Skocz do zawartości

C5 III - ma jakieś poważne wady?


vronski

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie silniki są polecane?

Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)... 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)... podobno takze trza by omijac THP silnikow (chyba 1.6 THP cos kolo 140 KM)

Jezdze czasem 2.0 D (143) i nawet przyjemnie sie tym jezdzi na zwyklym zawiasie ...choc o HIII raczej zlych opinii nie slyszalem ... choc teraz dosc duzo zagramanicznych dziadzinych fur igielek sie sprowadza grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)... 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)...

Zalezy czego oczekujesz. Ja mam 1.6hdi i daje rade w mocno pofaldowanym terenie. Wyprzedzac tez sie da i to calkiem sprawnie - moc to nie wszystko, moment jest wystarczajacy aby sie zebral.

Zawieszenie mam zwykle i dzielnie daje rade na wiejskich drogach. Jest moze odrobine za miekkie jak dla mnie ale wczesniej jezdzilem Vauxhall'em, kory byl dosc twardy.

Auto mam od dwoch miesiecy i moge smialo polecic. Duze auto z wielkim bagaznikiem i do tego dosc komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)...

Tego się obawiałem 270751858-jezyk.gif

Diesel mi nie jest potrzebny, wolę auta z niewielkim przebiegiem grinser006.gif

> 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)...

Spodziewam się. Staram się omijać najsłabsze wersje silników.

> podobno takze trza by omijac THP silnikow (chyba 1.6 THP cos kolo 140 KM)

To był mój faworyt oslabiony.gif

> Jezdze czasem 2.0 D (143) i nawet przyjemnie sie tym jezdzi na zwyklym zawiasie ...choc o HIII

> raczej zlych opinii nie slyszalem ...

Na forach dość często są informacje o wyciekach i dziwnym zachowaniu zawieszenia (np. opada tył, nie podnosi się, etc.) - wolę nie mieć takiej niespodzianki w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego, co wygooglałem zawieszenie hydroaktywne potrafi jednak sprawić kłopot (dość często

> pojawiają się posty o wyciekach). Coś jeszcze potrafi uprzykrzyć życie?

> Jakie silniki są polecane?

Jezeli nie chcesz hydro, to moze lepiej kupic Lagune? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jakiego wyposażenia szukasz, ale z zawieszeniem sprężynowym są zazwyczaj ubogie i średnie

> wersje wyposażeniowe, a z zawieszeniem hydro średnie i wysokie.

> Nie ma Exclusive na sprężynach :-)

Średnia będzie OK. Exclusive właśnie odpadła clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie

> bezobslugowe

a na dodatek jakby co to finalnie wychodzi taniej niż zwykłe smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie

> bezobslugowe

Dobra, dobra. Najczęściej powtarzające się biadolenie dotyczy tego zawieszenia (nie podnosi się, opada, podnosi i opada jak chce;), Na dodatek nie jest ono wyposażeniem standardowym, więc coś musi być na rzeczy.

Nie twierdzę, że to szalenie kosztowna usterka, ale dla mnie bezawaryjność ma większe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, najwiecej do powiedzenia w temacie hydro zawsze maja ludzie ktorzy nie maja zielonego pojecia z czym to sie je... Ja uwazam ze warto wziac hydro z racji chociazby duuzo tanszej eksploatacji tego zawieszenia, nie masz sprezyn, amory sie nie sypia itd. itd. co do problemow z C5 III i zawieszeniem nie mam zadnych negatywnych info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, dobra. Najczęściej powtarzające się biadolenie dotyczy tego zawieszenia (nie podnosi się,

> opada, podnosi i opada jak chce;), Na dodatek nie jest ono wyposażeniem standardowym, więc coś

> musi być na rzeczy.

> Nie twierdzę, że to szalenie kosztowna usterka, ale dla mnie bezawaryjność ma większe znaczenie.

Ciekawe jaka przeszlosc i przebiegi maja te auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jaka przeszlosc i przebiegi maja te auta...

Trudno powiedzieć, niemniej jednak większość awarii, o których czytałem była spowodowana brakiem płynu (tudzież sprowadzała się do braku płynu i ewentualnych tego konsekwencji). Zakładam więc, że to nie przebieg jest problemem, tylko materiał (wiek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja od jesieni mam 2,0HDI z hydro i generalnie auto mnie nie powala. Jakby był ktoś chętny z

> konkretnym pieniądzem to bez żalu oddam.

a możesz napisać coś więcej hmm.gif

może być na priv waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja uwazam ze warto wziac hydro z racji chociazby duuzo tanszej

> eksploatacji tego zawieszenia, nie masz sprezyn, amory sie nie sypia itd.

możesz jakimiś konkretnymi kwotami sypnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie?? telefon znasz, zadzwon pogadamy

w sensie rząd wielkości

np sprężyny plus amorki to tyle a gruchy czy jak to się tam nazywa tyle

przy okazji pytanie do Wszystkich (moje ulubione) - skrzynie automatyczne w C5 biglaugh.gif

jakie są? warto? nie warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech i pół lat powożę C5. Bez hydro (niektórzy mówią, że to profanacja). Niestety, silnik tylko 1.8 benzynka, 125 kucyków.

Z autem zero problemów - standardowe koszty związane z eksploatacją. Niestety, rakieta to nie jest, ale ja też już jestem w wieku, że nie muszę być pierwszy spod świateł.

