Skocz do zawartości

zaciski hamulcowe przód punto GT


Rekomendowane odpowiedzi

> szukam własnie takich, może kto pomoże

> co podpasuje jeszcze bezpośrednio do punciaka mk2 1.2 16V bez zmiany zwrotnic itp itd ?

> czytaj: jak najprościej i najtaniej zwiększyć efektywność hamulców w punto mk 2

Zaciski od mk2 JTD najprościej, poza tym każdy zacisk od palio/punto/tipo/tempra/bravo/brava/marea/AR145/AR146/Lancia itp z wentylowanym 257 z przodu.

Bezpośrednio skuteczności hamowania to nie zwiększy jeśli teraz masz lite 257 (czytaj: nie wpadniesz na szybę po depnięciu hamulca) ale zmniejszy fading.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam zaciski niby z PI GT, a miały być z 1.9JTD.

Założyłem BremboMax + GreenStaff-y i hamuje bardzo zacnie.

Dużo lepiej, jak BremboMax lite + Ferodo Premier.

A dlaczego lepiej, zmieniła się średnica tłoczka. Jest lepiej dozowalny hamulec. Do tego stopnia, że przy ostrym hamowaniu z sporej prędkości czujesz, że "gumy" zaczynają płynąć, a ABS się nie włącza. Da się idealnie wyczuć moment kiedy za chwile gumy stracą przyczepność.

Drugi plus, nie raz zdarzyło mi się zmienić kolor w litych tarczach, w wentylowanych jeszcze nie miałem okazji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam zaciski niby z PI GT, a miały być z 1.9JTD.

> Założyłem BremboMax + GreenStaff-y i hamuje bardzo zacnie.

> Dużo lepiej, jak BremboMax lite + Ferodo Premier.

> A dlaczego lepiej, zmieniła się średnica tłoczka. Jest lepiej dozowalny hamulec. Do tego stopnia,

> że przy ostrym hamowaniu z sporej prędkości czujesz, że "gumy" zaczynają płynąć, a ABS się nie

> włącza. Da się idealnie wyczuć moment kiedy za chwile gumy stracą przyczepność.

> Drugi plus, nie raz zdarzyło mi się zmienić kolor w litych tarczach, w wentylowanych jeszcze nie

> miałem okazji

Czy przy zaciskach z 1.9 jtd nie trzeba zmieniać zwrotnic ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek koni sport wg opisu p2 hgt , podlazło na 1.2 8v , tak więc zestawik 284mm z hgt (bywały takie) powinien podejść pod każdą zwrotnicę grinser006.gif

Wtedy tarcze jakieś bajer max albo powerdisc + klocki ebc green albo ferodo ds i żadna babcia na przejściu nie zginie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Amorek koni sport wg opisu p2 hgt , podlazło na 1.2 8v , tak więc zestawik 284mm z hgt (bywały

> takie) powinien podejść pod każdą zwrotnicę

> Wtedy tarcze jakieś bajer max albo powerdisc + klocki ebc green albo ferodo ds i żadna babcia na

> przejściu nie zginie

powinien czy podejdzie na 100% grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przy zaciskach z 1.9 jtd nie trzeba zmieniać zwrotnic ?

Zaciski z 1.9 JTD, ale z PII pasują.

Z PIIFL już nie, tam są większe heble.

Z HGT nie podejdzie zacisk do PII MK2 1.2 16V. "Ijan" testował, i on może tu być "guru" od takich zmian ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinien czy podejdzie na 100%

Sprawdź i potwierdź to będzie 100% zlosnik2.gif Ja Ci dałem info odnośnie amorków , tak więc zwrotnice z hgt mają wypust taki sam , tylko ,że chyba w starych hgt były 257mm hamulce . W nowych 284mm i tam to już nie chce mi się sprawdzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź i potwierdź to będzie 100% Ja Ci dałem info odnośnie amorków , tak więc zwrotnice z hgt

> mają wypust taki sam , tylko ,że chyba w starych hgt były 257mm hamulce . W nowych 284mm i tam

> to już nie chce mi się sprawdzać

Dokładnie tak jak napisałeś. Pierwsze HGT miały 257 i zestaw taki jak PGT/JTD itp. Nowsze już miały 284 i (zasłyszane info) rozstaw mocowania ten sam ale śruby większe i za mało "mięsa" w zwrotnicy aby rozwiercić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowsze już miały 284 i (zasłyszane info)

Ponadto na salonie w Bolonii w 2004 Fiat pokazal HGT z pakietem sportowym - na 17-stkach i z hamulcami Brembo, prawdopodobnie na tarczach 305 mm. Ciekawe czy ten pakiet kiedykolwiek wszedl do sprzedazy hmm.gif.

16944584a6810980177l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana hamulca była w okolicach 6.2003r , ale amorek , wahacze itp te same , tak więc teoretycznie zwrotnica powinna być taka sama , jedynie zacisk inny , bo klocek taki sam jak w fiat marea ,coupe czy alfach 147 , 155 itd.

Zacisk z p2 hgt po 6.2003 krosuje się z alfami 147,156,gt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Podpowiedzcie mi odnośnie zwrotnic. Pacjent to Punto II pre-FL (2001). Seryjnie 240mm lite, a teraz 257mm wentylowane. Oczywiście zacisk był za blisko do tarczy. Odsadziłem tarczę 5mm, używając podkładki ściętej ze starej tarczy. Działa, hamuje, zacisk jest symetryczny względem tarczy, jednak - felga opiera się na śrubach, a nie na otworze centrującym. Nie godzi mi się to i mimo tego,  że auto nie jeździ, chcę to zrobić jak być powinno. 

 

Zaciski, jarzma, tarcze pochodzą ze Sieny 1.2 16V bez ABS. Czy w tej sytuacji mogę przełożyć zwrotnice ze Sieny ? Sworznie, końcówki, amortyzator, geometria - to wszystko będzie pasowało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.