Cię gdzieś na ulicy ze swoją kamerką, to jeszcze doniesie za użycie świateł i klaksonu tam gdzie trzeba.. facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co Ci taka opcja?

Kolega w wątku obok napisał, że mu kobieta wyjechała nagle na rondzie i zdążył ją ostrzec klaksonem, światłami drogowymi, chorągiewką i listem poleconym, ale ja nie mam takich umiejętności, więc chciałbym, żeby zrobił to za mnie automat. (przynajmniej część z tych czynności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega w wątku obok napisał, że mu kobieta wyjechała nagle na rondzie i zdążył ją ostrzec

> klaksonem, światłami drogowymi, chorągiewką i listem poleconym, ale ja nie mam takich

> umiejętności, więc chciałbym, żeby zrobił to za mnie automat. (przynajmniej część z tych

> czynności)

Proste, oddaj PJ... skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega w wątku obok napisał, że mu kobieta wyjechała nagle na rondzie i zdążył ją ostrzec

> klaksonem, światłami drogowymi, chorągiewką i listem poleconym, ale ja nie mam takich

> umiejętności, więc chciałbym, żeby zrobił to za mnie automat. (przynajmniej część z tych

> czynności)

jeśli masz na myśli moją sytuację, to zmartwię Cię... Klakson+długie nic nie dały, pisk hamowania również nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega w wątku obok napisał, że mu kobieta wyjechała nagle na rondzie i zdążył ją ostrzec

> klaksonem, światłami drogowymi, chorągiewką i listem poleconym, ale ja nie mam takich

> umiejętności, więc chciałbym, żeby zrobił to za mnie automat. (przynajmniej część z tych

> czynności)

Ale po co na raz chcesz ostrzegać sygnalem dzwiekowym i swietlnym? Te sygnaly sluza do ostrzegania w zupełnie innych sytuacjach i oba nie sa potrzebne w tym samym czasie. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co na raz chcesz ostrzegać sygnalem dzwiekowym i swietlnym? Te sygnaly sluza do ostrzegania

> w zupełnie innych sytuacjach i oba nie sa potrzebne w tym samym czasie.

może liczy, że jak ktoś jest głuchy, to może nie jest ślepy na bodźce - i odwrotnie. Niestety w ruchu drogowym zwykle jest to powiązane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co na raz chcesz ostrzegać sygnalem dzwiekowym i swietlnym? Te sygnaly sluza do ostrzegania

> w zupełnie innych sytuacjach i oba nie sa potrzebne w tym samym czasie.

niektórzy kombinuja z połaczeniem mrugania drogowymi z mruganiem halogenami

To jeszcze można zrozumieć, ale połącznie klaksonu i światel zwóci uwage diagnosty na przeglądzie albo Policji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co na raz chcesz ostrzegać sygnalem dzwiekowym i swietlnym? Te sygnaly sluza do ostrzegania

> w zupełnie innych sytuacjach i oba nie sa potrzebne w tym samym czasie.

1:07

Takie jak w tym Fiat Punto, ciekawi mnie, czy to było jakimś standardzie... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niektórzy kombinuja z połaczeniem mrugania drogowymi z mruganiem halogenami

> To jeszcze można zrozumieć, ale połącznie klaksonu i światel zwóci uwage diagnosty na przeglądzie

> albo Policji

Przekaźnik można odłączyć.

Uważasz, że takie połączenie, to zły pomysł na drodze?

Jeśli tak, to podaj przykłady.

Jestem myślącym człowiekiem i jeżeli to ma mieć więcej wad niż zalet, odrzucę ten pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może liczy, że jak ktoś jest głuchy, to może nie jest ślepy na bodźce - i odwrotnie. Niestety w

> ruchu drogowym zwykle jest to powiązane...

Tylko ze trąbimy gdy jesteśmy już bardzo blisko i raczej nie z przeciwka, a zwykle wlasnie gdy ktoś nas nie widzi, wiec tym bardziej naszych swiatel. Wiec sygnal swietlny nic tu nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ze trąbimy gdy jesteśmy już bardzo blisko i raczej nie z przeciwka, a zwykle wlasnie gdy ktoś

> nas nie widzi, wiec tym bardziej naszych swiatel. Wiec sygnal swietlny nic tu nie da.

Zależy od sytuacji 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik można odłączyć.

> Uważasz, że takie połączenie, to zły pomysł na drodze?

> Jeśli tak, to podaj przykłady.

> Jestem myślącym człowiekiem i jeżeli to ma mieć więcej wad niż zalet, odrzucę ten pomysł.

wiesz, pomysl moze i dobry ale jest coś takiego jak przepisy

I tego możesz nie przeskoczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, pomysl moze i dobry ale jest coś takiego jak przepisy

> I tego możesz nie przeskoczyc

Przepisy nie są doskonałe, samochody nie są doskonałe, ludzie nie są doskonali.

Mój wniosek - ta instalacja przynosi więcej pożytku niż straty.

