valopunto Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 szukam własnie takich, może kto pomoże co podpasuje jeszcze bezpośrednio do punciaka mk2 1.2 16V bez zmiany zwrotnic itp itd ? czytaj: jak najprościej i najtaniej zwiększyć efektywność hamulców w punto mk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 http://www.brakes.pl/index.php/punto-199...036e9ef8cf711be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 załóż jakieś wentylowane 257 z jakiegoś fiata np. brava, marea i styknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > szukam własnie takich, może kto pomoże > co podpasuje jeszcze bezpośrednio do punciaka mk2 1.2 16V bez zmiany zwrotnic itp itd ? > czytaj: jak najprościej i najtaniej zwiększyć efektywność hamulców w punto mk 2 Zaciski od mk2 JTD najprościej, poza tym każdy zacisk od palio/punto/tipo/tempra/bravo/brava/marea/AR145/AR146/Lancia itp z wentylowanym 257 z przodu. Bezpośrednio skuteczności hamowania to nie zwiększy jeśli teraz masz lite 257 (czytaj: nie wpadniesz na szybę po depnięciu hamulca) ale zmniejszy fading. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Witam. Mam zaciski niby z PI GT, a miały być z 1.9JTD. Założyłem BremboMax + GreenStaff-y i hamuje bardzo zacnie. Dużo lepiej, jak BremboMax lite + Ferodo Premier. A dlaczego lepiej, zmieniła się średnica tłoczka. Jest lepiej dozowalny hamulec. Do tego stopnia, że przy ostrym hamowaniu z sporej prędkości czujesz, że "gumy" zaczynają płynąć, a ABS się nie włącza. Da się idealnie wyczuć moment kiedy za chwile gumy stracą przyczepność. Drugi plus, nie raz zdarzyło mi się zmienić kolor w litych tarczach, w wentylowanych jeszcze nie miałem okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
valopunto Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > http://www.brakes.pl/index.php/punto-199...036e9ef8cf711be heh zacne ale cena zabija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
valopunto Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Witam. > Mam zaciski niby z PI GT, a miały być z 1.9JTD. > Założyłem BremboMax + GreenStaff-y i hamuje bardzo zacnie. > Dużo lepiej, jak BremboMax lite + Ferodo Premier. > A dlaczego lepiej, zmieniła się średnica tłoczka. Jest lepiej dozowalny hamulec. Do tego stopnia, > że przy ostrym hamowaniu z sporej prędkości czujesz, że "gumy" zaczynają płynąć, a ABS się nie > włącza. Da się idealnie wyczuć moment kiedy za chwile gumy stracą przyczepność. > Drugi plus, nie raz zdarzyło mi się zmienić kolor w litych tarczach, w wentylowanych jeszcze nie > miałem okazji Czy przy zaciskach z 1.9 jtd nie trzeba zmieniać zwrotnic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Amorek koni sport wg opisu p2 hgt , podlazło na 1.2 8v , tak więc zestawik 284mm z hgt (bywały takie) powinien podejść pod każdą zwrotnicę Wtedy tarcze jakieś bajer max albo powerdisc + klocki ebc green albo ferodo ds i żadna babcia na przejściu nie zginie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
valopunto Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Amorek koni sport wg opisu p2 hgt , podlazło na 1.2 8v , tak więc zestawik 284mm z hgt (bywały > takie) powinien podejść pod każdą zwrotnicę > Wtedy tarcze jakieś bajer max albo powerdisc + klocki ebc green albo ferodo ds i żadna babcia na > przejściu nie zginie powinien czy podejdzie na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Czy przy zaciskach z 1.9 jtd nie trzeba zmieniać zwrotnic ? Do PGT pasują bo sam miałem takie założone więc skoro zacisk z PGT pasuje do mk2 to z JTD też musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Czy przy zaciskach z 1.9 jtd nie trzeba zmieniać zwrotnic ? Zaciski z 1.9 JTD, ale z PII pasują. Z PIIFL już nie, tam są większe heble. Z HGT nie podejdzie zacisk do PII MK2 1.2 16V. "Ijan" testował, i on może tu być "guru" od takich zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > powinien czy podejdzie na 100% Sprawdź i potwierdź to będzie 100% Ja Ci dałem info odnośnie amorków , tak więc zwrotnice z hgt mają wypust taki sam , tylko ,że chyba w starych hgt były 257mm hamulce . W nowych 284mm i tam to już nie chce mi się sprawdzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Sprawdź i potwierdź to będzie 100% Ja Ci dałem info odnośnie amorków , tak więc zwrotnice z hgt > mają wypust taki sam , tylko ,że chyba w starych hgt były 257mm hamulce . W nowych 284mm i tam > to już nie chce mi się sprawdzać Dokładnie tak jak napisałeś. Pierwsze HGT miały 257 i zestaw taki jak PGT/JTD itp. Nowsze już miały 284 i (zasłyszane info) rozstaw mocowania ten sam ale śruby większe i za mało "mięsa" w zwrotnicy aby rozwiercić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > Nowsze już miały 284 i (zasłyszane info) Ponadto na salonie w Bolonii w 2004 Fiat pokazal HGT z pakietem sportowym - na 17-stkach i z hamulcami Brembo, prawdopodobnie na tarczach 305 mm. Ciekawe czy ten pakiet kiedykolwiek wszedl do sprzedazy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Zmiana hamulca była w okolicach 6.2003r , ale amorek , wahacze itp te same , tak więc teoretycznie zwrotnica powinna być taka sama , jedynie zacisk inny , bo klocek taki sam jak w fiat marea ,coupe czy alfach 147 , 155 itd. Zacisk z p2 hgt po 6.2003 krosuje się z alfami 147,156,gt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2019 Podpowiedzcie mi odnośnie zwrotnic. Pacjent to Punto II pre-FL (2001). Seryjnie 240mm lite, a teraz 257mm wentylowane. Oczywiście zacisk był za blisko do tarczy. Odsadziłem tarczę 5mm, używając podkładki ściętej ze starej tarczy. Działa, hamuje, zacisk jest symetryczny względem tarczy, jednak - felga opiera się na śrubach, a nie na otworze centrującym. Nie godzi mi się to i mimo tego, że auto nie jeździ, chcę to zrobić jak być powinno. Zaciski, jarzma, tarcze pochodzą ze Sieny 1.2 16V bez ABS. Czy w tej sytuacji mogę przełożyć zwrotnice ze Sieny ? Sworznie, końcówki, amortyzator, geometria - to wszystko będzie pasowało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.