Fajne auto. Miało się psuć, "bo to Citroen panie", ale jakoś mu się nie udaje.

Co do hydro - mój kumpel ma C5 w starszej budzie i jakoś nie płacze z tego powodu. Są tacy, którzy mówią, że hydro mniej awaryjne jak standardowe zawieszenie (ale ja się nie nam, nie potwierdzam, nie zaprzeczam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od czterech i pół lat powożę C5. Bez hydro (niektórzy mówią, że to profanacja). Niestety, silnik

> tylko 1.8 benzynka, 125 kucyków.

> Z autem zero problemów - standardowe koszty związane z eksploatacją. Niestety, rakieta to nie jest,

> ale ja też już jestem w wieku, że nie muszę być pierwszy spod świateł.

> Fajne auto. Miało się psuć, "bo to Citroen panie", ale jakoś mu się nie udaje.

> Co do hydro - mój kumpel ma C5 w starszej budzie i jakoś nie płacze z tego powodu. Są tacy, którzy

> mówią, że hydro mniej awaryjne jak standardowe zawieszenie (ale ja się nie nam, nie

> potwierdzam, nie zaprzeczam).

Tak z ciekawosci. Jakiego rzedu masz spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy okazji pytanie do Wszystkich (moje ulubione) - skrzynie automatyczne w C5

> jakie są? warto? nie warto?

Chyba kolega walczy ma automat. Może niech się wypowie ok.gif

Ja mam automat, ale w Mondeo i mówię, że warto waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba kolega walczy ma automat. Może niech się wypowie

> Ja mam automat, ale w Mondeo i mówię, że warto

ale ja mam Mk1

w MK3 są automaty:

- w dieslach i w benzynie 3.0 Aisin japońskie 6biegowe oznaczenie PSA AM6, tak jak pisze Muzyk. Skrzynie dobre, stosowane też w wielu innych autach (wiem o Vectrach i AR 159 jest tam ooznaczana jako AF40)

Opis na prnd.pl: LINKA

- w benzynie 2.0 taki jak jak mam, 4 biegowy AL4. To zabytek, do mk1 pasuje, ale do Mk3 pakowac 4-biegowa skrzynię to porażka. Za to jest względnie trwały i tani w naprawach i dobry na autostradę bo 4 bieg ma przełożenie 0,7 przez co w aucie jest cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spora rozbieżność między miastem i terenem. Miasto - między 10 a 12 litrów (w zależności od stylu

> jazdy), poza miastem - 7 litrów, na autostradzie średnia mi wychodzi 8 - 8,5 l.

Czyli zupelnie normalne, jak na takie gabaryty i mase ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydro się nie przejmuj - to fajna rzecz i nie jest problematyczna ale "inna" i każdy się jej boi, sam byłem w serwisie bo myslalem ze coś jest skopane że po zgaszeniu sie troche obniza. Bardziej mnie drażni elektronika (ale podobno to już reguła że u Francuzów nie działa najlepiej), wkurzający "economy mode" (zwłaszcza w połączeniu z elektryczną klapą bagażnika) a ostatnio auto mi gaśnie samo z siebie i wywala jakieś dziwne błędy. Troche mnie tym wnerwia to auto ale ma też swoje plusy - wygoda i dobre wyposażenie w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hydro się nie przejmuj - to fajna rzecz i nie jest problematyczna ale "inna" i każdy się jej boi,

> sam byłem w serwisie bo myslalem ze coś jest skopane że po zgaszeniu sie troche obniza.

> Bardziej mnie drażni elektronika (ale podobno to już reguła że u Francuzów nie działa

> najlepiej), wkurzający "economy mode" (zwłaszcza w połączeniu z elektryczną klapą bagażnika) a

> ostatnio auto mi gaśnie samo z siebie i wywala jakieś dziwne błędy. Troche mnie tym wnerwia to

> auto ale ma też swoje plusy - wygoda i dobre wyposażenie w dobrej cenie.

A akumulator masz sprawny?

Bo przy kiepskiej baterii lubie sie dziac cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A akumulator masz sprawny?

> Bo przy kiepskiej baterii lubie sie dziac cuda...

Nie wiem, niby "dioda" na nim jest zielona, odpalal nawet zima bez problemu ale zobaczymy, w poniedzialek zostawiam auto w aso to spytam czy to moze miec wplyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie "economy mode". Da się to jakoś wyłączyć? Nie mam z tym problemów (technicznych), ale

> wkurza mnie jak siedzę w aucie przy zgaszonym silniku i nagle radio się wyłącza i ten

> pieprzony komunikat "economy mode" .

W niektórych wersjach BSI jest możliwość ustawienia czasu po którym się uruchamia "economy mode"

Niemniej i tak wszystko zależy od stanu akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> w MK3 są automaty:

> - w benzynie 2.0 taki jak jak mam, 4 biegowy AL4. To zabytek, do mk1 pasuje, ale do Mk3 pakowac

> 4-biegowa skrzynię to porażka. Za to jest względnie trwały i tani w naprawach i dobry na

> autostradę bo 4 bieg ma przełożenie 0,7 przez co w aucie jest cicho.

taki jak w tym aucie:

http://otomoto.pl/citroen-c5-2-0-16v-140km-navi-ekstra-C29343438.html

co możecie tak pobieżnie po zdjęciach powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.