Jeśli masz inne zdanie, pisz śmiało ok.gif (pamiętaj, że w razie kontroli można to odłączyć)

Poza tym, czy ktoś ma jakieś uwagi co do samej instalacji?

I nie chodzi mi o rady typu wypowiedź K3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO wlasnie zależy od sytuacji ze używamy albo tego albo tego, a obu sygnałów na raz to raczej

> nigdy nie trzeba... Ale jak ktoś woli to niech i tak będzie.

ktoś Ci wlatuje na rondo tuż przed maskę (wiesz, że nie wyhamujesz) - używasz klaksonu, czy długich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hamulca.

super... a poza tym niczego więcej? Pytam o sposoby ostrzeżenia tego na kursie kolizyjnym - zanim przetnie wszystkie trzy pasy ronda... Jak rozumiem Ty spokojnie i po cichu w niego przyp... uderzysz nie próbując ostrzec, żeby dalej się nie wysuwał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO wlasnie zależy od sytuacji ze używamy albo tego albo tego, a obu sygnałów na raz to raczej

> nigdy nie trzeba... Ale jak ktoś woli to niech i tak będzie.

Tak naprawdę, to nie łamie to przepisów na drodze, bo tam gdzie użyjesz świateł, bo na przykład nie chcesz użyć dźwięku (nie można, szpital, śpiące dziecko, zwierzęta), to świecą tylko światła.

Jeśli chcesz użyć klaksonu, to raczej nikomu nie będzie przeszkadzać mrugnięcie światłem. A czasem może pomóc.

Miałem kilka razy taką sytuację, że użyłem klaksonu i przydałoby się, żeby użyć też długich, ale w stresowej sytuacji nie zawsze człowiek jest w stanie to ogarnąć (trzymanie kierownicy podczas manewru jedną ręką, klakson drugą - na światło brakuje trzeciej ręki).

Moim zdaniem nie ma za bardzo takiej sytuacji, żeby to zaszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziele po co te dyskusje.

Zapytał czy będzie ok, jak ktoś wie to niech mu odpisze...

Tu ludzie nie potrafią chyba odpowiedzieć na proste pytania tylko zawsze dochodzą po co, na co i dlaczego facepalm%5B1%5D.gif

BTW do założyciela tematu, nie pytaj o takie rzeczy na HP bo sam widzisz jakie tu są odpowiedzi pomocne 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super... a poza tym niczego więcej?

No jeszcze kierownicy i lusterek jak jest czas - z nadzieją na ominięcie. W awaryjnej sytuacji szkoda czasu na trąbienie.

> Pytam o sposoby ostrzeżenia tego na kursie kolizyjnym - zanim

> przetnie wszystkie trzy pasy ronda... Jak rozumiem Ty spokojnie i po cichu w niego przyp...

Alternatywą jest przyp... z fanfarami?

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pierdziele po co te dyskusje.

> Zapytał czy będzie ok, jak ktoś wie to niech mu odpisze...

> Tu ludzie nie potrafią chyba odpowiedzieć na proste pytania tylko zawsze dochodzą po co, na co i

> dlaczego

> BTW do założyciela tematu, nie pytaj o takie rzeczy na HP bo sam widzisz jakie tu są odpowiedzi

> pomocne

To jest HP, a nie MK waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pierdziele po co te dyskusje.

> Zapytał czy będzie ok, jak ktoś wie to niech mu odpisze...

> Tu ludzie nie potrafią chyba odpowiedzieć na proste pytania tylko zawsze dochodzą po co, na co i

> dlaczego

> BTW do założyciela tematu, nie pytaj o takie rzeczy na HP bo sam widzisz jakie tu są odpowiedzi

> pomocne

Po części też dlatego założyłem ten temat na HP, żeby zobaczyć reakcje i stosunek do tego, ale rzeczywiście, przede wszystkim chciałem się dowiedzieć, czy to będzie działać i czy nie spowoduje to problemów w instalacji elektrycznej samochodu, bo tak naprawdę, to nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzeczywiście, przede wszystkim chciałem się dowiedzieć, czy to będzie działać i czy nie

> spowoduje to problemów w instalacji elektrycznej samochodu, bo tak naprawdę, to nie jestem w

> tej dziedzinie fachowcem

W samochodach z prostą instalacją elektryczną, bez CAN-ów i innych udziwnień zadziała.

Niestety samochód nie przejdzie badania technicznego na SKP, chyba że rozłączysz układ na czas badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W samochodach z prostą instalacją elektryczną, bez CAN-ów i innych udziwnień zadziała.

> Niestety samochód nie przejdzie badania technicznego na SKP, chyba że rozłączysz układ na czas

> badania.

Nigdy nie widziałem sensu i zalet w instalacji CAN, ale przyznaję, że nie wiem jak działa.

Z tego, co słyszałem, to jest taka wada, że nie podłączysz do istniejącego urządzenia innego elementu, bo się to wszystko wywali.

A zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego niepotrzebny?

