Jump to content

Problem sprzęgło/dwumasa?


adimali
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam problem związany jak sądzę z kołem dwumasowym, jednak chciałbym zaczerpnąć rady:)

Mam zestaw objawów:

- samochód generalnie przy gaszeniu z wciśniętym pedałem sprzęgła, gaśnie ładnie i gładko, jednak czasem strasznie nim zatrzęsie i zrobi "kle-kle". Nie ma generalnie zasady kiedy się to pojawia, ale stosunkowo to tak z 5:1 gładkiego do klekoczącego

- przy wciskaniu sprzęgła czasem pod koniec czuć pod nogą, że nie wchodzi ono gładko, tylko tak jakby było takie "chrup". Nie jest to żaden metaliczny dźwięk, tylko dyskretne małe chrupnięcie

- na wolnych obrotach kiedy podejdzie się do silnika przy otwartej masce słychać dziwny dźwięk bardziej od strony pasażera. Oprócz zwykłego klekotu Diesla, jest on cichy, rytmiczny.

Proszę o pomoc i jak najłatwiej to zdiagnozować.

Czy ktoś poleca jakiegoś dobrego mechanika od tych albo innych spraw w okolicach Trójmiasta itp?

Link to comment
Share on other sites

> - na wolnych obrotach kiedy podejdzie się do silnika przy otwartej masce słychać dziwny dźwięk

> bardziej od strony pasażera. Oprócz zwykłego klekotu Diesla, jest on cichy, rytmiczny.

jeżeli bardziej z jednej strony to podejrzewałbym coś co jest związane z paskiem wieloklinowym. Ja ostatnio robiłem np. łożysko sprężarki klimy. Taki "chrobot" był słyszalny.

Link to comment
Share on other sites

Co do gaszenia - to jeśli wciskasz sprzęgło i nie gaśnie idealnie to wina klapy gaszącej - w JTD jest jedna - więc duzo roboty nie ma - umyć alkoholem (zmywacz do tarcz - rozpuszcza syf) i sprawdzić poprawność działania. By chronić dwumas to również wciskać sprzegło przy odpalaniu.

Co do chrobotania i działania samego sprzęgła - objaw wysprzęglika z łożyskiem oporowego - kończy się. Można zawsze poprawić jego sprawność dziłania - wymienic w nim płyn - czy li odpowietrzyć dziada - będzie działał.

Co do dźwięków od strony pasażera (osprzętu) jak Zbychu sugeruje - klima ale tak naprawdę wszytko co napędza pasek. Gdzieś mogło łożysko wyschnąć i hałasować - szukanie - dużo rolek nie jest wiec znajdziesz która mówi 30.GIF

Link to comment
Share on other sites

Najczęściej hałasuje łożysko na klimie ( jeśli nie wymieniałeś ) radzę skupić się na tym. Czy ten dźwięk zaczyna rosnąć razem ze wzrostem obrotów silnika?

Po drugie, koło alternatora ze sprzęgłem, trzecie to właśnie sam napęd osprzętu, rolki i napinacz.

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od najprostszej rzeczy - ściągnięcia całego paska wielorowkowego, zabawa na 10 minut roboty a będziesz miał odpowiedź czy to odgłosy dochodzące z napędu osprzętu, czy z samego rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd był jakieś 20 tyś km temu wymieniany więc wątpie czy to on. To samo z alternatorem jego sprzęgiełkiem i paskiem - w styczniu robiony. Zobaczę klimę i wtedy powinno się okazać. No i to straszne gaszenie z klekotem, mam nadzieję że to jednak będzie klapa gasząca, chociaż jeszcze nie wiem co to jest i gdzie:) Pierwsze co słyszę o czymś takim:)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam niekiedy takie same dźwięki przy gaszeniu (praktycznie odkąd mam ten wóz czyli 6 lat) , dlatego więcej dizla już nie chcę bo to trzęsię , brzęczy i w ogóle.

PS: ktoś kupi ? 270751858-jezyk.gif

Link to comment
Share on other sites

To że coś było wymieniane nie znaczy że nie może się zepsuć wink.gif

Klapa gasząca w trzęsawce znajduje się przy wejściu tego jebitnego plastikowego węża do silnika, tuż pod nim jest mała czarna gruszka podłączona jednym wężykiem. To ona właśnie zamyka klapę przy przekręceniu kluczyka, tym samym odcina dopływ powietrza i silnik staje.

U mnie ta klapa jest czysta i pachnąca, a mimo tego raz na kilka wyłączeń silnika auto wpada w wibracje aż plomby z zębów wypadają.

Obstawiałbym raczej nie sam fakt zabrudzenia klapy, tylko trzymanie podciśnienia aby klapa przy wyłączaniu była max. zamknięta a nie tylko w części. Nie doszedłem jeszcze gdzie te podciśnienie jest generowane, czy nie przypadkiem w tym samym miejscu co podciśnienie do overboosta ?

Mimo wszystko jeśli masz możliwość a nigdy tego nie robiłeś, wyczyść tą klapę, przy EGR jest ona po kilku latach tak uwalona nagarem z olejem że masakra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.