Skocz do zawartości

Z cyklu jakie auto kupić - potrzeba 9 miejsc


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

> nie wiem czy nie za mały będzie bagażnik (bo nie widziałem go w środku) ale fiatu scudo sa 9-os i

> są bardzo zgrabne z zewnątrz

> edit:

> chyba nie bdzie tragedii: są scudo tzw: długie wtedy całkiem całkiem to wygląda: np.:

> http://otomoto.pl/fiat-scudo-2-0-jtd-128km-9-osobowe-klima-C28896435.html

Nie no spoko, szukamy auta w określonym budżecie a Ty pokazujesz 4 razy droższe. pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Transit!!!

> Ostatnio robiliśmy daleką trasę w 8 osób i masa bagażów, każdy wygodnie siedział, przednie

> siedzenia dwóch pasażerów są najmniej wygodne, reszta to leżanki prawie

> Na bagaże pełno miejsca a była to wersja krótka kombi czyli z mała szybką z tyłu.

> Jedyne na co należy zwrócić uwagę to silnik, my mieliśmy ostre 75 KM pod maską co jest słabą opcją,

> choć 130-140 km/h jedzie i pali tylko 9,5 l na 100 kilosów przy pełnym załadunku

Tyle tylko że tych aut jest niewiele, i nie ma w czym wybierać.

A jeżdżenie po całej polsce jest bensensu. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ducato to inna liga ale masz oczywiście rację. Skoro jednak autorowi wątku odpowiada Renault Trafic

> to i Scudo powinno zadowolić

Na razie szukamy czegoś w zdecydowanie innym zakresie cenowym.

Jeśli nic się nie znajdzie to budżet zostanie zwiększony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie VW LT - 3 osoby z przodu z jednym zastrzeżeniem - muszą być w miarę szczupłe (choć na szerokość nie ma tragedii) i ta po środku będzie miała problem z miejscem na nogi (dźwignia zmiany biegów). Silniki 2.5SDI oraz 2.5TDI przy normalnej eksploatacji nie do zabicia, usterek za dużo nie ma. W firmie, w któej pracuję użytkowanych jest takich sporo (ale w wersji 7os 3+4+duża paka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie T3/T4 tylko znaleźć rozsądny egzemplarz i tyle lub aż tyle

ja szukałem T3/T4 w cenie 10-16k PLN i poniżej 280/300k km nie znalazłem a ich stan pad.gif

"rozsądne" egzemplarze są powyżej 20k PLN

już byłem dogadany ze sprzedającym na 19k za multivana ale ...

... wyleczyłem się jak zobaczyłem że "na haku" ma poniżej 2t crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim aucie za tą kasę pół miliona km to normalny przebieg a nie 280 tyś...

wszystko się zgadza ale 90% aut to przewóz robotników wraz z materiałem budowlanym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja szukałem T3/T4 w cenie 10-16k PLN i poniżej 280/300k km nie znalazłem a ich stan

> "rozsądne" egzemplarze są powyżej 20k PLN

> już byłem dogadany ze sprzedającym na 19k za multivana ale ...

> ... wyleczyłem się jak zobaczyłem że "na haku" ma poniżej 2t

a co chciałeś za tym ciągnąć, że 2 tony to mało? A tak poważnie, to widziałem DR T4 z wpisanym 2800 kg, więc ciekaw jestem czy to kwestia multivana, czy tamten egzemplarz miał coś zakombinowane hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co chciałeś za tym ciągnąć, że 2 tony to mało? A tak poważnie, to widziałem DR T4 z wpisanym 2800

> kg, więc ciekaw jestem czy to kwestia multivana, czy tamten egzemplarz miał coś zakombinowane

przyczepę z DMC 2000kg /koniowóz/

T3/T4 ma maksymalnie 1980kg

tak jest w homologacji w zależności od wersji silnikowej hmm.gif

widziałem kilka w zakresie od 1700kg do 1980kg

jak ma więcej to albo z A sprowadzony albo zakombinowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze chciałem napisać co nieco na temat po przeczytaniu wszystkich wcześniej napisanych przez kolegów postów. Ale po dotarciu mniej więcej do połowy zrezygnowałem.

Odnoszę wrażenie, że większość wypowiedzi nie jest poparta żadnym doświadczeniem w branży (przewozy pasażerskie) a to co się zaczęło potem to już tylko "przepychanki" wyznawców kultu VW i pozostałych marek.

Z tego co pobieżnie napisałeś domniemam, że potrzebą jest przewóz osób ze sporą ilością bagażu i od czasu do czasu przyczepa z końmi.

Po pierwsze. Jedyny rozsądny układ foteli to 1 + 1 (przód) potem 2 X 2 i tylna ławka 3. Dlaczego? Już tłumaczę...

Tylko dwa fotele z przodu umożliwiają swobodne przemieszczanie się kierowcy lub pasażera z przodu do tyłu części pasażerskiej. Nawet nie wiecie jak często to trzeba robić...