Klakson wystarczająco ostrzega, po co błysk? Oczywiście jak ktoś chce to może błyskać i dodatkowo mrugać awaryjnymi, a także machać ręką.. tylko po co? Klakson ostrzega wystarczająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jeszcze kierownicy i lusterek jak jest czas - z nadzieją na ominięcie.

zwłaszcza, jak ktoś przetnie wszystkie trzy pasy... Oczywiście mogłem omijać dalej i zdjąć robotników na wyspie centralnej.

> W awaryjnej sytuacji

> szkoda czasu na trąbienie.

Nie wiem jak Ty, ale ja hamuję nogą, więc nie przeszkadza mi to w jednoczesnym trąbieniem palcem/ręką, a nawet w omijaniu przeszkody (tylko trzeba mieć najpierw gdzie omijać...)

> Alternatywą jest przyp... z fanfarami?

Alternatywą jest danie do zrozumienia drugiemu kierowcy, że wszedł na kurs kolizyjny i dobrze by było, gdyby nie jechał dalej... chyba taki jest cel używania klaksonu/świateł długich, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klakson wystarczająco ostrzega, po co błysk? Oczywiście jak ktoś chce to może błyskać i dodatkowo

> mrugać awaryjnymi, a także machać ręką.. tylko po co? Klakson ostrzega wystarczająco.

jak widać w moim przypadku - nie zawsze. Pani nie wzruszona dalej parła do przodu. Choć podejrzewam, że wybuch bomby atomowej też by jej nie wzruszył niewiem.gif Poza tym, zawsze mogę powiedzieć, że nie mam sobie nic do zarzucenia, bo i trąbiłem i błyskałem światłami... nie mogłem zrobić więcej żeby ostrzec... Żeby nie było hamowałem i omijałem także. Więcej zrobić nie mogłem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak widać w moim przypadku - nie zawsze. Pani nie wzruszona dalej parła do przodu. Choć

> podejrzewam, że wybuch bomby atomowej też by jej nie wzruszył Poza tym, zawsze mogę

> powiedzieć, że nie mam sobie nic do zarzucenia, bo i trąbiłem i błyskałem światłami... nie

> mogłem zrobić więcej żeby ostrzec... Żeby nie było hamowałem i omijałem także...

Ale ja nie mowie ze zle robiles, tylko imho klakson powinien wystarczyc - jeśli dźwięk nie wystarczy to ten ktoś na pewno tym bardziej nie zauważy swiatel ani niczego innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja nie mowie ze zle robiles, tylko imho klakson powinien wystarczyc - jeśli dźwięk nie

> wystarczy to ten ktoś na pewno tym bardziej nie zauważy swiatel ani niczego innego.

powinien... sęk w tym, że gdybym tylko trąbił, to zawsze bym się zastanawiał, co by było, gdybym jeszcze świecił długimi, a nuż by pomogło. Tak mogę z czystym sercem powiedzieć, że nie mogłem zrobić nic więcej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrozumienia drugiemu kierowcy, że wszedł na kurs kolizyjny i dobrze by

> było, gdyby nie jechał dalej... chyba taki jest cel używania klaksonu/świateł długich, prawda?

Oczywiście że trochę przeginam grinser006.gif ale IMO w większości przypadkow zamiast trąbić wystarczy zwolnić.

O ile przy kursie kolizyjnym podczas zmiany pasów trąbienie pozwala ostrzec zmieniającego pas że coś jest nie tak, to np. jak ktoś wyjedzie Ci z podporządkowanej to już nie ma sensu - nie spowoduje ze gość zniknie. A często widzę że zamiast hamować kierowcy trąbia - w zasadzie codziennie pod blokiem mam takie przedstawienia. Najpierw trąbienie, potem hamulec.

Jest to dla mnie idiotyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że trochę przeginam ale IMO w większości przypadkow zamiast trąbić wystarczy zwolnić.

> O ile przy kursie kolizyjnym podczas zmiany pasów trąbienie pozwala ostrzec zmieniającego pas że

> coś jest nie tak, to np. jak ktoś wyjedzie Ci z podporządkowanej to już nie ma sensu - nie

> spowoduje ze gość zniknie. A często widzę że zamiast hamować kierowcy trąbia - w zasadzie

> codziennie pod blokiem mam takie przedstawienia. Najpierw trąbienie, potem hamulec.

> Jest to dla mnie idiotyczne.

Masz racje. Zwolnic zamiast trąbić, ale przede wszystkim już dużo wcześniej zwolnić - gdy jadąc drogą z pierwszeństwem się zbliżamy do drogi podporządkowanej, zwłaszcza gdy nikogo nie widzimy, zwolnijmy to być może unikniemy sytuacji gdy ktoś nam wyskoczy i wtedy nie będzie trzeba ani hamować ani trąbić ani w ogole reagować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzimy, zwolnijmy to być może unikniemy sytuacji gdy ktoś nam wyskoczy i wtedy nie będzie

> trzeba ani hamować ani trąbić ani w ogole reagować

A jak już znienacka wyskoczy to trąbić.

Od trąbienia zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.