Pomoc przy otwieraniu bocznych drzwi, szyberdachów, okiem przesuwnych, regulacje fotela i wiele wiele innych spraw związanych z pasażerami i ich sprawami. Nie wyobrażam sobie za każdym razem wyskakiwać z auta, obchodzić je dookoła, otwierać drzwi i wchodzić do przedziału pasażerskiego przez boczne drzwi. To mało praktyczne (szczególnie w czasie opadów) i czasochłonne a czasem trzeba reagować bardzo szybko (skutki choroby lokomocyjnej).

O śpiącym pasażerze na środkowym fotelu, który osuwa się (pasażer oczywiście, nie fotel) na prowadzącego samochód kierowcę już nawet nie wspominam.

Dwa rzędy foteli po 2 w rzędzie (na wysokości) drzwi bocznych to wygoda i bezproblemowe wsiadanie/wysiadanie ze wszystkich rzędów (łącznie z ostatnim) bez konieczności czekania na opuszczenie foteli przez pasażerów siedzących przed nami i składanie oparć oraz "szorowania" d..a po fotelach by spod okna dostać się do drzwi.

Nadwozie tylko w wersji high a to z dwóch powodów. Pierwszy to bezproblemowe przemieszczanie się po wnętrzu, zdejmowanie garderoby, brak objawów klaustrofobii i możliwość wyposażenia wnętrza w półki na podręczny bagaż czy inne drobiazgi.

Wysokie nadwozie to wysokie boczne drzwi wejściowe w których nie trzeba się zginać w "paragraf" by wejść do środka.

Wysokie wnętrze to lepsza cyrkulacja powietrza co nie jest bez znaczenia gdy nie ma klimy. W niskich nadwoziach siedzi się za przeproszeniem w powietrzu które sami "zatruliśmy"

Ciepłe i wilgotne powietrze (każdy pasażer produkuje sporo wody) unosi się do góry i "wisi" pod sufitem tam gdzie głowy pasażerów. Gdy w środku jest co najmniej 160 - 170 cm problem jest dużo mniejszy. Gdy do tego dochodzi wydajny wentylator wyciągowy jest już dobrze.

Ktoś powie klima. Owszem ale w tego typu samochodach (bus) klima tylko w przedniej części pojazdu (bez kanałów nawiewowych) to nieporozumienie. Kierowca i pasażer z przodu marzną a z tyłu "parówa"

Jedyne prawidłowe rozwiązanie to klima dachowa o stosownej (dla 9 osób) wydajności będąca w stanie zapewnić odpowiednie parametry dla takiej ilości powietrza.

Jeżeli takiej brak to pewnym substytutem jest wysokie nadwozie, szyberdachy, i boczne okna z przesuwnymi szybkami w górnej części (nie na całej wysokości)

Przykład:

http://img01-otomoto.sogastatic.pl/T2973751_1.jpg

Jeżeli chodzi o bagaż to jedynie wersje "long" dają możliwość wygospodarowania odpowiedniej ilości miejsca.

Co do silników...

Jeżeli dochodzi holowanie przyczepy (i to sporej - konie) to pod uwagę nie wchodzą żadne "brzęczydełka" o poj 2.4 l czy podobne o mocy (?) osiąganej dzięki obrotom i elektronice.

Tu musi być już "pure power" z konkretnej pojemności i spory moment obrotowy.

2,5 czy 2,8 z doładowaniem i intercoolerem moce na poziomie 100 czy 120 KM w przypadku Fiata Ducato czy jego francuskich bliźniaków czy też ponad 120 KM z 2,9 L w "starym" Sprinterze to jest to co się w tej branży sprawdza.

Trwałe, niezniszczalne sprawdzone konstrukcje.

Wspomniane tutaj "T-eczki" są dobre dla małej rodziny na wyjazdy na majówkę czy na ekspresowe przeloty typu PL - NL z tzw. bagażem podręcznym na kolanach ale nie do "pracy" czy wyjazdy na zawody czy dłuższe turystyczne eskapady.

Rodzaj napędu przód czy tył?

Bezpieczeństwo, cisza w kabinie pasażerskiej (brak elementów przeniesienia napędu pod połoga przedziału pasażerskiego), właściwości trakcyjne, zwartość zespołu napędowego przemawiają za napędem na przód.

Konieczność holowania przyczepy - tu tylny byłby lepszy ale skoro to od czasu do czasu to z decyzją nie powinno być problemu.

Jak znaleźć 'długi i wysoki" bus.

Szukać w autobusach nie w osobówkach. Z reguły sa to długie i wysokie Sprintery, Ducato, Boxer-y, Transit-y. Najczęściej fabrycznie w wersji tapicerowanej, z półkami, przesuwanymi dzielonymi oknami.

Zarejestrowane na 12 do 14 osób jako autobusy. To nie jest problemem. Składasz wniosek do Wydz. Kom. o dokonanie zmian konstrukcyjnych.

Na przegląd jedziesz z rachunkiem za demontaż zbędnych siedzeń. Zmieniają na 8 + 1 do tego większa ładowność (mniej miejsc pas.) i masz dużą i długą osobówkę.

Jeżeli "trafi" się taki jako osobówka to jeszcze lepiej. Mniej "latania".

Za pieniądze które chcesz wydać można znaleźć sporo ciekawych propozycji.

Bylebyś tylko nie uległ "magii marki" To tylko utrudnia wybór i decyzje.

P.S.

Proszę wszystkich "znawców" tematu by nie wdawali się w polemikę na temat tego co napisałem. To moje sugestie wynikające z doświadczenia które ewentualnie mogą pomóc koledze w podjęciu decyzji a nie powód do "bicia piany" na forum, które do niczego nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę takim co jakiś czas, bo na łosiedlu znajomy z bloku obok ma, więc wiem jak to wygląda i nie

> chciałbym jechać w dalszą podróż na tych tylnych.

Ja bym chciał. Uwierz, że pomyliłeś auta zlosnik.gif

Grand Espace

1326496981-renault-grand-espace-iv-20-16v-turbo-120kw-36115.jpg

Grand Scenic

7.medium.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym chciał. Uwierz, że pomyliłeś auta

Uwierz mi że nie...piszmy o normalnej konfiguracji z możliwością włożenia czegokolwiek do bagażnika. Idąc Twoim tropem myślenia, to i maluch będzie wystarczający, w końcu po odpowiedniej konfiguracji wnętrza (jak wyjmie się przednie fotele) mamy wygodną przestrzeń na 2 pasażerów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwierz mi że nie...piszmy o normalnej konfiguracji z możliwością włożenia czegokolwiek do

> bagażnika. Idąc Twoim tropem myślenia, to i maluch będzie wystarczający, w końcu po

> odpowiedniej konfiguracji wnętrza (jak wyjmie się przednie fotele) mamy wygodną przestrzeń na

> 2 pasażerów

Miałem Espace III, wiem co piszę bo pod względem foteli nie różni się od IV. Fotele w trzecim rzędzie były tak samo wygodne jak te w drugim i miejsca było tyle samo. No ale jeśli Ty nim kiedyś tylko jechałeś to pewnie wiesz lepiej ok.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Espace III, wiem co piszę bo pod względem foteli nie różni się od IV. Fotele w trzecim

> rzędzie były tak samo wygodne jak te w drugim i miejsca było tyle samo. No ale jeśli Ty nim

> kiedyś tylko jechałeś to pewnie wiesz lepiej

Jeżeli Ty pamięć masz tak samo dobrą jak czytanie ze zrozumieniem to nie dziwię się...Zaraz jeszcze napiszesz, że w Twoim w normalnej konfiguracji foteli mieściło się mnóstwo bagażu z tyłu i Twój był 9 osobowy...Co byś nie napisał espace nijak nie spełnia wymagań założyciela wątku, począwszy od kwoty przeznaczonej na zakup po miejsce do przewozu bagażu. To auto nadaje się co najwyżej dla większej rodzinki i to takiej co nie tłucze mnóstwa kilometrów bo co chwila dręczą ją jakieś usterki. Ale tu pewnie tez nie mam racji alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli Ty pamięć masz tak samo dobrą jak czytanie ze zrozumieniem to nie dziwię się...Zaraz jeszcze

> napiszesz, że w Twoim w normalnej konfiguracji foteli mieściło się mnóstwo bagażu z tyłu i

> Twój był 9 osobowy...Co byś nie napisał espace nijak nie spełnia wymagań założyciela wątku,

> począwszy od kwoty przeznaczonej na zakup po miejsce do przewozu bagażu. To auto nadaje się co

> najwyżej dla większej rodzinki i to takiej co nie tłucze mnóstwa kilometrów bo co chwila

> dręczą ją jakieś usterki. Ale tu pewnie tez nie mam racji

Dobra EOT bo trace czas na czytanie jakichs bzdur...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra EOT bo trace czas na czytanie jakichs bzdur...

wink.gif no jasneeee......to jeszcze napisz ile masz wzrostu, że tak wygodnie w drugim tylnym rzędzie było Ci podróżować w espace?Bo ja dalej uważam, że jako rodzinne dla 2+3 nadaje się idealnie + 2 awaryjnie gdyby trzeba zabrać np dziadków, do regularnego używania 7 dorosłych to auto się nie nadaje (z resztą nie do tego było tworzone). Ale swoje zdanie możesz mieć, pozwól również żeby inni mieli swoje ok.gif

Do założyciela-zainteresuj się tez oplem movano, będzie młodszy T4 i łatwiej znaleźć egzemplarz z klimatyzacją, vivaro dużo ładniejsze, ale będzie mniejsze no i w 15 znaleźć Ci będzie ciężko w jednym kawałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.